/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Afgift igen igen???hjælp
Fra : knap


Dato : 17-01-04 21:11

Det har sikert været oppe at vende flere gange, men jeg prøver nu alligevel
for jeg kan umiddelbart ikke lige finde et postet indlæg desangående


Hvad er prisen typisk er der nogen steder jeg kan finde en oversigt hvad det
koster at indføre bil fra Tyskland til dk

f. eks.

Audi A3 TDI 1,9??

bj





 
 
Thomas Krath (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 17-01-04 21:21

> f. eks.
>
> Audi A3 TDI 1,9??

http://bilimport.tkrath.dk - guide



--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Ukendt (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-04 02:07


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:buc5f7$1ba0$1@news.cybercity.dk...
> > f. eks.
> >
> > Audi A3 TDI 1,9??
>
> http://bilimport.tkrath.dk - guide


har lige læst din guide. meget imponerende MEN hvilken konsekvenser har
selve KILOMETER på afgiften. Hvis jeg finder en bil der har kørt 500.000???

Har hørt om nogen der lige spoler km frem til en halv mill.


..salem



Thomas Krath (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 18-01-04 02:46

> har lige læst din guide. meget imponerende MEN hvilken konsekvenser
> har selve KILOMETER på afgiften. Hvis jeg finder en bil der har kørt
> 500.000???

Som jeg skriver tages der udgangspunkt i salgsprisen på en dansk bil. Der
tages typisk ca. 63 pct. af prisen, som så er den afgift du skal betale.
Hvor meget tror du selv indflydelsen har på slagsprisen på en Audi A3 1,8T
med 100.000 km. på bagen mod en tilsvarende bil med 500.000 km på
bagen?!?!?!!?!? SELVFØLGELIG har det en STOR betydning!!!


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Mark Sandberg (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 18-01-04 13:14


".salem" skrev i en meddelelse:

> har lige læst din guide. meget imponerende MEN hvilken konsekvenser har
> selve KILOMETER på afgiften. Hvis jeg finder en bil der har kørt
500.000???
>
> Har hørt om nogen der lige spoler km frem til en halv mill.

De herrer ved vurderingsnævnet, er nogle yderst kompetente og erfarne folk
fra tidligere hverv i bilbranchen. Kilometervisningen er derfor ikke alene
afgørende for vurderingsresultatet, uden udførlig dokumentation for ægtheden
af visningen.

/Mark.



Thomas Krath (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 18-01-04 15:20

> De herrer ved vurderingsnævnet, er nogle yderst kompetente og erfarne
> folk fra tidligere hverv i bilbranchen.

*host host*!!!!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Mark Sandberg (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 18-01-04 23:04

"Thomas Krath" skrev i en meddelelse:

> *host host*!!!!

Fik du eftermiddagskaffen galt i halsen ?

Jeg fik da ellers en yderst fair vurdering hos et par garvede bilkyndige,
der kunne værdisætte en vedligeholdt ældre bil

/Mark.



Thomas Krath (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 20-01-04 22:30

>> *host host*!!!!
>
> Fik du eftermiddagskaffen galt i halsen ?

Ja.


> Jeg fik da ellers en yderst fair vurdering hos et par garvede
> bilkyndige, der kunne værdisætte en vedligeholdt ældre bil

De ved jo ikke noget om den bil du kommer med og de aner slet intet om
specialbilerne. Har du al dokumentation med på salgsprisen som anvendes ved
vurdering af afgiften, så er der dog ingen problemer, men det er sgu ringe
at man skal forklare dem hvad en Ford Sierra Cosworth 4x4 er for en bil, at
den har 220hk, har 4-hjulstræk (selvom det er en del af bilens navn), har
mere udstyr end en std. Ford Sierra 1,6 mv.... de fatter jo ikke en meter
(!) :(((

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Ukendt (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-04 02:08


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:buc5f7$1ba0$1@news.cybercity.dk...
> > f. eks.
> >
> > Audi A3 TDI 1,9??
>
> http://bilimport.tkrath.dk - guide

og en anden ting. Kan det overhovedet betale sig at finde en bil i Tyskland?

Jeg ser en del anoncer for biler uden afgift på bilbasen og BilMarkedet.
Betyder dette at dem som har prøvet at impotere bilen har fået sig en
forskrækkelse hos T&S??

..salem



Thomas Krath (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 18-01-04 02:44

> og en anden ting. Kan det overhovedet betale sig at finde en bil i
> Tyskland?

I mit tilfælde var det ikke muligt at købe en tilsvarende bil i DK på
daværende tidspunkt.


> Jeg ser en del anoncer for biler uden afgift på bilbasen og
> BilMarkedet. Betyder dette at dem som har prøvet at impotere bilen
> har fået sig en forskrækkelse hos T&S??

Ved det ikke..

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Martin Kiefer (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 18-01-04 09:50


".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4009dc73$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> og en anden ting. Kan det overhovedet betale sig at finde en bil i
Tyskland?
>

Kommer vel an på hvilken bil-model man går efter. Min oplevelse var at når
vi snakker Mercedes kan det sagtens betale sig

Både rent prismæssigt og km-mæssigt. De fleste MB'ere jeg kiggede på havde
kørt som Taxi. Og den model jeg var på udkig efter (En c-klasse fra 93-94)
var næsten umulig at finde i dk uden den havde kørt mellem 250-500.000 km.
Og de forhandlere jeg snakkede med her i Viborg området ville have 180.000
og opefter for en bil der havde kørt vel i snit 450.000km.Kald mig Jyde men
jeg synes det er dyrt

Så jeg fandt en i Tyskland der havde kørt 112.000km. og kom i alt af med
150.000,- inkl bilens pris og afgifter.

> Jeg ser en del anoncer for biler uden afgift på bilbasen og BilMarkedet.
> Betyder dette at dem som har prøvet at impotere bilen har fået sig en
> forskrækkelse hos T&S??

Aner det ikke. Men hvis man ikke undersøger markedet til bunds inden man
henter en bil hjem kan det vel godt være tilfældet.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Hans Mouridsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 18-01-04 16:20

Hej

> Kommer vel an på hvilken bil-model man går efter. Min oplevelse var at når
> vi snakker Mercedes kan det sagtens betale sig

Hvad med BMW E36?

Er der nogen som har erfaring med import af sådan en?

Og kan det betale sig?

Venligst
Hans



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 17:49

On Sun, 18 Jan 2004 16:20:02 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Hvad med BMW E36?
>Er der nogen som har erfaring med import af sådan en?
>Og kan det betale sig?

Emnet har været berørt ret tit hérinde. Veludstyrede modeller fra
'95-'97, med rimelig motorkraft og gerne lav km kan betale sig...
(årgangen på grund af den lempeligere behandling hos T&S, men det er
lidt forskelligt på tværs af landet...)


/Mogens

Hans Mouridsen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 19-01-04 19:26

Hejsa

> Emnet har været berørt ret tit hérinde. Veludstyrede modeller fra
> '95-'97, med rimelig motorkraft og gerne lav km kan betale sig...
> (årgangen på grund af den lempeligere behandling hos T&S, men det er
> lidt forskelligt på tværs af landet...)

Det bliver nok en 323 Coupe fra 95-97 jeg vil hente. Jeg satser på at den er
på dansk plader til
150.000. Så det bliver lidt af en satsning :)

Venligst
Hans



Mogens... (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-01-04 19:58

On Mon, 19 Jan 2004 19:25:41 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Det bliver nok en 323 Coupe fra 95-97 jeg vil hente. Jeg satser på at den er
>på dansk plader til 150.000. Så det bliver lidt af en satsning :)

Dét behøver det nu ikke at blive. Du rekvirerer blot et par KFz-Briefe
på forskellige årgange og indleverer dem til T&S sammen med en
anmodning om forhåndsvurdering. Med dem i baghånden ved du
efterfølgende nogenlunde, hvor du ender.


