Lovligt at have halvåbent bagagedør?
Fra : Jack L.

Dato : 20-01-04 02:56

Hej gruppe.

I forbindelse med køb af et større frysekummer har det vist sig at den ikke
kan være i bilen medmindre bagagedøren er halv-åbent så den rager lidt ud.
Er dette lovligt? Jeg mener at det er lovligt under visse omstændigheder.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : anders majland

Dato : 20-01-04 14:33

> [...]
> den ikke kan være i bilen medmindre bagagedøren er halv-åbent så den
> rager lidt ud. Er dette lovligt? Jeg mener at det er lovligt under

Afair så skal det gods afmærkes hvis det rager mere end en meter bagud.
Hvis godset dækker for lygter, reflekser eller nummerplade skal der
anvendes en lygtebom med en 3. nummerplade.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Troels Pedersen

Dato : 20-01-04 15:34

anders majland wrote:

> Afair så skal det gods afmærkes hvis det rager mere end en meter
> bagud. Hvis godset dækker for lygter, reflekser eller nummerplade
> skal der anvendes en lygtebom med en 3. nummerplade.

Og husk nu at lade være med at holde alle vinduerlukkede... Åben dit fører
vindue af hensyn til udstødningen som vil blive trukket ind i bilen!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Jørgen L

Dato : 20-01-04 20:50

> [...]
> Hvis godset dækker for lygter, reflekser eller nummerplade skal der
> anvendes en lygtebom med en 3. nummerplade.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men hvis det er en hvidplade bil må du ikke
dække udsynet i dit bakspejl, heller ikke med sommerferie oppakning osv.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Troels Pedersen

Dato : 20-01-04 21:14

Jørgen L wrote:
> Ret mig hvis jeg tager fejl, men hvis det er en hvidplade bil må du
> ikke dække udsynet i dit bakspejl, heller ikke med sommerferie
> oppakning osv.

Korekt

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : anders majland

Dato : 20-01-04 21:00

> Ret mig hvis jeg tager fejl, men hvis det er en hvidplade bil må du
> ikke dække udsynet i dit bakspejl, heller ikke med sommerferie
> oppakning osv.

Jeg er ikke sikker men mener at det er ok hvis der er højre sidespejl.

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-01-04 22:04

meddelelse news:buk4ii$pav$1@sunsite.dk...

> Jeg er ikke sikker men mener at det er ok hvis der er højre sidespejl.
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid

Mener Anders har ret, hvis bare der findes sidespejl i højre side, er der
ikke noget krav om, at man skal kunne se bagud. (Hvordan skal man ellers
køre med campingvogn)

MVH

Lars

Fra : Henning

Dato : 20-01-04 16:04

On Tue, 20 Jan 2004 02:55:34 +0100, "Jack L." <jack_nospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>Er dette lovligt? Jeg mener at det er lovligt under visse omstændigheder.

Ja, bare længden på bilen ikke overskrider... hvad er det nu... og at
føreren ikke bliver generet af det.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : anders majland

Dato : 20-01-04 16:11

> Ja, bare længden på bilen ikke overskrider... hvad er det nu...

12 meter ?

Fra : Jack L.

Dato : 20-01-04 17:57

Tak for jeres hjælp.

Mht. den 3. nummerplade, er det tilladt at skrive nummerpladen på papir og
klæbe det på bilen?

Fra : anders majland

Dato : 20-01-04 18:03

> Mht. den 3. nummerplade, er det tilladt at skrive nummerpladen på
> papir og klæbe det på bilen?

Nej det skal være den officielle

Fra : Henning

Dato : 20-01-04 18:19

On Tue, 20 Jan 2004 17:56:45 +0100, "Jack L." <jack_nospam@nospam.dk>
wrote:

>Tak for jeres hjælp.
>
>Mht. den 3. nummerplade, er det tilladt at skrive nummerpladen på papir og
>klæbe det på bilen?

Abolut ikke, det straffes som dokumentfalskneri og straffes værre end
ingen nummerplade!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : SNiP

Dato : 20-01-04 18:37

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message
> Tak for jeres hjælp.
>
> Mht. den 3. nummerplade, er det tilladt at skrive nummerpladen på papir og
> klæbe det på bilen?
>
> --
Absolut ikke, men hvad om du afmonterede nummerpladen fra bagklappen og
satte den fast på enden af din fryser?

/J

Fra : Jack L.

Dato : 20-01-04 19:18

SNiP wrote:
> "Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message

> Absolut ikke, men hvad om du afmonterede nummerpladen fra bagklappen
> og satte den fast på enden af din fryser?

Det var da ikke et dumt forslag. Tak!

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 20-01-04 19:24

Jack L. skrev:

> Det var da ikke et dumt forslag. Tak!

Det er også ulovligt!

Nummerpladen skal sidde på selve bilen. Den skal være oplyst af
nummerpladebelysningen, og den skal være synlig bagfra.

TT

Fra : Jack L.

Dato : 20-01-04 22:53

> Nummerpladen skal sidde på selve bilen. Den skal være oplyst af
> nummerpladebelysningen, og den skal være synlig bagfra.
>
> TT

Så for at hente en kummefryser skal jeg altså bestille en tredje nummerplade
til xxx kroner?

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 20-01-04 23:01

Jack L. skrev:

> Så for at hente en kummefryser skal jeg altså bestille en tredje
> nummerplade til xxx kroner?

Der er også andre muligheder. Fx at lade fryseren transportere i et
andet køretøj eller på en anhænger.

En tredje nummerplade er i forhold til almindelige nummerpladepriser et
"røverkøb" til 110 kroner.

Eller også kan man fise på færdselsloven og håbe man ikke blir knaldet.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Gismo

Dato : 21-01-04 00:17

Jack L. wrote:

> Så for at hente en kummefryser skal jeg altså bestille en tredje
> nummerplade til xxx kroner?

Du kan jo også bede om at få den leveret.

Gismo.

Fra : Henning

Dato : 21-01-04 14:50

On Wed, 21 Jan 2004 00:17:22 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

>Du kan jo også bede om at få den leveret.

Under alle omstændigheder skal den originale registreringsattest
forevises, så du skal på motorkontoret for at bestille den!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 17:57

Henning wrote:

> Under alle omstændigheder skal den originale registreringsattest
> forevises, så du skal på motorkontoret for at bestille den!

Øhh, man skal altså hverken vise registreringsattesten for at købe en
kummefryser eller for at købe en "cykelholder-nummerplade".
Nummerpladen skal dog rigtigt nok bestilles på motorkontoret, og skal
betales forud.
Herefter er den klar til afhentning samme sted ca. 3 uger efter bestilling.

Per
www.perbeer.ninja.dk