Hvis skyld del 2
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 20:48

MAn kommer kørende en mørk aften. Der kommer en modkørende bil uden lys
tændt. Jeg overser bilen og rammer den. Hvis skyld er det?

..salem

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-01-04 20:53

> MAn kommer kørende en mørk aften. Der kommer en modkørende bil uden lys
> tændt. Jeg overser bilen og rammer den. Hvis skyld er det?

Kører du i den forkerte side af vejen, eller hvordan kan det være i rammer
hinanden?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 22:42

> Kører du i den forkerte side af vejen, eller hvordan kan det være i rammer
> hinanden?

..Salem ligger og roder i bunden af bilen efter en CD han har tabt?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 23:19

> .Salem ligger og roder i bunden af bilen efter en CD han har tabt?
>
> --
> Tom

he he ja måske. jeg håber ikke jeg kommer ud for denne situation.

lad os sige istedet at jeg vil dreje til venstre i et kryds men har ikke set
bilen uden lys. Er det 100% min skyld?

..salem

Fra : JBH

Dato : 17-01-04 01:57

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> he he ja måske. jeg håber ikke jeg kommer ud for denne situation.
>
> lad os sige istedet at jeg vil dreje til venstre i et kryds men har ikke

Hmm..det er som udgangspunkt altid den venstresvingende som får skylden
(færdselsloven), også selvom lyskrydset er skiftet. (har jeg selv oplevet).
Manglende lys på modparten's køretøj er nok uden betydning, hvis området
ellers har været oplyst af gadebelysning eller den venstresvingendes lygter.

Forsikringsselskaberne vil nok sige 50/50 da de derved kan få 2 *
selvrisiko, bonustab osv.

mvh
JBH

Fra : SB

Dato : 17-01-04 02:17

> [...]
lygter.

> Forsikringsselskaberne vil nok sige 50/50 da de derved kan få 2 *

Skal man ikke altid holde en fart så man kan nå at bremse inden for det
synsfelt man har, mener jeg da at have hørt engang
selvfølgelig lidt svært når man svinger ud på en vej, og den der kommer ikke
har lys på,
Vist kun de gamle citroner hvor lygterne fulgte forhjulene på

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 02:38

> [...]
lygter.

> Forsikringsselskaberne vil nok sige 50/50 da de derved kan få 2 *

Der er bare mange interessante spørgsmål og endnu mere interessant er
hvordan politi og forsikringseskaber løser problemerne. Har indtryk af hvis
der er den mindste tvivlt er det 50/50.

..salem