/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Til Mogens (og andre Alfanatikere).
Fra : Henrik B.


Dato : 19-01-04 15:38

Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166 2,4
JTD.

Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.

M.v.h.



 
 
Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 16:50

> Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166 2,4
> JTD.

Spændende.

Jeg havde nær sagt: "Det er da dejligt.. for dig."

Men skulle du nu ikke lige tage at fortælle lidt om det, så..? Altså - nu hvor du
jo alligevel har sluppet den brændende varme nyhed ud..?



> Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.

Ikke medlem klubben - og ikke abonnent på bladet.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Mogens... (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-01-04 17:43

On Mon, 19 Jan 2004 16:50:26 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

>Spændende. Jeg havde nær sagt: "Det er da dejligt.. for dig."
>Men skulle du nu ikke lige tage at fortælle lidt om det, så..?

"Vi" vil gerne høre dommen :)

>> Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.

>Ikke medlem klubben - og ikke abonnent på bladet.

Dét var en skam - bladet er ellers alle pengene værd
(kontigent)


/Mogens

Brian Fisker [8900] (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 19-01-04 18:00

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:s62o009jevkoflbvu8ttcvoni5tee9rkhe@4ax.com...
> "Vi" vil gerne høre dommen :)

Ja tak :D

> Dét var en skam - bladet er ellers alle pengene værd
> (kontigent)

Enig - der udføres et godt stykke arbejde med det blad!

\Mandal



Folmer Rasmussen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-01-04 22:01

On Mon, 19 Jan 2004 17:43:21 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Mon, 19 Jan 2004 16:50:26 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:
>
>>Spændende. Jeg havde nær sagt: "Det er da dejligt.. for dig."
>>Men skulle du nu ikke lige tage at fortælle lidt om det, så..?
>
>"Vi" vil gerne høre dommen :)
>
>>> Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.
>
>>Ikke medlem klubben - og ikke abonnent på bladet.
>
>Dét var en skam - bladet er ellers alle pengene værd
>(kontigent)
>
>--

Ja, Henrik B. skal vel til Subaru-forhandleren for at læse om sin nye
SAAB?

Venlig hilsen
Folmer


Peter Weis (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 19-01-04 22:29


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Ja, Henrik B. skal vel til Subaru-forhandleren for at læse om sin nye
> SAAB?

He, jeg ville faktisk hellere ha' en Subaru end en Saab.
Det er i mine øjne nogle seje non-Brian-biler: Masser performance uden
unødigt lir.

mvh
Peter



Brian Fisker [8900] (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 20-01-04 07:43

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:buhjg9$sff$1@sunsite.dk...
> He, jeg ville faktisk hellere ha' en Subaru end en Saab.

Ja, hvis vi taler om Imprezia... (med turbo og 4wd)

> Det er i mine øjne nogle seje non-Brian-biler: Masser performance uden
> unødigt lir.

Ahhh, de havde nu en tendes til at ligne gejlede Corollaer... Heldigvis
havde de kræfter, der kunne matche udseendet.

\Mandal



Peter Weis (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-01-04 21:14


"Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote:

> Ahhh, de havde nu en tendes til at ligne gejlede Corollaer... Heldigvis
> havde de kræfter, der kunne matche udseendet.

Corolla er nok også den eneste bil der kræver gejl for at se almindelig ud


mvh
Peter



jan@stevns.net (20-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-01-04 21:44

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Corolla er nok også den eneste bil der kræver gejl for at se almindelig ud
>

Uanset mængden af gejl ligner den jo bare en kedelig "rolla......


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Aadam Heelm (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Aadam Heelm


Dato : 19-01-04 23:11

> Ja, Henrik B. skal vel til Subaru-forhandleren for at læse om sin nye
> SAAB?
>
GM skulle skamme sig. Den er overhoved ikke i Saabs
ånd (forkert kabine, vulgær kølerhjelm, grim bagende, forkert motor,
forkert træk, forkert alt). Men den kommer heller ikke til europa. Tak
for det. Svenskerne må græmme sig når de ser den.

Men Saab efter 92 er ikke til meget (efter GM's) overtagelse. Den sidste
rigtige saab blev bygget 92-92, og nogen få frem til 97 (9000). Hvis
fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret med Volvo.

Mvh

Adam Helms
Ex, 90, 900, 900i, 900t16s, soon 9000

Mvh
Aadam Heelms

Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 00:08


"Aadam Heelm" <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.01.19.22.10.39.913704@FJERNpost4.tele.dk...

KLIP

> Men Saab efter 92 er ikke til meget (efter GM's) overtagelse. Den
sidste
> rigtige saab blev bygget 92-92, og nogen få frem til 97 (9000). Hvis
> fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret med Volvo.

Så var potterne jo blot blevet til Ford-vogne med et islæt af
Mitsubishi..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-01-04 01:36

Bjørn Jørvad wrote:
::: (9000). Hvis fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret
::: med Volvo.
::
:: Så var potterne jo blot blevet til Ford-vogne med et islæt af
:: Mitsubishi..

Ja, tak skæbne. )

M.v.h.



Henrik B. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-01-04 01:38

Aadam Heelm wrote:
:: GM skulle skamme sig. Den er overhoved ikke i Saabs
:: ånd (forkert kabine, vulgær kølerhjelm, grim bagende, forkert motor,
:: forkert træk, forkert alt). Men den kommer heller ikke til europa.
:: Tak for det. Svenskerne må græmme sig når de ser den.
::
:: Men Saab efter 92 er ikke til meget (efter GM's) overtagelse. Den
:: sidste rigtige saab blev bygget 92-92, og nogen få frem til 97
:: (9000). Hvis fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret
:: med Volvo.

Det er jo noget vrøvl. Den nye 9-3 er en utrolig fin bil - har du
overhovedet prøvet den?

Ovenstående hører man ofte fra især gamle Saab-fanatikere - med hang til
Saab'er fra før 1990. Biler som stort set alle har bl.a. motorer fra andre
producenter - heriblandt Ford. At Saab så forbedrede motorerne er en anden
sag.

Og jo, selvfølgelig er der bagdele ved at GM "påtvinger" Saab at benytte
bl.a. Opel dele. Det har resulteret i flere el-fejl på bilerne.

M.v.h.



Aadam Heelm (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Aadam Heelm


Dato : 21-01-04 00:36


> Det er jo noget vrøvl. Den nye 9-3 er en utrolig fin bil - har du
> overhovedet prøvet den?
Nej, Har ikke 400.000 kr til en basis 9-3. Det er sikkert en udemærket
bil, men til den pris ville jeg hellere have en (brugt) Mercedes.

> Ovenstående hører man ofte fra især gamle Saab-fanatikere - med hang
> til Saab'er fra før 1990. Biler som stort set alle har bl.a. motorer
> fra andre producenter - heriblandt Ford. At Saab så forbedrede
> motorerne er en anden sag.
>
Er B201 202H (motoren i 99, 900, 90 mf) motorene en ford motor?

> Og jo, selvfølgelig er der bagdele ved at GM "påtvinger" Saab at benytte
> bl.a. Opel dele. Det har resulteret i flere el-fejl på bilerne.
>
Der var også elfejl i Saabs biler før 90, ganske mange har jeg indtryk
af. Jeg har i hvert fald haft fælles elfejl på næsten alle biler jeg
har haft, herunder specielt instrument- og kabinelys. Det er dog nemt at
fikse for det meste.


Mvh
Adam Helms, som kigger efter en 9000.. der heller ikke er en rigtig saab,
forkert nøgleplacering og bygget i samarbejde med fiat...

Henrik B. (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-01-04 23:05

Aadam Heelm wrote:
::: Det er jo noget vrøvl. Den nye 9-3 er en utrolig fin bil - har du
::: overhovedet prøvet den?
:: Nej, Har ikke 400.000 kr til en basis 9-3. Det er sikkert en

Kan du sige: 345.000,-

::: Ovenstående hører man ofte fra især gamle Saab-fanatikere - med hang
::: til Saab'er fra før 1990. Biler som stort set alle har bl.a. motorer
::: fra andre producenter - heriblandt Ford. At Saab så forbedrede
::: motorerne er en anden sag.
:::
:: Er B201 202H (motoren i 99, 900, 90 mf) motorene en ford motor?

Jeg sagde "heriblandt". V4-motoren er en Ford-motor - med modificeringer.
Bl.a. brændte de ikke når de sad i Saab'erne.

B & H-motorerne er en videreudvikling af den oprindelige 1,7 liters Triumph
motor der sad i Saab 99 i de første årgange.

M.v.h.



EjS (20-01-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 20-01-04 11:34

> Hvis fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret med Volvo.

Dengang først i 90'erne var der vist ikke nogen veldrevet virksomhed på hele
kloden der kunne se nogen perspektiver i at købe en bilfabrik med så skiden
en økonomi. At GM så købte taler ikke lige til deres fordel - men det
reddede da SAAB.

Volvo var på det tidspunkt heller ikke en virksomhed med uendelige
ressourcer og ville sikkert være blevet trukket med ned.

Derudover er jeg enig. Én svensk bilfabrik ville være optimal. Om den kunne
overleve ved jeg ikke.

I hvert fald kan jeg sige efter at have besøgt Volvos teknologiske afdeling
i Göteborg og deres udviklings- og produktions afdeling i Torslanda nord for
Göteborg at de fortsætter i bedste svenske ånd...

MVH EjS



Henrik B. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-01-04 12:07

EjS wrote:
:: I hvert fald kan jeg sige efter at have besøgt Volvos teknologiske
:: afdeling i Göteborg og deres udviklings- og produktions afdeling i
:: Torslanda nord for Göteborg at de fortsætter i bedste svenske ånd...

Både og....

M.v.h.



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 12:52


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:400d0bc8$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Både og....

En Volvo er jo også et blandingsprodukt og samtlige modeller bliver da
heller ikke produceret i Sverige.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
Volvo S80 T6 BSR



EjS (20-01-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 20-01-04 13:11

> En Volvo er jo også et blandingsprodukt og samtlige modeller bliver da
> heller ikke produceret i Sverige.

Faktisk skifter produktionen meget hurtigt efter hvor det er billigst at
producere. Det kan være i Belgien eller Sverige osv. Så ens modeller kan
være produceret flere forskellige steder.

I sidste ende et spørgsmål om produktionsomkostninger og konkurrenceevne...

Jeg sætter ikke ligehedstegn mellem "ånd" og produktionssted.

MVH EjS



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 16:34


"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:buj5s1$467$1@sunsite.dk...

KLIP

> I sidste ende et spørgsmål om produktionsomkostninger og
konkurrenceevne...

O.k.

> Jeg sætter ikke ligehedstegn mellem "ånd" og produktionssted.

O.k. ... jeg kender således ikke nok til Volvo´s "produktion- og
kvalitetsånd" de forskellige produktionssteder imellem.

Jeg er dog glad for at min S80 er produceret i Sverige..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



EjS (20-01-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 20-01-04 20:08

> > Jeg sætter ikke ligehedstegn mellem "ånd" og produktionssted.
>
> O.k. ... jeg kender således ikke nok til Volvo´s "produktion- og
> kvalitetsånd" de forskellige produktionssteder imellem.

Det gør jeg heller ikke. Det var sådan set et postulat efter ved selvsyn at
have set hvordan de arbejder i afdelingerne i Sverige hvor det meste af
teknikken udvikles. Det er således bare mit indtryk af de svenske kvaliteter
er i behold og Assar Gabrielsson og Gustaf Larsons filosofier er intakte
(Volvos grundlæggere hvis du skulle være i tvivl :)...

> Jeg er dog glad for at min S80 er produceret i Sverige..

Det ville jeg bestemt også være. Men er det iøvrigt ikke noget med at Volvo
Car Corporation er ved at bygge en stor fabrik i Holland. Fremtiden for
selve produktionen i Sverige skulle vist være ret sort...

MVH EjS



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 20:33


"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:400d7c88$0$8778$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

KLIP

> Men er det iøvrigt ikke noget med at Volvo
> Car Corporation er ved at bygge en stor fabrik i Holland. Fremtiden
for
> selve produktionen i Sverige skulle vist være ret sort...

Jeg ved ikke om Volvo fortsætter produktionen i Holland endda på en ny
fabrik, men jeg ved at Volvo har bygget en ny i Gent, Belgien.

Volvo har produktionssteder i:

Sverige: Torslanda, Uddevalla, Skövde (motorer), Olofström
(karrosseridele)
Köping (transmissioner og chassisdele) samt i Floby (bl.a.
skivebremser).
Belgien: Gent
Holland: Born (som jeg mener skal afvikles/overgå 100% til Mitsubishi)
Syd Afrika
Thailand
Malaysia

Som noget nyt og spændende har Volvo og Pininfarina indgået en aftale om
i samarbejde (22. september 2003) at udvikle Volvo´s næste generation af
convertible´s.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn

De største produktionssteder ligger i Sverige, Belgien og Holland.



EjS (20-01-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 20-01-04 23:04

> Jeg ved ikke om Volvo fortsætter produktionen i Holland endda på en ny
> fabrik, men jeg ved at Volvo har bygget en ny i Gent, Belgien.
>
> Volvo har produktionssteder i:
>
> Sverige: Torslanda, Uddevalla, Skövde (motorer), Olofström
> (karrosseridele)
> Köping (transmissioner og chassisdele) samt i Floby (bl.a.
> skivebremser).
> Belgien: Gent
> Holland: Born (som jeg mener skal afvikles/overgå 100% til Mitsubishi)
> Syd Afrika
> Thailand
> Malaysia

Ok - jeg havde byttet om på Holland og Belgien for det var nemlig meningen
at en fabrik skulle afvikles pga. ren økonomi.

De nævnte fabrikker er iøvrigt en del af VCC. Selve Volvo selskabet består
af 6-7 selskaber som er uafhængige. Deres teknologiske afdeling VTEC laver
noget så eksotisk som komponenter til jet-motorer. Hvor mange andre
fabrikker end de nævnte hele Volvo råder over aner jeg heller ikke. Blot at
der er flere.

> Som noget nyt og spændende har Volvo og Pininfarina indgået en aftale om
> i samarbejde (22. september 2003) at udvikle Volvo´s næste generation af
> convertible´s.

Spændende - et helt rigtigt valg IMO.

MVH EjS



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 23:23


"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:400da5cd$0$5809$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

KLIP

> Volvo råder over aner jeg heller ikke. Blot at
> der er flere.

Hvis du vil vide lidt mere omkring Volvo´s aktiviteter kan du se her:

http://www.media.volvocars.com/

> Spændende - et helt rigtigt valg IMO.

De har jo gjort det før med et spændende resultat.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



EjS (21-01-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 21-01-04 10:31

> Hvis du vil vide lidt mere omkring Volvo´s aktiviteter kan du se her:
>
> http://www.media.volvocars.com/

Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)

MVH EjS



Peter G C (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-01-04 12:14

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:bulgsj$co3$1@sunsite.dk...

[klip]

> Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)

Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jakob Jeppesen (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 21-01-04 13:21

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message news:400e5e08$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
>
> Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?
>

Slet ikke! Programmet hedder VITEK og det er ikke Jesper Klein
der er oraklet men Egon Smith.

De to herrer lavede dog vistnok også et program sammen om
farene ved nytårskrudt (mener det hedder Tænk før du tænder eller
noget i den stil).

VITEK var ikke mindre end en genial måde at formidle tekniske
problemstillinger til målgruppen (omkring 10-15 årige).

Og så var temaet til programmet ganske iørefaldende

/Jakob



Peter G C (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-01-04 15:17

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bulqrh$tv$1@sunsite.dk...
> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:400e5e08$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
> >
> > Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?
> >
>
> Slet ikke! Programmet hedder VITEK og det er ikke Jesper Klein
> der er oraklet men Egon Smith.
>
> De to herrer lavede dog vistnok også et program sammen om
> farene ved nytårskrudt (mener det hedder Tænk før du tænder eller
> noget i den stil).

Det er mest det, jeg tænker på. Har set det utallige gange

/Peter

--
http://www.grauslund.com



EjS (21-01-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 21-01-04 16:27


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:400e5e08$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:bulgsj$co3$1@sunsite.dk...
>
> [klip]
>
> > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
>
> Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?

Hehe, nej du forveksler det med Hondas patenterede ventilstyringssystem
"Valve Time Electronic Control" eller sådan noget.

I Volvo regi - står det for Volvo TEchnological development Corporation og
er deres tænketank der udvikler teknik til alt fra jetmotorer, bådmotorer og
lastbiler...

MVH EjS



Anders Møller (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Møller


Dato : 20-01-04 09:19


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:400bebbf$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166
2,4
> JTD.

> Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.

... man kan vel også bare tage til Fredericia og ta' en tur med hyrevognen ?
;) Ifølge Koch Biler er det nemlige dem der har leveret den:

"15-12-2003 Danmarks premiere
Det er med en vis stolthed at Koch Biler A/S, nu har leveret Danmarks første
Alfa 166 2,4 JTD 20V som taxa. Ja det er faktisk den første Alfa som taxa
herhjemme nogensinde. Bilen vil til dagligt komme til at kører for
Fredericia Taxa, af vognmand Paul Andersen. Vi hos Koch Biler A/S er sikker
på at Poul og hans kunder vil blive glade for den nye 2,4 JTD 20V commonrail
diesel-motor, med 175 hk og 391 NM. Vi siger endnu engang tillykke til Paul
med hans nye hyrevogn."

--
Anders Møller
Uno Racing



Fly Christensen (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 20-01-04 13:07

On Mon, 19 Jan 2004 15:37:53 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166 2,4
>JTD.
>
>Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.

Forslag til forsiden:

http://www.alfaclub.de/

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste