Dream Theater
Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 00:44

Ok, så kom med nogle anbefalinger :)

Fra : -V-

Dato : 21-01-04 02:14

David Rasmussen wrote:
> Ok, så kom med nogle anbefalinger :)

Læs artiklen på Gaffa.dk i morgen tidligt.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 11:49

-V- wrote:

> Læs artiklen på Gaffa.dk i morgen tidligt.

Kan ikke finde.

/David

Fra : -V-

Dato : 21-01-04 17:32

David Rasmussen wrote:

> Kan ikke finde.

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=27211

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 18:33

-V- wrote:

> http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=27211

Okay, men jeg ville gerne have anbefalet nogle
plader, som jeg kunne lytte til. Hvilke 3 skal jeg
starte med?

/David

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-01-04 19:33

On Wed, 21 Jan 2004 18:32:56 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Okay, men jeg ville gerne have anbefalet nogle
>plader, som jeg kunne lytte til. Hvilke 3 skal jeg
>starte med?

Jeg har kun Images & Words og Awake (fy skamme til mig, skal nok få købt
nogen flere) men de er i hvert fald begge kanon.
Det var I&W jeg fik anbefalt da jeg spurgte om en plade til at starte
med, og den fangede i hvert fald mig!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Pr0gm4n

Dato : 21-01-04 19:58

> [...]
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Okay, men jeg ville gerne have anbefalet nogle
>plader, som jeg kunne lytte til. Hvilke 3 skal jeg

Hvis du er til progressiv rock skal du starte med 'Images and Words'.

Hvis du er til heavy metal og vil se hvad prog-guderne kan byde på så
skal du starte med deres seneste album 'Train of Thoughts"

Er du til musik der bare er perfekt og utroligt smukt så vil jeg
anbefale "Scenes from a Memory" - det er min favorit.

Jeg selv blev introduceret til Dream Theater via 'Change of Seasons'
som er en EP med et nummer - tittelnummeret som er rigtigt godt, samt
en række cover-numre som er gode og starte med, fordi man jo så føler
man kender numrene. Faktisk var det DT's udgave af Deep Purples
'Perfect Strangers' på dette album som fik mig ind i folden.

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 20:13

Pr0gm4n wrote:

> Hvis du er til progressiv rock skal du starte med 'Images and Words'.

Jeg er i hvert fald til Pink Floyd, Radiohead,
gammelt Genesis og meget andet godt.

Lyder lovende.

/David

Fra : Pr0gm4n

Dato : 21-01-04 19:47

On Wed, 21 Jan 2004 17:31:39 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=27211

-V-

Du skriver i ovenstående anmeldelse:
snip "...en femten minutters lang jamsekvens hvor en legesyg Petrucci
og keyboardspilleren Jordan Rudess musikalsk jagtede hinanden. Sjovt
for dem, men trist for os og koncerten, for det var nemlig
møgkedeligt...." snap

Hvor er jeg bare uenig!

Den jam var fantastisk, ikke nok med at det lød forbandet godt; men
også oplevelsen af musikkernes glæde ved musikken og hinandens modspil
var mindeværdig. Netop det at Petrucci var legesyg og at det var sjovt
for dem - gjorde det fantastisk for os.

pr0gm4n

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-01-04 20:40

On Wed, 21 Jan 2004 19:46:47 +0100, Pr0gm4n <no-spam@no-spam.dk> wrote:

> [...]
>også oplevelsen af musikkernes glæde ved musikken og hinandens modspil
>var mindeværdig. Netop det at Petrucci var legesyg og at det var sjovt

Helt enig!

Fra : -V-

Dato : 22-01-04 04:14

Pr0gm4n wrote:

> [...]
> og keyboardspilleren Jordan Rudess musikalsk jagtede hinanden. Sjovt
> for dem, men trist for os og koncerten, for det var nemlig

Det er desværre ikke mig der har skrevet det. Jeg har bare hjulpet til.

> Hvor er jeg bare uenig!

Fred være med det. Jeg er tilfældigvis enig med Frederik, og det samme var
mine medkoncertgængere, af hvem der var tre.

-V-

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 22-01-04 07:56

http://www.soundvenue.com/koncertanmeldelse.asp?id=606

Fra : -V-

Dato : 22-01-04 18:52

"Rasmus Madsen" <kafferasmus@hotmail.com> wrote in message
> http://www.soundvenue.com/koncertanmeldelse.asp?id=606

...og anmelderen er i grove træk enig med mig.

Øv bøv...

-V-

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 23-01-04 01:16

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Madsen" <kafferasmus@hotmail.com> wrote in message
>
> ..og anmelderen er i grove træk enig med mig.

Så er vi enige :)