Regn = Min ladelampe lyser periodisk!
Fra : Mads Stetter

Dato : 18-01-04 22:16

Hej Alle

Jeg har et mindre problem på min Golf2 1,6TD fra 89.

Når nu jeg starter bilen i regnvejr og bigiver mig ud på min færd Ja så
lyser ladelampen nogle gange i et halvt minuts tid eller ligende, og går så
lige så stille ud igen, hvorefter jeg ikke rigtig ser mere til det!

Jeg har fået strammet min kilerem, da jeg egentlig troede at det var den der
gled pga. vand, men den gør det stadig efter den er blevet strammet!

Har i nogle bud på hvad dette kan skyldes?

MVH Mads Stetter
Golf 1,6TD (Ahh... Dejlig om vinteren)
RF400R (Ahh... dejlig om sommeren! )

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 23:16

> [...]

> gled pga. vand, men den gør det stadig efter den er blevet strammet!
>
> Har i nogle bud på hvad dette kan skyldes?

At noget i generatoren skal skiftes.
Jeg ville skifte hele generatoren. Har selv prøvet det samme hvor den så
pludselig blev VED med at lyse midt nede i tyskland
Dengang min lyset prøvede de hos Ford at skifte ladekredsløb og dioder men
det hjalp ikke så jeg fik en ombytter for 250 DM (1000 Kr red.)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : TG4600

Dato : 19-01-04 11:49

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> så
> så

> der

> At noget i generatoren skal skiftes.
> Jeg ville skifte hele generatoren.

Eller en gammel slidt kilerem?? Som sagtens kan glide selvom den er spændt?

/Tommy

Fra : Holst of Denmark

Dato : 20-01-04 10:25

Præcis...

Check slidmærkerne på hjulene hvor remmen sidder.
Er den blankslidt helt nede i bunden, så kan du godt skrotte din gamle
kilerem og montere en ny
(men den er dyr - 20 kr eller så

Holst