/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fiat Tipo, Galvaniseret?
Fra : Kasper Munch


Dato : 19-01-04 13:53

Hej NG,

Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
galvaniseret?

Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er der
andre og bedre alternativer?

Pfh tak.

Mvh Kasper Munch



 
 
Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 13:56



> Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
> galvaniseret?
>
> Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er
der
> andre og bedre alternativer?

Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



John Sahl (19-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-01-04 14:45

Tom wrote:
> Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0

*host* Jeg kender en der havde en Ford der brændte, så man
skal aldrig købe en Ford.? Du kan ikke bruge en enkelt bil som
udgangspunkt for sådan en afvisning.

Det vil i næsten alle tilfælde være mere op til den enkelte bils
stand at bedømme. Men "forvent" elektriske småfejl og vær
sikker på at finde et eksemplar uden rust.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Manse (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Manse


Dato : 19-01-04 15:13

uha nej jeg har selv en ford sikke noget lort,det vil jeg aldrig ha igen der
er altid problemer den
og der er ikke en der kan forklare de problemer ford kender dem heller ikke
.....så hold jer fra ford
nissen
"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:bugmtm$ms3$1@dknews.tiscali.dk...
> Tom wrote:
> > Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> > Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
>
> *host* Jeg kender en der havde en Ford der brændte, så man
> skal aldrig købe en Ford.? Du kan ikke bruge en enkelt bil som
> udgangspunkt for sådan en afvisning.
>
> Det vil i næsten alle tilfælde være mere op til den enkelte bils
> stand at bedømme. Men "forvent" elektriske småfejl og vær
> sikker på at finde et eksemplar uden rust.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det
>
>



Brian (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-01-04 15:15

Hejsa

Manse wrote:
> uha nej jeg har selv en ford sikke noget lort,det vil jeg aldrig ha
> igen der er altid problemer den
> og der er ikke en der kan forklare de problemer ford kender dem
> heller ikke ....så hold jer fra ford

Og det er så den du er ved at sælge i salgsgruppen nu :)

Man må da ikke håbe at en evt. potentiel køber kigger med her.... men det er
selvfølgelig prisværdigt at du er ærlig :)

/Brian



Jesper F Christensen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper F Christensen


Dato : 19-01-04 16:16

Kan kun give dig ret, men jeg har heldigvis lige solgt min og henter den
anden på torsdag, JUBBBIII, jeg kom af med Forden.

Hilsen Jesper


"Manse" <bamsefarr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:owROb.3354$lS6.209@news.get2net.dk...
> uha nej jeg har selv en ford sikke noget lort,det vil jeg aldrig ha igen
der
> er altid problemer den
> og der er ikke en der kan forklare de problemer ford kender dem heller
ikke
> ....så hold jer fra ford
> nissen
> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:bugmtm$ms3$1@dknews.tiscali.dk...
> > Tom wrote:
> > > Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> > > Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
> >
> > *host* Jeg kender en der havde en Ford der brændte, så man
> > skal aldrig købe en Ford.? Du kan ikke bruge en enkelt bil som
> > udgangspunkt for sådan en afvisning.
> >
> > Det vil i næsten alle tilfælde være mere op til den enkelte bils
> > stand at bedømme. Men "forvent" elektriske småfejl og vær
> > sikker på at finde et eksemplar uden rust.
> >
> > --
> > John Sahl,
> > http://www.Bilstereobladet.dk
> > Vi kæmper hårdt for det
> >
> >
>
>



Olesen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-01-04 16:24


"Manse" <bamsefarr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:owROb.3354$lS6.209@news.get2net.dk...
> uha nej jeg har selv en ford sikke noget lort,det vil jeg aldrig ha igen
der
> er altid problemer den
> og der er ikke en der kan forklare de problemer ford kender dem heller
ikke
> ....så hold jer fra ford


Min kører perfekt, og ser også sådan ud *S*..så jeg
kan godt anbefale Ford. C-max'en er iøvrigt total fed..



Henrik B. (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-01-04 15:22

John Sahl wrote:
:: Tom wrote:
::: Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
::: Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
::
:: *host* Jeg kender en der havde en Ford der brændte, så man
:: skal aldrig købe en Ford.? Du kan ikke bruge en enkelt bil som
:: udgangspunkt for sådan en afvisning.

Okay, hér er så 2 mere: Nye Tipo'er fra "dengang" - begge fulde af fejl!!

M.v.h.



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 17:55



> Okay, hér er så 2 mere: Nye Tipo'er fra "dengang" - begge fulde af fejl!!

hehe var ude at køre med min kollega i Tipoen i dag hvor det var en måned
siden sidst.
Den ene viskerarm var knækket på grund af rust (selve bolten der drejer
armen), sad og halv frøs og undrede mig over han ikke skruede op for varmen,
men blæseren virkede heller ikke.
Ellers påstod han at bilen kørte meget bedre nu fordi den havde fået byt
batteri. Kan ikke holde til at bilen står stille 4 uger hvor han var på
ferie.
Og til Jer som har Tipo eller Fiat, lad nu værre med at tage det som et
personlig angreb, men jeg er nu ikke særlig imponeret over HANS Tipo

--
Tom



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 17:58



> > Okay, hér er så 2 mere: Nye Tipo'er fra "dengang" - begge fulde af
fejl!!
>
> hehe var ude at køre med min kollega i Tipoen i dag hvor det var en måned
> siden sidst.
> Den ene viskerarm var knækket på grund af rust (selve bolten der drejer
> armen), sad og halv frøs og undrede mig over han ikke skruede op for
varmen,
> men blæseren virkede heller ikke.
> Ellers påstod han at bilen kørte meget bedre nu fordi den havde fået byt
> batteri. Kan ikke holde til at bilen står stille 4 uger hvor han var på
> ferie.
> Og til Jer som har Tipo eller Fiat, lad nu værre med at tage det som et
> personlig angreb, men jeg er nu ikke særlig imponeret over HANS Tipo

og, så er der ikke en milimeter plads til benene ved bagsædet hvis dem foran
har lange ben. Min kollega måtte rykke sædet frem for at jeg kunne sidde på
bagsædet. Men ok der er nok en del andre biler som måske har samme
pladsproblem.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-01-04 00:36



> og, så er der ikke en milimeter plads til benene ved bagsædet hvis dem
foran
> har lange ben. Min kollega måtte rykke sædet frem for at jeg kunne sidde

> bagsædet. Men ok der er nok en del andre biler som måske har samme
> pladsproblem.
>
> --

Det med plads på bagsædet er, ja undskyld Tom, noget sludder. Tipoen måler
9034 mm efter "det der svenske index" fra autograf. Sammenlignet med andre
biler i samme klasse (Kadett, Golf, Corolla, 309, mv) er der særdeles god
plads ved bagsædet i en Tipo.

Gå ud i alverden og prøv.

mvh
Mogens



Henrik B. (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-01-04 17:59

Mogens wrote:
:: Det med plads på bagsædet er, ja undskyld Tom, noget sludder. Tipoen
:: måler 9034 mm efter "det der svenske index" fra autograf.
:: Sammenlignet med andre biler i samme klasse (Kadett, Golf, Corolla,
:: 309, mv) er der særdeles god plads ved bagsædet i en Tipo.
::
:: Gå ud i alverden og prøv.

Enig!

M.v.h.



Ukendt (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-04 20:02



> > og, så er der ikke en milimeter plads til benene ved bagsædet hvis dem
> foran
> > har lange ben. Min kollega måtte rykke sædet frem for at jeg kunne sidde
> på
> > bagsædet. Men ok der er nok en del andre biler som måske har samme
> > pladsproblem.
> >
> > --
>
> Det med plads på bagsædet er, ja undskyld Tom, noget sludder. Tipoen måler
> 9034 mm efter "det der svenske index" fra autograf. Sammenlignet med andre
> biler i samme klasse (Kadett, Golf, Corolla, 309, mv) er der særdeles god
> plads ved bagsædet i en Tipo.
>
> Gå ud i alverden og prøv.

Det er ikke sludder, jeg har jo selv siddet på bagsædet og kunne ikke være
den med mine ben før han rykkede sædet frem
Men som jeg selv skriver så er det muligt at der også er en del andre biler
med det problem. Jeg sidder YDERST sjælden på bagsædet og ved ikke engang
hvordan det var i hendes Kadett.

--
Tom



Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 22:47



> Tom wrote:
> > Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> > Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
>
> *host* Jeg kender en der havde en Ford der brændte, så man
> skal aldrig købe en Ford.? Du kan ikke bruge en enkelt bil som
> udgangspunkt for sådan en afvisning.

Sagtens og som det står skrevet så refererer jeg netop til en enkelt bil.
At man fravæger Sierra på grund af min brand, generer nu ikke mig


> Det vil i næsten alle tilfælde være mere op til den enkelte bils
> stand at bedømme. Men "forvent" elektriske småfejl og vær
> sikker på at finde et eksemplar uden rust.

Hans bil bliver skam også passet og plejet, men det ændrer ikke ved at der
bliver ved med at komme fejl. Om hans Tipo så er den eneste der tér sig
sådan kan jeg ikke udtale mig om.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 15:57

>
>
> > Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
> > galvaniseret?
> >
> > Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er
> der
> > andre og bedre alternativer?
>
> Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
>> Tom

Sikkett du kan kriteserer FIAT, nu har jeg kørt FIAT Brava i 7 år, og det er
den mest startvillig og driftsikker bil jeg har haft til dato, og der er nul
rust, og så er den billig at komme på værksted med.

Leif








Henrik B. (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-01-04 17:21

Leif Pedersen wrote:
:: Sikkett du kan kriteserer FIAT, nu har jeg kørt FIAT Brava i 7 år,
:: og det er den mest startvillig og driftsikker bil jeg har haft til
:: dato, og der er nul rust, og så er den billig at komme på værksted
:: med.

Hmmm...er det ikke den der koster en mindre krig at få skiftet tandrem på?

M.v.h.



John Sahl (19-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-01-04 17:57

Henrik B. wrote:
> Hmmm...er det ikke den der koster en mindre krig at få skiftet
> tandrem på?

Nej, det var kun lige da de kom frem, nu har værkstederne
fået specialværktøj til det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Henrik B. (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-01-04 17:59

John Sahl wrote:
:: Henrik B. wrote:
::: Hmmm...er det ikke den der koster en mindre krig at få skiftet
::: tandrem på?
::
:: Nej, det var kun lige da de kom frem, nu har værkstederne
:: fået specialværktøj til det.

Ok.

M.v.h.



Anders Møller (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Møller


Dato : 20-01-04 08:54

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:buh26i$t7r$1@dknews.tiscali.dk...

> Nej, det var kun lige da de kom frem, nu har værkstederne
> fået specialværktøj til det.

... og det er ikke til Brava, det er til Bravo og Marea i den 5-benede 20
ventilede Lancia motor.


--
Anders Møller
Uno Racing



Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 22:38

> :: Sikkett du kan kriteserer FIAT, nu har jeg kørt FIAT Brava i 7 år,
> :: og det er den mest startvillig og driftsikker bil jeg har haft til
> :: dato, og der er nul rust, og så er den billig at komme på værksted
> :: med.
>
> Hmmm...er det ikke den der koster en mindre krig at få skiftet tandrem på?
>
> M.v.h.
>
Nej, det er nok Fiat Marea du tænker på. Den har man skulle haft motoren ud
af, for at skifte rem, jeg har hørt en snakke om ca. 12 timer.
Leif



Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 22:52



> > Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> > Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
> >> Tom
>
> Sikkett du kan kriteserer FIAT, nu har jeg kørt FIAT Brava i 7 år, og det
er
> den mest startvillig og driftsikker bil jeg har haft til dato, og der er
nul
> rust, og så er den billig at komme på værksted med.

Tja den er "billig" i reservedele, men når en TIPO skal for ofte afsted så
bliver det nu også til penge.
Hans TIPO vil hverken starte 1. 2. eller 3. gang og når han stopper så tager
motoren lige 2-3 omgange mere. Det er første gang nogenside jeg har set
sådan en fejl på en bil med indsprøjtning

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Søren Christensen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 19-01-04 16:14


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:400bd3ea$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
> > galvaniseret?
> >
> > Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er
> der
> > andre og bedre alternativer?
>
> Jeg vil næsten påstå at ethvert andet valg vil være bedre.
> Gosh hvor min kollega har mange fejl på hans Tipo 2.0
>
> --

En af mine tidligere kollegaer havde en der havde rundet 500000km...
Motoren var aldrig skiftet eller renoveret...

Venligst



Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 22:54



> En af mine tidligere kollegaer havde en der havde rundet 500000km...
> Motoren var aldrig skiftet eller renoveret...

min mondeo har også kørt 260.000 Km og aldrig været skiftet eller renoveret,
men fejlfri har mondeo'en bestemt heller ikke været.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Roberto Saldo (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 20-01-04 07:43

Tom wrote:
>>En af mine tidligere kollegaer havde en der havde rundet 500000km...
>>Motoren var aldrig skiftet eller renoveret...
>
>
> min mondeo har også kørt 260.000 Km og aldrig været skiftet eller renoveret,
> men fejlfri har mondeo'en bestemt heller ikke været.

Udskiftning af sliddele tæller ikke rigtigt, men mindre de er klart
fejldimensionerede som skiver på en Peugeot 406 eller bærearme nyere
forder.

260.000km giver 16 bærearmsudskiftninger á 1000kr/arm + 500kr timeløn
+ momme = 30.000kr hos Ford. Lidt vel meget for noget der burde holde.

Min kollega med Pg 406 får skiftet skiverne *hver* gang han er til
service.

Det kan man da kalde god værkstedshumor ;)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 07:57



> 260.000km giver 16 bærearmsudskiftninger á 1000kr/arm + 500kr timeløn
> + momme = 30.000kr hos Ford. Lidt vel meget for noget der burde holde.
>
> Min kollega med Pg 406 får skiftet skiverne *hver* gang han er til
> service.
>
> Det kan man da kalde god værkstedshumor ;)

jow, jeg fatter ikke hvor han ikke køber uoriginale, mine uoriginale har da
holdt en 40-50.000 Km og fejler stadig ikke noget.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Roberto Saldo (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 20-01-04 08:34

Tom wrote:
>>260.000km giver 16 bærearmsudskiftninger á 1000kr/arm + 500kr timeløn
>>+ momme = 30.000kr hos Ford. Lidt vel meget for noget der burde holde.
>>
>>Min kollega med Pg 406 får skiftet skiverne *hver* gang han er til
>>service.
>>
>>Det kan man da kalde god værkstedshumor ;)
>
>
> jow, jeg fatter ikke hvor han ikke køber uoriginale, mine uoriginale har da
> holdt en 40-50.000 Km og fejler stadig ikke noget.

Næh tit skal der ikke så meget til.

Jeg anbefalede Pug-fyren at få monteret uoriginale godkendte skiver af
et anerkendt fabrikat (brembo ell.) ikke nødvendigvis bane-skiver, men
lidt kraftigere i hvert fald.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Henrik B. (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-01-04 15:23

Kasper Munch wrote:
:: Hej NG,
::
:: Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
:: galvaniseret?

Alle årgange - men forvent rust alligevel.

:: Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000,
:: eller er der andre og bedre alternativer?

Ja, næsten alt andet.

M.v.h.



Thomas (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 19-01-04 15:41

Folk er forskellige... er man til italiensk charme så er det sikkert en fin
bil. Men har du fx kørt tyske biler, bliver du nok skuffet over alt andet
end motoren. Design og motorer , det kan ingen tage fra italienerne........
men el-system og karosseribeskyttelse, har de ikke meget held med på de
breddegrader

Mvh
Thomas
Fiat Duna (lavet i Brasilien, ingen irriterende småfejl )

"Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> wrote in message
news:400bd33f$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
> galvaniseret?
>
> Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er
der
> andre og bedre alternativer?
>
> Pfh tak.
>
> Mvh Kasper Munch
>
>



Olesen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-01-04 16:26


"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:30SOb.76130$jf4.4868740@news000.worldonline.dk...
> Folk er forskellige... er man til italiensk charme så er det sikkert en
fin
> bil. Men har du fx kørt tyske biler, bliver du nok skuffet over alt andet
> end motoren. Design og motorer , det kan ingen tage fra
italienerne........
> men el-system og karosseribeskyttelse, har de ikke meget held med på de
> breddegrader

Mener da ikke, Alfa har været heldige med knastforstilleren i 146 1.6
motoren eks. ?
Design kan altid diskuteres, og fordi nogle mener, at en 156 er smuk,
så kan man vel ikke generalisere. Kan snildt nævne en håndfuld
italienske biler, som er tudegrimme *S*...

Og holdes de indendøre, så ruster de vel ikke mere end andre, hehe.



Kasper Munch (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Munch


Dato : 19-01-04 16:42

Sikke en masse svar, tak for dem

Men hvis man nu som mig står og skal vælge en bil til omkring de 20.000,-
hvad kan så anbefales?

Bilen skal gerne være nem og billig at holde, da jeg er studerende og ikke
har råd til de "vilde" værkstedsregninger.

Mvh Kasper Munch

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:400bf6fd$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:30SOb.76130$jf4.4868740@news000.worldonline.dk...
> > Folk er forskellige... er man til italiensk charme så er det sikkert en
> fin
> > bil. Men har du fx kørt tyske biler, bliver du nok skuffet over alt
andet
> > end motoren. Design og motorer , det kan ingen tage fra
> italienerne........
> > men el-system og karosseribeskyttelse, har de ikke meget held med på de
> > breddegrader
>
> Mener da ikke, Alfa har været heldige med knastforstilleren i 146 1.6
> motoren eks. ?
> Design kan altid diskuteres, og fordi nogle mener, at en 156 er smuk,
> så kan man vel ikke generalisere. Kan snildt nævne en håndfuld
> italienske biler, som er tudegrimme *S*...
>
> Og holdes de indendøre, så ruster de vel ikke mere end andre, hehe.
>
>



Olesen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-01-04 16:46


"Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:400bfaaf$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Sikke en masse svar, tak for dem
>
> Men hvis man nu som mig står og skal vælge en bil til omkring de 20.000,-
> hvad kan så anbefales?
>
> Bilen skal gerne være nem og billig at holde, da jeg er studerende og ikke
> har råd til de "vilde" værkstedsregninger.
>

Køb en lille bil.
Eks. en velhold Fiesta, Polo el.lign.
Gå efter en tysk, hvis det skal være gammelt,
disse er ofte ganske stabile, selv oppe i årene.



Benjamin Skov Rasmus~ (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Benjamin Skov Rasmus~


Dato : 19-01-04 19:38



"Olesen" <mailto:olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Fiat Tipo, Galvaniseret?"

>
> "Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:400bfaaf$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Sikke en masse svar, tak for dem
> >
> > Men hvis man nu som mig står og skal vælge en bil til omkring de 20.000,-
> > hvad kan så anbefales?
> >
> > Bilen skal gerne være nem og billig at holde, da jeg er studerende og ikke
> > har råd til de "vilde" værkstedsregninger.
> >
>
> Køb en lille bil.
> Eks. en velhold Fiesta, Polo el.lign.
> Gå efter en tysk, hvis det skal være gammelt,
> disse er ofte ganske stabile, selv oppe i årene.

Toyota er den mest stabile bil man kan få.

Benjamin Skov Rasmussen
>
>
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.62.155.241)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Olesen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-01-04 21:41


"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@msn.com> skrev i en meddelelse
news:006501c3debb$4ebe2280$10ffaad5@autoatlas.local...


> Toyota er den mest stabile bil man kan få.

Mener ikke stabilitetstestene gælder, når bilen er 12 år eller ældre.
Og skal bilen koste ca. 20.000,- så blir' det næppe en Avensis
eller Corolla af nyere aftapning.



Ukendt (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-01-04 22:55



> Design kan altid diskuteres, og fordi nogle mener, at en 156 er smuk,
> så kan man vel ikke generalisere. Kan snildt nævne en håndfuld
> italienske biler, som er tudegrimme *S*...

Multipla?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-01-04 00:16


> Multipla?
>

Flot og unikt italiensk design af første klasse.
mvh
Mogens




Henrik B. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-01-04 01:39

Mogens wrote:
::: Multipla?
:::
::
:: Flot og unikt italiensk design af første klasse.

*LOL*

M.v.h.



Jakob Jeppesen (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 20-01-04 09:14


"Mogens" <Mogens-Haugaard@FDF.dk> wrote in message news:400c6564$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Multipla?
> >
>
> Flot og unikt italiensk design af første klasse.

Unik er den da i hvert fald

/Jakob



John Sahl (20-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 20-01-04 09:40

Mogens wrote:
>> Multipla?
> Flot og unikt italiensk design af første klasse.

Og modigt!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 09:57



> Mogens wrote:
> >> Multipla?
> > Flot og unikt italiensk design af første klasse.
>
> Og modigt!

.....og Fiat har valgt at ændre designet til lidt mindre hundehus på de
sidste billeder jeg har set. Kommer i 2004 eller 2005

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-01-04 19:01

On Tue, 20 Jan 2004 09:39:32 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Og modigt!

Den ser strenge ud, IMO


/Mogens

Mogens (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-01-04 00:15

Hej
Jeg har haft 3 Tipoer. Det er en rummelig og særdeles velkørende bil, som vi
i vores familie har været rigtig glade for.

De første årgange var ca. 70% af karrosseriet galvaniseret (el-forsinket)
senere 100%.

Du finder ikke megen rust på de lakerede flader. Men gå undervognen grundigt
efter. Særligt samlingen mellem panel og vognbund og forlængelsen heraf over
baghjulet. Tjek også forbroen for rust.

Forvent fejl på det elektrikske system, ir i lygtehuse, fejl i loft- og
instrumentlys og lignende. I vores den sidste skulle chokeren trækkes ud for
at få lys i handskerummet!!! Den slags lærer man at leve med.

Mekanisk er bilen stærk.

Trods risiko for rust og dårlig el er Tipoen et godt køb. Fiats lidt anløbne
renome trykker priserne og gør at du kan få en der er nogle årgange nyere
end hvis du vælger så meget andet. Bilen er meget rummelig og kører altså
ganske udmærket.

mvh
Mogens



"Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:400bd33f$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
> galvaniseret?
>
> Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er
der
> andre og bedre alternativer?
>
> Pfh tak.
>
> Mvh Kasper Munch
>
>



Kasper Munch (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Munch


Dato : 20-01-04 06:50

Alle tiders, tak for det gode svar Mogens!

"Mogens" <Mogens-Haugaard@FDF.dk> skrev i en meddelelse
news:400c64f8$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har haft 3 Tipoer. Det er en rummelig og særdeles velkørende bil, som
vi
> i vores familie har været rigtig glade for.
>
> De første årgange var ca. 70% af karrosseriet galvaniseret (el-forsinket)
> senere 100%.
>
> Du finder ikke megen rust på de lakerede flader. Men gå undervognen
grundigt
> efter. Særligt samlingen mellem panel og vognbund og forlængelsen heraf
over
> baghjulet. Tjek også forbroen for rust.
>
> Forvent fejl på det elektrikske system, ir i lygtehuse, fejl i loft- og
> instrumentlys og lignende. I vores den sidste skulle chokeren trækkes ud
for
> at få lys i handskerummet!!! Den slags lærer man at leve med.
>
> Mekanisk er bilen stærk.
>
> Trods risiko for rust og dårlig el er Tipoen et godt køb. Fiats lidt
anløbne
> renome trykker priserne og gør at du kan få en der er nogle årgange nyere
> end hvis du vælger så meget andet. Bilen er meget rummelig og kører altså
> ganske udmærket.
>
> mvh
> Mogens
>
>
>
> "Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:400bd33f$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej NG,
> >
> > Nogen der kan fortælle mig hvilken årgang/model af Fiat Tipo der er
> > galvaniseret?
> >
> > Og er det iøvrigt et fornuftigt valg af bil til omkring 20.000, eller er
> der
> > andre og bedre alternativer?
> >
> > Pfh tak.
> >
> > Mvh Kasper Munch
> >
> >
>
>



Niels-Chr (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels-Chr


Dato : 22-01-04 08:14

"Mogens" <Mogens-Haugaard@FDF.dk> wrote in message news:<400c64f8$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej
> Jeg har haft 3 Tipoer. Det er en rummelig og særdeles velkørende bil, som vi
> i vores familie har været rigtig glade for.
>
> De første årgange var ca. 70% af karrosseriet galvaniseret (el-forsinket)
> senere 100%.
>
> Du finder ikke megen rust på de lakerede flader. Men gå undervognen grundigt
> efter. Særligt samlingen mellem panel og vognbund og forlængelsen heraf over
> baghjulet. Tjek også forbroen for rust.
>
> Forvent fejl på det elektrikske system, ir i lygtehuse, fejl i loft- og
> instrumentlys og lignende. I vores den sidste skulle chokeren trækkes ud for
> at få lys i handskerummet!!! Den slags lærer man at leve med.
>
> Mekanisk er bilen stærk.
>
> Trods risiko for rust og dårlig el er Tipoen et godt køb. Fiats lidt anløbne
> renome trykker priserne og gør at du kan få en der er nogle årgange nyere
> end hvis du vælger så meget andet. Bilen er meget rummelig og kører altså
> ganske udmærket.
>
> mvh
> Mogens
>
>
Hej

Som "2-er" bil har vi en 5-dørs Tipo 1,4 i.e. fra 1993 med godt
100.000 km på uret. Vi købte den privat for to år siden for 18.000 kr
nysynet uden anmærkninger.
Generelt er der ikke meget bil tilbage, hvis man kun vil ofre
12-15-18.000 kroner og man skal se sig godt for. Jeg synes man får
utrolig meget bil for pengene med en Tipo - hvis man vil ha' Golf
eller Corolla eller lignende til samme penge, får man en nedkørt
gammel slæde, der lugter af cigar og sure underbukser, med rust i
skærmkanterne og 250.000 km på uret.
Tipo'en har en stor kabine, med døre så store som ladeporte, der åbner
90 grader, så adgang er nem.
Som andre skriver er synlig rust over vandlinien ikke det store
problem grundet galvanisering. Bagklappen er i glasfiber, så den
ruster aldrig.
Der kan selvfølgelig gå dyr i undervognen, så gå efter én, der har
fået noget Pava el. lign.
I min tid har jeg fået skiftet benzinpumpe og termostat, hvilket begge
skulle være standardfejl. Også generator og svingarme skulle være
sarte. Iøvrigt er der bygget en del løse forbindelser ind i
viskermotoren, men det er indtil videre til at leve med for mig - den
er ikke helt gratis. Generelt er der lidt med dårlige forbindelser til
lygter osv - helt typisk for Fiat'er fra den årgang - men det klares
jo nemt. De sidste årgange, '94 og '95 fås ofte med en del el-udstyr
(c-lås, el-ruder osv) og jeg kunne forestille mig det kan drille.
1,4 motoren kører fint, jeg prøvede også en anden med 1,6 og kunne
ikke mærke den store forskel, den har også kun en 3-5 heste mere. Den
virkede faktisk lidt død i det. Der findes også en 2.0, som jeg
prøvede hos en bekendt i England for en 6-7 år siden. Den er lynhurtig
og hård som et vaskebrædt og meget sjov. Hun fik den desværre smadret
på motorvejen for tre år siden - heldigvis uden at hun fik en skramme!
Jeg har set, der også findes nogle 1,8, men dem kender jeg ikke.
Bilen kører fint, ligger stabilt og godt på vejen. Min 1,4'er kører
14-15 km/l på langture. Bemærk, at den bør have sprit i benzinen,
selvom den er med (single-point) indsprøjtning!
Hvis gear-kassen går stramt, så ingen panik: Selve huset og visse af
de bevægelige dele er i aluminium, som korroderer. Det skal bare
skilles ad, renses og smøres, så bliver den som ny! Selve gearkassen
er solid nok, siger mekanikeren.
Min har ikke servo, så der skal bruges kræfter, når roret skal lægges
om mens man holder stille. Er det et problem, så findes der mange med
servo.

God fornøjelse!
Niels-Chr

Ukendt (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-04 20:08


> virkede faktisk lidt død i det. Der findes også en 2.0, som jeg
> prøvede hos en bekendt i England for en 6-7 år siden.

jep min kollega har en 2.0 med 150 HKog den tager bare VILDT mange
omdrejninger

> Min har ikke servo, så der skal bruges kræfter, når roret skal lægges
> om mens man holder stille. Er det et problem, så findes der mange med
> servo.

hehe hans har også servo og sjovt nok så tabte servoen også olie ind til han
fik skiftet en del ting men som sagt HANS Tipo har godt nok mange fejl.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 22-01-04 20:33

On Thu, 22 Jan 2004 20:08:13 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>jep min kollega har en 2.0 med 150 HKog den tager bare VILDT mange
>omdrejninger

Og hvad så?
Det gør min alfa sikkert også, og det er fordi, den/de skal være
vågne. Forstår du mon det...


/Mogens

Ukendt (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-04 20:38



> On Thu, 22 Jan 2004 20:08:13 +0100, "Tom"
> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >jep min kollega har en 2.0 med 150 HKog den tager bare VILDT mange
> >omdrejninger
>
> Og hvad så?
> Det gør min alfa sikkert også, og det er fordi, den/de skal være
> vågne. Forstår du mon det...

ja og der var såmen ikke noget negativt i det, den rykker faktisk rimelig
godt og tager vildt mange omdrejninger....forstår du mon mig )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 22-01-04 20:42

On Thu, 22 Jan 2004 20:38:21 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>ja og der var såmen ikke noget negativt i det

Ok - det var bedre :)

>den rykker faktisk rimelig godt og tager vildt mange
>omdrejninger....forstår du mon mig )

Jeg forstår, hvad du skriver, men jeg er "usikker" på, om du nu mener
det positivt. Fiat og dig harmonerer ikke, IMO - du er mere til noget
mere flyderagtigt. Det forstår jeg slet ikke


/Mogens

Ukendt (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-04 21:04



> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >ja og der var såmen ikke noget negativt i det
>
> Ok - det var bedre :)
>
> >den rykker faktisk rimelig godt og tager vildt mange
> >omdrejninger....forstår du mon mig )
>
> Jeg forstår, hvad du skriver, men jeg er "usikker" på, om du nu mener
> det positivt. Fiat og dig harmonerer ikke, IMO - du er mere til noget
> mere flyderagtigt. Det forstår jeg slet ikke

desværre kender vi kun hinanden via skriverier
Jeg forsøger at give et reelt billede af det jeg ved/har oplevet. Jeg sidder
ikke og kæmper for at noget skal være verden bedste eller dårligste. Mine
beskrivelser af Tipo er KUN via min kollegas og kan måske ikke bruge
statistisk.
Jeg har faktisk også skrevet det samme skrald om både mondeo og sierra, og
husker også at du har undret dig over at jeg kunne anbefale mondeo med de
fejl jeg har oplevet

Du har ganske ret i at Fiat overhovedet ikke er mig. Dette er på grund af de
127'er som jeg har skruet lidt i og som havde massive rustproblemer og så på
grund af hans Tipo. Ellers kender jeg ikke Fiat bedre end at jeg en enkelt
gang har prøvekørt en NY Multipla som vitterlig ikke kunne bremse (jeg var
rimelig chokket og havde nær kørt galt i den). Om det så skyldes at
forhandleren har smurt skiverne i olie for at de ikke skulle ruste eller
andet, aner jeg ikke. Fiat er ikke mig.

Jeg er både til flydere og hurtige biler, men jeg er træt af biler som er
fulde af fejl som især min 82'er Sierra og 91' Sierra.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Kim Voss Schrader (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 22-01-04 21:07

Hej!

Tom wrote:
>
....
> Jeg er både til flydere og hurtige biler, men jeg er træt af biler som er
> fulde af fejl som især min 82'er Sierra og 91' Sierra.

Nu udelukker du vel ikke at flydere kan være hurtige? Ellers skulle du smutte
forbi Stevns og prøve Jans Pontiac. Dén er både cruiser og hurtig samtidigt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

John Sahl (22-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 22-01-04 21:13

Kim Voss Schrader wrote:
> Nu udelukker du vel ikke at flydere kan være hurtige? Ellers skulle
> du smutte forbi Stevns og prøve Jans Pontiac. Dén er både cruiser og
> hurtig samtidigt :)

Jeg har mine tvivl om hvor vidt den også er hurtig hvis vi
blander lidt lækre sving ind i det, men lige ud af landevejen
er jeg sikker på at du har ret

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Kim Voss Schrader (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 22-01-04 21:14

Hej!

John Sahl wrote:
>
> Kim Voss Schrader wrote:
> > Nu udelukker du vel ikke at flydere kan være hurtige? Ellers skulle
> > du smutte forbi Stevns og prøve Jans Pontiac. Dén er både cruiser og
> > hurtig samtidigt :)
>
> Jeg har mine tvivl om hvor vidt den også er hurtig hvis vi
> blander lidt lækre sving ind i det, men lige ud af landevejen
> er jeg sikker på at du har ret

Tja, det kan du godt have ret i. Men den er altså ikke håbløs i sving, selvom
man godt kunne frygte det. Og den trækker sgu godt sådan en 6.6L V8. Jeg er klar
til at købe mig een selv, men fornuften siger nej :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

John Sahl (22-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 22-01-04 21:17

Kim Voss Schrader wrote:
> Tja, det kan du godt have ret i. Men den er altså ikke håbløs i
> sving, selvom man godt kunne frygte det. Og den trækker sgu godt
> sådan en 6.6L V8. Jeg er klar til at købe mig een selv, men fornuften
> siger nej :(

Sådan en fornuft, hvad hedder hun, og ser hun godt ud?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste