Haster!! fjerne sod
Fra : Rene´

Dato : 16-01-04 19:48

hvad er godt til at opløse sod.
Det er mit oliefyr der er sodet / kokset til.
så jeg tænker på at sætte det i blød man i hvad ????

Fra : TGD

Dato : 16-01-04 20:18

"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er godt til at opløse sod.
> Det er mit oliefyr der er sodet / kokset til.
> så jeg tænker på at sætte det i blød man i hvad ????

Benzin, petroleum, acetone div. opløsningsmidler.

Du kan sikkert finde noget hos Matas

Fra : Emil

Dato : 16-01-04 20:38

Rene´ skrev:

>hvad er godt til at opløse sod.
>Det er mit oliefyr der er sodet / kokset til.
>så jeg tænker på at sætte det i blød man i hvad ????

Sod kan ikke opløses i noget. Støvsug så meget væk som muligt, og
vask resten af med en mild grundrens.

Koks kan heller ikke opløses. Her skal der fysisk arbejde til.
Den kendte 'Apollinariskur' kan overvejes; men ikke anbefales.

Herudover er der sikkert en del tjære, som kan opløses med mange
ting. Det mest skånsomme kan f.eks. være petrolium med en smule
olie i.

m.v.h. Emil

Fra : Søren Ramlov

Dato : 16-01-04 20:44

1 del soda opløst i 1 l vand, sprøjtes ind i fyret, det dur.

Fra : Rene´

Dato : 17-01-04 11:30

er det cautisksoda du tænker på ???