Skifte ID
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 14:01

Hai

Hvis man sætter en større motor i sin bil og den dermed skifter identitet,
så skal der jo betales ny registreringsafgift som jeg gætter er 66% af en
tilsvarende bils handelsværdi i dk.
Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt for
bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?

Ellers er der godt nok noget skod at man skal betale for karossen 2 (TO)
gange.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : John Sahl

Dato : 18-01-04 14:08

Tom wrote:
> Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt
> for bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?

Nix, det bliver den ikke.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-01-04 14:16

Betaler man ikke kun afgift af prisdifferencen på de to modeller ? - altså
hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale afgift af
prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da være mest logiskt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : John Sahl

Dato : 18-01-04 14:19

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> altså hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale
> afgift af prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da

Men sådan er det bare ikke i DK

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 16:40

> Men sådan er det bare ikke i DK

Sådan var det engang, for ca 15 år siden.
Der kunne man bygge sin Ascona 1,6 om til en 2,0 E og betale differencen.
Men det hul blev lukket.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-01-04 16:52

> Der kunne man bygge sin Ascona 1,6 om til en 2,0 E og betale differencen.
> Men det hul blev lukket.

Ufatteligt, at det betragtes som et "hul". Alt andet en den løsning er da
hul i hovedet! (Og det rene tyveri!)

\Mandal

Fra : Torben E

Dato : 18-01-04 15:05

> [...]
> hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale afgift af
> prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da være mest

He he, hvad havde du regnet med, du befinder dig i DK

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 16:28

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> logiskt.
>

> He he, hvad havde du regnet med, du befinder dig i DK

Jeg vil seriøst sige at det grænser til det uanstændige at man skal betale 2
gange for den samme vare. Jeg kan gå med til at betale for motoren og større
bremser men at staten skal have afgift 2 gange ......#"¤%!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-01-04 16:35

> [...]
større
> bremser men at staten skal have afgift 2 gange ......#"¤%!

Enig! - simpelthen for groft (ligesom arveafgift - der ér sgu betalt
afgift/skat/whatever én gang!)

\Mandal

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 18-01-04 17:56

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> wrote in message

> Enig! - simpelthen for groft (ligesom arveafgift - der ér sgu betalt
> afgift/skat/whatever én gang!)

Nå, vi tænkte det samme.. Ja, det er helt til grin mht. arveafgift.

--
Mvh, Lasse K
[ lasse snabel-a heindorff dot net ]

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 18-01-04 17:55

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]

Ja, det er hvad man kan forvente.

> [...]
større
> bremser men at staten skal have afgift 2 gange ......#"¤%!

Det er lidt det samme med arveafgift. Hvorfor skal man betale skat af noget,
der allerede er betalt skat af?

Sådan er det bare. Det giver desværre ikke nogen mening.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-04 15:05

Tom wrote:
> [...]
> for bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?
>
> Ellers er der godt nok noget skod at man skal betale for karossen 2

Hvis du gør det på den måde du skriver her, så er det en helt "ny"
indregistrering der skal betales for, og du får intet tilbage fra den første
afgift.
Men du kan jo sælge bilen til en tysker først, få udbetalt afgiften (minus
15%) fra T & S for derefter at importere bilen igen, ombygge den og så
betale en ny afgift.
Det må da være det billigeste.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 18-01-04 15:07

On Sun, 18 Jan 2004 15:05:26 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>Men du kan jo sælge bilen til en tysker først, få udbetalt afgiften (minus
>15%) fra T & S for derefter at importere bilen igen, ombygge den og så

Samme fidus med gule plader til hvide.

(mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 18-01-04 15:12

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> (mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)

Og hvad med xenon-kittet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-04 15:40

Mogens... wrote:

> Samme fidus med gule plader til hvide.

Jeps.

> (mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)

Jvf hans nyligt postede billede i d.b.m. (fugleredde), så tror jeg han
"leger" lidt med sit alarmsystem, og ikke udstødning.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 16:25

> Jvf hans nyligt postede billede i d.b.m. (fugleredde), så tror jeg han
> "leger" lidt med sit alarmsystem, og ikke udstødning.

Udstødning er ikke kommet endnu

Fra : Mogens...

Dato : 18-01-04 17:44

On Sun, 18 Jan 2004 16:24:44 +0100, "Tom"

Jeg har droppet gruppen

>Udstødning er ikke kommet endnu

Men pengene ér hævet...?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 18:22

> Jeg har droppet gruppen

> Men pengene ér hævet...?

Han fik først pengene i Tordags på grund af Paypal ikke virkede, så det er
for tidlig at blive nervøs :o|

Fra : Michael Olesen

Dato : 19-01-04 13:06

> [...]

> Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt for
> bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?

Nix... Bilen bliver vurderet igen af Told&Skat... Vurderingen foretages af 3
vurderingsmænd, hvoraf 2 er tekniske- og handelskyndige personer udpeget
efter indstilling fra hovedorganisationerne af bilejere (FDM)...

Hvis bilen fx. er 10år gammel, og den efter identitesskiftet vurderes til
50.000 kr., bliver den nye afgift beregnet således:

105% af 48.800 kr. = 51.240 kr
180% af 1.200 kr. = 2.160 kr
ialt 53.400 kr

Og dette er fuldstændigt uafhængigt af om man har betalt afgift af den en
gang før...

Så det er nok billigere bare at købe en anden bil med større motor...

> Ellers er der godt nok noget skod at man skal betale for karossen 2 (TO)
> gange.

Sådan er det nu engang...

/mic