peugoet 406 2,2 TS4 st.car
Fra : SB

Dato : 21-01-04 01:17

Kan det virkelig passe at denne vogn, på trods af den vejer godt 1400 kg,
ikke må trække mere end 1200?
Det lyder da helt forket.
Passaten må trække 1500, og vejer 1250

Søren

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-04 06:32

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig passe at denne vogn, på trods af den vejer godt 1400 kg,
> ikke må trække mere end 1200?

Jah..

> Det lyder da helt forket.

Jah...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Søren

Dato : 21-01-04 11:09

Prøv at skrive til sbi@bilsyn.dk om det ikke er en af de biler den kan
omregistreres til at må trække noget mere. Det gælder så vidt jeg ved flere
af de Franske biler.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-04 11:11

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> wrote in message
> [...]
>
> Prøv at skrive til sbi@bilsyn.dk om det ikke er en af de biler den kan
> omregistreres til at må trække noget mere. Det gælder så vidt jeg ved

Som jeg er bekendt er det faktisk lige omvendt. Da Frankrig er et land med
bjerge har producenten valgt en mere konservativ grænse. Dette er hvad jeg
fik af vide hos Citroen. Det kan være Peugeot er anderledes selvom det er
samme koncern. Jeg kunne ikke få vejet min Xsara op med mere end 50 kg.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Søren

Dato : 21-01-04 11:22

> [...]
> fik af vide hos Citroen. Det kan være Peugeot er anderledes selvom det er
> samme koncern. Jeg kunne ikke få vejet min Xsara op med mere end 50 kg.

Ja men den har jo heller ikke 140 HK men kun 75, og din den må trække ca.
det samme som den selv vejer.
Jeg ved at en 2.2 Xantia kan vejes op, så mon ikke en Peugeot også kan.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-04 11:36

> Ja men den har jo heller ikke 140 HK men kun 75, og din den må trække ca.
> det samme som den selv vejer.

75 .............. den har 132

Konstruktionsland : F
Oprindelig nypris : 214.999 kr.
Karrosseritype :Stcar
Antal døre : 5
Brændstoftype : B
Geartype : Manuel
Bagagevolumen bag bagsæde : 408 liter
Bagagevolumen med nedfældet bagsæde : 1190 liter
Længde : 417 cm
Bredde : 170 cm
Højde : 140 cm
Vendediameter : 10,7 m
Egenvægt : 1200 kg
Påhængsvægt uden påløbsbremse : 625 kg
Påhængsvægt med påløbsbremse : 1050 kg
Acceleration 0-100 km/t : 9,5 s
Tophastighed : 210 km/t
Antal cylindre : 4
Slagvolumen : 1.997 ccm
Effekt : 132 HK
Drejningsmoment : 180 NM
Brændstofforbrug (gns.) : 12,0 km/l

> Jeg ved at en 2.2 Xantia kan vejes op, så mon ikke en Peugeot også kan.

Hvem ved.

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-01-04 19:53

Ring til importøren KW Bruun, de er meget flinke og ved alt om at veje den
op

mvh Lars

Fra : niels larsen

Dato : 21-01-04 22:02

"Lars Hansen" <larshFJERNMIG@image.dk> skrev i en meddelelse
> Ring til importøren KW Bruun, de er meget flinke og ved alt om at veje den
> op
>
> mvh Lars
>
> "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

Gå til en Peugeot forhandler og giv han stelnummeret de har en liste hvor
om lige din model kan vejes op.
Da vi skulle købe vores 2.0. hdi fik jeg sælgeren til at undersøge om den
kunne vejes op ( han viste ikke en gang at der var mulighed for det ) nogle
modeller kan komme op og må trække 1500 kg. Men det kræver desv.B/E kort.
Jeg fik vores vejet op til 1450 kg (bilens vægt + 50 kg.) det kostede kun
en tur til synshallen.

Hilsen Niels

Fra : SB

Dato : 21-01-04 23:38

> [...]
> Jeg fik vores vejet op til 1450 kg (bilens vægt + 50 kg.) det kostede kun

Har snakket med en forhandler i dag, han har før fået dem vejet op til at
måtte trække 1500 kg.
Takker for jeres svar, rart med lidt hjælp, vidste ikke at biler kunne vejes
op i det hele taget

Søren

Fra : Søren

Dato : 22-01-04 09:10

> [...]
> måtte trække 1500 kg.
> Takker for jeres svar, rart med lidt hjælp, vidste ikke at biler kunne

Hej Søren hvis du ikke har BE kørekort så kør CV med til syn og den vejet
ned til 1450 kg. samtidig så passer køretøjerne sammen