DR Klassisk
Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 11:47

Jeg høret noget musik på DR Klassisk kl. ca.
11:15-11:25 i morges. Hvordan finder jeg ud af
hvad det var? Hvorfor står det ikke bare på
hjemmesiden?

/David

Fra : Søren Blom

Dato : 21-01-04 12:22

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev
> Jeg høret noget musik på DR Klassisk kl. ca.
> 11:15-11:25 i morges. Hvordan finder jeg ud af
> hvad det var?

Prøv at kontakt DR.

>Hvorfor står det ikke bare på hjemmesiden?

Det kan vist kun DR svare dig på.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 21-01-04 12:48

Mig bekendt har DR en lytterservice netop til dette formål. www.dr.dk og
find nummeret.. :)

Mvh,

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-01-04 13:38

David Rasmussen skrev:

> Jeg høret noget musik på DR Klassisk kl. ca.
> 11:15-11:25 i morges. Hvordan finder jeg ud af
> hvad det var? Hvorfor står det ikke bare på
> hjemmesiden?

Her er et link til playlisten for denne uges "Klassisk Formiddag":

http://www.dr.dk/p2/klassisk_formiddag/playlister/uge_04.asp?id=uge_04
(Håber at linket ikke knækker)

Der er bl.a. to værker af en fransk komponist til sidst:

onsdag d. 21. januar Til top
Telemann: Pariserkvartet nr. 3, A-dur.
Lars Ulrik Mortensen, cembalo.
Medlemmer af Randers Kammerorkester.
(DR-Produktion)
Johann Gottlieb Goldberg: Sonate, c-mol, for to violiner, bratsch og
continuo.
Lars Ulrik Mortensen, cembalo.
Medlemmer af Randers Kammerorkester.
(DR-Produktion)

Manuel de Falla: Cembalokoncert.
Lars Ulrik Mortensen, cembalo.
Randers Kammerorkester.
Dirigent: David Riddell.
(DR-Produktion)

Peter Heise: Drot og marsk, slutning.
Kurt Westi, tenor.
Poul Elming, tenor.
DR Radiokammerkoret.
DR Radiosymfoniorkestret.
Dirigent: Michael Schønwandt.
(DR-Produktion)

Beethoven: Klaverkvintet Es-dur opus 16.
Elisabeth Leonskaja, klaver.
Ensemble Wien-Berlin.
(Udlandsradioproduktion)

Francois-Joseph Gossec: Symfoni Es-dur opus 12 nr. 5.
Les Agrémens (Namur Barokorkester).
Dirigent: Guy van Wass.
(Udlandsradioproduktion)

Francois-Joseph Gossec: Sinfonia Concertante, D-dur.

Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 13:45

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Her er et link til playlisten for denne uges "Klassisk Formiddag":
>
> http://www.dr.dk/p2/klassisk_formiddag/playlister/uge_04.asp?id=uge_04
> (Håber at linket ikke knækker)

Hvordan fandt du det? Nå...

Der står da vist ikke alt det musik de spillede,
dér? Gør der?

Jeg husker nu at det var Richard Strauss' "Vier
Lieder". Men jeg ved jo ikke hvilken indspilning.
Og den står ikke på den liste, underligt nok.

/David

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-01-04 15:40

David Rasmussen skrev:
> Hvordan fandt du det? Nå...
> Der står da vist ikke alt det musik de spillede,
> dér? Gør der?

Jamen hov, det er jo slet ikke det rigtige program, jeg har
fundet. Det var P2: "Klassisk Formiddag". Det du spørger om
er jo programmet via kabelnettet. Det hedder nemlig
"DR-klassisk" som du skrev.

Det er lidt af en jungle at finde rundt i de hjemmesider, men
jeg mener at der plejer at komme playlister dér også.

Jeg prøver at lede videre.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-01-04 09:19

David Rasmussen skrev:
> Jeg husker nu at det var Richard Strauss' "Vier
> Lieder". Men jeg ved jo ikke hvilken indspilning.
> Og den står ikke på den liste, underligt nok.

Du har ret. Du *har* hørt Richard Strauss.
Jeg kan stadig ikke finde noge playliste, men programmet
mellem 1100 og 1200 på hverdage hedder "Intermezzo".
Og en googling på "intermezzo DR-klassisk" gav dette
brudstykke (åbenbart fra tekst-tv):

ONSDAG 21/01 [...]
Intermezzo 11:00 Richard Strauss' Vier letzte Lieder

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-01-04 11:25

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> brudstykke (åbenbart fra tekst-tv):
>
> ONSDAG 21/01 [...]
> Intermezzo 11:00 Richard Strauss' Vier letzte Lieder

Tak for indsatsen i hvert fald! Jeg skriver til dem. Utroligt at de ikke
har playlister på hjemmesiden.

/David

Fra : preben nielsen

Dato : 21-01-04 17:21

> Jeg høret noget musik på DR Klassisk kl. ca.
> 11:15-11:25 i morges. Hvordan finder jeg ud af

11:15 er fandenme ikke morgen ! Morgenen er slut kl. 9 - derefter
formiddag

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 17:34

preben nielsen wrote:

> 11:15 er fandenme ikke morgen ! Morgenen er slut kl. 9 - derefter
> formiddag

Ikke med min døgnrytme! :)

/David