Path variablen
Fra : Niels Krogh

Dato : 16-01-01 08:57

Hej, et kort spørgsmål :

Hvordan ændre man path variablen i hhv Win9x / NT

mvh
Niels

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 16-01-01 09:44

> Hvordan ændre man path variablen i hhv Win9x / NT

Det er nok Environ funktionen du skal kikke på.

Håber det er til hjælp.

Mvh.
Carsten Marcussen

Fra : Niels Krogh

Dato : 16-01-01 10:01

Hej Carsten,

Environ("PATH") er kun read/only så jeg kan desværre ikke redigere i den.

mvh
Niels

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 17-01-01 11:19

> Hej Carsten,
>
> Environ("PATH") er kun read/only så jeg kan desværre ikke redigere i den.

Ok - det var også kun et "skud fra hoften"

Mvh.
Carsten

Fra : Niels Krogh

Dato : 16-01-01 12:18

Hej igen,

Har selv lavet en rutine til til Win9X/autoexec.bat men nu mangler jeg bare
NT/Win2K

mvh
Niels

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-01-01 21:20

Niels Krogh skrev:
> Har selv lavet en rutine til til Win9X/autoexec.bat men nu mangler jeg
bare
> NT/Win2K

Prøv at lede i registreringsbasen - her finder du dine environment variabler
under Windows NT/2000.

-------
Tomas

Fra : Niels Krogh

Dato : 17-01-01 09:45

Hej Tomas,

Jeps, der var de :

system på "HKey_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session
Manager\Environment" og bruger på "HKey_CURRENT_USER\Environment"

Takker for hintet.

mvh
Niels

Fra : Rasmussen Peter

Dato : 18-01-01 09:51

Hvis det er path i et kørende win 95 / 98 system burde man se på kommandoen
winset.exe som ligger på installations cd'en til systemet.
Man behøver så ikke at genstarte når man har rettet i autoexec.bat hvis man
både retter og kører winset i et kørende system.

MVH