Santorini - Grækenland
Fra : Camilla L Andersen

Dato : 29-01-04 10:16

Hejsa!

Skal en tur til Santorini i Grækenland i starten af maj måned! Er der nogle
af jer der har erfaringer med øen? Hvad skal man bare se, eller hvad skal
man undgå?
Vi skal bo på Hotel Blue Sea i Kamari.

/Camilla

Fra : Annette

Dato : 29-01-04 12:53

Tag masser af penge med Santorini er en af de dyreste græske Øer.

"Camilla L Andersen"
<camilla@wapse_detteskalduslettehvisduvilsendemailstilmig.dk> skrev i en
meddelelse news:4018cf41$0$95032$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Virgil

Dato : 31-01-04 18:00

Selvfølgelig Oia på nordspidsen og svævebanen i Fira ned til havnen og måske
æsel op ad den snoede sti.
Mange turister men et must.
Ellers ligger den forhistoriske ruinby Thira smukt på bjerget lige syd for
Kamari. Der går en vej fra Kamari derop. Tag bil, bus eller æsel derop, og
gå 3 kvarter ned ad bjerget mod Perissa bagefter, og tag en vandbus tilbage
til Kamari.

Lejer I bil kan I besøge klostret på Mt. Profitis. Prøv også at finde Mesa
Gonia: by der efter jordskælvet i 1956 blev totalt forladt.
I kan dreje væk fra hovedvejen på sydvestsiden af øen og være heldige at
finde autentiske småbyer, hvor man spiser og oplever grækenland før
turismen.

"Red Beach" helt mod syd er overvurderet, men er man i nærheden, finder man
en fin strand uden mange turister.

---
Bjarne

Fra : Jacob Riis

Dato : 31-01-04 18:36

Camilla L Andersen wrote:
> [...]
>
> Skal en tur til Santorini i Grækenland i starten af maj måned! Er der
> nogle af jer der har erfaringer med øen? Hvad skal man bare se, eller

Jeg var for et par år siden på Santorini og boede også i Kamari. Jeg kan
anbefale en lille vulkanø som ligger tæt på hovedbyen. Jeg synes det er ret
sjovt at gå rundt i et landskab som kunne se ud som om man bevægede sig på
månen. Da jeg var kunne man også se lidt røg

Hvis man ikke er bange for at gå lidt kan man i Kamari gå op ad en rimelig
høj bakke. Der er fin udsigt over byen oppe fra toppen. Der er også et par
ruiner deroppe. På vejen tilbage kan man tage en sti ned i stedet for vejen
hvis man have lidt eventyr Ellers er hovedattraktionen nok hovedbyen
Thira. Nyd fx en kop kaffe eller en is langs en café tæt på den store skrænt
(og sats på at der ikke kommer jordskælv ...

Personligt så synes jeg at udstillingen i Akotiri (udgravet ruinby) var lidt
kedelig selvom jeg kan egentlig godt lide at gå i museer. Men det er vel en
af de ting på øen man skal se. Man kan også fint bruge et par timer og gå
rundt i byen Oia oppe i toppen af øen.

Der er sikkert godt i kommer i maj, så er der ikke så mange turister på øen.
Og landskabet er nok også lidt flottere da det ikke er helt tørret ud .

God ferie.

--
Jacob