Sommeropbevaring.......
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 03-02-04 22:34

Hej,
Der skulle vel ikke være en eller anden der har en elegant løsning på dette
lille problem: Min GS500 står lunt og godt i vinter, men når jeg søndag den
29. februar trækker den af stald skal den de næste 9 måneder stå i en
ualmindelig luftig carport, hvor den på tørre dage bliver vældig støvet og
på våde dage vældig våd. Jeg har plads nok til at bygge en lille MC-garage
eller lignende, og ville lige høre om nogen skulle ligge inde med en
beskrivelse af et sådant (veludført) projekt.
Tommy

Fra : Bo-gsxR

Dato : 04-02-04 11:29

> [...]
> lille MC-garage eller lignende, og ville lige høre om nogen skulle
> ligge inde med en beskrivelse af et sådant (veludført) projekt.

jeg selv er ikk intereseret, men jeg tror det vil hjælpe andre. Hvis
du fortæller i hvilket område du bor!!

bo-gsxR - med carport

Fra : Shsj

Dato : 04-02-04 13:10

"Tommy Jakobsen" <hr.jakobsenxxx@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> eller lignende, og ville lige høre om nogen skulle ligge inde med en
> beskrivelse af et sådant (veludført) projekt.

Man kan godt nok ikke sige at det er et projekt, men det telt der vises
nederst på denne side: http://www.kjmotorcykler.dk/mc_garage.htm
....det ser da meget nemt og smart ud?

Mvh.
Shsj

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-02-04 23:54

FJERN wrote:

> Man kan godt nok ikke sige at det er et projekt, men det telt der vises
> nederst på denne side: http://www.kjmotorcykler.dk/mc_garage.htm
> ...det ser da meget nemt og smart ud?

I blæsevejr skal man bare huske på at parkering udendøre, kan være lidt
risikofyldt, bare spørg Tony L. :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : yamar kim

Dato : 04-02-04 13:24

Hos www.louis.de kan du købe overtræk lige til dit behov og pengepung, jeg
har selv købt en billig en og været meget tilfreds med den

Yamar Kim

Fra : Richard

Dato : 04-02-04 17:35

Tommy Jakobsen wrote:

> [...]
> eller lignende, og ville lige høre om nogen skulle ligge inde med en
> beskrivelse af et sådant (veludført) projekt.

Hvor meget projekt vil du have? - er det ikke blot at:
- opsætte en skærm for vind og regn i form af nogle plader ophængt i
carporten og evt. afstivet med et par jordspyd/pæle til at sikre dem
sideværts forneden
- sørge for ordentlig udluftning
- stille cyklen op på en 4" lægte, så hjulene bliver hævet fra det støv,
der måtte fyge ind under pladerne
- hænge et stoftelt eller indendørs mc-garage over cyklen, gerne løftet
fri af lak, chrom etc
- sprøjte cyklen ind i vintervoks, fx Motorex P&S 645, som du så pudser af
med en omgang voks mere til sin tid. Muligvis skal den have et sprøjt
vintervoks eller to mere i perioden i takt med, at voksen fordamper.

Sådan nogenlunde ville jeg da gøre i din situation. Voksen er vigtig
uanset afskærmningen; det holder finishen frisk og beskytter mod oxidering.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Leonard

Dato : 04-02-04 18:04

rpaderichard@netscape.net (Richard) wrote:

>- sprøjte cyklen ind i vintervoks, fx Motorex P&S 645, som du så pudser af
>med en omgang voks mere til sin tid. Muligvis skal den have et sprøjt
>vintervoks eller to mere i perioden i takt med, at voksen fordamper.

Nu spurgte han jo til en sommergarage ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Richard

Dato : 04-02-04 20:25

Leonard wrote:

> Nu spurgte han jo til en sommergarage ...

Så kalder vi det da bare sommervoks i stedet...

...uundværligt er det til (udendørs) opbevaring i det danske klima,
klimaskærm eller ej IMHO

Fra : Armand

Dato : 04-02-04 17:40

"Tommy Jakobsen" <hr.jakobsenxxx@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller lignende, og ville lige høre om nogen skulle ligge inde med en
> beskrivelse af et sådant (veludført) projekt.

Gruby har på sin site (gruby.dk?), en grundig beskrivelse af arbejdet i at
bygge sig en garage/&værksted i baghaven!

--
Armand.