Vaaaar? - Syn af Volvo ;)
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 18:21

Som nogen måske ved har jeg puslet lidt med en gammel Volvo 343 fra 1983....

Var så til syn i dag....

Se lige her:

Foreste hjulindstilling fejljusteret
tandstangsmanchet defekt
bagerste ledningsnet ikke fastgjort
forreste hjullejer, slør for stort
højre bagerste dæk nedslidt
venstre krængnings-stabilisator, forbindelser defekte
Forreste afskærmning, skarpe kanter

Gæt hvad reslutatet blev?

Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-01-04 18:41

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

> [...]
>forreste hjullejer, slør for stort
>højre bagerste dæk nedslidt
>venstre krængnings-stabilisator, forbindelser defekte

Dumpet ?

>Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

..... ikke mig

Hvad er det lige med dig og nedslidte dæk ????

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 22:28

Hehe... de er bedre på tørre veje ;)

Ej........ det var bare sådan lige på vippen .... ;)

Fra : Brian

Dato : 21-01-04 18:47

Hejsa

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
> forreste hjullejer, slør for stort
> højre bagerste dæk nedslidt
> venstre krængnings-stabilisator, forbindelser defekte

Udfra emne linien, vil jeg gætte på at den, fejlagtigt, gik igennem....

> Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

Hvis ovenstående passer, gætter jeg på den lokale bager!

Mon ikke vi så snart ser en Volvo til salg i markeds gruppen?! Jeg gætter
på at denne har været ejet af en..... hmmmm.... pensioneret Volvo mekaniker!

/Brian

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 22:31

> Udfra emne linien, vil jeg gætte på at den, fejlagtigt, gik igennem....

Jep det gjorde den. Fejlagtigt ved jeg ikke om det var... det er jo små fejl
IMO. Ikke noget der gør den direkte livsfarlig her og nu...

> Hvis ovenstående passer, gætter jeg på den lokale bager!

Dog ikke.... Citroen Jyderup ;)

> Mon ikke vi så snart ser en Volvo til salg i markeds gruppen?!

Nix - men du er da velkommen til at give et bud ;)

Jeg gætter
> på at denne har været ejet af en..... hmmmm.... pensioneret Volvo
mekaniker!

Heller ikke, men blot en helt alm ældre herre....

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 21-01-04 19:10

> Gæt hvad reslutatet blev?
Den burde vel dumpe. Især efter det jeg blev sendt hjem med.

> Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

Lystrupvej??

FOC
(Som sidder og brygger en klage over mit sidste syn. Nogen der vil med på en
fælles klage?)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-01-04 20:03

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:400ec05e$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Lystrupvej??

Min kære Sierra kørte gennem syn uden anmærkninger. - På Lystrupvej :)

-M

Fra : Rasmus

Dato : 21-01-04 19:48

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Forreste afskærmning, skarpe kanter
>
> Gæt hvad reslutatet blev?
>
> Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

Citroen i Jyderup?, betinget godkendt

mvh
Rasmus

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 22:31

Hvorn Faen gættede du det???

Fra : Rasmus

Dato : 21-01-04 23:13

> Hvorn Faen gættede du det???

Nogle ting skal man bare vide...

mvh
Rasmus

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 23:33

Ejjj kom nu`Sådan noget kan man da ikke gætte sig til?

Fra : Mikael L

Dato : 22-01-04 22:33

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ejjj kom nu`Sådan noget kan man da ikke gætte sig til?

Det var vel ham der synede den

Mikael

Fra : Jan Hansen

Dato : 21-01-04 20:24

> [...]
> forreste hjullejer, slør for stort
> højre bagerste dæk nedslidt
> venstre krængnings-stabilisator, forbindelser defekte

Du kører vel ikke bare en 20 år gammel bil til syn uden at gennemgå den ?
Hjullejer, dæk og skarpe kanter burde du have fundet selv med et minimalt
kendskab til synsbetingelserne

> Gæt hvad reslutatet blev?

Ikke godkendt, selvfølgelig !

> Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

?????? Sarajevo ??

Fra : Thomas

Dato : 21-01-04 22:07

"Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> wrote in message

> Du kører vel ikke bare en 20 år gammel bil til syn uden at gennemgå den ?
> Hjullejer, dæk og skarpe kanter burde du have fundet selv med et minimalt
> kendskab til synsbetingelserne

Synsmanden er billigere til at finde fejlene end en mekaniker... Det er bare
min mening om det. Jeg ville ikke turde sige til en mekaniker, "gør den
klar til syn" Et omsyn er forholdsvis billigt

Mvh

Thomas

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 22:25

Ja her er den så som en gættede:

Betinget godkendt / Citroen Jyderup

Og - der kommer en glad køber i morgen kl 10.30 - så jeg skal nok lade være
at poste i markedsgruppen.

