Potente gasløftere til bagklappen?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-01-04 09:39

Er der nogen der laver uoriginale gasløftere til fex bagklapper på en
5-dørs?

Carinaen har en spoiler på klappen der gør at min kvinde knirker over
de fysiske udfoldelser når den skal åbnes :)

Jeg kunne forestille mig at montere nogen lidt kraftigere, men Yoda
manden siger 700kr/stk.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Søren

Dato : 23-01-04 09:46

> Carinaen har en spoiler på klappen der gør at min kvinde knirker over
> de fysiske udfoldelser når den skal åbnes :)
>
> Jeg kunne forestille mig at montere nogen lidt kraftigere, men Yoda
> manden siger 700kr/stk.

hvad med at kikke hos en ophugger, måske er der en fra en varevogn der kan
bruges.

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-04 09:58

Søren skrev:

> hvad med at kikke hos en ophugger, måske er der en fra en varevogn
> der kan bruges.

....eller fusk et par stykker på ad gangen i hver side - dét gjorde jeg
ved Granadaen...

....men så knirker hun nok over at hun ikke ka få den ned igen...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-01-04 10:07

Hans Paulin wrote:

> ...eller fusk et par stykker på ad gangen i hver side - dét gjorde jeg
> ved Granadaen...

En god ide, men jeg ser helst at det forbliver rimeligt originalt
udseende.

> ...men så knirker hun nok over at hun ikke ka få den ned igen...

Jeg vil altså nødigt skulle ud og lede efter hende efter at hun er
blevet skudt nogen steder hen pga *for* potente løftere :))

Jeg har ladet mig fortælle at de naturligvis (P*V = n*R*T) ikke har
den samme power i koldt vejr (-15 igår morges brrr!) og at hvis det
var utætte ville klappen enten hænge til en side eller slet ikke kunne
forblive oppe (trist tanke).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-01-04 10:00

Søren wrote:

> hvad med at kikke hos en ophugger, måske er der en fra en varevogn der kan
> bruges.

Det er selvf en mulighed, men jeg ved ikke så meget om dem endnu.
Tager man dem fex af på kugleledet eller skruer man beslaget af?
Hvordan sikrer man sig bedst at de passer?

Jeg kan levende forestille mig at sådan en løssluppen gas-krabat kan
skydes rimeligt langt!

Fra : bme

Dato : 23-01-04 10:14

> hvad med at kikke hos en ophugger, måske er der en fra en varevogn der kan
> bruges.

Hehe det har jeg set på en saab 900, der var blevet monteret et par alt for
stramme gasløftere, man skulle næsten op og hænge i klappen for at få den
ned (vejer trods alt 90 kilo). Mon ikke din kvindelige halvdel vil blive
lidt sur

/bo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-01-04 10:59

bme wrote:

> [...]
> ned (vejer trods alt 90 kilo). Mon ikke din kvindelige halvdel vil blive

Som CiviIngeniør (det er hun iøvrigt osse) kan jeg blot sige:
'mangelfuld kravspecifikation resulterer i en mangelfuld implementation'.

He he :)

Ja selvf skal løfterne passe til jobbet.

Fra : bme

Dato : 23-01-04 11:06

> Som CiviIngeniør (det er hun iøvrigt osse) kan jeg blot sige:
> 'mangelfuld kravspecifikation resulterer i en mangelfuld implementation'.

Jeps, men det så fandme sjovt ud første gang smækken skulle lukkes. Når man
åbnede den skulle man også lige være lidt varsom, ellers var der lagt an til
knockout via ren uppercut. Effektiv tyverisikring

> He he :)
>
> Ja selvf skal løfterne passe til jobbet.

Ja, men det kan være svært at vurdere indtil man får dem monteret, især hvis
man anvender brugte dele uden nærmere tekniske beskrivelser.

/bo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-01-04 20:55

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Som CiviIngeniør (det er hun iøvrigt osse) kan jeg blot sige:
> 'mangelfuld kravspecifikation resulterer i en mangelfuld implementation'.
>
> He he :)
>
> Ja selvf skal løfterne passe til jobbet.

Hvis hun ikke har den rette masse, til jobbet som klaplukker.
Kan det så komme på tale, med noget redesign?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (bagklappen åbner/lukker perfekt)

Fra : Sode

Dato : 23-01-04 17:02

Ka' købes fra 190 kr hos autodeleforhandlere.

VH/ Sode

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-01-04 07:06

Sode wrote:
> Ka' købes fra 190 kr hos autodeleforhandlere.

Okay, det må jeg prøve.
Jeg kender stort set kun Frederikssund Autodele i kategorien 'bedre
dele', men de er ikke ligefrem billige. Hoyer er der vist ingen grund
til at besøge.
Hvem er der ellers i nærheden af nordsjælland?

Mvh
Roberto

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 10:26

Roberto Saldo wrote:
> Jeg kender stort set kun Frederikssund Autodele i kategorien 'bedre
> dele', men de er ikke ligefrem billige.

Smid lige mig en mail, måske kan vi finde ud af noget der.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jørgen L

Dato : 23-01-04 21:15

> Er der nogen der laver uoriginale gasløftere til fex bagklapper på en
> 5-dørs?

Nu skriver du ikke årgang, men her er nogen til en 1990 er
http://www.thansen.dk/products.asp?c=205547259&n=360288241#xy

Hilsen Jørgen

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-01-04 07:08

Jørgen L wrote:

> Nu skriver du ikke årgang, men her er nogen til en 1990 er
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=205547259&n=360288241#xy

Det er til en 96 (model 97) 5 dørs (liftback).
Dem har de desværre ikke vist.

Mvh
Roberto

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-04 21:22

Roberto Saldo wrote:
> [...]
> de fysiske udfoldelser når den skal åbnes :)
>
> Jeg kunne forestille mig at montere nogen lidt kraftigere, men Yoda

Mål længden på dem du har, og noter hvad tryk de er lavet til (det står som
regel på dem).
Herefter kan du kontakte næsten et hvilket som helst lastvognsværksted, og
fortælle hvad længden skal være samt hvor meget tryk/vægt de skal kunne
klare.
De lastvognsværksteder jeg har været på, har altid haft et stort sortiment
hjemme af disse gas-løftere.
Prisen er dog nok ikke billigere end den du har fået ved Toyota.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : ERLO

Dato : 24-01-04 12:04

Hej Roberto
Vi har jo før talt sammen om støddæmpere til dil Opel Ascona.- Du har sågar
været henne på en parkeringsplads ved DTU og set på dem?
Hvorfor sender du ikke en forspørgsel til mig ?? Eller har du glemt
adressen??
Med venlig hilsen
Ernst Løgstrup
København Støddæmperservice