Udskiftning af Fjernbetjeningsenheden
Fra : Lars Christensen

Dato : 22-01-04 16:47

Hej

Jeg har lige købe en SAAB 9000 2.3 Turbo 16 fra 1991 med en
"motherfucker" stor fjernbetjeningsenhed.
Er der nogen som helst mulighed for at få samlet nøgle og
fjernbetjeningsenheden i en og samme "tingest" ?

Mvh
Lars C

Fra : Torben E

Dato : 22-01-04 16:57

"Lars Christensen" <lars@splitbus.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har lige købe en SAAB 9000 2.3 Turbo 16 fra 1991

Cool, fortæl fortæl, udstyr ? gear ? km. ? billeder ?

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-01-04 17:49

> Cool, fortæl fortæl, udstyr ? gear ? km. ? billeder ?

Jeg har ikke fået taget nogle billeder endnu,
da jeg hentede den igår formiddags.

Der er næsten alt i el-udstyr, der er manuelt gear og den har gået 220k
Det er en sort CD udgave og jeg er kun den 3. ejer.
Den har været ejet af 2 "direktører", så der ligger regninger på stort
set alt hvad der er blevet lavet på den igennem tiderne.

/lars

Fra : Torben E

Dato : 22-01-04 19:02

> [...]
> Den har været ejet af 2 "direktører", så der ligger regninger på stort
> set alt hvad der er blevet lavet på den igennem tiderne.

Lækkert, tillykke med den, hvis du har andre ? end fjernbetjeningen,
så bare skriv til mig.

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-01-04 19:17

> Lækkert, tillykke med den, hvis du har andre ? end fjernbetjeningen,
> så bare skriv til mig.

Der er umiddelbart 4 ting jeg skal ha kigget på inden for nærmeste
fremtid.

El Varmen i førersædet virker ikke.
Centrallåsen i bagdørene skal ha lidt massage/olie
Bagdørene skal ha et fast tag for at ville åbne, skal ha smurt dem lidt

Det værste er nok motoren der tilsyneladende spilder lidt olie
og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg har endnu ikke nået at sætte mig så meget ind i motoren,
så her er en placerings forklaring

På venstre side af motoren (Set når man står foran) sidder der en rund
blank tingest.
På denne kan man se oliespildet. Jeg ved ikke hvor omfattende
oliespildet er
men har set på synsrapporten at der er noteret oliespild.

Mit problem er nu om den bliver synet næste gang med dette spild.

Har du nogen erfaring med ovenstående problemer ?

/lars

Fra : Torben E

Dato : 22-01-04 19:27

> El Varmen i førersædet virker ikke.

Sikkert varmetråden der er knækket, hvis du har mod på at
tage sædebetrække af, kan du selv lodde det sammen.

> Centrallåsen i bagdørene skal ha lidt massage/olie
> Bagdørene skal ha et fast tag for at ville åbne, skal ha smurt dem lidt

Det skulle jo være til at finde ud af, hvis du komme til at mangle
en C-lås motor, så skriv

> På venstre side af motoren (Set når man står foran) sidder der en rund
> blank tingest.

Lyder som AC kompressoren, virker AC ?
Det kan dog også være olie der bliver slynget med rundt af
remmen.

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-01-04 19:41

> Lyder som AC kompressoren, virker AC ?
> Det kan dog også være olie der bliver slynget med rundt af
> remmen.

AC er ?
Olien på remmen, kommer vel også et sted fra som det ikke burde ?

Fra : Torben E

Dato : 22-01-04 20:10

> AC er ?

Air Condition.

> Olien på remmen, kommer vel også et sted fra som det ikke burde ?

Ja, det bør laves, det mest sansynlige (hvis det kommer rundt med remmen)
er, simerringen ved krumtapenden, der er dog andre muligheder.

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-01-04 20:16

> Air Condition.

AC'en virker fint

> Ja, det bør laves, det mest sansynlige (hvis det kommer rundt med remmen)
> er, simerringen ved krumtapenden, der er dog andre muligheder.

Remmen er ikke smurt ind i olie, det ligger bare fint omkring toppen på
AC'en

Fra : Torben E

Dato : 22-01-04 23:28

> Remmen er ikke smurt ind i olie, det ligger bare fint omkring toppen på
> AC'en

Okay, hvis du har mulighed for at skyde nogen fotos, kan du jo
sende dem til mig, adressen finder du på min hjemmeside.

Fra : bme

Dato : 23-01-04 00:15

">
> Okay, hvis du har mulighed for at skyde nogen fotos, kan du jo
> sende dem til mig, adressen finder du på min hjemmeside.

Njaaee, smid dem i dk.binaer.motor, vi andre vil ikke snydes....

/bo

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-01-04 16:52

> Okay, hvis du har mulighed for at skyde nogen fotos, kan du jo
> sende dem til mig, adressen finder du på min hjemmeside.

Hvad om jeg kiggede forbi ? Hvor i landet er du placeret ?

/lars

Fra : Torben E

Dato : 23-01-04 16:57

> Hvad om jeg kiggede forbi ? Hvor i landet er du placeret ?
>
> /lars

Det kan du godt prøve, jeg bor i Horsens

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-01-04 17:13

Horsens

Nja Jeg finder digi kameraet frem og sender dig nogle billeder

Fra : Mogens...

Dato : 23-01-04 06:27

On Thu, 22 Jan 2004 19:16:03 +0000 (UTC), "Lars Christensen"
<lars@splitbus.com> wrote:

>Jeg har lige købe en SAAB 9000 2.3 Turbo 16 fra 1991
>AC'en virker fint

Du kan slet ikke checke et klimaanlæg i dette her vejr.

/Mogens

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-01-04 15:03

>AC'en virker fint
>
> Du kan slet ikke checke et klimaanlæg i dette her vejr.

Jeg elsker simpelthen sådan et svar HVORFOR ikke ?

/lars

Fra : Mogens...

Dato : 23-01-04 16:10

On Fri, 23 Jan 2004 14:03:19 +0000 (UTC), "Lars Christensen"
<lars@splitbus.com> wrote:

>Jeg elsker simpelthen sådan et svar

Nå ja - jeg kunne selvfølgelig blot ha' holdt min kæft.

>HVORFOR ikke ?

Fordi dit anlæg sikkert bliver uvirksomt under 4 grader celcius, men
dét ved Torben og Henrik alt om (Saab-fanatics).

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 23-01-04 16:34

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi dit anlæg sikkert bliver uvirksomt under 4 grader celcius, men
> dét ved Torben og Henrik alt om (Saab-fanatics).

Rigtigt, det er for ikke at overise køleelementet, find en varm garage
hvis du vil afprøve det (pas på kulilte)