/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Projekt Mercedes -
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 18-01-04 14:36

En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der er
helt igennem tilpasset eget ønske.

Projektes varrighed = ca. 3år

Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt fra
hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en bolt
eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra fuldt
el-udstyr til air-con.

Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget identitetsskift?
2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?

Mvh.
B. Madsen



 
 
Stefan (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 18-01-04 14:56

At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke er
mig



"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der er
> helt igennem tilpasset eget ønske.
>
> Projektes varrighed = ca. 3år
>
> Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
> ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
fra
> hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
bolt
> eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
fuldt
> el-udstyr til air-con.
>
> Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
> 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
> indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
> 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
> 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
identitetsskift?
> 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
> tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
>
> Mvh.
> B. Madsen
>
>



Brian Fisker [8900] (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 18-01-04 15:03

"Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:tfwOb.1628$FK2.787@news.get2net.dk...
> At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...

Du har tilsyneladende intet fattet. Hvorfor overhovedet bruge din tid på at
besvare Brians indlæg?

> Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L

Tsk tsk...

> Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
er
> mig

Lader til, du har problemer med at finde venner! Selvfølgelig kan det da
lade sig gøre at dele en fælles hobby med en kammerat!

\Mandal



Bjørn ingebrigtsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn ingebrigtsen


Dato : 18-01-04 15:06

> At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
> Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
> Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
er
> mig

Måske det ikke lige var det svar han ventede at få, hvis ikke du har noget
fornuftigt at sige om hans projekt ud over at svine det til skulle du helelr
lade være



--
M.v.h

Bjørn ingebrigtsen
b_ingebrigtsen@mail.dk



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 15:09

On Sun, 18 Jan 2004 15:05:35 +0100, "Bjørn ingebrigtsen"
<b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> wrote:

>Måske det ikke lige var dét svar, han ventede at få - hvis ikke du har noget
>fornuftigt at sige om hans projekt ud over at svine det til, skulle du hellere
>lade være...

Enig.
OG -> ikke alle har km/l først på listen!


/Mogens

Søren Christensen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 18-01-04 15:09


"Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:tfwOb.1628$FK2.787@news.get2net.dk...
> At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
> Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
> Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
er
> mig
>

Mange gange er det jo ikke det, det drejer sig om.
Det er hyggen og at man kan få sin fritid til at gå med noget der
interresere en. Men du har tilsyneladende ikke en hobby og
kan nok ikke følge dem...

Venligst



[8700] Brian Mark Ma~ (18-01-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 18-01-04 15:39

> At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
> Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
> Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
er
> mig

Hej Stefan.

Ja - det kunne virke ulogisk - men for nogen er Mercedes en livsstil. Det
handler ikke om hvor langt den går på litteren da bilen kun skal bruges som
sommer bil - dvs. at den ikke skal køre mange kilometer om året. Jeg ville
ikke kalde 190'eren noget gammelt lort - men er lille mercedes. Planen var
netop at lave en let bil med en god fordeling af HK/kg - men frem for alt
orginal. Det handler også lige så meget om at bygge noget fra bunden - altså
vide at det er gjort ordentlig og at man selv har gjort det - så kender man
også sin bil rigtig godt og passer bedre på den.

Jeg er ikke bange for kammeratskabet - men skulle det gå galt er projektet
lagt således at der ikke er penge mellem os. Dvs. det er hans bil - og min
arbejdskraft er frivillig (så hjælper han selvfølgelig også med at lave min
mercedes).

Mvh.
B.Madsen
>
>
> "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
> meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der
er
> > helt igennem tilpasset eget ønske.
> >
> > Projektes varrighed = ca. 3år
> >
> > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
> > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
> fra
> > hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
> bolt
> > eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
> fuldt
> > el-udstyr til air-con.
> >
> > Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L
med
> > 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
> > indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
> > 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
> > 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
> identitetsskift?
> > 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
> > tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
> >
> > Mvh.
> > B. Madsen
> >
> >
>
>



Per Beer Hansen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-01-04 15:02

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
>
> Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E

W210 er den tidligere E-klasse (1995-2002), 190'eren hedder W201, bare så i
lige kan få købt de rigtige dele

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



[8700] Brian Mark Ma~ (18-01-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 18-01-04 15:29

Ja - den smuttede - selvfølgelig er det model W201....

Mvh.
B. Madsen


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:400a91da$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [8700] Brian Mark Madsen wrote:
> >
> > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E
>
> W210 er den tidligere E-klasse (1995-2002), 190'eren hedder W201, bare så
i
> lige kan få købt de rigtige dele
>
> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport
>
>



Per Beer Hansen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-01-04 15:38

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> Ja - den smuttede - selvfølgelig er det model W201....
>

Det tænkte jeg nok.
Men det ville ellers være et "sjovt" projekt, at bygge en W210'er om til en
W201'er

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Rapper (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Rapper


Dato : 20-01-04 13:19


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:400a91da$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [8700] Brian Mark Madsen wrote:
> >
> > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E
>
> W210 er den tidligere E-klasse (1995-2002), 190'eren hedder W201, bare så
i
> lige kan få købt de rigtige dele
>
Jeps, nemlig. Hvilket også viser at 190'eren var den første C-klasse,
eftersom den første "rigtige" C-klasse hedder W202 og den nuværende W203 :)

Lækker bil. Men hvis jeg stod og skulle lave sådan noget ville jeg forsøge
mig med en totalskadet 2.3 16v fra Tyskland eller noget, for der er en del
dele udover motoren der ikke er de samme som i de normale versioner. Kabine,
gearkasse (omvendt placering af gear, Supersprint eller hvad det hedder)
m.m.

Ellers må du spare op til en EVOII

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619
MSN: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com





Kenneth (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 20-01-04 18:21



> Ellers må du spare op til en EVOII


suk suk suk........

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6572935&id=24467517




Mogens... (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-01-04 18:44

On Tue, 20 Jan 2004 18:21:16 +0100, "Kenneth" <kp@biteme.dk> wrote:

>suk suk suk........
>http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6572935&id=24467517

Min genbo på sommerens ferie til Monaco var kørende i sådan een.
Et ældre ægtepar fra Monaco i pensionsalderen, hvor det altid var
konen, der styrede. Hvis man synes, linket er flot, skulle man se den
i virkeligheden. Den er hamrende nice!
(bilen på linket er dog stylet på nogle områder)


/Mogens

Henrik Mortensen (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 20-01-04 18:50

.. Den er hamrende nice!
> (bilen på linket er dog stylet på nogle områder)
>

Yep, det er virkeligt en flot vogn!

Ved godt der er en kæmpe dynge mennesker der skriger "BRIIIANN" når de ser
sådan en stylet bil, men en EVO er simpelthem den absolut fedeste mercer de
endnu har bygget. Stilen er gennemført ekstrem og ingen er i tvivl om
hvilken model der er tale om. Helt kanon bil, og skulle jeg ha en mercer, så
er det absolut sådan een.

Henrik



Mogens... (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-01-04 20:59

On Tue, 20 Jan 2004 18:49:52 +0100, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

>Yep, det er virkeligt en flot vogn!
>Ved godt der er en kæmpe dynge mennesker der skriger "BRIIIANN" når de ser
>sådan en stylet bil, men en EVO er simpelthem den absolut fedeste mercer de
>endnu har bygget. Stilen er gennemført ekstrem og ingen er i tvivl om
>hvilken model der er tale om. Helt kanon bil, og skulle jeg ha en mercer, så
>er det absolut sådan een.

Nej, så vil jeg hellere have en W210 AMG. Den lokale salgschef (MB
Hørsholm) mødte jeg hos bageren i søndags - ganske ung mand i en
sølvfarvet E55 AMG. Pedalen røg i bund, da han lagde fra land. Uha for
en sound and view!


/Mogens

Peter Weis (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-01-04 21:06


"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

> Ved godt der er en kæmpe dynge mennesker der skriger "BRIIIANN" når de ser
> sådan en stylet bil, men en EVO er simpelthem den absolut fedeste mercer
de
> endnu har bygget.

Jeg kender i hvert fald en del stilleveje som ville blive meget stille hvis
alle kørte i biler med så lav frigang.

mvh
Peter



Rapper (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Rapper


Dato : 21-01-04 15:59


"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
news:bujpnq$3l4$1@news.cybercity.dk...
> Helt kanon bil, og skulle jeg ha en mercer, så
> er det absolut sådan een.
>
Jo, det ville da ikke være dårligt. Men den kræver dog at man har
pengepungen i orden. Desuden er den aldrig blevet indregistreret i Danmark,
og der findes svjh også kun to EVO I'ere i landet.

Et fint lille wallpaper:

http://www.stalx.dk/Mercedes_190E_Evolution_II.jpg

Den er dog smukkere på dette billede:

http://2cars.hi-web.cz/photo/25_5.jpg

Ejeren af den er iøvrigt på forummet på http://www.190revolution.net

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619
MSN: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com



Mogens... (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 21-01-04 19:53

On Wed, 21 Jan 2004 15:59:23 +0100, "Rapper" <unvalidm@il.dk> wrote:

>Desuden er den aldrig blevet indregistreret i Danmark,
>og der findes svjh også kun to EVO I'ere i landet.

Der kører en i Hellerup på DK-plader - han har været i avisen med den,
og jeg kørte en morgen bag ham. Det største problem for ham er
hækspoileren - folk tænder HELT af på dén (i DK)


/Mogens

Frank Gregersen (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Frank Gregersen


Dato : 22-01-04 17:54


> Det største problem for ham er hækspoileren - folk tænder HELT af på dén
(i >DK)
>
>
> /Mogens

Hmm, bilen ville, efter min mening, også være en del pænere uden
hækspoileren! Synes ikke rigtigt at den passer til bilen! En lidt mindre,
ville være meget federe! Fast & Furious stilen er sej på film, men det
holder sku ikke i virkeligheden!

MVH Frank Gregersen




Søren Christensen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 18-01-04 18:12


"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der er
> helt igennem tilpasset eget ønske.
>
> Projektes varrighed = ca. 3år
>
> Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
> ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
fra
> hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
bolt
> eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
fuldt
> el-udstyr til air-con.
>
> Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
> 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
> indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
> 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
> 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
identitetsskift?
> 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
> tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
>

Måske i kunne bruge nogle ideer fra siden her?

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=848531&page=1

Venligst



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 17:51


"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
> ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
fra
> hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en

Er en 190 ikke for lille rent fysisk inde i kabinen?
Svigerforældrene har gjort den fejl at købe en W201. Den er simpelthen for
lille til personer over 180cm. Så nu har de købt en W123 fra 82 der kun har
kørt 70.000

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



[8700] Brian Mark Ma~ (19-01-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 19-01-04 19:08


> Er en 190 ikke for lille rent fysisk inde i kabinen?
> Svigerforældrene har gjort den fejl at købe en W201. Den er simpelthen for
> lille til personer over 180cm. Så nu har de købt en W123 fra 82 der kun
har
> kørt 70.000

Med mine 2m er den for lille - især hvis den har soltag - så er det helt
galt (med soltag er himlen lidt lavere i kabinen). Men en sportskabine
hjælper lidt på højden. Jeg skal dog ikke føre bilen til hverdag - og min
kammerat er kun 1.80m. Jeg kan også meget bedre være i min egen W123 - den
har jo højdejustering på føresædet og lidt bedre højde i kabinen.

Mvh.
B. Madsen



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 19:41


"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:400c1bd4$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Med mine 2m er den for lille - især hvis den har soltag - så er det helt
> galt (med soltag er himlen lidt lavere i kabinen). Men en sportskabine
> hjælper lidt på højden. Jeg skal dog ikke føre bilen til hverdag - og min
> kammerat er kun 1.80m. Jeg kan også meget bedre være i min egen W123 - den
> har jo højdejustering på føresædet og lidt bedre højde i kabinen.

Ville det egentlig fordyre projektet meget hvis I brugte en W124 istedet?
Den er jo trods alt en del større.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



[8700] Brian Mark Ma~ (19-01-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 19-01-04 20:50


> Ville det egentlig fordyre projektet meget hvis I brugte en W124 istedet?
> Den er jo trods alt en del større.

Og en del tungere - nej planen er lav vægt / rimeligt med hestekrafter.

Mvh.
B. Madsen

> Mvh
> Martin Kiefer
> www.kiefer.dk
> Reply til min mail går til /dev/null
>
>



Allan Møller (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 19-01-04 19:02

> > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
> > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt

Hvorfor bruge alle de der "koder" om Mercedes kan i ikke bare
skrive 190 E '95 så kan jeg også følge med
Hvis i ikke kan lade være hvor kan man så se en liste over de forskellige
modeller ?


Mvh. Allan



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 19:40


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:buh6cl$flp$1@sunsite.dk...
> Hvorfor bruge alle de der "koder" om Mercedes kan i ikke bare
> skrive 190 E '95 så kan jeg også følge med
> Hvis i ikke kan lade være hvor kan man så se en liste over de forskellige
> modeller ?

Prøv at kigge her: www.mercefreaken.com

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Allan Møller (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 19-01-04 20:49

> > Hvis i ikke kan lade være hvor kan man så se en liste over de
forskellige
> > modeller ?
>
> Prøv at kigge her: www.mercefreaken.com

Tak for det !

Når der står "Elektronisk styret automatgear" menes der så Sprintshift ?

Mvh. Allan



claus b. p. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 20-01-04 00:31

> Tak for det !
>
> Når der står "Elektronisk styret automatgear" menes der så Sprintshift ?
>
> Mvh. Allan
>
Nej, det er en rigtig automatgearkasse med elektronik til at vælge
skiftetidspunkt mm.

/Claus



Henrik Mortensen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 19-01-04 20:09

> Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
> ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
fra
> hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
bolt
> eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
fuldt
> el-udstyr til air-con.
>
> Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
> 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
> indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
> 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
> 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
identitetsskift?
> 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
> tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
>

Well, du kommer til at betale afgift under alle omstændigheder, da karrossen
er tysk.

Og du ombygger jo den karrosse til en 2.3-16V, så bilen vil blive
sidestillet med en 2,3-16V , når der skal betales afgift.

Grunden til dette er at du jo henter alt tænkeligt udstyr, og henter motoren
fra en tilsvarende større model. De 20% er i dit tilfælde fløjtende
irrelevant. Betaler du afgiften som det der står på reg.att. på karrosen, og
smækker en 2,3-16V i den og det bliver opdaget(hvilket det stensikkert gør
til syn!) så falder fars hammer lige i smasken på dig.

Det skiller i dit tilfælde ikke ved de 20%, men idet du tager motoren fra en
topmodel i den modelserie, og ændrer derved identiteten. Eneste mulighed for
at undgå dette er at få MB til at skrive under på at din karrosse kan bære
effekten fra 16V motoren og indreg. bilen som en 16V. Hvis den motoreffekt
karrosen er født med gør at du ikke overstiger 20% fra denne kan du godt øge
med 20% uden MBs velsignelse, men overskrider du 20%kan SBI forlange at MB
har godkendt karrosen til denne effekt, og det skal være på skrift, med dit
specifikke stelnummer på samme lap papir.

Mvh
Henrik



[8700] Brian Mark Ma~ (19-01-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 19-01-04 21:01

> Well, du kommer til at betale afgift under alle omstændigheder, da
karrossen
> er tysk.
> Og du ombygger jo den karrosse til en 2.3-16V, så bilen vil blive
> sidestillet med en 2,3-16V , når der skal betales afgift.
>
> Grunden til dette er at du jo henter alt tænkeligt udstyr, og henter
motoren
> fra en tilsvarende større model. De 20% er i dit tilfælde fløjtende
> irrelevant. Betaler du afgiften som det der står på reg.att. på karrosen,
og
> smækker en 2,3-16V i den og det bliver opdaget(hvilket det stensikkert gør
> til syn!) så falder fars hammer lige i smasken på dig.
>
> Det skiller i dit tilfælde ikke ved de 20%, men idet du tager motoren fra
en
> topmodel i den modelserie, og ændrer derved identiteten. Eneste mulighed
for
> at undgå dette er at få MB til at skrive under på at din karrosse kan bære
> effekten fra 16V motoren og indreg. bilen som en 16V. Hvis den motoreffekt
> karrosen er født med gør at du ikke overstiger 20% fra denne kan du godt
øge
> med 20% uden MBs velsignelse, men overskrider du 20%kan SBI forlange at MB
> har godkendt karrosen til denne effekt, og det skal være på skrift, med
dit
> specifikke stelnummer på samme lap papir.

Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtigt.

Hvis vi tager udgangspunkt i et 190E 2,6 karros - skiller den ad - samler
den igen, med alt tænkeligt udstyr og netop en 2,6L motor. Det er jo lovligt
nok og bilen bliver herefter betalt dansk afgift af. Dvs. den bliver dansk
som en 190E 2,6 med alt udstyr - hvilket jo også kunne fåes orginalt fra
mercedes af - og hvilket der er betalt afgift af, til den danske stat.

Efter afgiften er betalt - puttes så en 2,3-16v motor i - som ikke
overskrider 20% i henhold til registrings-attesten.

Ændre bilen så identitet bare fordi motoren er blevet skiftet - der er jo
ikke pillet ved andet end motoren efter afgiften er betalt. Jeg ved den er
lidt kryptisk - men er her tale om et identitetsskift bare pga. et
motorskift?

Mvh.
B. Madsen







claus b. p. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 20-01-04 00:29

>
> Efter afgiften er betalt - puttes så en 2,3-16v motor i - som ikke
> overskrider 20% i henhold til registrings-attesten.
>
> Ændre bilen så identitet bare fordi motoren er blevet skiftet - der er jo
> ikke pillet ved andet end motoren efter afgiften er betalt. Jeg ved den er
> lidt kryptisk - men er her tale om et identitetsskift bare pga. et
> motorskift?
>
Hvorfor så ikke bare få den indregistreret som 2,3-16V fra starten?

/Claus



[8700] Brian Mark Ma~ (20-01-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 20-01-04 14:46


> Hvorfor så ikke bare få den indregistreret som 2,3-16V fra starten?

He he - fordi afgiften er dobbelt så høj på en 2,3-16v end på en 2,6'er...

Mvh.
B. Madsen



Henrik Mortensen (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 20-01-04 17:19

> Hvis vi tager udgangspunkt i et 190E 2,6 karros - skiller den ad - samler
> den igen, med alt tænkeligt udstyr og netop en 2,6L motor. Det er jo
lovligt
> nok og bilen bliver herefter betalt dansk afgift af. Dvs. den bliver dansk
> som en 190E 2,6 med alt udstyr - hvilket jo også kunne fåes orginalt fra
> mercedes af - og hvilket der er betalt afgift af, til den danske stat.
>
> Efter afgiften er betalt - puttes så en 2,3-16v motor i - som ikke
> overskrider 20% i henhold til registrings-attesten.
>
> Ændre bilen så identitet bare fordi motoren er blevet skiftet - der er jo
> ikke pillet ved andet end motoren efter afgiften er betalt. Jeg ved den er
> lidt kryptisk - men er her tale om et identitetsskift bare pga. et
> motorskift?

Hammeren falder med 98% sandsynlighed, da samme model bil kunne fåes med
ovennævnte motor fra MB da den var ny.

Hvis bilen i store træk bliver identisk med en anden model(modelskifte) skal
der betales afgift af den model der skiftes til.

Tag mig feks. Hvis jeg har en Volvo 240 m. B21E og bygger turbo på denne så
må jeg gerne, men snupper jeg en B21ET(hvilket blot er en B21E med turbo) så
skal der betales afgift, da sidstnævnte medfører modelskifte.

Det skiller hvis du tager en motor fra en dyrere model end bilen er indreg.
som. Så skiftes identiteten ret nemt, men du kan kun finde ud af det på een
måde: Skriv en _UDFØRLIG_ beskrivelse til T&S hvori alt hvad du snupper fra
16V modellen er noteret med, herunder vedlæg typegodkendelsen fra bilen som
den er "nu"(dvs når den er betalt som en 2,6er) og vedlæg typegodkendelsen
på den bil motorn kommer fra, og spørg dem ad hvad afgiftsmæssig konsekvens
dette vil få, og påpeg at der er tale om en mindre forøgelse end 20%,
hvorfor du som udgangspunkt går ud fra at det ikke medfører ændring i
afgiften, og bed dem om at bekræfte dette.

Så får du det på skrift, og hvis du har din dokumentation iorden, så kommer
de ikke efter dig igen. Men det duer ikke hvis du "kun" skifter motoren, og
lige kommer til at importere kabinen, og alle øvrige sjove stumper fra
16Veren, hvis dette ikke fremgår af din forespørgsel til T&S.

Mvh
Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste