Nyt grafikkort
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 22:02

Hej,

Jeg er i gang med at sammensætte en pc (Barton 2500+ m. 512 mb DDR PC3200
RAM) og havde egentlig tænkt mig at købe et Powercolor Radeon 9600 PRO 128
MB at sætte i "skidtet", idet jeg troede at jeg kunne købe et sådan for
995,- hos PRC-Data. Jeg blev desværre klogere - kortet koster istedet
1295,-. (Det var "non-pro" versionen som kostede 995,-).
Jeg vil naturligvis gerne have så meget grafikkort som muligt for pengene -
og prisen skal være 1000,- eller gerne derunder...
Hvad skal jeg vælge: Radeon 9600 eller Geforce FX5600 (eller derover?). Skal
jeg gå efter PRO, XT eller hvad?
Er mærket vigtigt eller ligegyldigt?
Jeg kan få et Palit Geforce FX 5600 256 MB TV/out for 869,- hos BJ-Trading.
Umiddelbart lyder det som et bedre tilbud end et Powercolor 9600 128 for
1295,- (Men jeg ved slet ikke nok om det).
Hvad siger I? Hvad skal jeg købe?

Håber at I kan/vil hjælpe

Mvh Fred Flintstone

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 23:11

Hej igen,

Jeg fandt lige dette:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43143&type=

Et Radeon 9600PRO med 256 mb ram for kun 989,-... Se det lyder billigt i
mine ører!!! - Hvad betyder det at det er "Value Edition"? - Er det skidt?

Mvh Fred Flintstone

Fra : Erik

Dato : 07-02-04 07:13

"Fred Flintstone" <gth> skrev i en meddelelse news:4024111a$0$89808$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> [...]
> mine ører!!! - Hvad betyder det at det er "Value Edition"? - Er det skidt?

Det er et godt kort til de penge - klart bedre end det FX5600 som du nævner.
Du kan tjekke dette link for en sammenligning af de fleste nyere kort:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

--
Erik

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 07-02-04 15:14

"Fred Flintstone" <gth> wrote in message
> [...]
> mine ører!!! - Hvad betyder det at det er "Value Edition"? - Er det skidt?

Ja, det er fremragende. Dælens også jeg købte et hos mulitiemedieworld for
et par
100 mere.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Jakob

Dato : 07-02-04 16:41

In article <4024111a$0$89808$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, "Fred
Flintstone" <gth> says...
> [...]
> mine ører!!! - Hvad betyder det at det er "Value Edition"? - Er det skidt?

Check lige med edbpriser, her er det listet som et 9600 og ikke et 9600
pro, spørgsmålet er om de er lige kreative nok på deres egen hjemmeside
?? Jeg ved det ikke men det er værd at være opmærksom på eftersom de og
så har et 9600 pro med 128 mb ram der er dyrere !!!!

Hvis der er nogen der kan opklare dette ville det være fedt

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 07-02-04 16:44

> så har et 9600 pro med 128 mb ram der er dyrere !!!!
>
> Hvis der er nogen der kan opklare dette ville det være fedt

Ifølge nogle brugere på edbpriser er det et prokort men med langsommere
ram end normalt for et 9600 pro, derfor med lavere ydelse.

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 17:55

> Ifølge nogle brugere på edbpriser er det et prokort men med langsommere
> ram end normalt for et 9600 pro, derfor med lavere ydelse.

Se det lyder jo ikke så fedt endda... - Er der nogen herinde der kan be-
eller afkræfte? - Eller fortælle om hvor meget forskel der er i praksis...

Mvh Fred Flintstone

Fra : Aslan

Dato : 09-02-04 10:22

Fred Flintstone wrote:

> Se det lyder jo ikke så fedt endda... - Er der nogen herinde der kan
> be- eller afkræfte? - Eller fortælle om hvor meget forskel der er i
> praksis...

Jvf. Compu Mails hjemmeside
http://www.compumail.dk/varegruppe.php?gruppe_id=179&gruppenavn=Club+3D++ATI+%2B+nVidia&type=
har et alm Radeon 9600 Pro kort en chipfrekvens på 400 MHz og ramfrekvens på
300 MHz. Et Radeon 9600 Pro Value Edition har en chipfrekvens på 400 MHz og
ramfrekvens på 200 MHz. Radeon 9600 XT har 500/325.

Hvad det vil sige i praksis må du nok omkring
http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html for at kunne
gennemskue.

Held og lykke med dit nye hardware.

Aslan

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 11:40

> Held og lykke med dit nye hardware.

Takker

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 10:00

> Ifølge nogle brugere på edbpriser er det et prokort men med langsommere
> ram end normalt for et 9600 pro, derfor med lavere ydelse.

Iøvrigt - hvad med blot at overclocke det? - Burde det ikke kunne lade sig
gøre?