Hvad skal jeg købe
Fra : Frank Jensen

Dato : 20-01-04 20:44

Audi A4 1,8T eller 3,0 V6. Kan jeg risikere og købe disse ?.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 21:00

> Audi A4 1,8T eller 3,0 V6. Kan jeg risikere og købe disse ?.

Køb 3.0 hvis du vil have noget der holder og 1.8T hvis du vil ha god
benzinøkonomi samt mulighed for ydeligere tuning.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 20-01-04 21:11

On Tue, 20 Jan 2004 21:00:02 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Køb 3.0 hvis du vil have noget der holder og 1.8T hvis du vil ha god
>benzinøkonomi samt mulighed for ydeligere tuning.

Jeg fatter slet ikke, at spørgsmålet kan komme op. Jeg tror ikke
spørgeren har prøvet bilerne, og man kaster ikke sådan en
problemstilling op inden, IMO... (altså hvis det var seriøst)

Der er en verden til forskel på en 6 cylindret maskine og en 4
cylindret med turbo. Derom ingen tvivl. Den 6 cylindrede vinder klart.

/Mogens

Fra : O Kay

Dato : 21-01-04 18:39

..

> Jeg fatter slet ikke, at spørgsmålet kan komme op. Jeg tror ikke
> spørgeren har prøvet bilerne, og man kaster ikke sådan en
> problemstilling op inden, IMO... (altså hvis det var seriøst)

En Taxi-chauffør fortalte mig, at de i deres firma havde store haft
problemer med motoren i 3,0 versionen, derfor spørger jeg. Måske der var
andre der kunne nikke genkendende til dette problem eller andre problemer
!!!.

Hvorfor skulle det ikke være seriøst ?. Jeg fatter ikke ...

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-04 19:33

On Wed, 21 Jan 2004 18:39:20 +0100, "O Kay" <emalius@sol.dk> wrote:

> [...]
>andre der kunne nikke genkendende til dette problem eller andre problemer

OK, så præcisér dét.

>Hvorfor skulle det ikke være seriøst ?. Jeg fatter ikke ...

Hvis du har prøvet en simpel 4-cylindret maskine med turbo ift. en 3
liters 6-cylindret maskine er deu jo ikke et sekund i tvivl om, hvad
du skal vælge. Heller ikke ift. 5-cylindret.

Jeg kørte på et tidspunkt en 5-cylindret Audi S2 fra Stuttgart
til DK - "musikken" fra motoren hænger i ørerne endnu!

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 21-01-04 22:53

Mogens... wrote:
:: OK, så præcisér dét.
::
[...]

Nej, jeg er heller ikke i tvivl - en 4-cyl turbomaskine. Man kan ikke bare
generelisere på den måde. Der findes gode og dårlige 4-cyl og der findes
gode og dårlige 6-cyl. I nævnte tilfælde ville jeg nok også vælge V6'eren.
Men snakker man f.eks. "mit" mærke (Saab), er der ingen tvivl om at den
4-cylindrede motor er den 6-cylindrede overlegen. Både hvad angår trækkraft,
motorlyd og smidighed.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 23:15

> Køb 3.0 hvis du vil have noget der holder og 1.8T hvis du vil ha god
> benzinøkonomi samt mulighed for ydeligere tuning.

Har du nogen grund til at tro, at 1,8 T´eren ikke holder..?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-01-04 23:02

> Audi A4 1,8T eller 3,0 V6. Kan jeg risikere og købe disse ?.

Jeg har prøvet dem begge... det er den helt nye model der er tale om. 1,8T
kører og føles som en hvilken som helst ande 4 cyl. maskine. Ikke noget
imponerende overhovedet, men den kan da blive lidt kvikkere med en 30 tkr.
tuning til 240hk mod de 163hk std. Den "store" 3 liters skuffer ved ikke at
være hurtig nok. Vi testede bilerne Audi A4 3,0 V6 Quattor mod Opel Omega
3000 24v og Audi'en fik baghjul både i mellemacc. 110-180 og topfart. Over
200 kmt kunne Audien slet ikke følge. MEN den 3 liters version er
selvfølgelig lækker i kabinen med lyst læder og sædvanlig Audi kvalitet.
Motoren spinder også godt, men er bare ikke så hurtig som jeg havde
forventet. Den 3 liters er helt klart mere en motorvejs cruiser, hvor
1,8T'en virker lettere og til mere sjov (specielt med konvertering til
240hk). Jeg ville klart foretrække 3 liters modellen, som sandsynligvis
også koster langt mere, med mindre du bor i Sverige, hvor en ny 1,8T kun
koster 160 tkr.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Thomas Krath

Dato : 20-01-04 23:03

> bilerne Audi A4 3,0 V6 Quattor

Quattro...

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 00:01

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Quattro...
>
> --
> Mvh/Thomas Krath

Thomas hvilken bil har du?

..salem

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-04 06:26

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas hvilken bil har du?

Ford...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 08:39

meddelelse news:bul2l6$qd0$1@sunsite.dk...

> Ford...

Jep, det er rigtigt en Ford Sierra

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:39

> Jep, det er rigtigt en Ford Sierra

Ford Sierra Laser 1,6

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 17:31

> Thomas hvilken bil har du?

Ford Sierra Cosworth 4x4? Stod det til mig ville en 5 cyl. Volvo S60 T5
holde i garagen, men økonomien sætter sgu begræsninger nogen gange :(

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:39

> Ford Sierra Cosworth 4x4? Stod det til mig ville en 5 cyl. Volvo S60 T5
> holde i garagen, men økonomien sætter sgu begræsninger nogen gange :(

så du kører på arbejde i en rally vogn
er der ESSO klistermærke på siden ;)

..salem

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 08:38

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Quattro...

Den tidligere ejer af min Vectra har købt sådan en Audi A4 2.8 V6 Quattro,
og tilbudt en tur... Må heller lige få taget mig sammen til at kigge forbi
:)

Så du skrev at A4 1.8T har 163hk std... Har den ikke kun 150?

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 11:34

> Så du skrev at A4 1.8T har 163hk std... Har den ikke kun 150?

De 1,8 T´ere nye leveres med forskellige ydelser A4´erne: 163 og 190 hk.

"Motoren har et enormt potentiale - det er virkelig en sjældent god motor. Den kan
modificeres, så de kan holde til utroligt mange hestekræfter.".

Citat: Per Mai, Scantune, Galten.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 13:38

Prøver lige een gang mere..

De nye 1,8 T´ere leveres med forskellige ydelser, når de sidder i A4´erne: 163 og
190 hk. I A6´eren yder den stadig kun 150 hk. I Skoda og Seat yder den både 150 og
180 hk - og forskellen her ligger kun i programmering af motoren.

"Motoren har et enormt potentiale - det er virkelig en sjældent god motor. Den kan
modificeres, så de kan holde til utroligt mange hestekræfter. Du kan næsten bare
sige, hvor meget power, du vil have, og så er motoren let at bygge om, så den
møder dit krav."

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 23:52

"Frank Jensen" <emalius@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Audi A4 1,8T eller 3,0 V6. Kan jeg risikere og købe disse ?.

Jeg har en a3 1,8T og man må sige det er en mega fed motor. Tror af ren
økonomi er det bedre med en T'er end end V'er. ren benzinmæssigt og
værkstedmæssigt.

Man kan ikke rigtig sammenligne de to motorer. Det er to helt forskellige
oplevelser. Prøv dem så ved du hvad du vil have

..salem