Ang. brugbilkøb og syn etc.
Fra : Andrew

Dato : 18-01-04 21:50

Hejsa

Jeg aner INTET om regler omkring brugbil handel, så hvis en kunne forklare
vil jeg blive glad.

Jeg har fundet en fyr der sælger en dejlig lille Reanault til 2900. Billig
lortebil, men den kan køre. Han hævder den har stået i garage siden 98 og at
den er i fin stand.

Hvad skal jeg slippe for at få den på gaden?`

Kun de 2900, eller skal den synes? etc. etc. etc?

Mvh Anders

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-01-04 22:14

> Hvad skal jeg slippe for at få den på gaden?`
>
> Kun de 2900, eller skal den synes? etc. etc. etc?
>
> Mvh Anders

UHA et svært spørgsmål. Bilen skal synes, da det er mere end 2 år siden den
er synet sidst.

Og hvad det koster kan ingen her vist svare på.

Hvis vi nu forudsætter at den er 100 ok og kører lige igennem synet (meget
usansynligt!) koster det kr. 400 i synsgebyr og ca kr 1300 for et sæt
nummerplader.

Et godt råd: Tag en med forstand på biler med ud og kikke på den.

Hilsen

Kim

Fra : Rasmus

Dato : 18-01-04 23:51

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> lortebil, men den kan køre. Han hævder den har stået i garage siden 98 og

Det er jo ikke helt nok at den kan køre...., hvor gammel er den, og hvilken
model snakker vi om?

Kig evt. på www.bilsyn.dk omkring hvilke krav der stilles til en bil, og
hvilke tinger der bliver gennemgået ved et syn

....et forsigtigt bud på hvad det koster at få en bil på gaden er mellem
2000-8000kr i reservedele + arbejdsløn, hvis der ikke er rust i den.(den
pris er baseret på egne erfaringer med ældre biler) Man kan self. også være
heldig at det koster mindre, men også uheldig at det koster mere.

Som Kim skriver, få en sagkyndig til at hjælpe dig...

mvh
Rasmus

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-01-04 00:03

> Hvad skal jeg slippe for at få den på gaden?`
>
> Kun de 2900, eller skal den synes? etc. etc. etc?

Er der nogen særlig grundt til at det lige skal være den bil?
Jeg mener, til 3.000 kr, kan du da sagtens finde andre biler. Stadig små
skrammel-kasser, men så er du da i hvert fald sikker på at de kører. Måske
kan du også finde en med 1/2 - 1 år til syn. Du kunne evt. finde en på
auktion. Her kan man sagtens finde en bil med plader, og lidt tid til syn
til 3.000 kr.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men kan da supplere med flg. links:

http://www.autoauktionen.dk
http://www.herning-bilauktion.dk/
http://www.bil-auktioner.dk/
http://www.bilauktion.dk/
http://www.netbilauktion.dk/

/Kasper Hansen

Fra : Rasmus

Dato : 19-01-04 11:28

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message

> [...]
> kan du også finde en med 1/2 - 1 år til syn. Du kunne evt. finde en på
> auktion. Her kan man sagtens finde en bil med plader, og lidt tid til syn

Ja, men mange af de ældre biler som bliver solgt på auktion er netop de
biler som forhandlerne ikke kan stå inde for, der er ingen reklamationsret
på de biler man køber på auktion, og jeg vil fraråde at købe der hvis man
ikke har forstand på biler eller selv kan lave dem.

mvh
Rasmus