Told-sats på Malerier, tegninger og pastel~
Fra : Peter Holm

Dato : 06-02-04 23:13

Hejsa
Jeg forsøger at finde ud af hvor meget told der pålægges ting som malerier,
tegninger og pasteller ved import fra lande uden for EU.
Går jeg ind på http://vita.toldskat.dk/ og søger på malerier kan jeg se
følgende:

Til varekoden er knyttet følgende tarifmæssige toldsatser,
henvisninger m.v.
Toldsats 1; 0,00 %

Tillægskode
Suppl. mængde
Varen kan være omfattet af varebestemmelser:
Indførsel
Udførsel U
Transit
Henvisning til Toldtariffens bilag:
Bilag 4

Hvordan tolker jeg dette? Er der ingen told på import af disse varer? Kigger
jeg et helt forkert sted?

Mvh
Peter

Fra : Honore

Dato : 06-02-04 23:56

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Henvisning til Toldtariffens bilag:
> Bilag 4
>

> Hvordan tolker jeg dette? Er der ingen told på import af disse varer?

Hej Peter

Der er noget med at visse genstande ikke har en fast sats men skal vurderes
af told og skat. for ydereligere oplysninger kontakt told og skat.

Ang.. iværksætteri som du forespurgte i dk.admin kan du starte med at besøge
siden http://www.startguiden.dk/ der er for folk der overvejer at starte
egen virksomhed.
Siden er et gratis stykke værktøj der går alle tænkelige overvejelse
igennem, for at ruste dig til at opstarte en virksomhed, eller til at
fortælle dig at det skal du ikke gøre.
Jeg er igang selv med overvejelserne og indtil nu har denne side hjulpet mig
meget.

MVH
Michael