Nissan Silvia 2.0 DOHC Hatchback.
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 20:35

Så fandt jeg en ny potte til knægten til erstatning for den totalskadede
gode gamle Renault 5 GTS.

Vi har fundet en Nissan Silvia 2.0 DOHC med det beskedne kilometertal på
265.000....

Motoren er hovedrepareret for 65.000 km siden og er den gennemgedigne
FJ20E på 150 Hk.

Den nøjagtig samme motor findes med også med turbo og hedder FJ20ET på
190 Hk, så et projekt kan evt. påbegyndes..

Selve bilen er holdt i perfekt stand med møjsommelig bogføring af
samtlige syn og reparationer. Jeg har faktisk aldrig set noget lignende
før.

Bilen skal på lift i morgen og kigges grundigt igennem, men vi forventer
faktisk ikke at finde noget som helst at sætte fingre på......men lad os
nu se.

Indvendig står bilen som 90% ny med ganske få slitagesteder, men man
skal være trænet for at se dem.

Jeg håber at kunne vise lidt billeder af potten indenfor kort tid.

PS: Det er næsten som at være dreng (ung mand igen) at køre i potten og
jeg lægger tænkeren i nostalgiske folder tilbage til 1986, da jeg selv
var ejer af en næsten ny blot i en anden farve....

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 19-01-04 20:42

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så fandt jeg en ny potte til knægten til erstatning for den totalskadede
> gode gamle Renault 5 GTS.

Hva' dælen?? Troede, at du havde opsagt din internetforbindelse? Og du har
taget lømlen tilbage?

Har han virkelig fortjent så mange HK?

Til lykke med potten.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 20:45

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva' dælen??

UPS......

> Troede, at du havde opsagt din internetforbindelse?

Ikke helt..

> Og du har
> taget lømlen tilbage?

Både og ..... han skal selv op med grynene, men jeg kunne ikke sige nej
til et (forhåbentlig) godt køb...))

> Har han virkelig fortjent så mange HK?

Nope, men jeg vil sgú også trille lidt i potten...)

> Til lykke med potten.

Af hjertet tak ..... på Mortens vegne..

Hr. Bjørn

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 20-01-04 10:34

> [...]
> gode gamle Renault 5 GTS.
>
> Vi har fundet en Nissan Silvia 2.0 DOHC med det beskedne kilometertal på

Er det den her
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=359966&page=1 ?

> [...]
>
> Den nøjagtig samme motor findes med også med turbo og hedder FJ20ET på
> 190 Hk, så et projekt kan evt. påbegyndes..

Jah
--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 12:53

"news.tiscali.dk" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det den her
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=359966&page=1 ?

Jep...

Vi skal netop nu ned på værkstedet og kigge den efter.

Resultat følger.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Resultat følger.

Inspektionen af undervogn mv. er nu udført (med skruetrækker og
spidshammer).

Der er ingen gennemtæring i vognen.

Naturligvis kan man se afskallet tectyl og således anløbning af diverse
dele, men bilen skal have en komplet grundbehandling mv. om én uge.

Jeg kan således ånde lettet op, den er bare o.k. i bunden.

Vi skal dog have lavet håndbremsen, da denne ikke virker
tilfredsstillende samt udskiftet kædestrammeren til kæden, der trækker
knastakslerne.

Den støjer lidt inden, der er fuldt olietryk.

Spørgsmål: Hvor kan vi billigst købet et komplet sæt "Chain tensioner
Kit"..??

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 20-01-04 20:20

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ingen gennemtæring i vognen.

Flot alderen taget i betragtning.

> Den støjer lidt inden, der er fuldt olietryk.

Det gør "de". Jeg har en SR20DE motor i min der gør det samme ... den giver
sådan et par donk lyde sekundet efter man har drejet nøglen. Det er indtil
der kommer ordentligt olietryk på.

Skift olien og sæt et originalt oliefilter på ... det kan mindske lyden.

I min gamle Almera, som havde en GA16DE motor var denne lyd der ikke, så det
er noget med motor konstruktionen.

> Spørgsmål: Hvor kan vi billigst købet et komplet sæt "Chain tensioner
> Kit"..??

Jeg kender en Nissan mekaniker og vil da gerne høre ham ad?

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 20:42

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skift olien og sæt et originalt oliefilter på ... det kan mindske
lyden.

Den har lige fået ny olie af den fineste aftapning og filtret er nyt og
originalt.

Olitryksmåleren viser fuld knald på trykket.

> I min gamle Almera, som havde en GA16DE motor var denne lyd der ikke,
så det
> er noget med motor konstruktionen.

> Jeg kender en Nissan mekaniker og vil da gerne høre ham ad?

Det må du meget gerne, da jeg mener disse aldrende stumper koster
kassen.

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 20-01-04 20:54

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det må du meget gerne, da jeg mener disse aldrende stumper koster
> kassen.

3-4000,- for et Chain tensioner kit til en FJ20E motor siger han.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 20:56

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 3-4000,- for et Chain tensioner kit til en FJ20E motor siger han.

Det tænkte jeg nok.

Din kammerat er vel ikke Johnny..?

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 20-01-04 20:58

> Det tænkte jeg nok.
>
> Din kammerat er vel ikke Johnny..?

Nej ..

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 21:02

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej ..

O.k. ... det hedder knægtens kammerat og han er netop nyudlært
Nissan-mekanikker..

Han har opgivet nogen lunde den samme (estimerede) pris.

Det er sgú mange penge for en klump metal, en fjeder samt "bakke".

Gad vide, hvad det koster i Tyskland..?...

PS: Johnny kører i en (vold-)tunet Nissan 200SX Turbo...

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 20-01-04 21:16

> O.k. ... det hedder knægtens kammerat og han er netop nyudlært
> Nissan-mekanikker..
> PS: Johnny kører i en (vold-)tunet Nissan 200SX Turbo...

Lad høre! En S13 går jeg ud fra?

Hvor i landet?

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 22:12

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lad høre! En S13 går jeg ud fra?

Jep .... jeg kender ikke potten i detaljer, men mener at huske den er
pumpet op til +250 hk (og så på en 1.8 liters motor).

> Hvor i landet?

Vejle.

Potten kommer kun ud om sommeren og ser ganske flot ud med skørtesæt
osv.

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 20-01-04 22:47

> Jep .... jeg kender ikke potten i detaljer, men mener at huske den er
> pumpet op til +250 hk (og så på en 1.8 liters motor).

Ja det kan de godt klare.

> Potten kommer kun ud om sommeren og ser ganske flot ud med skørtesæt
> osv.

Ja, dejlig model :) Så skal man da vist passe på i Vejle området kan jeg
høre. ;)

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 23:25

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det kan de godt klare.

Tjaee .... han har vist "eksplomderet" møllen én gang...

> Ja, dejlig model :) Så skal man da vist passe på i Vejle området kan
jeg
> høre. ;)

Jow .... men der er nu indtil flere mere hidsige potter i grevskabet..;)

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 19:56

> Jow .... men der er nu indtil flere mere hidsige potter i
> grevskabet..;)

Volvo S80 T6 300+? ;) Jeg gav en svensk (bordeaux) Volvo S80 T6 hjul i
fredags på vej hjem fra Jylland. Det var sjovt ;)... jeg er dog overbevist
om den var std., men han forsatte sgu til >230 kmt - han havde nok travlt :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 21:50

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
overbevist
> om den var std., men han forsatte sgu til >230 kmt - han havde nok

Vi har jo prøvet os to.

Jeg vil tro, vi kører lige op.

Hvad siger du..?

Du har en fordel i bilvægt, jeg har så lidt flere hk og moment og vi har
begge pillet i møllerne..;)

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:53

> Jeg vil tro, vi kører lige op.
>
> Hvad siger du..?

Enig, men over 200 kmt tror jeg du stikker fra mig. Når jeg rammer de
215-220 stykker, så virker Opel'en lige så kvik. MEN imod en std. (det er
din vist ikke helt? :), så bør jeg vist også trække fra, hva' ;)

> Du har en fordel i bilvægt, jeg har så lidt flere hk og moment og vi
> har begge pillet i møllerne..;)

Hehe... hvor meget ladetryk kører du egentlig med? Jeg kører 1,1 bar i
boost... falder til ca. 0,9 bar "konstant".

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:12

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> MEN imod en std. (det er
> din vist ikke helt? :), så bør jeg vist også trække fra, hva' ;)

Det vil jeg også mene, du bør kunne.

> Hehe... hvor meget ladetryk kører du egentlig med? Jeg kører 1,1 bar
> boost... falder til ca. 0,9 bar "konstant".

Det er målt til 0,8 til 0,82 bar.

De små Misubishiturboer kan ikke holde til mere i længden og kan heller
ikke yde meget mere end 1,0 bar.

Volvo´en kører ab fabrik med 0,6 bar´s ladetryk.

En skør svensker har sat andre turboer på og trækker ca. 600 hk ud af
motoren.

Hans største problem er, gearkassen nedsmelter når de forsøget at fyre
alle hestene af på én gang...;)

Motoren burde uden problemer kunne yde 400 hk med en *ordentlig*
gearkasse, da specifikationerne på Volvo´s R6´er modsvarer Audi´s ditto
bi-turbo.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 20-01-04 18:54

On Tue, 20 Jan 2004 12:53:21 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Jep...

Den ser jo flot ud og med original nummerplade!
Tillykke til junior :)

>Vi skal netop nu ned på værkstedet og kigge den efter.
>Resultat følger.

Sidst synet i juli 2002 så I skal snart på den igen.
Ku' I presse ham lidt på dén konto?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 20:38

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den ser jo flot ud og med original nummerplade!
> Tillykke til junior :)

Af hjertet tak på kængtens vegne.

Den oprindelige jer har haft potten fra ny og solgt den til én i sin
nærmeste familie, der blot har haft potten i ganske kort tid.

> Sidst synet i juli 2002 så I skal snart på den igen.
> Ku' I presse ham lidt på dén konto?

Det viste vi naturligvis godt.

Efter gennemgang af potten skal håndbremsen laves og bremserne generelt
efterses.

Så vil jeg garantere et fejlfrit bilsyn.

Vi fik handlet os frem til den helt rigtige pris for begge parter. De
medfølgende fælge er de samme originale, der er monteret, blot mangle vi
én ekstra. De er ikke svære at finde.

Desuden hører der en lille smule reservedele med, så alt i alt er vi
godt tilfredse.

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 21-01-04 16:51

> [...]
> Vi fik handlet os frem til den helt rigtige pris for begge parter. De
> medfølgende fælge er de samme originale, der er monteret, blot mangle vi

Få lige sønnike til at melde sig ind i nissanklubben.dk ... :)

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 19:09

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Få lige sønnike til at melde sig ind i nissanklubben.dk ... :)

Det kommer og han skal også meldes ind i den lokale KTI, da han skal
lære at køre i en potte med stærke bremser, ingen ABS, baghjulstræk,
stram undervogn og de famøse 150 hk.....

Det er jo en ganske sjov potte at lege "ræserkører" i.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 19:58

> Det kommer og han skal også meldes ind i den lokale KTI, da han skal
> lære at køre i en potte med stærke bremser, ingen ABS, baghjulstræk,
> stram undervogn og de famøse 150 hk.....

Go' ide - http://www.ktklub.dk/.

Tillykke til Morten :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 21:50

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-01-04 22:51

Bjørn Jørvad wrote:
> Så fandt jeg en ny potte til knægten til erstatning for den
> totalskadede gode gamle Renault 5 GTS.
>
> Vi har fundet en Nissan Silvia 2.0 DOHC med det beskedne kilometertal
> på 265.000....

Tillykke med den.
Hvor mange af dem er der egentligt solgt i DK, nogen der ved det ?
Jeg synes godt nok det er sjældent at man løber ind i sådan en fætter.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 23:29

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:400da2c0$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Tillykke med den.

Hjertelig tak ... på knægtens vegne.

> Hvor mange af dem er der egentligt solgt i DK, nogen der ved det ?

Da jeg købte min i 1986, var der solgt 30 stk.

Jeg mener tallet endte på omkring de 50.

> Jeg synes godt nok det er sjældent at man løber ind i sådan en fætter.

Det var en potte for kendere.

Jeg husker tydeligt de hånlige bemærkninger fra Ford i Vejle, da jeg
fremviste potten til værkførerne under afhentning af konens Sierra.

Hvad pokker skal man med noget så tåbeligt som et 16-ventilet topstykke,
lød bl.a. én af de hånlige bemærkninger.

De blev vist en anelse klogere...

Hr. Bjørn

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-01-04 09:03

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
>
> Hvad pokker skal man med noget så tåbeligt som et 16-ventilet topstykke,
> lød bl.a. én af de hånlige bemærkninger.

:) eller FWD eller tandrem osv osv, Ford er ikke dem der farer frem
med nymodens sager når det gamle duer endnu.

> De blev vist en anelse klogere...

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 11:11

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> :) eller FWD eller tandrem osv osv, Ford er ikke dem der farer frem
> med nymodens sager når det gamle duer endnu.

Det har Silvia´en nu heller ikke.

Den er baghjulstrukken, er med kæde, skivebremser hele vejen rundt,
håndbremse via bageste kaliber og så vidt jeg husker spær på 35/65.

Det sidste skal jeg lige have undersøgt (igen).

Men de var en anelse langsomme med cantrallås, elvinduer samt
infodisplay.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 14:09

Jamen Ford havde da allerede på det tidspunkt haft en 16V'er på programmet.
Escort RS1600 som kom på markedet i 1970.

> :) eller FWD eller tandrem osv osv, Ford er ikke dem der farer frem
> med nymodens sager når det gamle duer endnu.

Sammenlignet med hvem ?
Ford havde da forhjulstræk på programmet længe inden det blev "main-stream",
og mht tandrem, så ved jeg ikke hvornår den første af slagsen kom ud fra
Ford, men de havde da mindst én model på gaden allerede i 1970 med tandrem.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 20:00

> Sammenlignet med hvem ?

Til gengæld virker det også rigtig godt! Hvor mange laver en motor som den
der sidder i min? Den kan uden problemer holde til daglig kørsel med op til
400hk!!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 20:13

Thomas Krath wrote:

> Til gengæld virker det også rigtig godt! Hvor mange laver en motor
> som den der sidder i min? Den kan uden problemer holde til daglig
> kørsel med op til 400hk!!

Jeps, jeg kender til en, som har kørt over 300000 km og aldrig været åbnet.
Den er dog standard.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 20:21

> Jeps, jeg kender til en, som har kørt over 300000 km og aldrig været
> åbnet. Den er dog standard.

Hvor? Toppakningen ryger typisk ved 150.000 km....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 20:26

Thomas Krath wrote:

> Hvor? Toppakningen ryger typisk ved 150.000 km....

Jeg ved ikke hvor bilen befinder sig nu, da den er blevet solgt igen.
En kammerat købte den for 2 - 3 år siden (mener at det var en 87-88'er), og
ham han købte den af (en ældre herre), havde haft den fra ny.
Der var fuld servicebog, den var altid passet på autoriseret Ford værksted.
Ifølge manden, og ud fra de medfølgende kvitteringer fra stort set alle
servicebesøg, skulle den aldrig have været åbnet i maskinen.
Bilen kørte 100% fejlfrit, og så faktiskt ud som en ny bil både indvendigt
og udvendigt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 20:31

> maskinen. Bilen kørte 100% fejlfrit, og så faktiskt ud som en ny bil
> både indvendigt og udvendigt.

Orig. dansk uden rust? DET LYDER FEDT!! :)

Model og farve? Hvilken del af landet kørte den i og hvortil blev den
solgt??

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 20:36

Thomas Krath wrote:

> Orig. dansk uden rust? DET LYDER FEDT!! :)

Jeps.

> Model og farve?

Sedan, 2WD, creme-beige agtigt.

> Hvilken del af landet kørte den i

I omegnen af Roskilde.

> og hvortil blev den
> solgt??

Svjh solgte/byttede han den væk til et sted i Jylland efter at han havde
haft den i et halvt års tid, mener han fik en Escort cabriolet i bytte som
delvis betaling.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 20:39

> Sedan, 2WD, creme-beige agtigt.

?? Det er en uorig. farve! Har du et link til den farve?

> I omegnen af Roskilde.

Ok.

> Svjh solgte/byttede han den væk til et sted i Jylland efter at han
> havde haft den i et halvt års tid, mener han fik en Escort cabriolet
> i bytte som delvis betaling.

Halvt år? Hvorfor dog? :)

Har du billeder af den?? :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-01-04 20:44

> ?? Det er en uorig. farve! Har du et link til den farve?

Den fra Vejle til 90k?

> Har du billeder af den?? :)

Kom frisk! :)

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 20:50

Morten Lorenzen wrote:

> Den fra Vejle til 90k?

Har du evt. et link ?

> Kom frisk! :)

Njet, ingen billeder.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-01-04 21:09

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du evt. et link ?

Den har været på dba.dk et stykke tid, men nu når jeg tænker over det, var
den den blå...

> Njet, ingen billeder.

Arj, øv! (John, fra P3)

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 21:11

Morten Lorenzen wrote:

> Den har været på dba.dk et stykke tid, men nu når jeg tænker over
> det, var den den blå...

Den var HELT sikkert ikke blå, det er jeg ret sikker på, eller i hvert fald
næsten sikker

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-01-04 21:19

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du evt. et link ?
Sierra 2.0 Cosworth, '88, 4d, lysblåmetal, km 211.000, 17" alufælge,
alarm, c.lås, startsp., ny Koni undervogn, Poly bøsninger, bremser, synet,
240 hk 90.000,-

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 21:35

Morten Lorenzen wrote:

> Sierra 2.0 Cosworth, '88, 4d, lysblåmetal, km 211.000, 17"
> alufælge, alarm, c.lås, startsp., ny Koni undervogn, Poly bøsninger,
> bremser, synet, 240 hk 90.000,-

Det lyder ikke som den, medmindre at han har malet den og lyver lidt om
km-tallet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 20:50

Thomas Krath wrote:

> ?? Det er en uorig. farve!

Det kan da godt være at den var "beskidt-hvid" så
Den var ikke rigtigt beige, nærmest som en, ja en beskidt hvid.
Men ifølge både tidligere ejer, medfølgende papirer samt vores egen
"vurdering", så skulle det være orig. lak.

> Har du et link til den farve?

Ikke sådan lige ved hånden.

> Halvt år? Hvorfor dog? :)

Han handler lidt med biler i sin fritid

> Har du billeder af den?? :)

Nej desværre.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 20:58

> Ikke sådan lige ved hånden.

Vil du finde det? :) Det kan ikke være en beskidt hvid, for den bliver
nærmere sort når den bliver beskidt ;)
http://cossie.tkrath.dk/grafik/cosworthbiler/ford.sierra.cosworth.4x4.rene04.jpg

> Nej desværre.

ØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 21:03

Thomas Krath wrote:

> Vil du finde det? :)

Jeg ved ikke om jeg kan, det bliver jo i alle tilfælde kun udfra
hukommelsen.
Jeg skal faktisk forbi et maler værksted i morgen, så skal jeg prøve at
kigge i deres farvekoder.

> Det kan ikke være en beskidt hvid, for den
> bliver nærmere sort når den bliver beskidt ;)

http://cossie.tkrath.dk/grafik/cosworthbiler/ford.sierra.cosworth.4x4.rene04.jpg

Jeg er ret sikker på at den ikke var ren hvid (eller... det synes jeg i
hvert fald ikke den var når jeg tænker tilbage på den).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:12

> Jeg er ret sikker på at den ikke var ren hvid (eller... det synes jeg
> i hvert fald ikke den var når jeg tænker tilbage på den).

Præcis. Så er det ikke en orig. hvid - hva siger Hr. Lorenzen?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-01-04 21:19

> Præcis. Så er det ikke en orig. hvid - hva siger Hr. Lorenzen?

Ikke så vidt jeg er orienteret. - den fås svjv kun i hvad Ford kalder
"Diamond White" - har en bøtte med farvekoden til at stå i kælderen, den
oplyser jeg ved lejlighed :)

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:26

> Ikke så vidt jeg er orienteret. - den fås svjv kun i hvad Ford kalder
> "Diamond White" - har en bøtte med farvekoden til at stå i kælderen,
> den oplyser jeg ved lejlighed :)

LOOL - sådan :)

Det her er farverne til en 4wd:
http://cossie.tkrath.dk/grafik/accessories/accessories.prospekte%20-%20P8030008.jpg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-01-04 21:32

> LOOL - sådan :)

:)

> Det her er farverne til en 4wd:

http://cossie.tkrath.dk/grafik/accessories/accessories.prospekte%20-%20P8030008.jpg

Hmm, nu har jeg ikke verdens bedste farvesans, men den første farve, hvad
står der der?

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:39

> Hmm, nu har jeg ikke verdens bedste farvesans, men den første farve,
> hvad står der der?

Diamond white selvfølgelig - identisk med den du bøtte du kigger på :)

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-04 21:42

On Wed, 21 Jan 2004 21:38:35 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Diamond white selvfølgelig - identisk med den du bøtte du kigger på :)

Det står der blot ikke i brochuren!

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:48

> Det står der blot ikke i brochuren!

Nej - det er jo tysk, så der står "DIAMANT-WEISS".

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 21:50

Mogens... wrote:

> Det står der blot ikke i brochuren!

Står der ikke "Diamant Weiss" ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 21:38

Thomas Krath wrote:

> Det her er farverne til en 4wd:

http://cossie.tkrath.dk/grafik/accessories/accessories.prospekte%20-%20P8030008.jpg

Det kunne godt ligne den helt til venstre, den er sådan lidt creme-gul i det

Den er ikke lige så hvid som det billede du postede før.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:48

> Det kunne godt ligne den helt til venstre, den er sådan lidt creme-
> gul i det

Tro mig - den er ikke gul i det - jeg sidder med kataloget foran mig.
Hehe...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 21:51

Thomas Krath wrote:

> Tro mig - den er ikke gul i det - jeg sidder med kataloget foran mig.
> Hehe...

OK, jeg synes bare ikke den ser så hvid ud som denne:
http://cossie.tkrath.dk/grafik/cosworthbiler/ford.sierra.cosworth.4x4.rene04.jpg
Den er extremt meget hvid

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:56

> Den er extremt meget hvid

Sorry, sendte billede af Renes Cossie - den er omlakeret og ALT er næsten
omlakeret (lister mv.). Her er billedet af en orig. dansk Ford Sierra
Cosworth 2wd:
http://cossie.tkrath.dk/grafik/cosworthbiler/ford.sierra.cosworth.2wd.tom02.jpg

... samme ejer i 7-8 år.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 22:00

Thomas Krath wrote:

> Sorry, sendte billede af Renes Cossie - den er omlakeret og ALT er
> næsten omlakeret (lister mv.). Her er billedet af en orig. dansk
> [...]

Det kan godt være at det var den farve, den er ikke lige så skrigende hvid
som den anden
Jeg synes bare at huske at den var lidt cremet i farven, men måske jeg
husker forkert.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-04 11:36

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg skal faktisk forbi et maler værksted i morgen, så skal jeg prøve
> at kigge i deres farvekoder.

Og det blev jeg så ikke meget klogere af, så mon ikke jeg bare husker
forkert, og bilen var Diamond White ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-01-04 18:34

> Og det blev jeg så ikke meget klogere af, så mon ikke jeg bare husker
> forkert, og bilen var Diamond White ?

Det kan være. Var han typede der aldrig vaskede bil? :)

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-01-04 18:34

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være. Var han typede der aldrig vaskede bil? :)

typede = typen

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-04 19:26

Morten Lorenzen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:400fa77a$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan være. Var han typede der aldrig vaskede bil? :)

Nej.
Den blev passet og plejet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Peter G C

Dato : 21-01-04 21:05

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> ØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV!

LOL

- rart med lidt entusiasme

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:20

> LOL
>
> - rart med lidt entusiasme

Hehe - du havde da gjort det samme hvis der var tale om en Xanti HDI ;)

Fra : Peter G C

Dato : 21-01-04 21:30

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hehe - du havde da gjort det samme hvis der var tale om en Xanti HDI ;)

Nej, det er jo bare en potte. Din er jo også et legetøj, ikk'?

- vi mangler nu lidt sjov i NG'n. Selv min VTec-joke faldt til jorden.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:43

> Nej, det er jo bare en potte. Din er jo også et legetøj, ikk'?

Min? Nej da - det er jo bare en bil jeg bruger til hverdag :)... men det er
godt nok sjovt at gi' en ny model Mercedes C270 CDI, som giver alle blinket
m. det lange lys og blinklys for at komme igennem, mega røv! Han kom med
160-180 i timen... efter et par gange hvor jeg fulgte ham fra 100-170 kmt,
efter til sidst at tage ham inden om under fuld acc. fordi han ikke ville
trække ind, så lagde han sig pænt ind bag mig med 130 kmt :) Det var sgu
skææægt - respekt!! Og de siger CDI/HDI/TDI er så fandens hurtige i
mellemacc. *HOST HOST* Prøv en rigtig benzinbil i stedet, sorry! :)
Hehe...

Fra : Peter G C

Dato : 21-01-04 21:55

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> skææægt - respekt!! Og de siger CDI/HDI/TDI er så fandens hurtige i
> mellemacc. *HOST HOST* Prøv en rigtig benzinbil i stedet, sorry! :)

Fedt. Selv de store, som tror de kan alt skal holde til højre. Og kan de
ikke selv finde ud af det, må de jo lære det. Mere er der jo ikke i det :-]

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 21:58

> Fedt. Selv de store, som tror de kan alt skal holde til højre. Og
> kan de ikke selv finde ud af det, må de jo lære det. Mere er der jo
> ikke i det :-]

Jamen, det er jo lige det. Min er jo bare en gl. Ford Sierra og hr.
direktør kommer i sin nye merver m. største dieselmotor i klassen ... de
trækker altid ind og holder pæn afstand til mig bagefter, også selvom jeg
kører 120-130 stykker... dette gælder også S60 T5 og Cayenne S. ;) Hehe....

Fra : Peter G C

Dato : 21-01-04 22:38

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> trækker altid ind og holder pæn afstand til mig bagefter, også selvom jeg
> kører 120-130 stykker... dette gælder også S60 T5 og Cayenne S. ;)

Efter en træls dag på kontoret er det jo rart at få et smil på læben på vej
hjem....

- nårh ja.... jeg er på cykel forresten :-|

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:48

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> - nårh ja.... jeg er på cykel forresten :-|

ROFL .... når du nu ydmygt må overlade potten til "herren" i huset...

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 21-01-04 22:59

[klip]

> ROFL .... når du nu ydmygt må overlade potten til "herren" i huset...

Og hvad værre er, at når jeg skal køre i tjenestetiden låner jeg min (smækre
sekretærs halvgamle Corsa - og jeg hader de potter!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-01-04 23:11

> Og hvad værre er, at når jeg skal køre i tjenestetiden låner jeg min
> (smækre sekretærs halvgamle Corsa - og jeg hader de potter!

Haha - fedt :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 23:32

> Haha - fedt :)

Sekretæren..??

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-04 11:13

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Sekretæren..??

Lige på det punkt er jeg rimelig sikker på, at jeg ligger i front

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 13:21

KLIP

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-04 14:36

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> LOL

Så vidt jeg husker har du da ikke en lille sag til at gøre arbejdet for dig?

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:35

KLIP

> Så vidt jeg husker har du da ikke en lille sag til at gøre arbejdet
for dig?

Ork jo ... ellers ville jeg da klage til direktøren og omgående forlange
bestyrelsen indkaldt..)

Hvad tror du Kirsten ellers laver .... når hun ikke er på arbejde..;)

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-04 22:39

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ork jo ... ellers ville jeg da klage til direktøren og omgående forlange
> bestyrelsen indkaldt..)

He he

> Hvad tror du Kirsten ellers laver .... når hun ikke er på arbejde..;)

Det tør jeg sgutte spørge om

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:41

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det tør jeg sgutte spørge om

Det turde jeg nu heller ikke, men hun læser ikke med her..)

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 14:10

Bjørn Jørvad wrote:

> Da jeg købte min i 1986, var der solgt 30 stk.
>
> Jeg mener tallet endte på omkring de 50.

Det var sgutte ret mange, men den var vel også relativt dyr dengang ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 19:29

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:400e7a31$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Det var sgutte ret mange, men den var vel også relativt dyr dengang ?

Så hut jeg visker, kostede den 235.000 kr. i den danske (skrabede
udgave).

Den havde faktisk ganske meget ekstraudstyr uden for landets grænser:

Tiltratstamme med memory
Servostyring
Aircondition
El-spejle
El-vinduer
Centrallås
Lygtevasker
Regnstyret forreste viskere
Bagrudevisker med interval
Lædersæder
Splitbagsæde
Alarm for div. brændte lyspærer

osv.....

Desværre mangler en del af ovennævnte...;-(

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-04 20:17

Bjørn Jørvad wrote:

> Så hut jeg visker, kostede den 235.000 kr. i den danske (skrabede
> udgave).

Det var da også en pæn sjat penge, dengang.
I dag kan man vel knapt nok få en Polo for de penge

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:03

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:400ed031$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Det var da også en pæn sjat penge, dengang.

Der hører en lille morsom historie til prisen og potten.

Jeg var dengang ansat salgschef og skiftede fra en Mazda 626 2.0 GLX
Coupé til Silvia´en, da Mazda ikke kunne levere den nye Coupé med
tilsvarende udstyr som den gamle (specielt den elektriske undervogn).

Da mine kunder så mig i Silvia´en, fik jeg mange hentydninger "Nåeehh,
du/firmaet tjener nok mange penge, siden du kan køre i sådan en
bil...fnys og kigge skævt".

Silvia´en fik en sørgelig ende, da jeg totalskadede den (en helt anden
historie).

Jeg skulle så have en ny og valgte den nye Mazda 929 GLX 3.0 V6 med 109
hk i kedelig Kongeblå.

Da mine kunder så mig *den* potte, sagde de "Nåeeehhh, det er nok gået
tilbage for dig, siden du må nøjes med en Mazda og ikke mere kører i
sportsvogn".

Jeg måtte naturligvis holde gode miner (til slet spil), da Silvia én
kostede de ca. 235.000 kr. .....meeeeennn Mazda´en kostede 325.000 kr.

Så ved at købe en Mazda til godt 100.000 kr. mere end Silvia´en, blev
mine kunder tilfredse med mit bilvalg igen.....

Jeg fik for øvrigt stjålet min 929 efter blot 6 måneder, men det er en
helt anden historie ..... også....(derfor har jeg haft hele 2 stk. 929
V6 3.0).

> I dag kan man vel knapt nok få en Polo for de penge

Hvad kan man få for 325.000 kr. i dag..?...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 22:15

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

*ÆNDRING*

> Jeg skulle så have en ny og valgte den nye Mazda 929 GLX 3.0 V6 med
109
> hk i kedelig Kongeblå.

*GISP* en tyrkfejl.

Mazda´s 929 GLX 3.0i V6 havde/har 190 hk.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-04 14:11

Bjørn Jørvad wrote:

> [...]
>
> Da mine kunder så mig i Silvia´en, fik jeg mange hentydninger "Nåeehh,
> du/firmaet tjener nok mange penge, siden du kan køre i sådan en

Jeg kender også en der har det på samme måde.
Han har eget værksted, med ca. 30 mand ansat, og han har "rø*en fuld af
penge", men alligevel kører han rundt i en Mazda 626 fra 1994 og en VW
Sharan Van fra 1998.
"Hvad vil kunderne dog ikke tænke, hvis jeg kom kørende i en stor dyr
Mercedes" er hans svar, når jeg siger til ham at han burde købe sig en
ordentlig bil

> [...]

> Så ved at købe en Mazda til godt 100.000 kr. mere end Silvia´en, blev
> mine kunder tilfredse med mit bilvalg igen.....

Man skal ikke skue hunden på hårene

> Jeg fik for øvrigt stjålet min 929 efter blot 6 måneder, men det er en
> helt anden historie ..... også....(derfor har jeg haft hele 2 stk. 929
> V6 3.0).

Jeg kørte også en overgang i sådan en 929'er, men det var kun en med 4
propper, mener det var en 2,0.

> Hvad kan man få for 325.000 kr. i dag..?...

En kæmpe samling gamle Sierra'er

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 17:15

On Thu, 22 Jan 2004 14:11:24 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>"Hvad vil kunderne dog ikke tænke, hvis jeg kom kørende i en stor dyr
>Mercedes" er hans svar, når jeg siger til ham at han burde købe sig en
>ordentlig bil

Også kendt i bedemandsbranchen, hvor man heller ikke skal profilere
sig for meget, privat...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-01-04 17:46

On Thu, 22 Jan 2004 17:14:58 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Også kendt i bedemandsbranchen, hvor man heller ikke skal profilere
>sig for meget, privat...
>
>--

Klaus Riskær og Kurt Thorsen er sikkert enige.

Simon Spies ville ikke have været det.

Det er kun nogle ganske få mennesker, for hvem det lykkes at føre sig
frem i DK. Og de gør klogt i at have orden i tingene helt ned i
mindste detalje, for ellers falder Jantes hammer aldeles omgående.

For min skyld må folk bruge deres penge til lige hvad de vil, bare de
ligesom selv har arbejdet sig til dem.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-01-04 19:23

> Også kendt i bedemandsbranchen, hvor man heller ikke skal profilere
> sig for meget, privat...

Nej, det er en lidt uheldig situation :) Så er det straks bedre at handle
lidt med nogle landbrugsgrejer ;)

-M

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:36

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Også kendt i bedemandsbranchen, hvor man heller ikke skal profilere
> sig for meget, privat...

Apropos privat ... har du set min mail til dig..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 23:06

On Thu, 22 Jan 2004 22:36:18 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Apropos privat ... har du set min mail til dig..?

Først i dette sekund - kigger på det :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 23:12

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Først i dette sekund - kigger på det :)

Oki Doki ... og glem det andet spørgsmål længere oppe i NG´en..

Hr. Bjørn

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-01-04 19:30

> [...]
> "Hvad vil kunderne dog ikke tænke, hvis jeg kom kørende i en stor dyr
> Mercedes" er hans svar, når jeg siger til ham at han burde købe sig en

Min chef skulle en gang besøge en kunde, hvor han også fik at vide at han
nok tjente aaaaalt for meget hvis han havde råd til at køre i sådan en
bil.(udtalt af direktøren hos kunden), min chef formulerede noget i retning
af at "sådan noget jantelovs-pis kunne han godt stikke op hvor solen ikke
skinte, det er mine penge, og jeg bestemmer helt selv hvad jeg vil bruge dem
til". Direktøren blev lidt paf, men kunne nok også godt forstå at han nok
ikke skulle blande sig hvad min chef brugte sine penge på.
Min chef jokede videre med at han ville havde taget Ferrari'en, men den
havde konen taget, fordi hun var blevet træt af sin Boxter

-M
Bilen? - En Porsche Caynne S på hvide plader.

Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 18:53

> Hvad kan man få for 325.000 kr. i dag..?...
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn

For 325.000,- kan man (næsten) få en Skoda Octavia Combi RS 1.8T 180HK
Uhadada sådan en ville jeg dælme gerne eje! Men det må lige vente lidt
endnu!

MVH Frank Gregersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 19:53

"Frank Gregersen" <frankgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For 325.000,- kan man (næsten) få en Skoda Octavia Combi RS 1.8T 180HK
> Uhadada sådan en ville jeg dælme gerne eje! Men det må lige vente lidt
> endnu!

Det er bestemt også en fin bil.

Du skal da nok nå *dertil* også..

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 04:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:400ed031$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> I dag kan man vel knapt nok få en Polo for de penge

Kiggede lige på VW´s prisliste:

Nissan Silvia 2.0i DOHC 16V, 150 Hk (235.000 kr) = VW Polo 1.9 TDI, 100
Hk (225.000 kr)

Mazda 929 GLX 3.0i V6 18V, 190 Hk (325.000 kr) = VW Golf 2.0 TDI
Sportline (den nye), 140 Hk (344.000 kr)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 05:46

On Thu, 22 Jan 2004 04:52:33 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Hk (225.000 kr)
>Mazda 929 GLX 3.0i V6 18V, 190 Hk (325.000 kr) = VW Golf 2.0 TDI
>Sportline (den nye), 140 Hk (344.000 kr)

Jamen dog - tallene skal jo bearbejdes ift. årstallet:
www.dst.dk/3311.aspx (pt. "nede")

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 13:22

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen dog - tallene skal jo bearbejdes ift. årstallet:
> www.dst.dk/3311.aspx (pt. "nede")

Det har du naturligvis helt ret i, men bortset fra det synes jeg at
Per´s bemærkning ramte meget godt.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-04 14:05

Mogens... wrote:

> Jamen dog - tallene skal jo bearbejdes ift. årstallet:
> www.dst.dk/3311.aspx (pt. "nede")

Ja ja, det ved vi da godt
Men derfor må man jo godt være lidt "nostalgisk" alligevel, "Da jeg var
barn, der fik man så meget slik for 25 øre, at man måtte være 2 for at bære
det hjem", lidt i den stil
Det første lønnede arbejde jeg havde, var til 5 kr. i timen, og da jeg
startede i lære (1980) var det til ca. 9 kr. i timen, så der er da sket en
lille smule på området siden dengang ;-9

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 00:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:400fca78$0$29364$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Ja ja, det ved vi da godt

Nu virker omregneren, når man ikke anvender tidligere link, men der her:

http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner_start.aspx

344.000 kr i 2003 svarer til 222.500 kr i 1986.

Altså en ny VW Golf 2.0 TDI Sportline har (næsten) samme nutidsværdi som
en Nissan Silvia 2.0i 16V DOHC i 1986.

Hr. Bjørn