/Mogens

Hans Mouridsen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 19-01-04 20:16

Hej

> >Det bliver nok en 323 Coupe fra 95-97 jeg vil hente. Jeg satser på at den
er
> >på dansk plader til 150.000. Så det bliver lidt af en satsning :)
>
> Dét behøver det nu ikke at blive. Du rekvirerer blot et par KFz-Briefe
> på forskellige årgange og indleverer dem til T&S sammen med en
> anmodning om forhåndsvurdering. Med dem i baghånden ved du
> efterfølgende nogenlunde, hvor du ender.

Okay er det en slags registreringsattest i tyskland?

Skiver man bare til en tilfældig autoforhandlet i tyskland, og beder ham
sende en kopi?

Venligst
Hans



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 20:20


"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
news:buhacs$pko$1@sunsite.dk...
>
> Skiver man bare til en tilfældig autoforhandlet i tyskland, og beder ham
> sende en kopi?

Tjov, men forvent at skriv til en del før du får svar. Og hvis du kan få den
faxet til DK i stedet for at bede om at få den via e-mail tror jeg du har
bedre held.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Hans Mouridsen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 19-01-04 20:32

Hej

> > Skiver man bare til en tilfældig autoforhandler i tyskland, og beder ham
> > sende en kopi?
>
> Tjov, men forvent at skriv til en del før du får svar. Og hvis du kan få
den
> faxet til DK i stedet for at bede om at få den via e-mail tror jeg du har
> bedre held.

Okay det vil jeg prøve.... Håber de kan forstå engelsk :)

Tak for hjælpen
Hans
* Som forhåbentlig snart ejer en 323*



Mogens... (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-01-04 20:40

On Mon, 19 Jan 2004 20:32:25 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> Håber de kan forstå engelsk :)

NEJ - det kan de ikke!


/Mogens

Hans Mouridsen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 19-01-04 20:47

> NEJ - det kan de ikke!

Har før skrevet på engelsk til tyske firmaer, men det er nok rigtigt at
største delen ikke
forstår noget som helst engelsk.

Så må jeg få en til at lave brevet for mig... Og når bilen skal hentes,
tager jeg en tysk
ekspert med :)

/Hans



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 20:59


"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
news:buhc82$na3$1@sunsite.dk...
>
> Så må jeg få en til at lave brevet for mig... Og når bilen skal hentes,
> tager jeg en tysk
> ekspert med :)

Rigtig god idé. Kopierede lige dette fra min postbakke:

- - - - - - - - - - - - - - - - -
Hallo.
Ich habe auf www.mobile.de gesehen, daß Sie ein [Indsæt bil her] von [Indsæt
årgang her] verkaufen.
Ich bin in diesem Auto interessiert, aber wegen der dänischen Abgaben,
wollte ich hören, ob Sie mir vielleicht die
Fahrzeugidentitätsnummer/Fahrgestellnummer oder eine Kopie vom
Registrierungsschein per E-mail zuschicken können? Erst wenn ich eines von
denen habe, kann ich fragen und genau hören, wie viel ich an Abgaben für den
Dänischen Staat bezahlen muss.
Mit freundlichen Grüßen
- - - - - - - - - - - - - - - - -

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 21:03


"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:400c3738$0$27417$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Rigtig god idé. Kopierede lige dette fra min postbakke:
>

Ups forkert, det skulle have været denne:
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Hallo.
Ich habe auf www.mobile.de gesehen, daß Sie ein [Indsæt bil her] von [Indsæt
årgang her] verkaufen.
Ich bin in diesem Auto interessiert, aber wegen der dänischen Abgaben,
wollte ich hören, ob Sie mir vielleicht eine Kopie vom
Registrierungsschein per E-mail oder bei FAX zuschicken können? Erst wenn
ich eines von denen habe, kann ich fragen und genau hören, wie viel ich an
Abgaben für den Dänischen Staat bezahlen muss.
Mit freundlichen Grüßen
- - - - - - - - - - - - - - - - -

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Hans Mouridsen (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-01-04 18:33

Jeg skrev til ca. 10 i går, og har modtaget 3 registreringsattester i dag,
så det brevet havde sin effekt.

