/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ebay afgift
Fra : Brian Laursen


Dato : 04-02-04 19:01

Man bliver da godt nok tændt af at kikke på nye brugte cykler..

Når nu man prøver at beregne afgiften på told og skats side, går jeg ud fra
at det kun er vejledende, men hvor meget kan det svinge. Hvis det skulle
være nøjagtigt skulle der vel oxo oplyses hvilken model og årgang, for at få
en mere præcis afgift.


--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen" i vildrede"
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk ny hjemmeside
http://home1.stofanet.dk/cashman



 
 
TheHobbit (04-02-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 04-02-04 19:42

> Man bliver da godt nok tændt af at kikke på nye brugte cykler..
Ja, udvalget i Tyskland og priser på MC'er uden afgift - det er sgu noget
der gør kællingerne fugtige i fugen.

> Når nu man prøver at beregne afgiften på told og skats side, går jeg ud
fra
> at det kun er vejledende, men hvor meget kan det svinge. Hvis det skulle
> være nøjagtigt skulle der vel oxo oplyses hvilken model og årgang, for at

> en mere præcis afgift.

Gå ind på: http://modep.toldskat.dk og tryk "Vurderinger" der kan du sikkert
finde en lignene model og se hvad der tidligere er betalt i afgift for sådan
én. Beregningen kan du somsådan ikke bruge til noget i forb. med import da
du jo ikke ved hvad værdien uden afgift er. Det er nemlig ikke din købspris
der afgør det - der er noget T&S bestemmer. Så selvom du køber en "Racer
600" til 500 kr så skal du betale 50.690 kr i afgift, hvis de bestemmer sig
for at den er 29.310 kr værd.

/Stephan



Brian Laursen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 04-02-04 21:17

TheHobbit wrote:
>> Man bliver da godt nok tændt af at kikke på nye brugte cykler..
> Ja, udvalget i Tyskland og priser på MC'er uden afgift - det er sgu
> noget der gør kællingerne fugtige i fugen.
>
>> Når nu man prøver at beregne afgiften på told og skats side, går jeg
>> ud fra at det kun er vejledende, men hvor meget kan det svinge. Hvis
>> det skulle være nøjagtigt skulle der vel oxo oplyses hvilken model
>> og årgang, for at få en mere præcis afgift.
>
> Gå ind på: http://modep.toldskat.dk og tryk "Vurderinger" der kan du
> sikkert finde en lignene model og se hvad der tidligere er betalt i
> afgift for sådan én. Beregningen kan du somsådan ikke bruge til noget
> i forb. med import da du jo ikke ved hvad værdien uden afgift er. Det
> er nemlig ikke din købspris der afgør det - der er noget T&S
> bestemmer. Så selvom du køber en "Racer 600" til 500 kr så skal du
> betale 50.690 kr i afgift, hvis de bestemmer sig for at den er 29.310
> kr værd.
>
> /Stephan

Jamen hvad skal jeg så bruge den formular til???? Vuderinger er noget mede
lige til. Der kan man da danne sig et overblik over hvad det koster. Honda
Blackbird starter fra 118.000 kr og op efter. Se det er jo til at ta og føle
på.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r,
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman



Armand (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-04 19:56


"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40213373$0$17618$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Man bliver da godt nok tændt af at kikke på nye brugte cykler..
>
> Når nu man prøver at beregne afgiften på told og skats side, går jeg ud
fra
> at det kun er vejledende, men hvor meget kan det svinge. Hvis det skulle
> være nøjagtigt skulle der vel oxo oplyses hvilken model og årgang, for at

> en mere præcis afgift.

Når man surfer efter import-emner er det en god tommelfinger-regel at
udpegede modeller ikke bør koste mere end 1/3 af det danske
brugtprisleje -Derved firholder man beløb til et mindre overskud på importen
(og det m da være for at få en billig model at man besværer sig med
import?!).
Hvis hjemtagelsesudgifterne bliver høje p.g.a. UK-færge eller langdistance i
det kontinentale EU skal dén beregning være tilsvarende lavere :-|

--
Armand.



Brian Laursen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 04-02-04 21:11

Armand wrote:
> "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40213373$0$17618$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> Man bliver da godt nok tændt af at kikke på nye brugte cykler..
>>
>> Når nu man prøver at beregne afgiften på told og skats side, går jeg
>> ud fra at det kun er vejledende, men hvor meget kan det svinge. Hvis
>> det skulle være nøjagtigt skulle der vel oxo oplyses hvilken model
>> og årgang, for at få en mere præcis afgift.
>
> Når man surfer efter import-emner er det en god tommelfinger-regel at
> udpegede modeller ikke bør koste mere end 1/3 af det danske
> brugtprisleje -Derved firholder man beløb til et mindre overskud på
> importen (og det m da være for at få en billig model at man besværer
> sig med import?!).
> Hvis hjemtagelsesudgifterne bliver høje p.g.a. UK-færge eller
> langdistance i det kontinentale EU skal dén beregning være
> tilsvarende lavere :-|

aha så det vil sige at hvis f.eks en blackbird herhjemme koster 150.000 kr,
så må den ikke koster over 50.000 kr i indkøb i udlandet.
Hmm mon ikke man kan finde en eller 2 under 6000 euro.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman



Jan (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 04-02-04 22:10


"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk>
> aha så det vil sige at hvis f.eks en blackbird herhjemme koster 150.000
kr,
> så må den ikke koster over 50.000 kr i indkøb i udlandet.
> Hmm mon ikke man kan finde en eller 2 under 6000 euro.

> Venlig Hilsen

> Brian W. Laursen
> http://dfmc.dk/155
´
Hej Brian.

Har du fået solgt yamahaen ? Er det blackbird du går efter at importere, så
har jeg tjekket markedet ud de sidste 3 måneder og lært en del. Det kan rent
faktisk sagtens betale sig at hente en i tyskland.. og så har man jo også
mulighed for at få den i "den rigtige" farve (der er jo ikke mange til salg
herhjemme. Du er velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål.. eller du
kan evt. slå på tråden

Mvh. Jan
(måske du bedre kan huske mig som "fætteren" fra Elgene



Brian Laursen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 05-02-04 16:17

Jan wrote:
>
> Har du fået solgt yamahaen ? Er det blackbird du går efter at
> importere, så har jeg tjekket markedet ud de sidste 3 måneder og lært
> en del. Det kan rent faktisk sagtens betale sig at hente en i
> tyskland.. og så har man jo også mulighed for at få den i "den
> rigtige" farve (der er jo ikke mange til salg herhjemme. Du er
> velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål.. eller du kan evt.
> slå på tråden
>
> Mvh. Jan
> (måske du bedre kan huske mig som "fætteren" fra Elgene

Hey du. Nej jeg har ikke solgt den endnu. Kan ikke rigtig beslutte mig . Den
er sku lidt for fed at skille sig af med. Men kæresten mener at vi skal ha
en bird. Jeg har lidt gang i en byttehandel med en forhaler her fra århus.
Skal ud og se på en BB i weekenden han har hentet hjem. Men når han nu siger
50.000 uden afgift, så lød det jo billigt lige indtil jeg så priserne på
Ebay. Der kan man få en nyere model med lavere km tal, til samme pris ved at
hente selv.

Men kan han lave en god pris på bytte så slår jeg sku til. Så har jeg jo
garantien

Kommer du og besøger os andre i morgen sammen med resten??? Så holder vi en
kæmpe fest i Galten *ggg*

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman



Jan (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 05-02-04 21:36


"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> wrote in message
news:40225e63$0$27608$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jan wrote:
> >
> > Har du fået solgt yamahaen ? Er det blackbird du går efter at
> > importere, så har jeg tjekket markedet ud de sidste 3 måneder og lært
> > en del. Det kan rent faktisk sagtens betale sig at hente en i
> > tyskland.. og så har man jo også mulighed for at få den i "den
> > rigtige" farve (der er jo ikke mange til salg herhjemme. Du er
> > velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål.. eller du kan evt.
> > slå på tråden
> >
> > Mvh. Jan
> > (måske du bedre kan huske mig som "fætteren" fra Elgene
>
> Hey du. Nej jeg har ikke solgt den endnu. Kan ikke rigtig beslutte mig .
Den
> er sku lidt for fed at skille sig af med. Men kæresten mener at vi skal ha
> en bird. Jeg har lidt gang i en byttehandel med en forhaler her fra århus.
> Skal ud og se på en BB i weekenden han har hentet hjem. Men når han nu
siger
> 50.000 uden afgift, så lød det jo billigt lige indtil jeg så priserne på
> Ebay. Der kan man få en nyere model med lavere km tal, til samme pris ved
at
> hente selv.
>
> Men kan han lave en god pris på bytte så slår jeg sku til. Så har jeg jo
> garantien
>
> Kommer du og besøger os andre i morgen sammen med resten??? Så holder vi
en
> kæmpe fest i Galten *ggg*
>
> --
> Venlig Hilsen
>
> Brian W. Laursen
> http://dfmc.dk/155
>
> yzf1000r
> http://www.Galtenmc.dk
> http://home1.stofanet.dk/cashman

Hey.
Hvis det er modellen med karburator kan du finde masser af dem til 5-6000
euro i Tyskland. Afgiften er ca. 80-85.000 for en ´97 model. Facit =
Blackbird for 125/130 kkr. + transport. Det finder man ikke så mange til
herhjemme, men der er dog en til salg i touring nyt til ca. 138 kkr.
Fordelen er, at der er lidt større udvalg i tyskland vedr. farve osv. Jeg
regner selv med at hente en til foråret, når jeg har fået solgt min F3.
Frankies har 3 Birds stående. En ´97 og to ´99 til henholdsvis 97=150kkr. og
99=170 kkr.. .var lige inde omkring i dag. Han ville faktisk give en meget
fornugtigt byttepris på min cykel, så han var måske et besøg værd, hvis du
altså vil købe i Danmark.

Jeg kan desværre ikke kigge forbi i morgen, da jeg skal knokle hele
weekenden, så det må jeg ha´ til gode. Vi holder for øvrigt åbent hus
arrangement d. 27. marts, hvis i skulle være interesserede. Jeg sætter mig
nok på scenen med guitaren, og så knalder vi til den i baren

Jan
(som synes Brians kæreste har en rigtig god indflydelse på ham med hensyn
til valg af mc *G*)



Richard (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 04-02-04 20:15

Brian Laursen wrote:

> Man bliver da godt nok tændt af at kikke på nye brugte cykler..

Ja, næsten mere tændt end af at kigge på nye, ikk'

> Når nu man prøver at beregne afgiften på told og skats side, går jeg ud fra
> at det kun er vejledende, men hvor meget kan det svinge. Hvis det skulle
> være nøjagtigt skulle der vel oxo oplyses hvilken model og årgang, for at få
> en mere præcis afgift.

Ja, du kan jo få oplyst et depositum i løbet af et par uger, hvis du
sender en kopi af den udenlandske registreringsattest ind til Told&Skat
sammen med den til formålet udfyldte formular. Men så er auktionen jo nok
lukket for længst

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408911
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste