Varme i bagruden - løs
Fra : Casper Bang

Dato : 20-01-04 14:54

Jeg har et lille problem med varme-trådene i bagruden.
I højre sider er "polen" faldet af; den var så vidt jeg kan se loddet på
selve ruden. Uden den er der jo ikke nogen strøm til ruden = ingen varme.

Hvad vil i foreslå mig at sætte det fast med? Overvejede "varm lim", men ved
ikke om det er for varmt til ruden..

Håber på et forslag.

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 20-01-04 18:25

<snip>

Du kan ikke bruge varm lim, da varm lim ikke er ledende.

Derimod ville jeg ikke være bleg for at bruge en loddekolbe eller lave en
kombination af en ledende lim og lidt varm lim på stikket (når det sidder på
sin plads).

Men umiddelbart er den første løsning nok den mest holdbare.

/Daniel Pedersen

Fra : Casper Bang

Dato : 20-01-04 19:23

> Du kan ikke bruge varm lim, da varm lim ikke er ledende.

Du misforstod mig lidt :) Jeg vil sætte stikket på, med varm lim over, så
der er forbindelse, og limen bare holder det fast.

> Derimod ville jeg ikke være bleg for at bruge en loddekolbe eller lave en
> kombination af en ledende lim og lidt varm lim på stikket (når det sidder

> sin plads).

Bliver ruden ikke meget varm hvis jeg loder det? Er lidt nervøs for om den
springer :s

tak

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 20-01-04 20:07

<klip>

> Bliver ruden ikke meget varm hvis jeg loder det? Er lidt nervøs for om den
> springer :s

Om den bliver varm kommer lidt an på hvor varm din loddekolbe er og hvor
lang tid du er om at lodde stikket fast.
Typisk er sådanne stik næsten umulige at lodde på og skal derfor enten have
rigeligt med mængder af varme,(samtidigt med at du skrabber lidt på dem med
spidsen)
eller en gang loddevand.

Men hvis det kun er pågrund af at stikket falder af konstant, så nøjes med
lidt lim. :)

Hvis det er et hun-spadestik, kan du bukke kæberne lidt på stikket, så
skulle det blive på sin plads

/Daniel

Fra : bme

Dato : 20-01-04 20:39

> Men hvis det kun er pågrund af at stikket falder af konstant, så nøjes med
> lidt lim. :)

Dårlig ide, hvis ikke der er optimal kontakt mellem stik og rude kan der
opstå så kraftig en varme at ruden springer. Been there, done that, got the
damn t-shirt (og en regning på 2500,-)

/bo

Fra : Christian

Dato : 20-01-04 20:09

Hønsetråd, 2 ledninger og lidt tape.....det er løsningen

Fastgør hønsetråden til bagruden med taben, forbind den ene ende af begge
ledninger i hver sin ende af hønsetråden og put så de to løse ender ind i
cigaret tænderen - viola !

P.S. : Pas på hvis ungerne skal have noget fra hattehylden under kørslen.

Fra : Sp@cey

Dato : 21-01-04 10:03

"Christian" <christian@whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> cigaret tænderen - viola !
>
> P.S. : Pas på hvis ungerne skal have noget fra hattehylden under kørslen.

*LOOL*

Sp@cey

---

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-01-04 11:59

> Bliver ruden ikke meget varm hvis jeg loder det? Er lidt nervøs for om den
> springer :s

Jeg ville turde at bruge loddekolbe.
Havde engang en brugt bil, 2 år efter købet sprang (krakelerede) bagruden 5
min efter jeg stillede bilen (det var slæde hunde koldt). Autoglarmesteren,
der skiftede ruden, sagde at det var spændinger i glaset som var årsagen.
Han mente det stammede fra den ene varmetrådterminal, hvor der havde været
loddet på (før jeg købte bilen).

Per

Fra : co

Dato : 21-01-04 16:17

"Daniel Pedersen" <machoman@_spammail_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> sin plads).
>
> Men umiddelbart er den første løsning nok den mest holdbare.

Jeg har netop haft suscess med at lodde begge mine stik fast i bagruden på
min Uno, jeg pillede bagklappen af så den var nem at kommet til, tørrede/
varmede ruden med en varme blæser, og sleb med lidt sandpapir på banerne, og
brugte lidt lodde pasta og loddede så stikkene på, og reparerede derefter de
gamle ødelage områder med noget strøm førende maling.

Man kan få noget til at lime/lodde stikke fast med, det hedde Contact + og
det er loctite der laver det...... jeg har kun dårlige erfaringer med
det..........virker ikke hos mig...

mvh.
Christian Olesen

Fra : Dennis Nielsen [9400~

Dato : 20-01-04 20:44

Varm ruden op med en varmepistol, eller føntørre, en varmepistol er nok
bedst.

Det gamle stik kan du nok ikke bruge igen, jeg har prøvet flere gange.

Køb et nyt stikben, ( hvor der i øvrigt er godt med tin på ) og brug
loddekolben, husk at varme ruden godt op inden... !!!

Dennis

Fra : Søren

Dato : 21-01-04 10:22

> Håber på et forslag.

Jeg havde engang i 80erne en gammel Golf med samme problem. Dengang kunne
jeg købe en varmeblæser beregnet til at sætte på hattehylden. Måske ikke så
elegant, men det fungerede fint. Ved ikke om man stadig kan få sådan en.

Fra : Casper Bang

Dato : 21-01-04 15:51

Efter at have hørt herfra, virkede det som et lidt større problem end
antaget...
Jeg var nede hos det lokale Bosh værksted, og de sagde at det formentligt
godt kunne lade sig gøre at lode det fast, men at de skulle have den inde i
garagen et stykke tid for at blive varmet op... Jeg aftalte en tid med dem.

At betale et par hundrede kroner for at få dem til at gøre det, er trods alt
billigere end en ny rude hvis jeg smadrer den.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 11:16

"webmaster@062121183066.sonofon.dk"
<mailto:webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> skrev i en meddelelse
"Re: Varme i bagruden - løs"

> [...]
> At betale et par hundrede kroner for at få dem til at gøre det, er trods alt
> billigere end en ny rude hvis jeg smadrer den.

Hvad hedder værkstedet?
(et par kolleger ville gerne det samme)

/MK

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Casper Bang

Dato : 22-01-04 11:36

> Hvad hedder værkstedet?
> (et par kolleger ville gerne det samme)

Ved ikke om det hedder andet end "bosh", men det ligger på Åderupvej, 4700
Næstved...