Reparation af saddelovertræk - lim ? ?
Fra : Claus Bjerre

Dato : 03-02-04 21:37

Hej folks,

Saddelovertrækket på min Honda har fået en revne
i siden på en 4-5 cm langs en syning oppe mod tanken.
Det der nok ville være mest oplagt var at lægge en lap
ind under og så lime. Eller hvad ? Der er ikke rigtigt
plads til det hønsestrik som jeg ellers lærte til
perfektion i 4'de klasse eller deromkring...
Men det jeg ikke lige kan regne ud er hvad for en lim
der kan holde til en ekstrem sol-og-sommer dag ? Min
erfaring siger mig at almindelige kontaktlime, epoxy
lime og andre i samme skuffe bliver hurtigt bløde som
temperaturen stiger.
Eller er jeg igang med at søge en løsning til et
ikke-eksisterende problem ?

Claus Bjerre

Fra : Lasse

Dato : 03-02-04 23:25

Claus Bjerre wrote:

> [...]

> lime og andre i samme skuffe bliver hurtigt bløde som
> temperaturen stiger.
> Eller er jeg igang med at søge en løsning til et

Jeg havde det samme problem på min gammel xs 400 hvor der var rævner
omkring syningerne og prøvede også at reperere med det ene og det andet,
og det virkede skam ikke rigtig. Så jeg købte et nyt overtræk hos en
saddesmager, (han har en iternet side men kan ikke huske adrassen) og det
var ikke ret dyrt. Han har de de fleste modeller og resultatet blev
faktisk rigtig godt.
Lasse
transalp

Fra : Hekto

Dato : 03-02-04 23:32

www.gtsadler.dk

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Claus Bjerre

Dato : 04-02-04 23:37

Tak for linket... Jeg prøver noget fusk til en start,
så kan jeg smutte forbi Brovst en tur når der er noget
tohjulet at smutte afsted på...

Claus Bjerre

Fra : Armand

Dato : 05-02-04 22:07

"Claus Bjerre" <clausplonkb@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
newsr2vafzm50qtqrb@news.stofanet.dk...

> Tak for linket... Jeg prøver noget fusk til en start,
> så kan jeg smutte forbi Brovst en tur når der er noget
> tohjulet at smutte afsted på...

Du får det sikkert alligevel ikke lavet mens du venter, og hjemturen bliver
lang uden saddel
Så uanset årstiden bliver det v.h.a. P&T at den sag skal klares, og derved
er lavsæsonen langt den mest praktiske at få ordnet sådant under!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 22:42

Armand wrote in news:bvucsq$309e$3@news.cybercity.dk:

> [...]
> Så uanset årstiden bliver det v.h.a. P&T at den sag skal klares,
> og derved er lavsæsonen langt den mest praktiske at få ordnet

Forkert igen Armand! ;0)

Han er vist ret hurtig, for han tager kun 100,- for at sætte det på,
og når man taler med ham i telefonen, lyder han til at være en sindig
fyr!

Fra : yamar kim

Dato : 04-02-04 13:02

Jeg har godt nok kun et lille hul i mit overtræk men nok til den suger
masser af vand som kommer ud, når der en der sætter sig bagpå som de så for
meget glæde af
Jeg tænkt mig lime en lap på inde fra, med silikone, håber det dur, men
hører gerne fra andre der måske har bedre forslag.

Yamar Kim

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-02-04 13:36

yamar kim skrev:

> [...]
> Jeg tænkt mig lime en lap på inde fra, med silikone, håber det dur,
> men hører gerne fra andre der måske har bedre forslag.

....købte et uoriginalt betræk til min, og skød det fast på bagsiden med
en dertil indrettet clipsemaskine - overtrækket kostede omkring 250 kr.
og var lisså flot som det gamle...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : yamar kim

Dato : 04-02-04 13:58

Det hul jeg har er på størrelse med en stoppenål, men det suger masser af
vand en regnvejrsdag. og den er næsten ny så jeg vil prøve og lappe den. Men
ellers er der den mulighed og så kan man også ligge en ekstra polstring
under når den tid kommer

Yamar Kim

Fra : Armand

Dato : 04-02-04 17:39

"yamar kim" <km42@(-slet-)ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Men
> ellers er der den mulighed og så kan man også ligge en ekstra polstring

"en stoppenål" - Er det på langs, eller blot et prik?

"Prik-huller" lukkes med en silikoneklat, hvorimod jeg vil mane til
besindighed omkring at lægge for meget arbejde i andre forekommende
slid-revner, som oftest er opstået p.g.a. alder/mørhed. Således vil man
sikkert opleve endnu en revne, blot i modsatte side, kort efter en given
reparation

Montering af et billigt betræk, eller foretaget af en saddelmager (GT-sadler
i Brovst har et godt rygte omkring såvel pris som kvalitet) behøver ikke at
være det dyreste i det lange løb :-/

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 05-02-04 01:48

"Claus Bjerre" <clausplonkb@stofanet.dk> wrote in message
newsr2s97pyr0qtqrb@news.stofanet.dk...

> [...]
> lime og andre i samme skuffe bliver hurtigt bløde som
> temperaturen stiger.
> Eller er jeg igang med at søge en løsning til et

Du kan måske bruge "Liquisol" fra Casco. Det er en art 'flydende lapning'
beregnet til at reparere waders, gummistøvler, regnfrakker mv. Limen tåler
op til 80 gr C.

Det er nok en god ide at lægge en lap under revnen, så der er noget at lime
på.

--
TA