/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lille dieselbil
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 17:36

Jeg har efterhånden besluttet mig for at lease en dieselbil i den lille
klasse. Altså 1,3 - 1,5 der går 20+ km pr. liter... I dag var jeg ude at
prøve en 206 (de havde kun en SW som demo), og en C2. Jeg har tidligere
prøvet en C3.
Jeg ville også have prøvet hhv. en Yaris og en Fiesta, men de var desværre
ikke mulige at komme til at køre i før i morgen.
Jeg var ellers ret skuffet over 206'eren. Den larmede som en hel traktor.
Jeg ved godt at man nok ikke helt slipper for diesel larmen, men det her var
"helt vildt".
C2'eren var noget mere behagelig. Sæderne var bedre og larmen var væsentligt
mere udholdelig. Sjovt, når det er nøjagtig samme motor. Desuden var
gearingen noget anderledes end 206'eren. C2'en føles meget mere som en
benzinbil. Og så kan jeg godt li' den (kontroversielle) servo i C2 og C3.
Jeg kører 40.000 km om året, og primært landevej så den må godt have en
smule komfort.
Indtil videre tror jeg at det bliver en Citroen. Har dog ikke helt fundet ud
af om jeg bedst kan lide C2 eller C3. Prisen er næsten den samme, men jeg
kan få SensoDrive gear i C3'en og den er jo noget større. Den er desværre
lidt "konet" at se på - men egentligt meget charmerende...

Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og en
pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte biler?
Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.

/Kasper Hansen



 
 
Søren Christensen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 18-01-04 18:11


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:400ab5fb$0$186$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har efterhånden besluttet mig for at lease en dieselbil i den lille
> klasse. Altså 1,3 - 1,5 der går 20+ km pr. liter... I dag var jeg ude at
> prøve en 206 (de havde kun en SW som demo), og en C2. Jeg har tidligere
> prøvet en C3.
> Jeg ville også have prøvet hhv. en Yaris og en Fiesta, men de var desværre
> ikke mulige at komme til at køre i før i morgen.
> Jeg var ellers ret skuffet over 206'eren. Den larmede som en hel traktor.
> Jeg ved godt at man nok ikke helt slipper for diesel larmen, men det her
var
> "helt vildt".
> C2'eren var noget mere behagelig. Sæderne var bedre og larmen var
væsentligt
> mere udholdelig. Sjovt, når det er nøjagtig samme motor. Desuden var
> gearingen noget anderledes end 206'eren. C2'en føles meget mere som en
> benzinbil. Og så kan jeg godt li' den (kontroversielle) servo i C2 og C3.
> Jeg kører 40.000 km om året, og primært landevej så den må godt have en
> smule komfort.
> Indtil videre tror jeg at det bliver en Citroen. Har dog ikke helt fundet
ud
> af om jeg bedst kan lide C2 eller C3. Prisen er næsten den samme, men jeg
> kan få SensoDrive gear i C3'en og den er jo noget større. Den er desværre
> lidt "konet" at se på - men egentligt meget charmerende...
>
> Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og
en
> pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte biler?
> Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.
>

Jeg ville kigge efter en Yaris d-4d.
Hva med evt en Punto Diesel?
Min morbror har også en C3 og han har fået sin helt egen parkeringsplads på
sit
arbejde. Med et stort skilt hvor der står "Brandfare hold afstand" Gg
Ved ikke om han har det mere men han var nogle af de første her i landet der
fik en C3...

Venligst



lasse (18-01-2004)
Kommentar
Fra : lasse


Dato : 18-01-04 19:09


"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:400abe25$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> news:400ab5fb$0$186$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg har efterhånden besluttet mig for at lease en dieselbil i den lille
> > klasse. Altså 1,3 - 1,5 der går 20+ km pr. liter... I dag var jeg ude at
> > prøve en 206 (de havde kun en SW som demo), og en C2. Jeg har tidligere
> > prøvet en C3.
> > Jeg ville også have prøvet hhv. en Yaris og en Fiesta, men de var
desværre
> > ikke mulige at komme til at køre i før i morgen.
> > Jeg var ellers ret skuffet over 206'eren. Den larmede som en hel
traktor.
> > Jeg ved godt at man nok ikke helt slipper for diesel larmen, men det her
> var
> > "helt vildt".
> > C2'eren var noget mere behagelig. Sæderne var bedre og larmen var
> væsentligt
> > mere udholdelig. Sjovt, når det er nøjagtig samme motor. Desuden var
> > gearingen noget anderledes end 206'eren. C2'en føles meget mere som en
> > benzinbil. Og så kan jeg godt li' den (kontroversielle) servo i C2 og
C3.
> > Jeg kører 40.000 km om året, og primært landevej så den må godt have en
> > smule komfort.
> > Indtil videre tror jeg at det bliver en Citroen. Har dog ikke helt
fundet
> ud
> > af om jeg bedst kan lide C2 eller C3. Prisen er næsten den samme, men
jeg
> > kan få SensoDrive gear i C3'en og den er jo noget større. Den er
desværre
> > lidt "konet" at se på - men egentligt meget charmerende...
> >
> > Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og
> en
> > pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte
biler?
> > Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.
> >
>
> Jeg ville kigge efter en Yaris d-4d.
> Hva med evt en Punto Diesel?
> Min morbror har også en C3 og han har fået sin helt egen parkeringsplads

> sit
> arbejde. Med et stort skilt hvor der står "Brandfare hold afstand" Gg
> Ved ikke om han har det mere men han var nogle af de første her i landet
der
> fik en C3...
>
> Venligst
>
> hvad med den nye hyundai accent 1,5crdi eller renault clio 1,5 crdi det
skulle også være nogle nye gode modeller
mvh



Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 19:55

> > hvad med den nye hyundai accent 1,5crdi
Tja, den er da billig. Men jeg er ikke vild med designet. Det kunne nu godt
være at jeg lige skulle snuppe mig en tur i sådan en...

>> eller renault clio 1,5 crdi det

Jeg har bare et eller andet imod Renault. Ved ikke præsist hvad, men det
understøttes af syns- og vejhjælpsstatistikkerne for mærket. Det er bare
ikke rigtigt mig. :(

/Kasper Hansen



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 21:58

On Sun, 18 Jan 2004 19:54:59 +0100, "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:

>Jeg har bare et eller andet imod Renault. Ved ikke præsist hvad, men det
>understøttes af syns- og vejhjælpsstatistikkerne for mærket.

Den statistik kunne jeg godt tænke mig at se. Hvad man sjældent ser
langs vejkanten, er netop Renault, hvorfor jeg er helt uforstående
overfor det...
(Espace har optrådt i www.ADAC.de)


/Mogens

Søren Christensen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 18-01-04 22:05


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3osl00pk9eqh43tu2aaac4vop40a299970@4ax.com...
> On Sun, 18 Jan 2004 19:54:59 +0100, "Kasper Hansen [8270]"
> <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:
>
> >Jeg har bare et eller andet imod Renault. Ved ikke præsist hvad, men det
> >understøttes af syns- og vejhjælpsstatistikkerne for mærket.
>
> Den statistik kunne jeg godt tænke mig at se. Hvad man sjældent ser
> langs vejkanten, er netop Renault, hvorfor jeg er helt uforstående
> overfor det...
> (Espace har optrådt i www.ADAC.de)
>

Har selv en Renault og den har praktisk taget aldrig voldt mig
problemer. Den har kørt 250000km nu og er 12år gammel
og den starter og kører hver da og har gjort dette de sidste 150000km jeg
har haft den...

Venligst



Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 22:24

> Den statistik kunne jeg godt tænke mig at se. Hvad man sjældent ser
> langs vejkanten, er netop Renault, hvorfor jeg er helt uforstående

http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=1594

Desuden ser de heller ikke for godt ud hvis man ser på FDM's syns-statistik.
Generelt mange punkter hvor de ligger under middel :(

/Kasper Hansen



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 22:29

On Sun, 18 Jan 2004 22:23:51 +0100, "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:

>> Den statistik kunne jeg godt tænke mig at se. Hvad man sjældent ser
>> langs vejkanten, er netop Renault, hvorfor jeg er helt uforstående
>
>http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=1594

Den tror jeg simpelthen ikke på. I samme link ser man, at Skoda
Octavia er no. 3 på listen, hvor Laguna er no. 1 fejlmæssigt, hvilket
jeg aldrig har hørt noget om. Jeg mener ikke, at Skoda Octavia
optræder med mange fejl - gør I?


/Mogens

Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 22:39

> Den tror jeg simpelthen ikke på. I samme link ser man, at Skoda
> Octavia er no. 3 på listen, hvor Laguna er no. 1 fejlmæssigt, hvilket
> jeg aldrig har hørt noget om. Jeg mener ikke, at Skoda Octavia
> optræder med mange fejl - gør I?

Det kan man jo tro på eller lade være. ADAC er da rimeligt respekterede på
det område, så der er vel ikke så meget at rafle om? Det er i hvert fald nok
til at skræmme mig...

/Kasper Hansen



KASO (19-01-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-01-04 09:50

Istedet for at fokusere på placering i statistikken - prøv så at se på de
reelle tal. I praksis er forskellen mellem de gode og de dårlige i
statistikken, at den dårlige risikere at have en enkelt fejl mere i løbet af
6 år - ikke noget, der burde skræmme. Mange er forblændede af forholdstal og
placering i statistik - men glemmer at se på at selv de dårligste i
statistikken faktisk er ganske driftstikker.

Jeg har siden '97 haft 3 Renault'er (de 2 har jeg stadig), der tilsammen har
kørt ca. 210.000km. Ved levering var der fejl på en vindafviser på et
soltag - det blev løst på garantien. Tændspoler på den ene var defekt (kendt
fejl - optræder også hos andre mærker som VW og Opel - måske samme
underleverandør?) - alle 4 skiftet på garanti. Efter 4 år har jeg nu en
periodisk fejl på el-ruderne bagi i min Coupé - formentlig en dårlig
forbindelse. Det er alt - og ikke nok til at give mig grå hår i hovedet.

Til gengæld har jeg fornøjelsen af en veludstyret, velkørende og komfortabel
bil med meget høj sikkerhed.

Efter bedste overbevisning bør du glemme alt om de statistikker og
fordomme....

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:400afcec$0$214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Den tror jeg simpelthen ikke på. I samme link ser man, at Skoda
> > Octavia er no. 3 på listen, hvor Laguna er no. 1 fejlmæssigt, hvilket
> > jeg aldrig har hørt noget om. Jeg mener ikke, at Skoda Octavia
> > optræder med mange fejl - gør I?
>
> Det kan man jo tro på eller lade være. ADAC er da rimeligt respekterede på
> det område, så der er vel ikke så meget at rafle om? Det er i hvert fald
nok
> til at skræmme mig...
>
> /Kasper Hansen
>
>



Mogens... (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-01-04 10:16

On Mon, 19 Jan 2004 09:50:16 +0100, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Efter bedste overbevisning bør du glemme alt om de statistikker og
>fordomme....

Jeg sagde det jo


/Mogens

Christian (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 20-01-04 20:01


"KASO" <a@b.dk> wrote in message
news:400b9a41$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Istedet for at fokusere på placering i statistikken - prøv så at se på de
> reelle tal. I praksis er forskellen mellem de gode og de dårlige i
> statistikken, at den dårlige risikere at have en enkelt fejl mere i løbet
af
> 6 år - ikke noget, der burde skræmme. Mange er forblændede af forholdstal
og
> placering i statistik - men glemmer at se på at selv de dårligste i
> statistikken faktisk er ganske driftstikker.
>
> Jeg har siden '97 haft 3 Renault'er (de 2 har jeg stadig), der tilsammen
har
> kørt ca. 210.000km. Ved levering var der fejl på en vindafviser på et
> soltag - det blev løst på garantien. Tændspoler på den ene var defekt
(kendt
> fejl - optræder også hos andre mærker som VW og Opel - måske samme
> underleverandør?) - alle 4 skiftet på garanti. Efter 4 år har jeg nu en
> periodisk fejl på el-ruderne bagi i min Coupé - formentlig en dårlig
> forbindelse. Det er alt - og ikke nok til at give mig grå hår i hovedet.
>
> Efter bedste overbevisning bør du glemme alt om de statistikker og
> fordomme....

Hvis der er noget der kan fortælle om problemer med biler er det da kun
statistikker og ikke fætter Jørgen !

At sige at statistikker er ligegyldige i bilsammenhæng er noget vrøvl og når
det kommer til 4-6 år gamle biler er det utrolig stor forskel på bilerne med
færrest fejl og dem med flest. Der er tale om 4-5 gange så mange fejl på de
dårligste i forhold til de topplacerede. Det er ifølge ADACs statistikker.

At bygge sin argumentation imod statistikkerne op omkring det faktum at man
selv har haft en bil, der statistisk set har mange fejl, men hvor man ikke
selv har oplevet fejl - det svarer til at sige at rygning ikke giver
lungekræft fordi cancerfri Onkel Bertel på 98 har røget 40 smøger om dagen
siden han var 12.

Det holder jo ikke !

P.S. : Renault er noget lort. Min kammerat havde engang en Renault hvor
motorblokken flækkede............................det´ gas - i ka' ta det !



Peter G C (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 20-01-04 20:28

"Christian" <christian@whocares.com> skrev i en meddelelse
news:400d7b32$0$215$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> At bygge sin argumentation imod statistikkerne op omkring det faktum at
man
> selv har haft en bil, der statistisk set har mange fejl, men hvor man ikke
> selv har oplevet fejl - det svarer til at sige at rygning ikke giver
> lungekræft fordi cancerfri Onkel Bertel på 98 har røget 40 smøger om dagen
> siden han var 12.

Enig.

> Det holder jo ikke !
>
> P.S. : Renault er noget lort. Min kammerat havde engang en Renault hvor
> motorblokken flækkede............................det´ gas - i ka' ta det !

ROFL - godt citat!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



KASO (20-01-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-01-04 20:55


"Christian" <christian@whocares.com> skrev i en meddelelse
news:400d7b32$0$215$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
> news:400b9a41$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Istedet for at fokusere på placering i statistikken - prøv så at se på
de
> > reelle tal. I praksis er forskellen mellem de gode og de dårlige i
> > statistikken, at den dårlige risikere at have en enkelt fejl mere i
løbet
> af
> > 6 år - ikke noget, der burde skræmme. Mange er forblændede af
forholdstal
> og
> > placering i statistik - men glemmer at se på at selv de dårligste i
> > statistikken faktisk er ganske driftstikker.
> >
> > Jeg har siden '97 haft 3 Renault'er (de 2 har jeg stadig), der tilsammen
> har
> > kørt ca. 210.000km. Ved levering var der fejl på en vindafviser på et
> > soltag - det blev løst på garantien. Tændspoler på den ene var defekt
> (kendt
> > fejl - optræder også hos andre mærker som VW og Opel - måske samme
> > underleverandør?) - alle 4 skiftet på garanti. Efter 4 år har jeg nu en
> > periodisk fejl på el-ruderne bagi i min Coupé - formentlig en dårlig
> > forbindelse. Det er alt - og ikke nok til at give mig grå hår i hovedet.
> >
> > Efter bedste overbevisning bør du glemme alt om de statistikker og
> > fordomme....
>
> Hvis der er noget der kan fortælle om problemer med biler er det da kun
> statistikker og ikke fætter Jørgen !
>
> At sige at statistikker er ligegyldige i bilsammenhæng er noget vrøvl og
når
> det kommer til 4-6 år gamle biler er det utrolig stor forskel på bilerne
med
> færrest fejl og dem med flest. Der er tale om 4-5 gange så mange fejl på
de
> dårligste i forhold til de topplacerede. Det er ifølge ADACs statistikker.

Prøv at læse, hvad jeg skriver! Forholdstal(!!!) er fløjtende ligegyldige -
blot de reelle tal er tilstrækkeligt lave! Hvor væsentligt er det, om du har
0,4% risiko for fejl på din bil i løbet af 6 år eller om du har 2% risiko
for fejl på 6 år. Du har 5x større risiko for en fejl - men risikoen for en
fejl er stadig helt nede på 2% - dvs. at du har 98% chance for at din bil
fungerer fejlfrit efter 6 år - og det er da ikke så ringe endda.

> At bygge sin argumentation imod statistikkerne op omkring det faktum at
man
> selv har haft en bil, der statistisk set har mange fejl, men hvor man ikke
> selv har oplevet fejl - det svarer til at sige at rygning ikke giver
> lungekræft fordi cancerfri Onkel Bertel på 98 har røget 40 smøger om dagen
> siden han var 12.

Prøv at læse igen - jeg bygger argumentation PÅ ikke IMOD statistikken. Den
siger netop at risikoen for fejl er meget lille på alle moderne biler, men
at der er forskel. Forskellen er i reelle tal så lille, at den ikke er
interessant - derfor er det sjovere at lege med forholdstal og "glemme" at
der reelt er få fejl. Efter bedste overbevisning er alle moderne biler så
driftsikre, at det ikke er en særlig interessant parameter i bilvalget -
forskellene i køreegenskaber, udstyr, forbrug, sikkerhed, pris etc. er langt
større - og langt mere interessante at beskæftige sig med.

>
> Det holder jo ikke !
Jo netop - hvis man har lært at forholde sig kritisk til information og ikke
blot falde forsøgene på at skabe sensation på ingenting.



Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 19:47

> Jeg ville kigge efter en Yaris d-4d.
> Hva med evt en Punto Diesel?
> Min morbror har også en C3 og han har fået sin helt egen parkeringsplads

> sit
> arbejde. Med et stort skilt hvor der står "Brandfare hold afstand" Gg
> Ved ikke om han har det mere men han var nogle af de første her i landet
der
> fik en C3...

Det med brandfaren er jeg som sagt ikke bekymret om. Dét er vist fixet.
Yarisen skal jeg som sagt kigge på en af de nærmeste dage. Fiat, vil jeg
ikke have. De er imo for dyre i forhold til deres rygte. Desuden vil ham der
plejer at fixe min bil ikke røre ved dem med en ildtang.



Søren Christensen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 18-01-04 22:04


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:400ad4b3$0$262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg ville kigge efter en Yaris d-4d.
> > Hva med evt en Punto Diesel?
> > Min morbror har også en C3 og han har fået sin helt egen parkeringsplads
> på
> > sit
> > arbejde. Med et stort skilt hvor der står "Brandfare hold afstand" Gg
> > Ved ikke om han har det mere men han var nogle af de første her i landet
> der
> > fik en C3...
>
> Det med brandfaren er jeg som sagt ikke bekymret om. Dét er vist fixet.
> Yarisen skal jeg som sagt kigge på en af de nærmeste dage. Fiat, vil jeg
> ikke have. De er imo for dyre i forhold til deres rygte. Desuden vil ham
der
> plejer at fixe min bil ikke røre ved dem med en ildtang.
>
>

Uvidenhed er en grum ting. Nogle mennesker har bare fået en holdning
og den er somregel svær at rokke på.
Hvis der er noget som netop ikke er dyrt så er det da fiat.
Delene til en Fiat er noget billigere end til mange andre bilmærker.

Venligst



Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 22:26


> Uvidenhed er en grum ting. Nogle mennesker har bare fået en holdning
> og den er somregel svær at rokke på.
> Hvis der er noget som netop ikke er dyrt så er det da fiat.
> Delene til en Fiat er noget billigere end til mange andre bilmærker.

Jeg er udemærket godt klar over at fiat er billige. Især med reservedele.
Men jeg synes bare ikke at mit indtryk (af de modeller jeg har prøvet) er
specielt godt. Men det kan da godt være at det bare er en fordom jeg har...

/Kasper Hansen



Christian (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 18-01-04 19:47

Du må ikke købe en bil af den klasse uden at have prøvet en Yaris Diesel !!!

Jeg har selv været dem alle igennem fornylig da jeg stod og skulle købe en
lille dieselbil til at køre 60.000 km om året i.

Pegeuoten er efter min opfattelse den pæneste - både ude og inde. Men 1.4
diesel motoren er alt for sløv.

Lupoen er også smart indvendig og kører meget godt - men usikkerheden m.h.t.
holdbarheden af den megen højteknologi og ekstremt dyre reservedele (og
SMC's generelt blakkede ry) fik mig væk fra Lupoen.

Citroen C2 er lettere end 206eren og derfor lidt kvikkere at køre. Desuden
er den meget smart udvendig, men lidt for discountagtig indvendig og så er
der lige det med værditabet !

Efter at have prøvet en Yaris var jeg ikke et øjeblik i tvivl. Den er ikke
vildt smart, hverken ude eller inde, men den er simpelthen en drøm at køre.
Selv med 150 km i timen op ad bakke formår den at accellere mærkbart, man
sidder godt, fleksibel indretning m.h.t. bagsæde, god affjedring og ikke
mindst den bedste total økonomi.

Endnu engang ...... køb ikke før du har prøvet en Yaris og læs evt også FDM
Motor 10/2002, hvor Yarisen vandt som den mest økonomiske bil. Beregningen
var baseret på 3 år og 100.000 km alt inklusive.

Du skriver du skal lease den .... ??? Er det fordi du har eget firma eller
er privat leasing kommet til landet?

Hilsen

Christian

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
news:400ab5fb$0$186$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har efterhånden besluttet mig for at lease en dieselbil i den lille
> klasse. Altså 1,3 - 1,5 der går 20+ km pr. liter... I dag var jeg ude at
> prøve en 206 (de havde kun en SW som demo), og en C2. Jeg har tidligere
> prøvet en C3.
> Jeg ville også have prøvet hhv. en Yaris og en Fiesta, men de var desværre
> ikke mulige at komme til at køre i før i morgen.
> Jeg var ellers ret skuffet over 206'eren. Den larmede som en hel traktor.
> Jeg ved godt at man nok ikke helt slipper for diesel larmen, men det her
var
> "helt vildt".
> C2'eren var noget mere behagelig. Sæderne var bedre og larmen var
væsentligt
> mere udholdelig. Sjovt, når det er nøjagtig samme motor. Desuden var
> gearingen noget anderledes end 206'eren. C2'en føles meget mere som en
> benzinbil. Og så kan jeg godt li' den (kontroversielle) servo i C2 og C3.
> Jeg kører 40.000 km om året, og primært landevej så den må godt have en
> smule komfort.
> Indtil videre tror jeg at det bliver en Citroen. Har dog ikke helt fundet
ud
> af om jeg bedst kan lide C2 eller C3. Prisen er næsten den samme, men jeg
> kan få SensoDrive gear i C3'en og den er jo noget større. Den er desværre
> lidt "konet" at se på - men egentligt meget charmerende...
>
> Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og
en
> pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte biler?
> Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.
>
> /Kasper Hansen
>
>



Ukendt (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-04 19:59



> Efter at have prøvet en Yaris var jeg ikke et øjeblik i tvivl. Den er ikke
> vildt smart, hverken ude eller inde, men den er simpelthen en drøm at
køre.
> Selv med 150 km i timen op ad bakke formår den at accellere mærkbart, man
> sidder godt, fleksibel indretning m.h.t. bagsæde, god affjedring og ikke
> mindst den bedste total økonomi.

.....og en Yaris larmer rent ud sagt ad h..... til når man kommer lidt over
100 Km/t. Hvis JEG skulle køre 60.000 Km/år så blev det godt nok en bil med
et mere tåleligt støjniveau (på motorvejen).
Hvis vi kører i Fruens Yaris så gider jeg slet ikke køre over de 100, da det
er alt for anstrængende og hovedpinen er sikker.
Men du har ret, Yaris er en fin bil til meget, bare ikke til at køre lange
ture og det bliver ikke bedre af at vi snart må køre 130 på motorvejen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK





Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 20:05

> ....og en Yaris larmer rent ud sagt ad h..... til når man kommer lidt over
> 100 Km/t. Hvis JEG skulle køre 60.000 Km/år så blev det godt nok en bil
med
> et mere tåleligt støjniveau (på motorvejen).

Det skal jeg da lige have i baghovedet. Så må jeg lige presse den lille bil
lidt, når jeg får prøvet den :)

/Kasper Hansen



Dennis Hellan Peders~ (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 18-01-04 21:52

Tom wrote:

> ....og en Yaris larmer rent ud sagt ad h..... til når man kommer lidt
> over 100 Km/t. Hvis JEG skulle køre 60.000 Km/år så blev det godt nok
> en bil med et mere tåleligt støjniveau (på motorvejen).
> Hvis vi kører i Fruens Yaris så gider jeg slet ikke køre over de 100,
> da det er alt for anstrængende og hovedpinen er sikker.


Hej Tom.

Er det en diesel ?, diesel biler plejer da at være gearet rimeligt højt, da
de som regel ikke er så glade for omdrejninger.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03




Ukendt (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-04 22:25



> > ....og en Yaris larmer rent ud sagt ad h..... til når man kommer lidt
> > over 100 Km/t. Hvis JEG skulle køre 60.000 Km/år så blev det godt nok
> > en bil med et mere tåleligt støjniveau (på motorvejen).
> > Hvis vi kører i Fruens Yaris så gider jeg slet ikke køre over de 100,
> > da det er alt for anstrængende og hovedpinen er sikker.
>
>
> Hej Tom.
>
> Er det en diesel ?, diesel biler plejer da at være gearet rimeligt højt,
da
> de som regel ikke er så glade for omdrejninger.

Det er en 1.0 benzin.
Har også prøvet en diesel men den fravalgte vi på grund af for meget
"dieselklapren" lyder som en gammel mercedes taxa
Har lige været inde på Joda's hjemmeside men der står ikke en bønne om
støjniveau eller udveksling, jeg kan dog se at diesel versionen har 15 Km/t
mere på toppen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Søren Christensen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 19-01-04 16:18


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:400af99a$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Det er en 1.0 benzin.

Uha sådan en har jeg også haft misfornøjelsen af og prøve på motoren vejen.
Gosh det tager lang tid at komme op på 100. Overhalinger... No way!!
Og jeg fik hovedpine af turene til kbh.

Venligst



Christian (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 19-01-04 20:41


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:400af99a$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > > ....og en Yaris larmer rent ud sagt ad h..... til når man kommer lidt
> > > over 100 Km/t. Hvis JEG skulle køre 60.000 Km/år så blev det godt nok
> > > en bil med et mere tåleligt støjniveau (på motorvejen).
> > > Hvis vi kører i Fruens Yaris så gider jeg slet ikke køre over de 100,
> > > da det er alt for anstrængende og hovedpinen er sikker.
glade for omdrejninger.
>
> Det er en 1.0 benzin.

Nu er der altså ret meget forskel på en commonrail diesel motor og en benzin
motor .... måske er det grunden til vores forskellige opfattelser

> Har også prøvet en diesel men den fravalgte vi på grund af for meget
> "dieselklapren" lyder som en gammel mercedes taxa

Toyota har i de nyere modeller lavet en mindre justering af motoren som
skulle give mindre diesel lyd. Min er spritny og derfor mere støjsvag end
tidligere modeller, men jeg må indrømme at jeg nok ikke havde valgt en Yaris
hvis den larmede ret meget mere i tomgang end min gør...det er dog ikke
værre end så mange andre.

Hilsen

Christian



Christian (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 19-01-04 20:30


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:400ad735$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ....og en Yaris larmer rent ud sagt ad h..... til når man kommer lidt over
> 100 Km/t. Hvis JEG skulle køre 60.000 Km/år så blev det godt nok en bil
med
> et mere tåleligt støjniveau (på motorvejen).
> Hvis vi kører i Fruens Yaris så gider jeg slet ikke køre over de 100, da
det
> er alt for anstrængende og hovedpinen er sikker.
> Men du har ret, Yaris er en fin bil til meget, bare ikke til at køre lange
> ture og det bliver ikke bedre af at vi snart må køre 130 på motorvejen.

Har du checket om udstødningen er pillet af din kones bil ? Et eller
andet er da der galt med den bil !

Jeg kan overhovedet ikke genkende det du skriver. Man hører jo dårligt
motoren ved 150 km/t. Ved denne fart kører motoren med ca 3100 omdr. Det der
larmer mest er dækkene. Det kan dog være at der er sket store fremskridt
siden den først blev introduceret (jeg har en 2004) , men jeg er ikke stødt
på en eneste anmeldelse hvor den får så sønderlemmende kritik for motorlyden
og jeg har læst mange. Det eneste tidspunkt man rigtig hører motoren er når
den er kold og når man holder i tomgang - og her er der andre dieselbiler
der er mere lydsvage (bl.a. Pegeout) - det har den også fået kritik for.

Tag du hellere på et autoriseret værksted med konens bil - den er åbentlyst
defekt !!

Hilsen

Christian




Kasper Hansen [8270] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 18-01-04 20:00

> Endnu engang ...... køb ikke før du har prøvet en Yaris og læs evt også
FDM
> Motor 10/2002, hvor Yarisen vandt som den mest økonomiske bil. Beregningen
> var baseret på 3 år og 100.000 km alt inklusive.

Det glæder jeg mig da absolut til. Kan høre at folk er meget positive
omkring dén. En af mine venner prøvede den ved et besøg hos Toyota, og han
synes også at den var sjov at køre i (selv med diesel motor).

> Du skriver du skal lease den .... ??? Er det fordi du har eget firma eller
> er privat leasing kommet til landet?

Jeps, jeg er selvstændig. Men den primære årsag, er egentligt at jeg kan
lease en forsikring (uden bonustab) ind samtidig. Jeg har nemlig haft to
skader jeg har været nødt til at melde forsikringen, og da jeg ikke er så
gammel, er det svært at finde noget til under 35.000 årligt :(
Leaser jeg forsikringen er prisen ca. 10.000 årligt.

/Kasper Hansen

> "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
> news:400ab5fb$0$186$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg har efterhånden besluttet mig for at lease en dieselbil i den lille
> > klasse. Altså 1,3 - 1,5 der går 20+ km pr. liter... I dag var jeg ude at
> > prøve en 206 (de havde kun en SW som demo), og en C2. Jeg har tidligere
> > prøvet en C3.
> > Jeg ville også have prøvet hhv. en Yaris og en Fiesta, men de var
desværre
> > ikke mulige at komme til at køre i før i morgen.
> > Jeg var ellers ret skuffet over 206'eren. Den larmede som en hel
traktor.
> > Jeg ved godt at man nok ikke helt slipper for diesel larmen, men det her
> var
> > "helt vildt".
> > C2'eren var noget mere behagelig. Sæderne var bedre og larmen var
> væsentligt
> > mere udholdelig. Sjovt, når det er nøjagtig samme motor. Desuden var
> > gearingen noget anderledes end 206'eren. C2'en føles meget mere som en
> > benzinbil. Og så kan jeg godt li' den (kontroversielle) servo i C2 og
C3.
> > Jeg kører 40.000 km om året, og primært landevej så den må godt have en
> > smule komfort.
> > Indtil videre tror jeg at det bliver en Citroen. Har dog ikke helt
fundet
> ud
> > af om jeg bedst kan lide C2 eller C3. Prisen er næsten den samme, men
jeg
> > kan få SensoDrive gear i C3'en og den er jo noget større. Den er
desværre
> > lidt "konet" at se på - men egentligt meget charmerende...
> >
> > Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og
> en
> > pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte
biler?
> > Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.
> >
> > /Kasper Hansen
> >
> >
>
>



Jesper Bach (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Bach


Dato : 20-01-04 16:03


> Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og
en
> pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte biler?
> Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.
>
> /Kasper Hansen
>
>
Jeg ville nok tage C3'eren som jeg synes er den med den bedste finish og
komfort.
Yaris'en er også en dejlig lille bil, men 1.0 er nok lige i underkanten for
min smag.

Kørte engang i en 106'er med 1.5 diesel, og det var egentlig en dejlig lille
bil og ret rap i optrækket, motoren taget i betragtning.

Noget jeg ikke forstår, er "alle" dem der klager over dieselklapren. Det er
da en dieselbil vi snakker om, så hvad er der glat med det ?

Selv en MB taxa rasler, så det er da hvad jeg forventer af en hvilken som
helst diesel.

/Jesper



Christian (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 20-01-04 20:04

Yaris Diesel er med en 1.4 commonrail motor. Den mest momentstærke i
klassen. Peugeot/Citroen skal op i deres 2.0 cr diesel for at følge med.


"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote in message
news:bujg0t$2nns$1@news.cybercity.dk...
>
> > Har i andre forslag til biler i samme klasse. Kravene er aircondition og
> en
> > pris omkring de 200.000. Og har i nogle "staldtips" vedr. de nævnte
biler?
> > Det der med at C3'en brænder, kan i godt spare.
> >
> > /Kasper Hansen
> >
> >
> Jeg ville nok tage C3'eren som jeg synes er den med den bedste finish og
> komfort.
> Yaris'en er også en dejlig lille bil, men 1.0 er nok lige i underkanten
for
> min smag.
>
> Kørte engang i en 106'er med 1.5 diesel, og det var egentlig en dejlig
lille
> bil og ret rap i optrækket, motoren taget i betragtning.
>
> Noget jeg ikke forstår, er "alle" dem der klager over dieselklapren. Det
er
> da en dieselbil vi snakker om, så hvad er der glat med det ?
>
> Selv en MB taxa rasler, så det er da hvad jeg forventer af en hvilken som
> helst diesel.
>
> /Jesper
>
>



Jan Vennike (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 20-01-04 21:10



"Christian" <christian@whocares.com> skrev i en meddelelse
news:400d7bf3$0$188$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Yaris Diesel er med en 1.4 commonrail motor. Den mest momentstærke i
> klassen. Peugeot/Citroen skal op i deres 2.0 cr diesel for at følge med.
>

Jeg har VW Lupo 1.4 TDi - den er også lidt "skarp" i lyden qva de 3
cylindre, men den har også et højere moment end Yarisen (195 mod 170).

Såååå den mest momentstærke - nein.

Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme motor -
eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
tegnebogen, men også på landevejen.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Mogens... (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-01-04 21:15

On Tue, 20 Jan 2004 21:09:39 +0100, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme motor -
>eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
>tegnebogen, men også på landevejen.

Må lige indskyde at en sådan Fabia kørte jeg lidt "dørtræk" med
forleden. Sjovt nok tror diverse TDI-ejere, at de er vejenes konge,
men at tro at man kan følge med en Alfa Romeo 164 Q4, er nok liiige at
tage munden lidt for fuld


/Mogens

Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 21:19



> >Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme
motor -
> >eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
> >tegnebogen, men også på landevejen.
>
> Må lige indskyde at en sådan Fabia kørte jeg lidt "dørtræk" med
> forleden. Sjovt nok tror diverse TDI-ejere, at de er vejenes konge,
> men at tro at man kan følge med en Alfa Romeo 164 Q4, er nok liiige at
> tage munden lidt for fuld

Du havde vel også en fordel med 4 hjulstrækket?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-01-04 21:21

On Tue, 20 Jan 2004 21:18:41 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Du havde vel også en fordel med 4 hjulstrækket?

LOL - men vi har ikke megen sne, Tom


/Mogens

Ukendt (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-04 21:25



> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >Du havde vel også en fordel med 4 hjulstrækket?
>
> LOL - men vi har ikke megen sne, Tom

Vi har masser af islag her, så bilerne skøjter rundt

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jan Vennike (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 21-01-04 05:47



"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:nu2r005c566q28n7hhpcbtnposv6qpv3mm@4ax.com...
> On Tue, 20 Jan 2004 21:09:39 +0100, "Jan Vennike"
> <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:
>
> >Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme
motor -
> >eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
> >tegnebogen, men også på landevejen.
>
> Må lige indskyde at en sådan Fabia kørte jeg lidt "dørtræk" med
> forleden. Sjovt nok tror diverse TDI-ejere, at de er vejenes konge,
> men at tro at man kan følge med en Alfa Romeo 164 Q4, er nok liiige at
> tage munden lidt for fuld
>
>
> /Mogens

Nu er det nok heller ikke lige den type bil, jeg ville køre dørtræk mod.

Men jeg prøvede mod en af mine kollegaer i hans Citroen XSara med en 1.6
l/110 hestes motor - hans så noget slukøret ud bagefter

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Kasper Hansen [8270] (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 20-01-04 21:25

> Jeg har VW Lupo 1.4 TDi - den er også lidt "skarp" i lyden qva de 3
> cylindre, men den har også et højere moment end Yarisen (195 mod 170).

Jeg har fravalgt VW grundet det lave udstyrsniveau (til prisen).

> Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme motor -
> eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
> tegnebogen, men også på landevejen.

Fabiaen er ellers ganske fin, prisen taget i betragtning. Desværre ser det
ikke ud til at man kan kombinere diesel og aircon. Der røg den bil :(

/Kasper Hansen



Jan Vennike (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 21-01-04 05:51



"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:400d8eb0$0$264$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg har VW Lupo 1.4 TDi - den er også lidt "skarp" i lyden qva de 3
> > cylindre, men den har også et højere moment end Yarisen (195 mod 170).
>
> Jeg har fravalgt VW grundet det lave udstyrsniveau (til prisen).
>
> > Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme
motor -
> > eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
> > tegnebogen, men også på landevejen.
>
> Fabiaen er ellers ganske fin, prisen taget i betragtning. Desværre ser det
> ikke ud til at man kan kombinere diesel og aircon. Der røg den bil :(
>
> /Kasper Hansen
>
Nu valgte jeg lige netop VW på grund af det lave udstyrsniveau - jeg gider
ikke alt det elektriske gejl over det hele.

Jeg kan sagtens undvære både elspejle, varme i sæder, elvinduer, aircon,
centrallås m.v. Det ENESTE jeg syntes er i orden er ABS og til nød ESP - alt
andet er bare noget mere, som kan gå i stykker med tiden.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Ole Thomsen (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 21-01-04 06:40

Jan Vennike wrote:
>
> Jeg kan sagtens undvære både elspejle, varme i sæder, elvinduer,
> aircon, centrallås m.v. Det ENESTE jeg syntes er i orden er ABS og
> til nød ESP - alt andet er bare noget mere, som kan gå i stykker med
> tiden.

Fjern sædevarme og tilføj fartpilot, så har du nævnt
alt hvad jeg nødig vil undvære

Men sådan er vi så forskellige...

Ole Thomsen


Kasper Hansen [8270] (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 21-01-04 09:25

>
> Fjern sædevarme og tilføj fartpilot, så har du nævnt
> alt hvad jeg nødig vil undvære
>
> Men sådan er vi så forskellige...
>

Lige præcis. Jeg synes at udstyret et et must når man kører 40.000 km om
året. Alene det at der ikke var aircon i min nuværende bil, har irriteret
mig lige siden jeg fik den.

/Kasper Hansen



Ukendt (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-04 17:57



> > Fjern sædevarme og tilføj fartpilot, så har du nævnt
> > alt hvad jeg nødig vil undvære
> >
> > Men sådan er vi så forskellige...
> >
>
> Lige præcis. Jeg synes at udstyret et et must når man kører 40.000 km om
> året. Alene det at der ikke var aircon i min nuværende bil, har irriteret
> mig lige siden jeg fik den.

og samme grund til at vi måtte køre helt fra sønderjylland til holbæk fordi
hun VILLE have en Yaris med AC

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jan Vennike (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 22-01-04 20:11



"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:bul2r8$2n6$1@news.net.uni-c.dk...
> Jan Vennike wrote:
> >
> > Jeg kan sagtens undvære både elspejle, varme i sæder, elvinduer,
> > aircon, centrallås m.v. Det ENESTE jeg syntes er i orden er ABS og
> > til nød ESP - alt andet er bare noget mere, som kan gå i stykker med
> > tiden.
>
> Fjern sædevarme og tilføj fartpilot, så har du nævnt
> alt hvad jeg nødig vil undvære
>
> Men sådan er vi så forskellige...
>
> Ole Thomsen
>
Elspejle: Det er MIN bil, jeg har haft den i 2½ år og har justeret spejlene
en gang - de er vist groet fast, da jeg aldrig har justeret dem.
Varme i sæder: Hmm, jeg syntes ikke de er kolde - selv ikke i den her tid.
Elvinduer: Har haft i forrige bil, savner dem egentlig ikke.
Aircon: Varmt=nedrullet vindue, koldt = oprullet vindue - hvor svært kan det
være
Centrallås: Jeg bruger kun førerdøren og den altså kun 3 døre hvis man
endelig har brug for dem.

Fartpilot er egentlig det eneste jeg savner - sådan en 5-900 km på en dag er
lidt hård for højre fod

Men det vil koste 3-5 tusinde, så jeg overlever nok uden.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Christian (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 21-01-04 23:58

Lupo 1.4 TDi er i samme klasse når det drejer sig om motor størrelse - men
så er der jo lige prisen Det er vel årsagen til at den aldrig tages med
når man tester biler i mini klassen sammen. Det er derfor jeg havde udeladt
den.

Jeg havde faktisk set mig lun på en brugt Lupo 1.4 TDi, men den røg lige for
næsen af mig.




"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message
news:400d8b0a$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Christian" <christian@whocares.com> skrev i en meddelelse
> news:400d7bf3$0$188$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Yaris Diesel er med en 1.4 commonrail motor. Den mest momentstærke i
> > klassen. Peugeot/Citroen skal op i deres 2.0 cr diesel for at følge med.
> >
>
> Jeg har VW Lupo 1.4 TDi - den er også lidt "skarp" i lyden qva de 3
> cylindre, men den har også et højere moment end Yarisen (195 mod 170).
>
> Såååå den mest momentstærke - nein.
>
> Og hvis en 5 dørs bil foretrækkes, så tag en Skoda Fabia med samme motor -
> eller en 101 hk PD diesel og et moment på 240 nm Rykker lidt mere i
> tegnebogen, men også på landevejen.
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>



Peter Weis (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-01-04 21:13


"Christian" <christian@whocares.com> wrote in message
news:400d7bf3$0$188$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Yaris Diesel er med en 1.4 commonrail motor. Den mest momentstærke i
> klassen. Peugeot/Citroen skal op i deres 2.0 cr diesel for at følge med.

http://www.auto-moto.com/ læste jeg at 1.4'eren ikke er så pålidelig som
den gamle 1.5D.

mvh
Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste