Min bagklap vil ikke lukke...?
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 22-01-04 23:07

I dag da jeg havde været ude at handle, kunne jeg pludselig ikke lukke min
bagklap. Eller det vil sige, at den godt vil lukke, men den tager ikke
rigtigt fat. Jeg kan se at den knap man trykker ind for at åbne bagklappen
sidder fast i inderste position, så det er jo nok det der er årsagen. Men er
det bare kulden der gør det, tror i? Eller skal jeg lige få Citroen til at
kigge på det...?
Hvis jeg låser bilen og så smækker klappen, er den låst, men knappen sidder
stadig fast. Hvis jeg derimod holder klappen nede og låser, virker det ikke?
Det er en Xantia fra '99...

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 23:12

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sidder
> stadig fast. Hvis jeg derimod holder klappen nede og låser, virker det

Olie er Din ven.

Hilsen

Dannie

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 22-01-04 23:57

Jammen hvor?? Selve låsemekanismen er der masser af olie på, så vidt jeg kan
se??

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 22-01-04 23:57

Hejsa

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> sidder stadig fast. Hvis jeg derimod holder klappen nede og låser,
> virker det ikke? Det er en Xantia fra '99...

Min smæk har været nøjagtig ligesådan de sidste bare kolde dage.
Jeg smurte låsen med noget fedtstof, men det gør det stadig, så jeg har
valgt at gå udfra at det er kulden!

/Brian

Fra : mek

Dato : 23-01-04 12:45

"Brian" <Brian@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min smæk har været nøjagtig ligesådan de sidste bare kolde dage.
> Jeg smurte låsen med noget fedtstof, men det gør det stadig, så jeg har

Prøv noget WD40 (smøremiddel på spray) og sprøjt i omkring
selve "knappen" kommer den ud, så gi den noget mere mendes
du arbejder med den (evt. lun den med føntørre for at få den ud)

Mvh
Mikael