Fuldlakering - 7 mdr. senere er der igen r~
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-01-04 18:38

Da jeg i Maj købte min AR 156 (11/98), fik jeg i forbindelse med handlen
lakeret hele bilen om (sælgers regning - ALD bilsalg). Dette skyldtes
bl.a begyndende rust i skærmene (hvor stændklapperne normalt sidder),
samt at bilen havde været i kontakt med en nøgle på hver side af bilen
(fra bagskærm til forskærm). Problemet med rust ved skærme og over
forruden er et kendt problem på Alfaen, da den oprindeligt leveres med
en temmelig tynd lakering.

Problemet er nu, at malingen er begyndt at skalle af de samme steder,
hvor der tidligere var rust :( - Det er lidt bittert. Jeg overvejer at
kontakte ALD imorgen, da jeg mener, at vi må kunne stille autolakeren,
der har stået for arbejdet med lakering, ansvarlig. En lakering bør da
holde mere end 8 mdr eller hva?

TOM >> Mener at huske, at du havde samme problem med din Mondeo efter
omlakering. Er det ikke korrekt? Fik du ikke lavet det om (af flere
omgange godtnok) på lakerens regning?

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 19:51

> [...]
>
> TOM >> Mener at huske, at du havde samme problem med din Mondeo efter
> omlakering. Er det ikke korrekt? Fik du ikke lavet det om (af flere

Nej du husker forkert.
Jeg er ven med min autolakerer og da jeg ikke mener at penge skal ødelægge
et godt venskab så...
Min mondeo er malet af 7 gange uden at det er blevet til en hellakering.
1. Lakering af bagkofanger og karosse fordi jeg bakkede ind i en sten
2. Lakering af frontspolier, hækspoiler og sideskørter fordi jeg ville have
RS look
3. Lakering af bagklap på grund af rust og sideskærm fordi skraldemanden
havde ridset bilen
4. Lakering af sideskørter igen fordi bilen blev hængende på en kantsten
5. Lakering af motorhjælm fordi man ikke skal vaske døde fluer med en
grydesvamp
6. Lakering af bagkofanger (RS) som først blev købt til lidt senere
7. Lakering af skærmkant på grund af rust

INTET af det som er malet er faldet af og undeligt nok er bilen i samme
farve. Skal dog indrømmes at i meget stærk sol kan man se aluminiumspulveret
er sprayet på en anden måde end fra fabrikken ved 7. lakering, men stadig et
flot arbejde som holder.

Bare tag fat i maleren om få ham til at lave arbejdet om igen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Soren Kuula

Dato : 18-01-04 20:10

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]

> kontakte ALD imorgen, da jeg mener, at vi må kunne stille autolakeren,
> der har stået for arbejdet med lakering, ansvarlig. En lakering bør da

Stammer rusten i skærmene ikke fra indersiden af pladerne ? Og trænger
den slags ikke igennem til ydersiden, gennem meget små gennemtæringer ?

MVH
Søren

--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-01-04 22:59

"Soren Kuula" <dongfangspam@bitplanet.net> skrev i en meddelelse
> Stammer rusten i skærmene ikke fra indersiden af pladerne ? Og trænger
> den slags ikke igennem til ydersiden, gennem meget små gennemtæringer
?

Det skal jeg ikke kunne svare på. Men eksempelvis afskaldningen på
panelet - der er det åbenlyst, at der er tale om en dårlig lakering af
samlingen...

\Mandal

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-01-04 21:07

"Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> [...]
> kontakte ALD imorgen, da jeg mener, at vi må kunne stille autolakeren,
> der har stået for arbejdet med lakering, ansvarlig. En lakering bør da

Den burde holde over 10 år uden problemer, hvis den bliver vedligeholdt.

Det jeg tror der er sket med din AR, er at ALD har givet maleren besked
på at give den en *hattelak* - så den ser fin ud når du henter den - jeg
tvivler på forhandleren vil bruge flere penge end nødvendigt....

Du kan ikke klage til maleren over at han har udført et arbejde som han
har fået af vide han skulle af forhandleren, problemet er at du ikke kan
bevise en skid......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-01-04 22:58

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> har fået af vide han skulle af forhandleren, problemet er at du ikke

Jeg har på skrift, at paneler, begge sider (incl. skærme) bliver
omlakeret i forbindelse med køb (står på slutsedlen). Jeg vil under alle
omstændigheder ihvertfald forsøge at holde sælger (altså ikke maler -
det bliver sælgers problem) ansvarlig for den dårlige lakering.

Hvad mener du, der er at bevise?

\Mandal

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-01-04 23:57

> [...]
> omstændigheder ihvertfald forsøge at holde sælger (altså ikke maler -
> det bliver sælgers problem) ansvarlig for den dårlige lakering.

Okay.

> Hvad mener du, der er at bevise?

Hvis sælger siger han har givet maleren besked om det skal laves
ordentligt - og maleren siger det modsatte...
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-01-04 00:21

> Hvis sælger siger han har givet maleren besked om det skal laves
> ordentligt - og maleren siger det modsatte...

Det må være en kamp sælger og maler må tage indbyrdes. Når der er papirer på
at det er lavet, så må sælger stå inde for at levere et ordentligt stykke
arbejde og efterfølgende banke maleren oven i hovedet, hvis det ikke er
lavet godt nok.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-04 10:08

"Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote in message
> [...]
> kontakte ALD imorgen, da jeg mener, at vi må kunne stille autolakeren,
> der har stået for arbejdet med lakering, ansvarlig. En lakering bør da

Det lyder som en oplagt reklamationssag - prøv at få sælger til at acceptere
at reparationen foretages hos en anden autolakerer. Jeg ville ikke stole på
at han gjorde det bedre denne gang. Det er muligt at du skal have
forbrugerstyrelsen ind over, hvis han er genstridig.

vh
Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-01-04 15:45

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Det er muligt at du skal have
> forbrugerstyrelsen ind over, hvis han er genstridig.

En ting man lige skal have i mente er den lange behandlingstid ved FS - jeg
havde en sag igennem ved dem og det tog ~1år før afgørelsen var i hus.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-01-04 17:59

> [...]
> at han gjorde det bedre denne gang. Det er muligt at du skal have
> forbrugerstyrelsen ind over, hvis han er genstridig.

Det voille passe mig godt, hvis jeg kunne få lov til at bruge min egen
autolakerer - jeg bor i Randers, og bilen blev købt på Sjællands, så jeg
slipper nok ikke for en tur til øen :D

Kontaktede sælger udag - skal i første omgang sende dem en række
billeder af den afskaldede maling.

\Mandal