9-5 turbo --> chip
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 23:32

yo

Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo motor der
chippes

..salem

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 23:43

> Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo motor der
> chippes

Næsten det du ønsker og tør køre med.
I princippet er det turboen der sætter begrænsningen (kortvarigt) men ved
længervarende høj tryk så skal køling, smøring, benzinpumpe osv osv også
kunne følge med. Levetiden på flere dele vil også blive nedsat, såfremt du
også gør brug af de ekstra heste.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 00:55

> [...]
> kunne følge med. Levetiden på flere dele vil også blive nedsat, såfremt du

min a3 er chippet håber den holder lidt længere end du antyder ;)

..salem

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 00:09

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo motor
der
> chippes

Her er lidt forskellig information:

http://www.bsrab.se/se/1_trimsatser_saab.php?t=9

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 00:56

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> der
>
> Her er lidt forskellig information:
>
> http://www.bsrab.se/se/1_trimsatser_saab.php?t=9

ser ud som de samme specs som audi'ens turbo motor

Fra : Henrik B.

Dato : 19-01-04 01:02

..salem wrote:
:: yo
::
:: Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo
:: motor der chippes

Du kan gennem din Saab-forhandler købe en opgraderet Saab 9-5 Aero, der yder
300 Hk.

M.v.h.

Fra : TGD

Dato : 19-01-04 10:11

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse
> yo
>
> Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo motor der
> chippes

Det afhænger jo af motorvolume men her er et par links at gå igennem,
umiddelbart er max 280 HK hvis det kun er chipning

Der er flere links
http://www.saabmuseum.com/9-5/links.html
http://www.sqr.se/

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-01-04 12:43

On Sun, 18 Jan 2004 23:32:02 +0100, ".salem" <salem"SNABELA"mail.dk>
wrote:

>yo
>
>Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo motor der
>chippes
>
>.salem

Speedparts (http://www.speedparts.se/) siger mellem +25 og +60 heste
alt efter, hvilken motor det er - ved skift af chip og luftfilter.
Hvis du ved hvilken årgang&motor det er kan du finde de specifikke tal
ved at hoppe på http://www.speedparts.se -> Produkter -> Uppgradring
og vælge modellen dér.

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/

Fra : Torben E

Dato : 19-01-04 15:59

> [...]
> yo
>
> Nogen der ved hvor meget man kan presse ud af en saab 9-5 turbo motor der

Det kommer an på hvilken det er.
Generelt vil jeg vove den påstand at det man hovedsageligt opnår,
er en forbedret træk i mellemområdet, i toppen er der ikke meget
at komme efter.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/