Døren knirker
Fra : Martin Sand.

Dato : 19-01-04 21:47

Førerdøren knirker når den bliver åbnet. Jeg har lokaliseret lyden til at
komme fra en mekanik som sørger for at døren har flere "hak" når den åbnes.
Hvad kan det smørres med - WD40 eller rigtig (kugleleje)fedt?

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 22:45

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
åbnes.
> Hvad kan det smørres med - WD40 eller rigtig (kugleleje)fedt?

Det er et alm. problem på G4/Bora/Passat.

Det er fordi der komme skidt og salt i det.

Jeg plejer at tørre det godt og grundigt af evt. lige rense det med noget
renset bensin.
Derefter smørre jeg det ind i noget kugleleje fedt.

Det plejer at holde et års tid.

Og nu du er ved det, så skal du også give dine dørlister og dørlåsen noget
silicone.
Ellers kommer den helt sikkert også til at knage med tiden

Prøv at kigger her ( jenne gu' sager):
http://www.20vturbo.com/tsb/mirror/vw/newtech.htm
find technical Bulletin nr. 57-00-02, den omhandler godt nok New Beetle, men
den er også aktuel på G4 og Bora.
Problemet er at hvis dørlisterne og låsen bliver for tørre kan døren ikke
"arbejde" og begynder så at knage.
Har selv haft problemet med min G4, jeg var ved at gå amok og havde skilt
min dør helt ad, tilfældigvis fik jeg besøg ef en VW mekker ven som spurgte
om jeg havde huske at give dørlisterne sililkone - doooooh.

Jeg kan varmt anbefale den org. VW silicone som er omtalt i bulletinen, den
er sådan ca. 30 gange bedre en den fra tanken da den er meget tykkere, den
holder meget længere. Den er desværre også forfærdeligt dyr i DK, jeg var
nær ved at få et chok da jeg købte den første gang.
125 gode danske kroner ved SMC uha-uha. I tyskland er prisen dog noget mere
moderat, små 50 kr.

Sprayen har VW nr. D 007 000 A2

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens...

Dato : 19-01-04 23:21

On Mon, 19 Jan 2004 22:44:31 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Det er et alm. problem på G4/Bora/Passat.
>Det er fordi der komme skidt og salt i det.

Det kan også være dørnaglen, det er galt med. Når man åbner døren,
giver den sig på grund af den store fjedermæssige påirkning, hvilket
får det til at knage. Man kan prøve at iagttage naglen - om den
bevæger sig.

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-01-04 16:43

Claus Petersen wrote:
> [...]
> noget renset bensin.
> Derefter smørre jeg det ind i noget kugleleje fedt.

Hej Claus - min VW-ven i nøden!

Tak for tips og forklaring endnu engang.
Linket ser glimrende ud... et par timers læsning skulle der nok være
derinde!

MVH Martin