Lillee digitalt olietermometer ?
Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 16:21

Louis.de mf har analoge olietermometre i store runde instrumenthuse.
Nogen der har set nolge små fíxe af slagsen - gerne med digital
udlæsning og baggrundslys ?

Det nemmeste er jo dem der skrues i istedet for olieproppen men på min
kommer den så til at sidde bag plastikken og jeg kan ikke lige tage mig
sammen til at skære hul i det for at kunne se et termometer ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 17:53

> Det nemmeste ...

Hmm måske man selv skulle flække noget sammen. Display kan jo gøres med
2 lysdioder. For kold og for varm.

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 20:11

anders majland wrote in news:bvtsge$e49$1@sunsite.dk:

> Hmm måske man selv skulle flække noget sammen. Display kan jo
> gøres med 2 lysdioder. For kold og for varm.

Eller købe et udendørs digitalt termometer, og finde et godt sted at
sætte føleren??

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 20:42

> Eller købe et udendørs digitalt termometer, og finde et godt sted at
> sætte føleren??

tror ikke at display mm er vandtæt nok - men det kan det selvf. blive

Fra : Henning

Dato : 08-02-04 12:47

> tror ikke at display mm er vandtæt nok - men det kan det selvf. blive

Det afgørende problem med de hustermometre er, at de typisk kan måle højest 70'.

Jeg har liggende tegning til en enkel 'LED-bar-graph' temperaturviser.

Henning.

Fra : RacerNiels

Dato : 05-02-04 20:13

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bvtroq$d3$2@sunsite.dk...
> Louis.de mf har analoge olietermometre i store runde instrumenthuse.
> Nogen der har set nolge små fíxe af slagsen - gerne med digital
> udlæsning og baggrundslys ?

Ja, Louis har dem også... eller rettere - har haft. Nu kan jeg nix finde
dem.
Istedet har jeg fundet dem hos Polo:
Best.nr. 60120300240

> Det nemmeste er jo dem der skrues i istedet for olieproppen men på min
> kommer den så til at sidde bag plastikken og jeg kan ikke lige tage mig
> sammen til at skære hul i det for at kunne se et termometer ...

Ja, det skider helt vildt! Jeg ser tre muligheder:
1) Kontakten til kølevandet udskiftes og lampen for høj kølevandstempartur
sættes ud af funktion.
2) Ny bundprod med temperaturføler i.
3) Bor et hul i bundkarret og indsæt føler.

Niels
S FAU himmelblau

Fra : RacerNiels

Dato : 05-02-04 20:34

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> Istedet har jeg fundet dem hos Polo:
> Best.nr. 60120300240

Hvis ikke den lige kommer frem med det samme, så søg på daytona eller
temperatur. Der er sæføli ikke billede, men det kan ses her:
http://www.daytona.co.jp/export/temp.html

De fås både til vand og olie, men eftersom det jo er digitalt kan jeg ikke
se hvad forskellen skulle være - der er jo ingen synlig scala at tage hensyn
til...

Niels
S FAU himmelblau

Fra : anders majland

Dato : 06-02-04 08:09

> Ja, Louis har dem også... eller rettere - har haft. Nu kan jeg nix
> finde dem.
> Istedet har jeg fundet dem hos Polo:
> Best.nr. 60120300240

Yep det var noget i den stil jeg tænkte på - men de tager sig da også
godt betalt ....

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-02-04 20:16

anders majland wrote:

> Det nemmeste er jo dem der skrues i istedet for olieproppen men på min
> kommer den så til at sidde bag plastikken og jeg kan ikke lige tage
> mig sammen til at skære hul i det for at kunne se et termometer ...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2456909614&category=49882

Thomas

Fra : anders majland

Dato : 06-02-04 12:06

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2456909614&category=49882

Den kommer jo så også til at sidde skjult på plastikken ... Men det er
måske nemmere at modificere til "løst" display

Fra : Anders Majland

Dato : 07-02-04 12:40

Efter at have skruet varmenhåndtag på er mit næste el-projekt en
benzinmåler og jerg gravede det gamle link frem til possi's
spritmesser - Men de har også lavet et termometer der anvender en
cykelcomputer som display

http://www.enduro-stammtisch.de/module/temp.htm

Så måske jeg skal have 3 cykelcomputere sidden....
- "almindligt brug"
- Et til benzinmåler
- Et til temperaturmåler

--