Benzin filter...
Fra : Evomer

Dato : 19-01-04 18:08

Hey.

Nu har jeg efterhånden fået nogle rigtig gode svar herinde så jeg prøver lige
igen.

Nu skal jeg skrifte benzin filter på min mazda 323f 1.8 gt. 91` er det sådan at
man bare skal pille det gamle af også på med dert nye??

Det jeg tænkte på var, at når det nye så er kommet så er det jo fyldt med luft.
Betyder dette noget? Skal man udlufte det på nogen måde? Eller kan jeg bare
starte motoren, også klare den det selv?

Mvh Evomer

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.169.204)

Fra : Torben E

Dato : 19-01-04 18:26

"Evomer" <dsl60121@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bare
> starte motoren, også klare den det selv?

Ja, bare start, og husk at kigge efter om de er tæt

Pas på når du løsner det gamle, der kan være tryk på.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Evomer

Dato : 19-01-04 18:57

> Ja, bare start, og husk at kigge efter om de er tæt
>
> Pas på når du løsner det gamle, der kan være tryk på.
>
> --
>
> Torben E.
> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Ok!

Jeg takker mange gange for et hurtigt svar. Går igang med der samme.

Fra : Evomer

Dato : 19-01-04 19:18

Øh det er lidt flovt det her, men hvor sidder det skide benzin filter??

Jeg kan ikke finde noget der ligner det jeg har købt!

Fra : Ulrich

Dato : 19-01-04 19:29

> Øh det er lidt flovt det her, men hvor sidder det skide benzin filter??
>
> Jeg kan ikke finde noget der ligner det jeg har købt!
>
> Mvh Evomer

Aner ik hvor det sidder på din.
Men på min gamle R19 sad det nede ved tanken,
oppe i en lomme ved vangen.

--
Hygge Ulrich

Fra : Troels Pedersen

Dato : 19-01-04 19:30

Evomer wrote:
> Øh det er lidt flovt det her, men hvor sidder det skide benzin
> filter??
>
> Jeg kan ikke finde noget der ligner det jeg har købt!

Hvor leder du? Tit sidder det ikke i motorrummet hvis det er en
insprøjtningsmotor... Så sidder det tæt på benzinpumpen, som igen sidder ved
tanken Prøv der, måske bedre held!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-01-04 20:21

> [...]
> Øh det er lidt flovt det her, men hvor sidder det skide benzin filter??
>
> Jeg kan ikke finde noget der ligner det jeg har købt!

Jeg mener det sidder nede under bremseforstærkeren. Prøv evt. at følge
brændstofslnagerne/rørene.

MVH Niels

Fra : Evomer

Dato : 19-01-04 21:15

Hej allesammen, tak for svarene.

Jeg leder efter det i motor rummet. Jeg kan se at der sidder noget der ligner og
har samme størrelse som det benzin filter jeg har købt, oppe ved indsprøjtningen.
Det sidder lige ved siden af aluminiumns manifoldet. Der går en slange ind i den
og en ud. Nøjagtig som på det benzin filter jeg har købt. Kan det være der??

Ps. Hvor stor er sådan en benzin pumpe??

Fra : Torben E

Dato : 19-01-04 21:31

> [...]
i den
> og en ud. Nøjagtig som på det benzin filter jeg har købt. Kan det være

Det kan det godt.

> Ps. Hvor stor er sådan en benzin pumpe??

Ca. som et benzinfilter

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-01-04 23:44

> [...]
ligner og
> har samme størrelse som det benzin filter jeg har købt, oppe ved

Det er sikkert en trykregulator eller noget i den stil. Benzinfiltret sidder
nede ved tanken et eller andet sted. Bare følg benzinslangerne.

> Det sidder lige ved siden af aluminiumns manifoldet. Der går en slange ind
i den
> og en ud. Nøjagtig som på det benzin filter jeg har købt. Kan det være
der??

Hvor har du købt filtret og hvordan ser det ud? Hvis det er et fra f.eks.
Bilka så er ret sikkert til en karburatormotor og så må det ikke bruges til
en indsprøjtningsmotor for den har et noget højere benzintryk, som kan
sprænge filtret.

NS