/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tænding dt 125 r
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-04 18:33

Claus Rittig skrev engang i en meddelelse ang køb af brugt Yamaha DT 125 R
på spørgsmålet om der var noget specielt man skulle kigge efter:
Næh, bare det man plejer at kigge efter på en brugt motorcykel. Den har
vist
ikke nogen decideret svage sider. Tjek for slør i alle lejer og tjek at den
går rent for fuld gas - mange af de "lilla" har et eller andet
tændingsproblem, og vil ikke gå ordentligt medmindre man bruger et
hundedyrt
specialtændrør

Så spørger jeg er der nogen der lige ved hvilket special tændrør der er tale
om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at 4takte og
håbede på at problemet kunne løses med nyt tændrør

er der evt nogen der kender andre nemmere og billigere løsninger på
problemet ??

På forhånd tak

Brian



 
 
Henrik Steen Larsen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 04-02-04 18:57

> Så spørger jeg er der nogen der lige ved hvilket special tændrør der er
tale
> om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at 4takte
og
> håbede på at problemet kunne løses med nyt tændrør

Bo kunne nok være interesseret i sådan nogen...

*for nu lige at træde i det én gang til *



Armand (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-04 19:52


"brian jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:40212ce7$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Så spørger jeg er der nogen der lige ved hvilket special tændrør der er
tale
> om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at 4takte
> og håbede på at problemet kunne løses med nyt tændrør
> er der evt nogen der kender andre nemmere og billigere løsninger på
> problemet ??

Hva' mæ' en anden løsning?
Jeg tror nemlig ikke på at det er et elektrisk problem, og eftersom at det
er en ting der er opstået kan det i mine øjne være ét á to problemer:

a)
Du definerer tæt omkring omdrejningstal; og holder dét vand (ofte er folk
overfikseret på rpm-instrumentet og glemmer at tage gasstillingen i
betragtning!), så lyder det nærmest som udstødningen er godt og grundigt
tilkokset i koks fra totakts-olien!
Adskillese i mulig grad og mekanisk rensning og evt. afbrænding med en
gasflamme, eller iblødsætning/udskylning i petroleum eller lud, er vejen
frem hér!

b)
Hvis det snarere er tung gasgivning der provokerer motoren til at firetakte,
gætter jeg på vand eller snavs i svømmerhuset!
Tømning af svømmerhuset v.h.a. den bund- prop/skrue der måtte forekomme, og
genopfyldning efter(!) at tankens indhold har fået en spritkur for at fjerne
vand dér, så man ikke gen-forurener svømmerhuset, er metoden til at klare
den sag!

Diagnosticer lige en ekstra gang, og afhjælp i henhold dertil!

--
Armand.



Claus Rittig (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-02-04 23:45

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bvrfdp$24u1$2@news.cybercity.dk...

> > om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at
4takte

> Hva' mæ' en anden løsning?
> Jeg tror nemlig ikke på at det er et elektrisk problem, og eftersom at det
> er en ting der er opstået kan det i mine øjne være ét á to problemer:

Det kan være en ting mere: YPVS.
Virker den? Lige netop 6000rpm er vist der hvor den åbner, ikke? Man kunne
godt forestille sig at den var groet fast, måske? Hvornår er den sidst
blevet renset? Siger den de velkendte servo-lyde når du drejer
tændingsnøglen?

Rittig



Edvard Korsbæk (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 05-02-04 07:22

Rensning af totakts udstødningsrør sker nemmest og med stor effektivitet med
'Afløbsrens' - Det er NaOH i piller, og der skal godt med vand efter.
Luk den ene ende med tape eller lignende, hæld ½ flaske i røret, vand
(Eventuelt kogende) i til røret er fyldt, Vent 30 minutter, Hæld vandet ud
igen, skyl efter med haveslangen.
Selv en Puch knallert kan gøres køreklar igen på den måde.
PAS PÅ ØJNENE - Det kan finde på at stødkoge, og sikkerhedsbriller er en god
ting.


--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bvrfdp$24u1$2@news.cybercity.dk...
>
> "brian jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:40212ce7$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Så spørger jeg er der nogen der lige ved hvilket special tændrør der er
> tale
> > om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at
4takte
> > og håbede på at problemet kunne løses med nyt tændrør
> > er der evt nogen der kender andre nemmere og billigere løsninger på
> > problemet ??
>
> Hva' mæ' en anden løsning?
> Jeg tror nemlig ikke på at det er et elektrisk problem, og eftersom at det
> er en ting der er opstået kan det i mine øjne være ét á to problemer:
>
> a)
> Du definerer tæt omkring omdrejningstal; og holder dét vand (ofte er folk
> overfikseret på rpm-instrumentet og glemmer at tage gasstillingen i
> betragtning!), så lyder det nærmest som udstødningen er godt og grundigt
> tilkokset i koks fra totakts-olien!
> Adskillese i mulig grad og mekanisk rensning og evt. afbrænding med en
> gasflamme, eller iblødsætning/udskylning i petroleum eller lud, er vejen
> frem hér!
>
> b)
> Hvis det snarere er tung gasgivning der provokerer motoren til at
firetakte,
> gætter jeg på vand eller snavs i svømmerhuset!
> Tømning af svømmerhuset v.h.a. den bund- prop/skrue der måtte forekomme,
og
> genopfyldning efter(!) at tankens indhold har fået en spritkur for at
fjerne
> vand dér, så man ikke gen-forurener svømmerhuset, er metoden til at klare
> den sag!
>
> Diagnosticer lige en ekstra gang, og afhjælp i henhold dertil!
>
> --
> Armand.
>
>



Per (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 04-02-04 20:38


"brian jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:40212ce7$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Claus Rittig skrev engang i en meddelelse ang køb af brugt Yamaha DT 125 R
> på spørgsmålet om der var noget specielt man skulle kigge efter:
> Næh, bare det man plejer at kigge efter på en brugt motorcykel. Den har
> vist
> ikke nogen decideret svage sider. Tjek for slør i alle lejer og tjek at
den
> går rent for fuld gas - mange af de "lilla" har et eller andet
> tændingsproblem, og vil ikke gå ordentligt medmindre man bruger et
> hundedyrt
> specialtændrør
>
> Så spørger jeg er der nogen der lige ved hvilket special tændrør der er
tale
> om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at 4takte
og
> håbede på at problemet kunne løses med nyt tændrør
>
> er der evt nogen der kender andre nemmere og billigere løsninger på
> problemet ??
>
> På forhånd tak
>
> Brian
---

Der kunne være et problem med din tændhætte hvis den har en dårlig impedans.

Prøv at sætte en anden tændhætte på - jeg har haft samme problem med en
anden to-takter engang.

Ellers lyder Armans råd også gode.

Mvh. Per - tidligere dt125r ejer.



---
Denne mail er certificeret virusfri
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.577 / Virus Database: 366 - Release Date: 03-02-2004



Ukendt (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-04 06:32


> ---
>
> Der kunne være et problem med din tændhætte hvis den har en dårlig
impedans.
>
> Prøv at sætte en anden tændhætte på - jeg har haft samme problem med en
> anden to-takter engang.
>
> Ellers lyder Armans råd også gode.
>
> Mvh. Per - tidligere dt125r ejer.
>
>
> Jamen mange tak for de gode råd jeg vil prøve at skille den lidt ad og se
hvad der kan være galt
til claus kan jeg sige, ja ypvsèn resetter når jeg slår tænding til så jeg
tror da nok den virker fint

Brian
>



Soren Lindholt (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 06-02-04 23:44



brian jensen <b.zsnabelaoncable.dk> wrote in article
<40212ce7$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Claus Rittig skrev engang i en meddelelse ang køb af brugt Yamaha DT 125
R
> på spørgsmålet om der var noget specielt man skulle kigge efter:
> Næh, bare det man plejer at kigge efter på en brugt motorcykel. Den har
> vist
> ikke nogen decideret svage sider. Tjek for slør i alle lejer og tjek at
den
> går rent for fuld gas - mange af de "lilla" har et eller andet
> tændingsproblem, og vil ikke gå ordentligt medmindre man bruger et
> hundedyrt
> specialtændrør
>
> Så spørger jeg er der nogen der lige ved hvilket special tændrør der er
tale
> om da min lilla dt 125 r når den kommer over 6000 omd. begynder at 4takte
og
> håbede på at problemet kunne løses med nyt tændrør

Tændrøret skal være et R-rør, feks. BR9ES, og de er ikke særlig dyre, højst
en halvtredser, jeg tager 25 for dem.
Det forlyder at hvis det ikke er det radiostøjdæmpede rør kan det forstyrre
elektronikken, som styrer, ja netop YPVSen som åbner ved 7000 rpm.
Tjek forbindelserne til ypvs motoren osv.
Vand i karburator?
Dårlig tændrørshætte?

Søren

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste