iTunes og .m3u
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 13:13

Halløjsa
Jeg har et lille problem, som jeg håber I kan hjælpe med.

På min server derhjemme har jeg nogle mp3 filer liggende.
Dem kan jeg tilgå via et web-interface, hvor jeg kan vælge hvilke
sange jeg vil høre, og herefter trykke play.
Dette genererer en .m3u playlist fil, som så skal afspilles i en player.
På Windows virker det perfekt, med f.eks. winamp - men iTunes,
som jeg ellers er blevet rimeligt glad for, kan ikke finde ud af at
afspille det. Nummeret bliver lagt ind i iTunes.
Under Source står den som playlist.m3u, og når jeg vælger
den kan jeg se i hvert fald den første sang, hvor time står til
continous... men afspille nummeret, det kan jeg ikke få den til.

Jeg vil helst have det til at virke under iTunes,
men hvis nogen kan anbefale en anden god player
der kan håndtere ovenstående, så ville det også være fjong.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Theis M. Mønsted

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-02-04 13:50

Theis M. Mønsted <Theis M. Mønsted@tmm.dk> writes:

> [...]
> som jeg ellers er blevet rimeligt glad for, kan ikke finde ud af at
> afspille det. Nummeret bliver lagt ind i iTunes.

Der er vist en fejl i iTunes m3u importer. Du kan evt. importerer m3u
filen manuelt under "file" menuen.

Du kan ogsaa proeve at faa din webserver til at lave SMIL dokumenter i
stedet for m3u.

http://smw.internet.com/smil/smilhome.html har mere info om SMIL.
eller proev
http://www.pmbrowser.info/hublog/archives/000659.html