Jeg kan ikke lave biler selv så jeg havde egenligt bare sendt den hos en
"perlegrusmekker" som fik til job at lave den. Han overså åbenbart lidt
småting.... kan man sige...

Jeg tænkte sefølik da han fandt nr 4 og endda 5 så var det slut, men da han
havde kørt en tur i den bad han mig udfylde en blanket mht til at få
nummerplader på og jeg tænkte hmmm..... hvorfor det?

Så sagde han at han gerne ville godkende den betinget. Så var jeg jo glad
resten af dagen ;)

Pengene skal så bruges på en anden bil til svigermor da jeg måtte køre
hendes Escort MK3 1983 til Korsør til skrot i formiddags ;)

Jow jow.....

Jeg kørte seføli rundt til alle vennerne og de fik lov først at læse
anmærknignerne, og vendte derpå parpiret (det var foldet) så sagde de fleste
osse bare vaaaaaar?

Men okay, flinker fyr!

Fra : Claus Fabritius

Dato : 22-01-04 00:13

> Betinget godkendt / Citroen Jyderup
>
> Og - der kommer en glad køber i morgen kl 10.30 - så jeg skal nok lade
være
> at poste i markedsgruppen.

Har du husket at bilen ikke er lovlig før fejlene er udbedrede?

Og kan du så ikke kigge en gang på www.usenet.dk og prøve at citere som
foreslået. Der er enormt meget overflødig tekst med i mange af dine svar.
Samtidig er det langt mere læsevenligt, hvis du skriver under det du svarer
på.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 22-01-04 00:16

> Har du husket at bilen ikke er lovlig før fejlene er udbedrede?

Jada. Køber får naturligvis synsrapporten med så denne kan få udbedret
fejlene / ved hvor de er....

> Og kan du så ikke kigge en gang på www.usenet.dk og prøve at citere so

sådan her ;) ???

Fra : Claus Fabritius

Dato : 22-01-04 00:22

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jada. Køber får naturligvis synsrapporten med så denne kan få udbedret
> fejlene / ved hvor de er....

Godt nok. Det lyder nemlig ikke som en bil der bør have lov at køre videre
uden at der bliver lavet en del ved den (Den skulle ikke have været synet,
og det ved du jo også godt selv)

Men jeg håber da at køber tager det seriøst og laver de ting der skal laves.

> sådan her ;) ???

Ja, nu rammer du noget fornuftigt. Det gør det langt nemmere at se hvad du
svarer på, så bliv ved med det.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 22-01-04 00:29

> Godt nok. Det lyder nemlig ikke som en bil der bør have lov at køre videre
> uden at der bliver lavet en del ved den (Den skulle ikke have været synet,
> og det ved du jo også godt selv)

Tjahh tjooo... det er jo "detaljer" men jeg må jo indrømme at da han tastede
fejl 5 ind troede jeg ikke længere på det ;)

> Men jeg håber da at køber tager det seriøst og laver de ting der skal
laves.

Forhåbenligt da.

I hvert fald såadan noget med dæk og hjulleje og sådan noget. Det er jo
reparationer til små kroner - men kan ende ret fatalt hvis man ikke får det
lavet i tide!

> Ja, nu rammer du noget fornuftigt. Det gør det langt nemmere at se hvad du
> svarer på, så bliv ved med det.

Dejligt ; )

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-01-04 22:33

> Du kører vel ikke bare en 20 år gammel bil til syn uden at gennemgå den ?
> Hjullejer, dæk og skarpe kanter burde du have fundet selv med et minimalt
> kendskab til synsbetingelserne

Tjahh jeg laver ikke biler selv.... jeg havde den jo til syn i december
hvor han fandt 10 fejl - som så alle blev rettet....

> Ikke godkendt, selvfølgelig !

you are dreaming ;)

> ?????? Sarajevo ??

Tæt på ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-01-04 08:45

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
> forreste hjullejer, slør for stort
> højre bagerste dæk nedslidt
> venstre krængnings-stabilisator, forbindelser defekte

Hvis ikke du dumpede med mere end 3 bemærkninger så burde
synsassistenten for en domstol.

> Og nogen der kan gætte hvor den blev synet ;) ?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 22-01-04 10:39

> Hvis ikke du dumpede med mere end 3 bemærkninger så burde
> synsassistenten for en domstol.

Mon dog?

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 22-01-04 16:23

> Hvis ikke du dumpede med mere end 3 bemærkninger så burde
> synsassistenten for en domstol.

Hvad dælen er det nu for noget vrøvl???

Henrik