Takker endnu engang for hjælpen

Venligst
Hans Mouridsen

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:400c3830$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> news:400c3738$0$27417$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> >
> > Rigtig god idé. Kopierede lige dette fra min postbakke:
> >
>
> Ups forkert, det skulle have været denne:
> - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hallo.
> Ich habe auf www.mobile.de gesehen, daß Sie ein [Indsæt bil her] von
[Indsæt
> årgang her] verkaufen.
> Ich bin in diesem Auto interessiert, aber wegen der dänischen Abgaben,
> wollte ich hören, ob Sie mir vielleicht eine Kopie vom
> Registrierungsschein per E-mail oder bei FAX zuschicken können? Erst wenn
> ich eines von denen habe, kann ich fragen und genau hören, wie viel ich an
> Abgaben für den Dänischen Staat bezahlen muss.
> Mit freundlichen Grüßen
> - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> --
> Mvh
> Martin Kiefer
> www.kiefer.dk
> Reply til min mail går til /dev/null
>
>



Martin Kiefer (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 20-01-04 20:16


"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
news:bujoor$4f4$1@sunsite.dk...
> Jeg skrev til ca. 10 i går, og har modtaget 3 registreringsattester i dag,
> så det brevet havde sin effekt.
>
> Takker endnu engang for hjælpen
>

Selv tak

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Hans Mouridsen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 19-01-04 21:11

> Rigtig god idé. Kopierede lige dette fra min postbakke:
>
> - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hallo.
> Ich habe auf www.mobile.de gesehen, daß Sie ein [Indsæt bil her] von
[Indsæt
> årgang her] verkaufen.
> Ich bin in diesem Auto interessiert, aber wegen der dänischen Abgaben,
> wollte ich hören, ob Sie mir vielleicht die
> Fahrzeugidentitätsnummer/Fahrgestellnummer oder eine Kopie vom
> Registrierungsschein per E-mail zuschicken können? Erst wenn ich eines von
> denen habe, kann ich fragen und genau hören, wie viel ich an Abgaben für
den
> Dänischen Staat bezahlen muss.
> Mit freundlichen Grüßen

Det var da lige hvad jeg manglede... Takker mange gange

/Hans



Thomas Krath (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 20-01-04 00:26

> Det var da lige hvad jeg manglede... Takker mange gange

Ellers er det så let:
http://babelfish.altavista.com/

Oversættelse direkte fra engelsk til eks. tysk :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Claus Fabritius (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 20-01-04 09:17

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:buhp2r$nru$1@news.cybercity.dk...

> Ellers er det så let:
> http://babelfish.altavista.com/

Nyttig lille side. Har brugt den mange gange.

> Oversættelse direkte fra engelsk til eks. tysk :)

Ja, men lad være med at bruge den til at oversætte noget andre skal læse.
Ordsætningen er mange gange forkert og det er ikke altid det oversatte giver
mening.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Thomas Krath (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 20-01-04 22:31

> Ja, men lad være med at bruge den til at oversætte noget andre skal
> læse. Ordsætningen er mange gange forkert og det er ikke altid det
> oversatte giver mening.

Med lidt kendskab til tysk er det sgutte svært at tilrette!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Per Beer Hansen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-01-04 20:54

Mogens... wrote:
> On Mon, 19 Jan 2004 20:32:25 +0100, "Hans Mouridsen"
> <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:
>
>> Håber de kan forstå engelsk :)
>
> NEJ - det kan de ikke!
>

Tyskerne er generelt meget dårlige til Engelsk.
Jeg var dog ude for en sjov episode, for et par år siden.
Jeg skulle med en kammerat med ned og hente en bil, og han havde stået for
alt kontakten, hvilket vil sige meget ringe kommunikation da min kammerat
ikke kan ret meget tyske.
Nå men vi kom derned, og begyndte at snakke vores gebrokne tysk til manden,
og opdagede at han stort set havde lige så meget besvær med at tale tysk,
som os selv.
Det viste sig at han var englænder, og fornyligt var flyttet ned til sin
kæreste, som var tysker.
Herefter foregik resten af snakken på Engelsk

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mogens... (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-01-04 21:43

On Mon, 19 Jan 2004 20:54:22 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeg skulle med en kammerat med ned og hente en bil, og han havde stået for
>alt kontakten, hvilket vil sige meget ringe kommunikation da min kammerat
>ikke kan ret meget tyske.
>Nå men vi kom derned, og begyndte at snakke vores gebrokne tysk til manden,
>og opdagede at han stort set havde lige så meget besvær med at tale tysk,
>som os selv.
>Det viste sig at han var englænder, og fornyligt var flyttet ned til sin
>kæreste, som var tysker. >Herefter foregik resten af snakken på Engelsk

Østrigeren, jeg købte Alfa'en af, havde en modsat opfattelse. Han
ønskede ikke at tale tysk, men insisterede på at anvende det engelske
sprog. De fleste ved vel, at i Østrig taler man tysk, men denne
østriger, der var en meget flink mand/ingeniør, kaldte ikke sproget
tysk men østrigsk
(han boede 10 km fra den tyske grænse, men kunne ikke udstå tyskere)


/Mogens

Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 20:46


"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
news:buhbc4$cm1$1@sunsite.dk...
>
> Okay det vil jeg prøve.... Håber de kan forstå engelsk :)
>

Uha, det tror jeg bestemt ikke du skal forvente. Tror faktisk tyskere er
dårligere til engelsk end franskmænd..

> Tak for hjælpen

Selv tak

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Fam. Olsen (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 19-01-04 21:55


"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:400c342c$0$27368$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Uha, det tror jeg bestemt ikke du skal forvente. Tror faktisk tyskere er
> dårligere til engelsk end franskmænd..

Så er det dælme slemt. Min erfaring sige at franskmænd kun kan snakke
fransk. ihvertfald dem jeg levede sammen med i 6 mdr.

Men sjovt nok fandt vi næsten altid ud af hvad vi mente ved at pege og
forklare.


MVH Niels



Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 22:08


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:400c46b9$0$27453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Så er det dælme slemt. Min erfaring sige at franskmænd kun kan snakke
> fransk. ihvertfald dem jeg levede sammen med i 6 mdr.
>

Tro mig det er MEGET slemt.

> Men sjovt nok fandt vi næsten altid ud af hvad vi mente ved at pege og
> forklare.
>

Jeg klarer mig med en tysk hustro
Det giver så bare den sjove oplevelse at tyskere er meget stilrene og man
hendvender sig til manden ikke til damen, bare synd når manden ikke taler
tysk *g*

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Mogens... (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-01-04 20:39

On Mon, 19 Jan 2004 20:19:36 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

>>Okay er det en slags registreringsattest i tyskland?

Jep - i Tyskalnd hedder registreringsattesten Kraftfahrzeug-Brief
(KFz-Brief)

>> Skiver man bare til en tilfældig autoforhandlet i tyskland og beder ham
>> sende en kopi?

LOL - var det blot så enkelt :)

>Tjov, men forvent at skriv til en del før du får svar. Og hvis du kan få den
>faxet til DK i stedet for at bede om at få den via e-mail tror jeg du har
>bedre held.

Genau. De er blevet bedre til det, men er stadig tilhænger af fax'en.
Læg kortene på bordet og skriv, at du er nødt til at undersøge
afgiftsniveauet inden køb. Fortæl også lidt om den høje afgift - de
kender det jo ikke.
(nu ikke nogen lang stil)


/Mogens

Martin Kiefer (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 19-01-04 20:47


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:pcco00d0989bbis1s0mb4bfpojq6ruq9dg@4ax.com...
> On Mon, 19 Jan 2004 20:19:36 +0100, "Martin Kiefer"

> Genau. De er blevet bedre til det, men er stadig tilhænger af fax'en.
> Læg kortene på bordet og skriv, at du er nødt til at undersøge
> afgiftsniveauet inden køb. Fortæl også lidt om den høje afgift - de

Jeg tror faktisk jeg skrev til en 15-20 forhandlere før der var en der ville
faxe en herop, og senere var der en enkelt der mailede en op.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Morten Fruergaard (19-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-01-04 08:52

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> > Jeg ser en del anoncer for biler uden afgift på bilbasen og BilMarkedet.
> > Betyder dette at dem som har prøvet at impotere bilen har fået sig en
> > forskrækkelse hos T&S??
>
> Aner det ikke. Men hvis man ikke undersøger markedet til bunds inden man
> henter en bil hjem kan det vel godt være tilfældet.

Eller også nogen der henter bilen for at ligge en pæn slat penge på og sælge
den i dk.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Per Beer Hansen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-01-04 10:57

..salem" <salem"SNABELA wrote:
>
> og en anden ting. Kan det overhovedet betale sig at finde en bil i
> Tyskland?

Ja, af flere grunde.
Man kan spare penge (hvis man ser sig ordentligt for), man kan finde
"sjovere" modeller end herhjemme og man kan finde biler i bedre stand end
herhjemme (f.eks. rustmæssigt).

>
> Jeg ser en del anoncer for biler uden afgift på bilbasen og
> BilMarkedet. Betyder dette at dem som har prøvet at impotere bilen
> har fået sig en forskrækkelse hos T&S??
>

Eller også er der vel tale om nogen som "lever" af at sælge importbiler ?
Dem findes der efterhånden en del af.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



John Sahl (18-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-01-04 12:36

Per Beer Hansen wrote:
> Ja, af flere grunde.
> Man kan spare penge (hvis man ser sig ordentligt for), man kan finde
> "sjovere" modeller end herhjemme og man kan finde biler i bedre stand
> end herhjemme (f.eks. rustmæssigt).

Og lige en ting til: Udvalget er så meget større der nede.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 12:47

On Sun, 18 Jan 2004 12:36:22 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Og lige en ting til: Udvalget er så meget større der nede.

Men dog svært at handle - man skal være ikke være 1. gangskøber.
Desuden er det en væsentlig forudsætning, at man kan kommunikere på
tysk, IMO/erfaring.

Når man køber i udlandet er det lidt on/off og ikke som her hjemme,
hvor man måske liiige vil spekulerer lidt over det. Køber man sydpå,
hæver man penge, kører derned (ofte en rimelig stor strækning), ser på
sagerne og handler efter bedste evne og argumentation samt returnerer.

Garanti er kun en mulighed, hvis man køber nordligt i Tyskland og bor
sydligt i DK, IMO. Kan du ovenstående, har du mulighed for at erhverve
din drømmebil til rimelige penge - vi har gjort det nogen gange :)


/Mogens

John Sahl (18-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-01-04 13:41

Mogens... wrote:
> Men dog svært at handle - man skal være ikke være 1. gangskøber.
> Desuden er det en væsentlig forudsætning, at man kan kommunikere på
> tysk, IMO/erfaring.

Det hjælper en del at kunne tysk. (ikke sandt Claus? )

> Når man køber i udlandet er det lidt on/off og ikke som her hjemme,
> hvor man måske liiige vil spekulerer lidt over det. Køber man sydpå,
> hæver man penge, kører derned (ofte en rimelig stor strækning), ser på
> sagerne og handler efter bedste evne og argumentation samt returnerer.

Man skal være lynhurtig, de sælger til den første der står der med
pengene!

> Garanti er kun en mulighed, hvis man køber nordligt i Tyskland og bor
> sydligt i DK, IMO. Kan du ovenstående, har du mulighed for at erhverve
> din drømmebil til rimelige penge - vi har gjort det nogen gange :)

Jeg regner også med at hente et par stykker der nede den næste tid

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det æ



Claus Fabritius (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 18-01-04 22:41

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:buduph$29j$1@dknews.tiscali.dk...

> Det hjælper en del at kunne tysk. (ikke sandt Claus? )

Det hjælper en hel del, lige bortset fra den bil jeg endte med at købe. Der
var det ikke nødvendigt :)

> Man skal være lynhurtig, de sælger til den første der står der med
> pengene!

Ja. Også selvom man har en aftale med dem om at komme dagen efter :(

> Jeg regner også med at hente et par stykker der nede den næste tid

Kan næsten ikke gætte hvad du vil have dernede fra :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Christian (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 18-01-04 13:20

Prøv at check på http://modep.toldskat.dk/

Hilsen

Christian

"> Hvad er prisen typisk er der nogen steder jeg kan finde en oversigt hvad
det
> koster at indføre bil fra Tyskland til dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste