CB1300 ??? i dk ???
Fra : --=Stone=--

Dato : 03-02-04 21:58

Jeg ved det har været oppe før, men men men.....

Hvordan er det nu lige det forholder sig med CB1300 Supersport - har den
aldrig været til salg i dk. ? - der er ikke nogle at finde på dba !
Hvordan hvis jeg evt. tager en hjem fra .de ?? hvordan vil de så beregne
afg. ?
er det over hovedet muligt at hente en og få den indreg. ...tænker mht.
typegodkendelse ?

Ja jeg er lidt bidt af den CB1300 SS og er vel så tæt på at ville hente en i
..de !! så jeg måtte lige have genopfrisket nogle af min spørgsmål.

--
Steen
CB1100/1200F/R 85' Street Fighter Style

Fra : --=Stone=--

Dato : 03-02-04 22:08

den er her : http://makeashorterlink.com/?R14025A47

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:28

Så køb dog en Honda X11 og få den ultimative Streetfigther :))

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-02-04 11:01

> typegodkendelse ?
>
> Ja jeg er lidt bidt af den CB1300 SS og er vel så tæt på at ville hente en
> .de !! så jeg måtte lige have genopfrisket nogle af min spørgsmål.

Har lige fået en mail fra Nellemann, CB1300 kan købes i dk hvis der lægges
en ordre på cyklen, ca pris 190.000.-

Tja hvad er det en X11 koster fra ny ??

Fra : Richard

Dato : 04-02-04 17:24

--=Stone=-- wrote:

> [...]

Igen, igen - hvis du VIL have den CB1300, skal du bare hente den hjem,
lukke øjnene for hvad afgiften bliver og så nyde din fede kværn

Hvis du vil have et rimelig sikkert bud på afgiften, beder du sælger om en
kopi af dens Fahrzeugbrief og sender det til Told&Skat sammen med en
ansøgning om at få oplyst forhåndsafgiften.

Hvis du kan nøjes med et mindre præcist bud på afgiften, ser du på
handelsværdien af Yamaha FJ1200, lægger 15-25 pct oven i markedsprisen og
udregner så dit overslag på afgiften derfra. Prisen på X11 kan sikkert
også bruges, men den er der nok ikke så mange af...

> Har lige fået en mail fra Nellemann, CB1300 kan købes i dk hvis der lægges
> en ordre på cyklen, ca pris 190.000.-

Ja, det er jo tilsyneladende i Nellemanns kalkulation, at kæden hopper af.
For den tyske nypris var vist ca. 10kEUR hvilket burde/kunne modsvare en
pris på ca. 160.000 herhjemme. Lidt over en FJ1200 - cirka på linie med en
VTR svjh; men check evt. selv nypriserne.

Så du må nok regne med, at Nellemann de vil oplyse Told&Skat et
tilsvarende for højt bud på en gadepris for en CB1300 tilbage i 1998-99.
Det er mit argument for de ekstra 10-25 pct. ifht oven for. (Told%Skat
siger selv, at de spørger importøren om nypriser, når de skal finde
handelsværdi på brugtimporterede køretøjer, der ikke har været importeret
fra nye).

> Tja hvad er det en X11 koster fra ny ??

Men er det nu også den, du vil have

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-02-04 22:48

"Richard" wrote in message >

> Igen, igen - hvis du VIL have den CB1300, skal du bare hente den hjem,
> lukke øjnene for hvad afgiften bliver og så nyde din fede kværn

Tja du har nok ret.... og ja jeg VIL ha den... spørgsmålet bliver jo bare om
hvornår... prisen skal jo helst være bare lidt ok..
så (5150 Euro ) ca. 38625.- Dkr + Afg. ca. 80000.- ( ca. pris for FJ 1200
fra 94 100.000 og 80 % = 80000 ) = ca.130.000.- er ok for en cykel fra
1998 med 23000 km. - tja det er sq mange penge... meeennn det er jo
"cyklen", har hørt fra flere at det er for meget for en gammel cykel, set i
forhold til eks. GSX1400 til 145000.- fra ny... der kan være lidt om
snakken.. men CB'eren er bare federe end GSX'eren....

> Hvis du vil have et rimelig sikkert bud på afgiften, beder du sælger om en
> kopi af dens Fahrzeugbrief og sender det til Told&Skat sammen med en
> ansøgning om at få oplyst forhåndsafgiften.

Har taget kontakt til sælger, venter spændt på om han vil sende en kopi

> [...]
> udregner så dit overslag på afgiften derfra. Prisen på X11 kan sikkert
> også bruges, men den er der nok ikke så mange af...

Vil søge på DBA.dk for at danne mig et lille indtryk af prisen.. den var
110.000 for en 94 i pæn tilstand

> [...]
> pris på ca. 160.000 herhjemme. Lidt over en FJ1200 - cirka på linie med en
> VTR svjh; men check evt. selv nypriserne.

ja der er noget galt.. helt klart :
her er nøjagtig hvad nellemann skrev :

CB 1300 vil i Danmark komme til at koste ca. kr. 190.000, og da store naked
bikes kun sælges i Danmark på prisen og ikke på deres øvrige kvaliteter, har
vi valgt ikke at markedsføre ovennævnte model i Danmark.

Såfremt vi modtager en fast ordre fra en af vore forhandlere, vil vi forsøge
at fremskaffe et eksemplar fra en af vore importørkollegaer.

Man forstår dem jo godt, for de har ikke et marked med en cykel til den pris
når GSX1400 kan gå til 145000.- med det er jo ikke en CB'er æv æv æv.....

> [...]
> siger selv, at de spørger importøren om nypriser, når de skal finde
> handelsværdi på brugtimporterede køretøjer, der ikke har været importeret

kan godt følge dig..

> Men er det nu også den, du vil have

Nej det er det jo ikke... det er jo CB1300 mit hjerte slår for

Fra : Per Emborg

Dato : 04-02-04 23:01

Der findes også en anden model a la den cb1300 Som hedder Honda X4 mon ikke
det er samme motor

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2457839105&category=9806&sspagename=STRK%3AMEBWA%3AIT&rd=1

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-02-04 23:32

"Per Emborg" wrote in message
> Der findes også en anden model a la den cb1300 Som hedder Honda X4 mon
> [...]

Jo det er det sikkert, har godt set den et par gange, sidst er den nævnt for
et par dage siden i denne gruppe.... men det er jo lidt bouldevard race ala
v-max .... det er ikke helt det jeg søger... men kunne man nu bare smide
motoren over i den cykel jeg har idag... ho ho ho ... men det kræver vist
lidt mere end godt er

Fra : Richard

Dato : 05-02-04 18:46

--=Stone=-- wrote:

> [...]
> motoren over i den cykel jeg har idag... ho ho ho ... men det kræver vist

Det er vist samme motor, der begge er videreudviklet fra den tidligere
CB1000 Big One / Big-1. Bare træls, de ikke kunne lave en ordentlig
V4'er i stedet

Hm, hvordan passer den motor mon med din CB1100'er - boringen er vist en
del større, slaglængden til gengæld ikke, så hvis bare der er plads i
bredden

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 05-02-04 18:42

--=Stone=-- wrote:

> [...]
> forhold til eks. GSX1400 til 145000.- fra ny... der kan være lidt om
> snakken.. men CB'eren er bare federe end GSX'eren....

Det er jo netop det udefinerbare "federe", du skal holde op mod prisen -
uden iøvrigt at kommentere din udregning

> Har taget kontakt til sælger, venter spændt på om han vil sende en kopi

Krydser fingre; så er du jo godt på vej

> [...]
> bikes kun sælges i Danmark på prisen og ikke på deres øvrige kvaliteter, har
> vi valgt ikke at markedsføre ovennævnte model i Danmark.

Og det er jo en underlig høj pris, for hvis man sammenligner med de
tyske priser på VTR, CBR600F & RR burde CB1300 koste lige under eller
over 170kkr herhjemme. Surt Kurt

> Man forstår dem jo godt, for de har ikke et marked med en cykel til den pris
> når GSX1400 kan gå til 145000.- med det er jo ikke en CB'er æv æv æv.....

Det er til gengæld en relativt god pris sammenlignet med den tyske, der
vist knap nok ligger ca. 10pct under CB1300 dernede. Men Reinhardt er
dygtig til at skrue lave salgspriser på cyklerne - reservedelspriserne
kender jeg dog ikke...

Fra : Knorsfis

Dato : 04-02-04 14:58

"--=Stone=--" <bugtrup@SPAMemail.dk ( fjern SPAM )> wrote in message news:<40200b66$0$30072$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Jeg ved det har været oppe før, men men men.....
>
> Hvordan er det nu lige det forholder sig med CB1300 Supersport - har den
> aldrig været til salg i dk. ? - der er ikke nogle at finde på dba !

Nope. hverken den gamle eller den nye model
Nelle,am vurderede at den med dansk afgift ville blive for dyr...

> Hvordan hvis jeg evt. tager en hjem fra .de ?? hvordan vil de så beregne
> afg. ?

De kan stadig godt finde ud af nyprisen uden afgift, og ellers kunne
jeg tæbke mig til at den skulle til vurdering.
Du kan på T&S hjemmeside se hvad de tager i afgift for en CB1000 Big
One... det er en god del

> er det over hovedet muligt at hente en og få den indreg. ...tænker mht.
> typegodkendelse ?

Det skulle vist ikke blive noget problem.

> Ja jeg er lidt bidt af den CB1300 SS og er vel så tæt på at ville hente en i
> .de !! så jeg måtte lige have genopfrisket nogle af min spørgsmål.

Ja jeg ville sgu' også gerne have en, hvis jeg havde en kvart
million....

Jesper

Fra : Per Emborg

Dato : 04-02-04 17:59

Ny prisen på Honda X-Eleven = X11 er 184.995kr

Og nu har jeg kørt på min i 3 år og den er ikke til salg :))

Og endnu har jeg ikke set baghjulet af andre fra de 0-150 km/t men derefter
så kommer de sku hurtigt , men de der Kawa zx12 er godt med :(

PS jeg blev så glad for min at jeg købte en extra til Dragracing , men der
kommer jeg sku til kort og skal i gang med en tunning og det er sku ikke
billy

www.kvikteam.dk