Dækbredde på Polo.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-01-04 21:35

Der skal "selvfølgelig" alufælge på Polo'en (1,9 TDI) til foråret.Den er
født med 185/60 - 14 dæk. Er der nogen der har erfaring for, hvad det
betyder for brændstoføkonomien, om man vælger 195 eller 205 dæk. Regner med
de skal på 16" fælge.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Olesen

Dato : 20-01-04 23:58

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
> født med 185/60 - 14 dæk. Er der nogen der har erfaring for, hvad det
> betyder for brændstoføkonomien, om man vælger 195 eller 205 dæk. Regner

Ih du milde..der er rigtignok sket noget.
Min Polo var født med 165'er..

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-01-04 20:14

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> med
>
> Ih du milde..der er rigtignok sket noget.
> Min Polo var født med 165'er..

Min Lupo er født med 185/55 - 14

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 08:46

> [...]
> født med 185/60 - 14 dæk. Er der nogen der har erfaring for, hvad det
> betyder for brændstoføkonomien, om man vælger 195 eller 205 dæk. Regner

Nu er ved jeg ikke lige helt hvad for en Polo du har... Men er det en 6N
skal nu have noget 7*16" værk med 195/40-16 dæk på... Med mindre du kan leve
med at det skraber imod engang i mellem ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-01-04 12:53

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message news:400e2e30$0$29307$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> med
>
> Nu er ved jeg ikke lige helt hvad for en Polo du har...

Såvidt jeg husker er det en splinterny Polo...

/Jakob

Fra : Ole Axelsen

Dato : 21-01-04 19:20

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg husker er det en splinterny Polo...

Det er korrekt. Det er en helt ny 9N. I VW's eget katalog for alufælge
anbefales enten 205 eller 215 dæk, så der burde ikke blive nogen problemer
med "pladsforholdene"
Det jeg efterlyser er blot praktisk erfaringer for, hvor meget det betyder
for brændstoforbruget. Jeg vil jo helst ikke ødelægge et af mine bedste
argumenter for, at vi skulle have en TDI, frem for en meget billigere
benziner.