Lidenskabelig cello - hjælp
Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-01-04 21:03

Hej, alle.

Jeg hørte for nogen tid siden et nummer med en langsom cello, som blev
spillet med utrolig stor indlevelse og sjæl - det var simpelthen så
nakkehårene rejste sig! Kender I det?

Nu bagefter har jeg glemt, hvad det var for et nummer, men det har muligvis
været fra TV (Kan det have været i 'Edderkoppen'?).

Det har jo nok været noget med en tragisk scene eller noget andet melankolsk
noget.

Jeg kender også et andet 'cello-nummer', som på lignende vis trækker tænder
ud: "Svane"-stykket fra Dyrenes Karneval - helt suverent!

Jeg søger også andre, 1ignende 'gribende' musikstykker - nogen forslag?

I øvrigt vil jeg lige slå et slag for "Sange I Stereo" - I må simpelthen
love mig lige at fise forbi deres hjemmeside og lytte til de 3 numre, som
ligger til fri afspilning i fin MP3-format - det er guf!

Link: http://www.sangeistereo.dk/sange.html

Er I ikke enige?

--Martin.

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 22-01-04 18:55

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoREMOVETHISfanet.dk> skrev i en
meddelelse news:400edad4$0$17614$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> ud: "Svane"-stykket fra Dyrenes Karneval - helt suverent!
>
> Jeg søger også andre, 1ignende 'gribende' musikstykker - nogen forslag?

Umiddelbart vil jeg foreslå John Williams' soundtrack til "Seven Years in
Tibet", hvor Yo Yo Ma spiller noget fabuløst cello!

--
/Thomas Hillebrandt

....replace .kom with .com to get a valid address...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-01-04 14:55

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoREMOVETHISfanet.dk> wrote:

>Hej, alle.
>
>Jeg hørte for nogen tid siden et nummer med en langsom cello, som blev
>spillet med utrolig stor indlevelse og sjæl - det var simpelthen så
>nakkehårene rejste sig! Kender I det?

Det kunne være Gabriel Faure's Elegie for Cello og orkester Op. 24.
En anden mulighed er noget (fx 2. sats) fra Elgars cellokoncert.

Peter