/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
to små q om gs500e
Fra : Philip


Dato : 22-04-01 20:53

Som ny gs500e ejer har jeg stadig nogen uklarheder ang cyklen som sådan, så
lige et par spørgsmål til dem der vel ved lidt mere end jeg...

For det første.. når jeg kører 110 på motorvejen på cykler uden vindskærm
foran så blæser det selvfølgelig men ikke det vilde.. men når jeg kører på
min egen gs500 som har en slags kåbe og vindskærm foran så er det så min
hjelm er ved at blive suget af og jeg er altså kun 186 høj. Er det normalt
for sådan et design? Tror nok det er en slags standard på modellen med den
kåbe. Har i hvert fald set mange med den. Motoren er indkapslet i siden og
forfra og der er en vindskærm på små 30 cm.
Skal man bare være dværg for at køre med det, eller hvad?

Det andet er rent mekanisk. Jeg oplever at cyklen starter ok når den er
kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
tomgang, så jeg må holde i kryds og lyde som en meeeget ivrig person der
vældigt gerne vil hurtigt af sted. vruum vruum.. Ellers går den død.
Kan det evt skyldes en chokder der har sat sig fast? Den kørte nemlig lidt
stramt en dag og siden da....
Hvordan kan jeg nemmest checke/fikse det?

Og som i vel kan se så er jeg ikke den vilde mekaniker. Er ikke go' til det
og gider heller ikke rigtig





 
 
Morten Juel (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-04-01 21:16

> Som ny gs500e ejer har jeg stadig nogen uklarheder ang cyklen som sådan,

> lige et par spørgsmål til dem der vel ved lidt mere end jeg...
hehe jeg kan hjælpe med lidt af det

> Det andet er rent mekanisk. Jeg oplever at cyklen starter ok når den er
> kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
> tomgang, så jeg må holde i kryds og lyde som en meeeget ivrig person der
> vældigt gerne vil hurtigt af sted. vruum vruum.. Ellers går den død.
> Kan det evt skyldes en chokder der har sat sig fast? Den kørte nemlig lidt
> stramt en dag og siden da....
> Hvordan kan jeg nemmest checke/fikse det?
Du skal til at starte med give dit kabel noget olie, dette gøres med en
kabel smører, eller på fuske måden ved at lave en "tragt" i gaffatape ned om
kablet, og så fylde olie i der, som så siver ned i kablet.. og arbejd med
det samtidigt
Ellers kan det bare være din tomgang der er stillet for lavt, dette kan du
stille på din(e) kaburatorer lige hvilken skrue det er, kan du se i din
brugsforvirring

Mvh
Morten
XS400 Seca **som har givet sig HELT vildt meget i orings kæden på 60km, den
skal ihvertfald strammes igen**
2Stk Mtx 125L



Peter Sindrup (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sindrup


Dato : 23-04-01 13:45

> Mvh
> Morten
> XS400 Seca **som har givet sig HELT vildt meget i orings kæden på 60km,
den
> skal ihvertfald strammes igen**
> 2Stk Mtx 125L
>
Tror du ikke den burde skiftes i stedet for?
Har du prøvet "hive ud i kæden ved tandhjulet trikset"?
Hvis du kan hive din kæde så meget fri af det bagerste tandhjul "midt på" at
du kan se luft under kæden, så er den moden til udskiftning, og du kan
_ikke_ stramme dette op. Husk også at skifte kædehjul ved samme lejlighed.

Peter



Morten Juel (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-04-01 13:51

> >
> Tror du ikke den burde skiftes i stedet for?
hov hov den er jo helt ny ))
det var dens første 60km )

Mvh
Morten



Peter Sindrup (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sindrup


Dato : 24-04-01 18:03

Morten Juel skrev i meddelelsen <9c18e7$ord$1@news.inet.tele.dk>...
>> >
>> Tror du ikke den burde skiftes i stedet for?
>hov hov den er jo helt ny ))
>det var dens første 60km )


Shit! Jeg læste det som 60 KKM ~ 60.000km og det kan jeg jo godt se er helt
hen i vejret.

Sorry

Peter

>Mvh
>Morten
>
>



Asger Steffensen (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 22-04-01 21:33


"Philip" <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> wrote in message
news:9bvco4$714$1@news.inet.tele.dk...
> Som ny gs500e ejer har jeg stadig nogen uklarheder ang cyklen som sådan,

> lige et par spørgsmål til dem der vel ved lidt mere end jeg...
>
> For det første.. når jeg kører 110 på motorvejen på cykler uden vindskærm
> foran så blæser det selvfølgelig men ikke det vilde.. men når jeg kører på
> min egen gs500 som har en slags kåbe og vindskærm foran så er det så min
> hjelm er ved at blive suget af og jeg er altså kun 186 høj. Er det normalt
> for sådan et design?
Kåben bryder jo vinden, og eftersom vinden ikke kan komme igennem, må den
uden om, hvilket bl.a. vil sige op over glasset. Hvis dit hoved sidder lige
over kåbeglasset får du naturligvis en masse vind i fjæset. Derfor.

>
> Det andet er rent mekanisk. Jeg oplever at cyklen starter ok når den er
> kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
> tomgang, så jeg må holde i kryds og lyde som en meeeget ivrig person der
> vældigt gerne vil hurtigt af sted. vruum vruum.. Ellers går den død.
> Kan det evt skyldes en chokder der har sat sig fast? Den kørte nemlig lidt
> stramt en dag og siden da....
> Hvordan kan jeg nemmest checke/fikse det?
Smør kablet som Morten foreslår. Og juster evt. tomgangen lidt op vha.
tomgangsskruen.

Asger
ZX-10





Morten Christensen (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 22-04-01 22:04


Philip <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bvco4$714$1@news.inet.tele.dk...
> Som ny gs500e ejer har jeg stadig nogen uklarheder ang cyklen som sådan,

> lige et par spørgsmål til dem der vel ved lidt mere end jeg...
>
> For det første.. når jeg kører 110 på motorvejen på cykler uden vindskærm
> foran så blæser det selvfølgelig men ikke det vilde.. men når jeg kører på
> min egen gs500 som har en slags kåbe og vindskærm foran så er det så min
> hjelm er ved at blive suget af og jeg er altså kun 186 høj. Er det normalt
> for sådan et design? Tror nok det er en slags standard på modellen med den
> kåbe. Har i hvert fald set mange med den. Motoren er indkapslet i siden og
> forfra og der er en vindskærm på små 30 cm.
> Skal man bare være dværg for at køre med det, eller hvad?

Det skyldes din højde...

Vindskærmen er vist mere konstrueret til personer under 180 cm - sådabn var
det ihvertfald, da jeg havde min GS'er fra '97, som var monteret med sådan
en dejlig kåbe...

Mabn kan få et nyt vindskjold, som har et "knæk" foroven, og dermed forhøjer
det sted, vhor vinden kommer ind og rammer dig.
Det fortalte min forhandler i hvertfald...


> Det andet er rent mekanisk. Jeg oplever at cyklen starter ok når den er
> kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
> tomgang, så jeg må holde i kryds og lyde som en meeeget ivrig person der
> vældigt gerne vil hurtigt af sted. vruum vruum.. Ellers går den død.
> Kan det evt skyldes en chokder der har sat sig fast? Den kørte nemlig lidt
> stramt en dag og siden da....
> Hvordan kan jeg nemmest checke/fikse det?

Det kan faktisk være flere ting.
Selv døjede med på et tidspunkt, at den var dårlig til at holde gassen i
tomgang, når den er varm.
Det viste sig, da den kom til service-eftersyn, at den ene ventilarm havde
været overophedet(!), og måtte skiftes.
Meknaikeren forklarede dette med, at jeg havde kørt med for meget fart i for
lang tid.... Det var hos Enghave Moter, jeg fik den repareret.
Og heldigvis havde jeg stadig garanti på maskinen, da det opstod, og efter
en dialog frem og tilbage mellem Enghave og undertegnede, indvilgede de da
også i (efter at have fået ordren fra Reinhardt) at lade det gå an som en
garanti-reparation. Reinhardt oplyste endvidere, at de havde oplevet en del
tilfælde med nogle af ventilerne, var slemme til at blive varme, og dermed
bøje sig lidt, så de ikke lukkede/åbnede ordentligt, med det resultat, at
den gik dårlig under normal kørsel i tomgang. Derfor var det heller ikek
noget problem, at få den dækket under garantien
(Men jeg *absolut* ikek anbefale dig, at få det udført hos Enghave - de er
fjolser til stort set alt, hvad man kan sætte dem til... Da jeg hentede min
mc - 4 måneder efter den var blevet indleveret, manglede ikke blot mit
service-/garanti-hæfte, men også en skivebremselås og nogle skruer manglede
på kåben... Som de ikke ville erstatte.)

>
> Og som i vel kan se så er jeg ikke den vilde mekaniker. Er ikke go' til
det
> og gider heller ikke rigtig
>
Nåja, har man penge, kan man få, vi andre nøjes med at spare dem og lytte
til de gode råd der kommer her )


--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F
Og skriver fra mor's kåmpjuder...





Philip (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Philip


Dato : 23-04-01 13:28

<sniip>
> > så min hjelm er ved at blive suget af og jeg er altså kun 186 høj. Er
det normalt
> > for sådan et design?

> Det skyldes din højde...
> Vindskærmen er vist mere konstrueret til personer under 180 cm - sådabn
var
> det ihvertfald, da jeg havde min GS'er fra '97, som var monteret med sådan
> en dejlig kåbe...

Great.. Bare fordi det er en japansk cykkel så skal man være størelse
japaner for at passe til den :-/

> Man kan få et nyt vindskjold, som har et "knæk" foroven, og dermed
forhøjer
> det sted, vhor vinden kommer ind og rammer dig.
> Det fortalte min forhandler i hvertfald...

Taler du om hele kåbe halløjet eller bare selve "vinduet"? Du undersøgte vel
ikke hvad det kostede og hvor man kan få den slags?

> Selv døjede med på et tidspunkt, at den var dårlig til at holde gassen i
> tomgang, når den er varm.
> Det viste sig, da den kom til service-eftersyn, at den ene ventilarm havde
> været overophedet(!), og måtte skiftes.

Hm.. håber da ikke det er så slemt. :-/

> (Men jeg *absolut* ikek anbefale dig, at få det udført hos Enghave - de er
> fjolser til stort set alt, hvad man kan sætte dem til... Da jeg hentede
min
> mc - 4 måneder efter den var blevet indleveret, manglede ikke blot mit
> service-/garanti-hæfte, men også en skivebremselås og nogle skruer
manglede
> på kåben... Som de ikke ville erstatte.)

Hvilket argument havde de for ikke at erstatte det de havde smidt væk??
Og 4 måneder?? Hvad skulle de gøre ved den? Opfinde den fra grunden eller
hva'?



Philip (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Philip


Dato : 23-04-01 13:29

Forresten.. hvad hedder den her kåbe? Det er en standard går jeg ud fra, men
hvis jeg skal have noget nyt til den hvad skal jeg så kalde den så
forhandleren ved hvad det egentlig er jeg står og ævler om?



Morten Christensen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 23-04-01 23:37


Philip <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c173o$kp0$1@news.inet.tele.dk...
> Forresten.. hvad hedder den her kåbe? Det er en standard går jeg ud fra,
men
> hvis jeg skal have noget nyt til den hvad skal jeg så kalde den så
> forhandleren ved hvad det egentlig er jeg står og ævler om?
>
Bare sig, at det er en "original kåbe", hvis det da ellers er sådan en, som
en Suki-handler har sat på for dig....
SÅ vidt vides, så findes der vist kun denne ene producent, som bliver
markedsført herhjemme. Mener det er TCP - men er slet ikke sikker...


--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F
Og skriver fra mor's kåmpjuder...



Morten Christensen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 23-04-01 23:36

*snip*
> Great.. Bare fordi det er en japansk cykkel så skal man være størelse
> japaner for at passe til den :-/
> Taler du om hele kåbe halløjet eller bare selve "vinduet"? Du undersøgte
vel
> ikke hvad det kostede og hvor man kan få den slags?
*snip*
Det er bare selve "vinduet". Det sidder faszt med 4 små skruer foran, og er
lige til at løsne(De kan ikke ruste, de er nemlig lavet af plastic *S*)
Ring til Linnet's MC i Toftlund, tlf 74 83 21 42 - det er min dejlige
forhandler, og store tutor indenfor mc og gode råd


> Hm.. håber da ikke det er så slemt. :-/

Man kan altid håbe - dette er jo også blot en mulighed af gud ved hvor mange
:-/


> Hvilket argument havde de for ikke at erstatte det de havde smidt væk??
> Og 4 måneder?? Hvad skulle de gøre ved den? Opfinde den fra grunden eller
> hva'?
"Ting, der er indleveret sammen med cyklen vil ikke blive erstattet ved
bortblivelse." Det står højt og irriterende tydeligt på et skilt inde hos
dem i deres værksted. Men noget tyder da allerede derpå, at det *alt* for
ofte "sker", at kundernes ejendele forsvinder - de må være ret så
langfingrede derinde. En skønne dag forsvinder der sikkert en hel mc :-/
Og 4 måneder... Ders tovtrækkeri med at de ikke ville anerkende det som en
garantireparation, trods importøren havde godkendt det adskillige gange. En
af Reinhardt's teknikere, måtte simpelthen på besøg hos dem for at fortælle
dem, at de skulle se efter at komme i gang, og bare sende regningen direkte
til dem.
Alligevel gad de ikke gå igang, førend jeg fik Reinhardt til at sende dem et
anbefalet brev. Og desuden var de ret så sikre på, at det var noget med det
elektriske, som var galt. Hvilket det ikke var - så jeg måtte selv betale
for et nyt atteri, som ikke havde hjulpet en sk*d :c(

Enghave opfinde noget, der er til gavn for mc'ister?? HARH!! Det eneste de
kan opfinde er de mest elendige undskyldninger for at kunne tjene masser af
fede penge til dem selv.

Helt ærligt.... Min tillid til Engahve Motor ligger på så lille et sted, at
der ikke er nogen, der har opfundet et mikroskop, der kan finde det sted
endnu....
Deres holdninger, attituder og forretningsgange nærmer sig ret grotesk det,
som man ude i denne retsdømmende verden kalder for tyveri, endog bedrageri.
Ufatteligt, at der ikke er anlagt sag mod dem endnu :-/


--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F
Og skriver fra mor's kåmpjuder...



Philip (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Philip


Dato : 24-04-01 08:18

<snipalot>
> "Ting, der er indleveret sammen med cyklen vil ikke blive erstattet ved
> bortblivelse." Det står højt og irriterende tydeligt på et skilt inde hos
> dem i deres værksted.


Hm.. og det gælder skruer i din maskine og måske også nøgler, hvad med dæk??
*plrrrr* For langt ude.
Man kommer og henter sin cykkel og styret mangler.. men "det kan vi da ikke
tage os af" *peger på skiltet*



Morten Christensen (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 24-04-01 23:49


"Philip" <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> wrote in message
news:9c398l$npj$1@news.inet.tele.dk...
> Hm.. og det gælder skruer i din maskine og måske også nøgler, hvad med
dæk??
> *plrrrr* For langt ude.
> Man kommer og henter sin cykkel og styret mangler.. men "det kan vi da
ikke
> tage os af" *peger på skiltet*
>
Netop også det, at jeg frygter...

Emn det er faktisk turen ind på værkstedet værd hos Enghave - at se et så
latterligt skilt....
Man skal så bare huske, at lukke alle lommer til, inden man går derind :P

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup
GSX600F ('91)
ICQ 112100518



Steen S. Schmidt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 22-04-01 23:47

> Jeg oplever at cyklen starter ok når den er
> kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
> tomgang

Hvis du kører når det er lidt koldt, altså under 5-6 grader celsius, så kan
det være nødvendigt med karburatorsprit. Prøv og se om det hjælper - det er
i hvert fald let at prøve, og ikke specielt dyrt.

Mvh
Steen



Armand (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-01 01:34


Philip <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en
news:9bvco4$714$1@news.inet.tele.dk...
>
> ........................... Jeg oplever at cyklen starter ok når den
er
> kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
> tomgang, så jeg må holde i kryds og lyde som en meeeget ivrig person
der
> vældigt gerne vil hurtigt af sted. vruum vruum.. Ellers går den død.
> Kan det evt skyldes en chokder der har sat sig fast? Den kørte nemlig
lidt
> stramt en dag og siden da....
> Hvordan kan jeg nemmest checke/fikse det?

Jup! Det kan sagtens være det!

Smør den (kablet og grebet) og se så efter hvad det er på karburatoren
der bevæger sig når du trækker chokeren og smør det også!
Med hvad?
Gruppenormen byder mig at sige WD 40; men alt lignende dur også!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste