/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dieselstartproblemer. Diagnose?
Fra : smaz


Dato : 18-01-04 21:41

Hej

Jeg har en Peugeot Partner 1.9 Diesel (knap 100.000 km), der har
startproblemer. Til at begynde med gik den i stå umiddelbart efter den var
startet og man gav gas. Nu 14 dage senere kan den kun starte efter starteren
har kørt mindst et minut og speederen er i bund. Hele naboskabet bliver
indhyldet i røg, når den så endelig går i gang, men ellers er der ikke noget
unormalt. Hastighed og træk m.v. er normalt, og det er ikke noget problem at
starte den, når den er varm. Det har endnu ikke stået på så længe, at jeg
kan udtale mig om brændstofforbruget har ændret sig. Den bruger stort set
ikke olie, og den bliver i øvrigt skiftet inden for hver 10.000 km.

Diagnose?

mvh/smaz



 
 
ENN (18-01-2004)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 18-01-04 21:58

Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling


"smaz" <smaz-snabel@-get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:RbCOb.2786$DY2.422@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Jeg har en Peugeot Partner 1.9 Diesel (knap 100.000 km), der har
> startproblemer. Til at begynde med gik den i stå umiddelbart efter den var
> startet og man gav gas. Nu 14 dage senere kan den kun starte efter
starteren
> har kørt mindst et minut og speederen er i bund. Hele naboskabet bliver
> indhyldet i røg, når den så endelig går i gang, men ellers er der ikke
noget
> unormalt. Hastighed og træk m.v. er normalt, og det er ikke noget problem
at
> starte den, når den er varm. Det har endnu ikke stået på så længe, at jeg
> kan udtale mig om brændstofforbruget har ændret sig. Den bruger stort set
> ikke olie, og den bliver i øvrigt skiftet inden for hver 10.000 km.
>
> Diagnose?
>
> mvh/smaz
>
>



Tommy (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 19-01-04 07:37

Hej

Kunne også lyde som om der ikke er nok komprifis på. Kunne være at
toppakning trænger til udskiftning.
Men så burde olien jo pisse ud af siden på klaveret.

/Tommy

"ENN" <enn@nomail.com> wrote in message
news:400af393$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling
>
>



Morten Koch (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Koch


Dato : 19-01-04 15:44


"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:400af393$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling
>


Lige mine ord. Gløderør.
Et tang-amperemeter er fantastisk til på under 10 sek at afgøre, om der er
gået et gløderør. De skal trække 10-12 Amp pr. rør. Tangen om selve
"føde-ledningen til alle rør. (Hvis de er strikket sammen som en VW). Enhver
el-instalatør har dimsen som du sikkert kan låne på stedet

Et enkelt manglende rør er nok til at du vil opleve en yderst sej start.

Morten



smaz (19-01-2004)
Kommentar
Fra : smaz


Dato : 19-01-04 22:42

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:400af393$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling

OK, jeg har bestilt tid til skift af gløderør i morgen. Hvad bør sådan 4
svende koste?

mvh/smaz
der håber det ikke bliver alt for koldt i nat...



Rene Joergensen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 19-01-04 12:46

smaz <smaz-snabel@-get2net.dk> wrote:

> Diagnose?

Det kunne godt lyde til at være gløderørene der er færdige.

--
-René


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste