Bosch viskerblade
Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-01-04 11:02

Bortset fra diverse kampagnetilbud - Hvilken kæde / forretning (i jydeland)
er så billigst med dem ?
For der findes vel ikke andre i tilsvarende kvalitet ?

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-04 11:17

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> wrote in message
> Bortset fra diverse kampagnetilbud - Hvilken kæde / forretning (i
jydeland)
> er så billigst med dem ?
> For der findes vel ikke andre i tilsvarende kvalitet ?

Der findes nogen der er bedre...Valeo.
De er vist rimelige i pris hos Hoyer.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-04 11:54

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> jydeland)
>
> Der findes nogen der er bedre...Valeo.
> De er vist rimelige i pris hos Hoyer.

Det var da vist dem jeg fik hos mekonomen.
www.mekonomen.dk

vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-04 13:41

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Det var da vist dem jeg fik hos mekonomen.
> www.mekonomen.dk

Sælger de til private ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-04 14:05

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Sælger de til private ?

jada - men det giver en klækkelig rabat at være fra et firma med
rabataftale - 25-30%

Du kan jo prøve at gætte hvor jeg kommer fra.

vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-04 14:20

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> jada - men det giver en klækkelig rabat at være fra et firma med
> rabataftale - 25-30%
>
> Du kan jo prøve at gætte hvor jeg kommer fra.

Carl Bro as ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-04 15:41

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 10:52

> jydeland)
>
> Der findes nogen der er bedre...Valeo.
> De er vist rimelige i pris hos Hoyer.

Enig. (og ja de fåes ved Hoyer og krogslund til rimelige priser).
Valeo viskerbladende er efter min mening de bedste, de har ovenikøbet en
slid indikator.
Der sidder et lille klistermærker på oversiden, det fjerner man når man
montere bladet, derunder er der en lille sort plet som med tiden antager en
gul farve.
Når den er helt gul skal viskerbladet skiftes, spørg mig ikke hvordan det
virker - men det virker.

Jeg skiftede viskerblade i april 2003 på begge mine biler (samme dag).
Passaten som har kørt ca. 30.000 km siden og har nu næsten gul indikator og
bladet er begyndt at trække lidt striber. Bora'en har kørt ca. 17.000 km i
samme periode den har stadig næsten sort indikator og bladet virker fint.

Behøver jeg at sige at VAG bruger Valeo som orginale viskerblade.

NB! jeg brugte førhen Bosch viskerblade når jeg kunne finde dem på bud i
BILKA.
Jeg blev meget skuffet sidste gang, jeg skiftede dem sidst på sommeren og
brugte dem derfor ikke så meget, men da der blev efterår var de hårde som
sten og måtte kasseres.

Jeg blev ærligtalt noget gal for jeg tror ikke at Bosch laver noget lort,
jeg tror mere på at BILKA's tilbuds viskerblade er gamle restpartier de
opkøber og som måske har lagt flere år på et lager.
Det er næsten altid kun til lidt ældre modeller de har tilbud - hvilket
bestyrker min mistanke.
Har f.eks aldrig kunnet finde viskerblade til Golf IV/Bora eller Passat 3B
på bud.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : TGD

Dato : 23-01-04 11:49

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> For der findes vel ikke andre i tilsvarende kvalitet ?

Jeg bruger Alaska på Kadetten og SAABen der er overhovedet ikke noget at
klage over, fandt dem i Fakta inden jul.

Fra : TG4600

Dato : 23-01-04 13:08

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> "Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Jeg bruger Alaska på Kadetten og SAABen der er overhovedet ikke noget at
> klage over, fandt dem i Fakta inden jul.

Jeg er også gået over til Alaska på begge bilerne de koster 1/3-1/2 pris i
forhold til Bosch, og så holde de længere. Det sidste par gange begyndte
Bosch'erne at trække striber efter 4-5 uger ;-( og det er s'gu trælst, til
den pris...

/TG

Fra : Martin Sand.

Dato : 23-01-04 15:46

TG4600 wrote:
> [...]
> pris i forhold til Bosch, og så holde de længere. Det sidste par
> gange begyndte Bosch'erne at trække striber efter 4-5 uger ;-( og det

LOL! Du kan da ikke give viskerbladene skylden for trafikfilm, smat og
vejsalt!
Brug noget Sonax Rude Polish* og kom noget Sonax Sprinklerkoncentrat i
beholderen, så er der garanteret frit udsyn igen. Også med dine Bosh
viskere.

* Husk også at rengøre vinduesviskerne samtidig med ruden! Ellers er det
spildt arbejde.

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 10:58

> [...]
> Bosch'erne at trække striber efter 4-5 uger ;-( og det er s'gu trælst, til

Har haft den samme oplevelse med Bosch - var dine også tilbuds viskere fra
Bilka eller lign ?

Desværre kan jeg ikke sige om Alaska at de holder længe (- i forhold til
Valeo), har prøvet dem og måtte kassere dem efter 5-6 mdr.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-01-04 13:09

Jeg giver Valeo chancen - De koster jo ikke alverden. Alaska har jeg prøvet
éen gang. Det gør jeg aldrig mere. De røg i skraldespanden efter en uge

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-01-04 13:30

> [...]
prøvet
> éen gang. Det gør jeg aldrig mere. De røg i skraldespanden efter en uge

Købte Alaska visker i Bilka for nogle år siden; på store deler af ruden
foran føreren var viskeren slet ikke i kontakt med ruden. Havde denne på fra
Bilka til Frederikshavn, og hjem fra færgen i Oslo - så røg den også i
skraldespanden.

Købte ny original visker hos Mercedes og skifter bare gummiet (ca. 90,- hos
MB i Oslo, sikkert halve prisen i DK) når det blir dårligt.Ved at VW også
sælger løst gummi, og det gør ganske sikkert andre mærkeforhandlere også.

BTW - Hvad er egentlig Alaska for et mærke? Er det godt eller dårligt? De
har jo masser af Alaska produkter i bl.a. Bilka, men jeg har aldrig set det
her hjemme (Alaska altså, men vi har hellere ikke Bilka.
Jeg har en flaske låseolie som ser ud til at fungere OK, og jeg havde også
en kande med Alaska bilshampoo. Bilen blev ren, men perleeffekten efter
polering forsvandt ret hurtigt, omtrent som når man bruger opvasksæbe

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 11:04

> [...]
> en kande med Alaska bilshampoo. Bilen blev ren, men perleeffekten efter
> polering forsvandt ret hurtigt, omtrent som når man bruger opvasksæbe

Lakrens eller poler aldrig din bil med et Alaska produkt.

Ødelagde en gang lakken på en bil med det l... den blev helt skjoldet og
arbejdet måtte gøres om med at andet produkt - Sonax.

Det er efterhånden en 8-9 år siden måsker er de blevet bedre - men det er
min tillid til Alaska ikke, prøvede for et par år siden deres låse olie med
det resultat at alle låsene kom til at gå dårligt, da jeg adskilte og
rensede dem var de helt kaget til i nogle hvide belægninger inde i
cylinderen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 10:55

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Jeg bruger Alaska på Kadetten og SAABen der er overhovedet ikke noget at
> klage over, fandt dem i Fakta inden jul.

Been there, done that - kan også fåes i Kvickly Xtra, jeg tror desværre at
du vil erfare at de ikke holder længe.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Brian M

Dato : 23-01-04 20:17

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> wrote in message news:<4010f110$0$27393$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Mvh
> /Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Bare lige til oplysning så er Peugeot temmelig billige med originale
viskerblade. Jeg købte selv en ny bagrudevisker til min 206, Pris 58
kr for en Valeo i fin Peugeotkasse. Det er svært at gøre billigere for
en mærkevare. Valeo er et mærke ligesom Bosch, det er bare Fransk.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-01-04 22:37

> [...]
> kr for en Valeo i fin Peugeotkasse. Det er svært at gøre billigere for
> en mærkevare. Valeo er et mærke ligesom Bosch, det er bare Fransk.

Der er bare lige det at det er Xantia'en der skal have skiftet, og den der
sidder i førersiden er 61cm, og med spoiler. Dem er der ikke mange af :O/
Jeg forhørte mig forresten hos Hoyer: 295,- for et sæt !!!! Den lokale Q8
skal have 310,- for et sæt Bosch. Så jeg tror ikke at Valeo får chancen
alligevel....

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 11:09

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alligevel....
>
> Mvh
> /Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Er du lidt nærig ?

Hvis man vil have et bedre produkt må man oftest til foret.
Jeg synes det er peanuts, i forhold til at man skal rende og skifte sine
billige viskerblade ud 2-3 gange om året og altid på de mest ubelejlige
tidspunkter.
Jeg kan sige god for at Valeo kan holde 35.000 km på et år på en bil der
holder ude hele året og kører i alt slags vejr.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Brian M

Dato : 24-01-04 21:14

> [...]
>
> Mvh
> /Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Om de har din størrelse ved jeg ikke, men 2stk Bosch med spoiler 55 cm
koster f.eks 140kr hos www.toolworld.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-01-04 12:37

> [...]
jydeland)
> er så billigst med dem ?
> For der findes vel ikke andre i tilsvarende kvalitet ?

Her er en test af vinduesviskere
http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article229538
VW originale viskere er bedst, med Bosch nr. 2.

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Brian M

Dato : 28-01-04 18:07

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> wrote in message news:<c9NRb.69$rj4.480@news2.e.nsc.no>...
> jydeland)
>
> Her er en test af vinduesviskere
> http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article229538
> VW originale viskere er bedst, med Bosch nr. 2.

Læg lige mærke til at de skriver at VW`s originale er fra Valeo. Bedst
i test passer jo fint med at folk her i tråden også anbefalede Valeo.

Fra : Møller

Dato : 28-01-04 19:39

"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> wrote in message
> "Michael Nielsen" <benzito@online.no> wrote in message

> Læg lige mærke til at de skriver at VW`s originale er fra Valeo. Bedst
> i test passer jo fint med at folk her i tråden også anbefalede Valeo.

Det er der jo intet nyt i, ud over at nu kan selv VW se, at de må bruge
franske dele for at få komponenter der dur.
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 22:22

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> wrote in message

> Det er der jo intet nyt i, ud over at nu kan selv VW se, at de må bruge
> franske dele for at få komponenter der dur.
> --

Sorry dude, kom igen.
Valeo er nødt til at ty Tyskland for at få produceret nogle ordentlige
viskerblade:

Valeo Wischersysteme GmbH
Poststraessle 10
74321
BIETIGHEIM-BISSINGEN
Germany

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 22:29

> Sorry dude, kom igen.
> Valeo er nødt til at ty Tyskland for at få produceret nogle ordentlige
> viskerblade:
>
> Valeo Wischersysteme GmbH
> Poststraessle 10
> 74321
> BIETIGHEIM-BISSINGEN
> Germany

Og vi kan blive ved:

VALEO Schalter und Sensoren GmbH
74321
BIETIGHEIM-BISSINGEN
Germany

VALEO Sicherheitssysteme GmbH
Waldstrasse 2
D-85253
ERDWEG
Germany

Valeo Beleuchtung Deutschland GmbH
Hummendorfer Str. 72-76
96317
KRONACH NEUSES
Germany

Valeo Wischersysteme GmbH
Hummendorfer Str. 72-76
96317
KRONACH NEUSES
Germany

Valeo GmbH
Elektrische Systeme
80807
MUENCHEN
Germany

VALEO KLIMASYSTEME GmbH
Werner-von Siemens-Strasse 6
96476
RODACH
Germany

Valeo GmbH
Beleuchtung
65428
RÜSSELSHEIM
Germany

Valeo GmbH
Elektrische Systeme
65428
RÜSSELSHEIM
Germany

Valeo GmbH
Motorkuehlsysteme
65428
RÜSSELSHEIM
Germany

Valeo Klimasysteme GmbH
Im Eichsfeld 3
65428
RÜSSELSHEIM
Germany

Valeo Schalter und Sensoren GmbH
Gustav-Rau Str.4
86650
WEMDING
Germany

Valeo GmbH
Elektrische Systeme
D-38446
WOLFSBURG
Germany

Valeo GmbH Electronics & Connective Systems
38446
WOLFSBURG
Germany

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 28-01-04 22:33

[klip]

> Sorry dude, kom igen.
> Valeo er nødt til at ty Tyskland for at få produceret nogle ordentlige
> viskerblade:
>
> Valeo Wischersysteme GmbH
> Poststraessle 10
> 74321
> BIETIGHEIM-BISSINGEN
> Germany

Kig lige her http://www.valeo.fr/

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 22:51

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> [klip]

> Kig lige her http://www.valeo.fr/

Mens jeg gør det (hvad er det iøvrigt jeg ska se ?), kan du kigger her:

http://www.valeo.de/

Eller her http://www.valeo.com/

Valeo har to "production plants" til viskersystemer i tyskland.

Hvis du iøvrigt kigger på: http://www.valeo.com/gb/about/global.asp kan du
se at Valeo er rigt præsenteret rundt om i verden.

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 29-01-04 10:23

[klip]

> Mens jeg gør det (hvad er det iøvrigt jeg ska se ?), kan du kigger her:

Du kan se, at det er et fransk selskab - hvis du ikker i årsrapporterne ser
du at ledelsen er fransk.

Men valeo er sikkert som alle andre store virksomheder - man får produceret
skidtet rundt om i verden - sådan gør Vw jo også

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Møller

Dato : 29-01-04 12:15

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis du iøvrigt kigger på: http://www.valeo.com/gb/about/global.asp kan du
> se at Valeo er rigt præsenteret rundt om i verden.

Korrekt.

Men du kommer ikke uden om, at det er et fransk firma, og hovedkontor og
udvikling ligger i Frankrig.
De har så måske set, at tuskerne ikke kunne klare sig selv og fået nogle
viskebladsfabtikker til en rimelig pris, og så overført deres teknologi
dertil

Vil du også påstå, at fordi Danfoss udvikler og produktmodner komponenter i
Danmark for at flytte produktionen til Polen , Kina m.v så er det ikke dansk
know how der ligger bag.

Du bekræfter blot, at tysker ikke kan det selv.

Prøv at følge denne serie:
http://www.valeo.com/gb/press/history.asp

Men jeg må da respektere VW for, at de nu prøver at få de bedste komponenter
ude fra, i stedet for bessermachen.
men der er jo mange dele i en folkevogn, alle biler for øvrigt, der kommer
fra de underleverandører der par specialiseret i enkelte vitale dele:
El: lavet ofte på en Pachard plaststøbefabrik i Østrig. ( inden du
overfalder nogen: jeg har været der!)
Indsprøjtningssystem: Bosch eller MM (magnetti marnelli)
Lygter: Schott, Ducellier,
Generator og starter: Bosch, Ducellier, Paris-Rohn, Melco,
Bremser: Ate, Girling, Bendix,. Brembo m.v
Jo biler i dag er et sammensat produkt.
Hvor får VW deres dieselmotorer fra??
Ford Focus, Volvo 40 og Mazda 3 er identiske på 80%

Valeo wins billion euro order from the Volkswagen Group for a new generation
of HVAC systems.
Valeo and Raytheon form Valeo Raytheon Systems Inc. to develop automotive
radar systems.
Two European automakers select Valeo's parking slot measurement system.
Valeo Electrical Systems new plant in Czechowice, Poland, comes on-stream.
Paris Mondial autoshow
.. Valeo launches its "Valeo added" campaign

Eller en VW produceret i Brasilien er måske ikke folkevogn med teknik fra
Wolfsburg??
--
Møller

begin 666 puce12.gif
M1TE&.#EA#P`*`)$``&OG`"&2`/___P```"'Y! ``````+ `````/``H```(5
7E(^IB\$:W#L!R%GM%/FRZGWAMPD%`#L`
`
end

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 18:14

> [...]
>
> Vil du også påstå, at fordi Danfoss udvikler og produktmodner komponenter
> Danmark for at flytte produktionen til Polen , Kina m.v så er det ikke

Jo, men måske ikke lige dansk kvalitet, for de er nok brugt gamle russiske
drejebænke og fræsere med 10 pct. slør

> Du bekræfter blot, at tysker ikke kan det selv.

Jeg anerkender fuldt ud at Valeo er et Fransk firma.
Men det meste af af deres produktion foregår altså ikke i Frankrig.

Hvis nu du kiggede efter kan du se at der står R&D and production - wiper
systems.
Det betyder mig bekendt at udvikling og produktion foregår i Tyskland.
Og hvad mon grunden er til at de ligger det i Tyskland, jeg tror det er for
ikke at få problemer med QA afdelingen

Jeg er ikke helt med på hvad det er franskmænd er bedre til.
Jeg har haft tre franske biler, og specielt den sidste var ved at drive mig
til vanvid med dens evindelige problemer og lempfældige samlekvalitet.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===