[VB6] Flere printere
Fra : Niels Henriksen

Dato : 16-01-01 10:53

Hejsa

Jeg vil i mit program give mulighed for at angive forskellige printere til
udskriving af forskellige blanketter, men hvordan skal jeg gøre det i
praksis? Kan man gemme navnet på printeren og så bare sende forespøgsel til
denne?

--
Niels Henriksen
webbiggsen

Fra : Niels C. Gronlund

Dato : 21-01-01 00:28

Det er ikke bare lige, jeg har skrevet et program, hvor jeg selv skulle
bruge den facilitet !

Det måde jeg valgte at anskue problemet på, var ved at lave en lille access
database, hvor alle printere samt formularer står opført i. Sidst men ikke
mindst udlæser jeg i mit program værdien for den printer som brugeren har
valgt som default og lægger denne ned i basen.

Dernæst kontrollerer jeg om printeren som er tilknyttet den spesifikke
formular er installeret på maskinen ved at kigge i registreringsdatabasen,
og er den installeret. så ændrer jeg nøglen for default printer når jeg skal
have min formular skrevet ud. Således at windows "bare" skal udskrive til
default printer.

Sidst men ikke mindst så læser jeg igen i databasen for at sætte ddefault
printer tilbage som den stod når dokumentet er udskrevet.

Mvh.

Niels Grønlund