Hvad er forskellen imellem VW Transporter ~
Fra : Nicolaj C.

Dato : 21-01-04 22:06

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:48

En masse sæder.
Transporter er en varevogn.
Caravelle er en bus.

På et tidspunkt lavede man fronten om på Caravellen, men bibeholdte den
gamle front på Transporteren. Jeg tror det var i 1996.
Caravelle er iøvrigt et "tillægsnavn" til Transporter da modelserien
officielt hedder Transporter eller T4.
Der findes også en "California" som svjv er en Campingbusagtigting med folde
op tag.
Navnet MultiVan har også været inde over, men jeg har svært ved at se
forskellen på en Caravelle og en Multivan, da det begge er busser.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Carsten

Dato : 22-01-04 03:59

> [...]
> Navnet MultiVan har også været inde over, men jeg har svært ved at se
> forskellen på en Caravelle og en Multivan, da det begge er busser.

Der er forskel på standart udstyret i en Transporter og en Caravelle.

Som diesel version leveres Caravelle med en 2.5l, 5 cyl. turbo diesel. Den
har typebetegnelsen T4x - med den lidt ændrede front. Ser du en Caravelle og
en Transporter fra årgangen 1996 og frem vil du se at fronten på Caravellen
er en anelse højere, Lygterne er anderledes og kølergrillen er også
anderledes. Transporteren dele er firkantede, mens Caravellen er afrundet.
Caravellen leveres standart med bedre for sæder m armlæn- den leveres som
standart med 2 forstole, en Transporter leveres med 1 + 2. Instrumenteringen
er også anderledes i en Caravelle.
Ser du en TDI Transporter på landevejen kan du hurtigt se motorstørrelsen på
TDI mærket. Er "I'e" blåt er det en 2.4 l, er "I'et" rødt er det en 2,5l

I Danmark leveres Caravellen med fuldt monteret ledningsnet - dvs. alt er
forberedt ( Fartpilot - kræver bare en håndtag ) Tågelys for( skal bare
monteres ) Lygte vasker/visker mm Listen er lang . Jeg ved ikke om det
komplette ledningsnet er monteret i en Transporter.
Transporteren kan også fås som halvåben. Dvs. at der er en plade tværs
gennem bilen bag forsæderne ca. 60 cm høj.

En Multivan er oftest en Transporter forklædt som en Caravelle
NB: Der findes også en modelbetegnelse "Supervan"

Carsten H

En glad Caravelle ejer - som har det komplette el-diagram til T4, hvis det
skulle have interesse

e-mailadressen der er brugt er er falsk.

Fra : LG

Dato : 22-01-04 08:57

"Carsten" <hamoghendefjernes@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse

> Ser du en TDI Transporter på landevejen kan du hurtigt se motorstørrelsen

> TDI mærket. Er "I'e" blåt er det en 2.4 l, er "I'et" rødt er det en 2,5l

Eneste forskel her er Intercooler´ 90 HK med Blåt I .-- 110 HK og mener
et helt Crome mærke TDI er ( supervan) 150 HK..

Mvh LG

Fra : Jesper

Dato : 22-01-04 16:25

"LG" <Pruttegøj@fisaf.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Eneste forskel her er Intercooler´ 90 HK med Blåt I .-- 110 HK og mener
> et helt Crome mærke TDI er ( supervan) 150 HK..

Nope...
Blåt = 88 hk (Uden Intercooler)
Alle chrom = 102 hk (Med Intercooler)
150 hk'eren har jeg ikke lige styr på...

Det er dog alle 2,5 l .....
2,4'eren er suge-dieselen..

/Jesper

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 23-01-04 10:19

"Jesper" <bipbop@hotmail.com> wrote in message
> Nope...
> Blåt = 88 hk (Uden Intercooler)
> Alle chrom = 102 hk (Med Intercooler)
> 150 hk'eren har jeg ikke lige styr på...

på 150 hk'eren er I'et rødt i TDI

--
Allan
polo 1,6