Eftermontering af el-ruder?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-01-04 21:35

Hvis man har en Sierra uden el-ruder, men gerne vil have det. Hvad så?
Originale hos en ophugger, eller uoriginale fra f.eks. Hoyer/T.Hansen?

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-01-04 21:43

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man har en Sierra uden el-ruder, men gerne vil have det. Hvad så?
> Originale hos en ophugger, eller uoriginale fra f.eks. Hoyer/T.Hansen?

Er der normalt installeret diverse ledninger osv. i bilen, så man bare skal
montere kontakter samt rudehejsmotor?

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-04 22:47

Morten Lorenzen wrote:
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Helt klart originale, ingen tvivl om det.
Find dem hos en hugger, der er masser af Sierra'er derude med elruder, bare
husk at donor bilen har samme antal døre som din egen, da der er forskel på
selve rudeoptrækket fra 3 til 4/5 dørs.

> Er der normalt installeret diverse ledninger osv. i bilen, så man
> bare skal montere kontakter samt rudehejsmotor?

Du skal have følgende med fra huggeren:
1: Rudeoptræk (med el-motoren på)
2: Ledninger fra el-motor til a-stolpe
3: Ledninger fra a-stolpe til midterkonsol
4: Midterkonsol med el-rude kontakterne
5: Ledninger fra midterkonsol til det formonterede stik, der sidder lige bag
ved instrumentbordet

Det er ret nemt at sætte de originale i, det "sværeste" er at bore nitterne
ud, ved rudeoptrækkene i dørene.

Du skal have afmonteret dørbeklædninger, det nederste af instrumentbordet
samt sparkpladerne i siderne foran.

(Jeg går ud fra at du kun skal have det monteret foran i bilen ?)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-04 23:11

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> 4: Midterkonsol med el-rude kontakterne
> 5: Ledninger fra midterkonsol til det formonterede stik, der sidder

Jeg glemte lige, at hvis du ikke vil have huller/propper i
dørbeklædningerne, så skal du selvfølgelig have nogen andre af dem også.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-01-04 23:19

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for den gode liste :)

> Jeg glemte lige, at hvis du ikke vil have huller/propper i
> dørbeklædningerne, så skal du selvfølgelig have nogen andre af dem også.

Skal have fingre i en komplet kabine som standard har el-ruder. Så
dørsiderne er uden huller :)

-M

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-04 21:56

> [...]

Det letteste?
IMO så er det uoriginale, hvor fra vil jeg lade stå åbent.
Jeg vil dog tilføje at jeg tidligere, har haft gode erfaringer med et mærke
der hedder SPAL.
Hvem der sælger/forhandler det aner jeg ikke, det var ikke i DK jeg købte
det.

Men jeg tror alligevel jeg ville gå huggervejen, hvis det var mig.

> Er der normalt installeret diverse ledninger osv. i bilen, så man bare
skal
> montere kontakter samt rudehejsmotor?

Regn ikke med at der sidder noget du kan bruge
Til gengæld, så burde det være et komplet sæt du fik ved huggeren.
Vær opmærksom på at de fleste Sierra kun har elruder i fordørene.
Så de fleste ved huggeren er kun med 2 elruder.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med elruder foran

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-01-04 22:58

> [...]
> Vær opmærksom på at de fleste Sierra kun har elruder i fordørene.
> Så de fleste ved huggeren er kun med 2 elruder.

Morten> Skal jeg høre Rene om han har et sæt liggende til 4 ruder? Du skal
være OBS på at du ikke har huller til kontakter mv, som så skal laves i din
midterkonsol... meget besværligt.

> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC (med elruder foran

mvh Thomas
Sierra Cosworth 4x4 Final Edition (med elruder for og bag

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-01-04 23:18

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Morten> Skal jeg høre Rene om han har et sæt liggende til 4 ruder?

Det må du gerne :) Hils endelig.

> Du skal være OBS på at du ikke har huller til kontakter mv, som så skal
laves i din
> midterkonsol... meget besværligt.

Ja, og dog., jeg skal "bare" have udskiftet konsollen rundt om gearstangen,
til én der standard har 4 huller til kontakter(ebay.co.uk)

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-04 23:23

Morten Lorenzen wrote:

> Ja, og dog., jeg skal "bare" have udskiftet konsollen rundt om
> gearstangen, til én der standard har 4 huller til
> kontakter(ebay.co.uk)

Det er den samme konsol til både 2 og 4 kontakter, det er selve kontakten
der er anderledes.
Selve kontakten består kun af én enhed, uanset om det er til 2 eller 4 døre,
og kontakterne kan ikke skiftes enkeltvis, så hvis én går i stykker, så skal
de alle skiftes.
Sådan har det været i alle de Sierra'er jeg har set, lige fra 82'ere og til
93'ere.
Har også selv udført ombygningen 3 - 4 gange (dog kun på de forreste døre),
og det tager vel rundt regnet et par timer ialt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 18-01-04 23:23

> Ja, og dog., jeg skal "bare" have udskiftet konsollen rundt om
> gearstangen, til én der standard har 4 huller til
> kontakter(ebay.co.uk)

+ huller i bag til kontakter til bag..... + der skal trækkes ledninger fra
døre til kontakter....

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-04 23:23

> [...]

skal
> være OBS på at du ikke har huller til kontakter mv, som så skal laves i

Hvorfor er det besværligt?
Kontakterne sidder da samlet i et lille panel.
Er det ikke kun et plasticpanel som skal clipses af?
Sådan ser det da ud til at være i Haynes.

> mvh Thomas
> Sierra Cosworth 4x4 Final Edition (med elruder for og bag

Blærer**
og jeg ville have skrevet det samme.............

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 23:11

> Hvis man har en Sierra uden el-ruder, men gerne vil have det. Hvad så?
> Originale hos en ophugger, eller uoriginale fra f.eks. Hoyer/T.Hansen?

Vær opmærksom på at der findes 2 typer originale rudehejs til Sierra.
Den ene er med en slags stålslange som bliver skubbet frem og tilbage, den
er meget dårlig fordi den kan have svært ved at trække vinduerne op og ned.
Den anden type er lavet som en art saks og den er både hurtig og stærk når
vinduerne skal op og ned.
Har haft dem begge, så .........

--
Tom