|
| Råd om køb af rejseenduro ønskes Fra : Asger Steffensen |
Dato : 03-02-04 21:22 |
|
Hej Gruppe,
Nu går jeg lidt og pønser på at skifte min ellers dejlige Kawasaki ud med
noget lidt mere "terrængående". Årsag: sidste sommers vellykkede ferietur
ned gennem Østeuropa til Sortehavet, gjorde det soleklart at en ZX-10 er et
glimrende redskab til højfartstouring på gode store veje, men temmelig ringe
på ujævne, hullede veje, for slet ikke at tale om grusveje. Specielt i
Rumænien var det slemt. Og da planerne for de kommende år er noget med
Albanien, Kroatien, mere Rumænien og Bulgarien, tager jeg konsekvensen: jeg
må ha' noget der er mere egnet til den slags. Det er træls at skulle opgive
at nå frem til et ønsket mål fordi de sidste 50 km er grusvej, hvilket skete
i Rumænien sidste år.
Jeg skal altså bruge en kværn der kan transportere 2 personer med bagage
komfortabelt i tre uger gennem lande der har lidt under planøkonomi i 40-50
år. Men den skal også kunne bruges til daglig i Dannevang. Der skal også
være et fornuftigt kraftoverskud, det har jeg li'som vænnet mig til, så vi
skal ikke for langt under ét-liters klassen.
Hvad vil I foreslå, og ikke mindst: hvorfor?
Mulige kandidater er:
V-Strom 1000: Den er flot, den har kræfter og formodentlig solid.
Cagiva Navigator 1000: Italiensk "køreværk", japansk maskineri, fornuftig
blanding, eller?
Aprilia CapoNord: Dur den der Rotax motor til noget? Sikkert, men er cyklen
ikke lidt klodset at se på?
Honda Varadero: Hmm, jeg synes ikke den er særlig pæn. Det er dog utvilsomt
kvalitet.
TDM 900: Sikkert fremragende, ellers var den nok ikke på markedet i over 10
år.
R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
Hvad bør jeg ellers overveje?
KTM? Nok for dyr, og for meget off-roader, eller?
MultiStrada? Næppe, det er ikke en motard jeg skal ha'.
Gode råd og erfaringer ønskes. Jeg regner med at hente den i Dyskerland.
Asger
ZX-10
--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.
| |
Steen Gruby (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-02-04 21:29 |
|
On Tue, 3 Feb 2004 21:22:13 +0100, "Asger Steffensen"
<astNOSPAM@get2net.dk> wrote:
Hej Asger.
>R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
>fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
>desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
>
Jeg kender en der har en Bimmer til salg.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Asger Steffensen (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 03-02-04 21:34 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:p1102091mm757pacsnm1hdg97i6fcn994k@4ax.com...
> On Tue, 3 Feb 2004 21:22:13 +0100, "Asger Steffensen"
> <astNOSPAM@get2net.dk> wrote:
>
> Hej Asger.
>
> >R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
> >fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
> >desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
> >
> Jeg kender en der har en Bimmer til salg.
>
Hej Steen,
tjae hvis prisen er rigtig...
Asger
| |
Steen Gruby (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-02-04 22:07 |
|
On Tue, 3 Feb 2004 21:33:37 +0100, "Asger Steffensen"
<astNOSPAM@get2net.dk> wrote:
hej Asger.
>
>tjae hvis prisen er rigtig...
>
Du kan få resten af historien telefonisk.
47172142.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
anders majland (03-02-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 03-02-04 21:29 |
|
> Honda Varadero: Hmm, jeg synes ikke den er særlig pæn. Det er dog
> utvilsomt kvalitet.
Den eneste i rækken jeg har haft fornøjelsen af og jeg vil nok give dit
ret - det er kram men også dyrt kram (men det er de andre jo også
Mhs til design så ved jeg ikke om de nyere mere spacy designs fra de
andre er kønnere - det synes jeg ikke ....
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 03-02-04 21:31 |
|
"Honda Varadero"
Jeg kender en som er meget glad for sin. Han køre XT600 på kortere ture og
sin Varadero på de lange. Han var bl.a. på Alpetur i sommers, helt ud på de
rigtig små veje, hvor vi andre kun færdes til fods....
Jeg mødte en på min tur til Island og den kan sagtens køre på ret dårlige
veje, men ikke ud i ørknen deroppe. Så til dit brug lyder den jo som et godt
bud. De andre kender jeg ikke meget til.
Men det beste er vel at komme ud og prøvekøre
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Asger Steffensen (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 03-02-04 21:34 |
|
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bvp0dh$1jbc$1@news.cybercity.dk...
> "Honda Varadero"
>
SNIP
> Men det beste er vel at komme ud og prøvekøre
>
Absolut også planen, det må bare godt blive lidt varmere...
Asger
| |
Jakob D (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Jakob D |
Dato : 03-02-04 21:59 |
|
"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:40200330$0$30061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Hvad vil I foreslå, og ikke mindst: hvorfor?
Kommer du ned på mindre veje, "som i din beskrivelse af rejsen " , tror jeg
du vil være bedre tjent med en lidt mere agil' maskine ala' Honda's Africa
twin. Den kører rigtigt godt overalt, og er nærmest vedligeholdsfri .
Selv havde jeg nok nappet en KTM adventure 640'er pga. den lave vægt, den
bedste standard affjedring og et godt kraftoverskud i bund og
mellemområde.......
Mvh Jakob
| |
Kåre Nejmann (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Kåre Nejmann |
Dato : 03-02-04 22:45 |
|
"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote:
>Cagiva Navigator 1000: Italiensk "køreværk", japansk maskineri, fornuftig
>blanding, eller?
Jeg prøvesad sådan en ved Hamburger Motorrad Tage i weekenden, og brød
mig ikke om siddestillingen. Tanken har ikke en udformning, der passer
til mine lange ben (jeg er 185 cm høj).
Det siges også, at det kan være besværligt at få fat i reservedele til
Cagiva i Danmark.
>Aprilia CapoNord: Dur den der Rotax motor til noget? Sikkert, men er cyklen
>ikke lidt klodset at se på?
Jeg synes i hvert fald at den er rigtig sej i Rally Raid-versionen. Og
så sidder man (læs: jeg) rigtig godt på den.
>R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
>fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
>desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
Jeg ville nu ikke anse 1100/1150 GS for at være gammelmands-cykler. Og
der skulle nu også være et rimelig godt ryk i motoren...
>Hvad bør jeg ellers overveje?
En masse prøvekørsler Hvis du 'tør' gå lidt ned i kubik, så har
jeg da en SuperTenere, du sikkert godt kunne låne en tur på.
>KTM? Nok for dyr, og for meget off-roader, eller?
Jeg synes ikke to personer og langtur på (asfalt)vej lyder helt af
KTM. Én mand på skovstier, gennem ørken og den slags, det passer bedre
--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTènèrè
| |
Asger Steffensen (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 04-02-04 20:44 |
|
"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse
news:ee40209k1ignul50an1r0df1f91v2c8vse@4ax.com...
> "Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote:
>
> >Cagiva Navigator 1000: Italiensk "køreværk", japansk maskineri, fornuftig
> >blanding, eller?
> Jeg prøvesad sådan en ved Hamburger Motorrad Tage i weekenden, og brød
> mig ikke om siddestillingen. Tanken har ikke en udformning, der passer
> til mine lange ben (jeg er 185 cm høj).
> Det siges også, at det kan være besværligt at få fat i reservedele til
> Cagiva i Danmark.
Vigtig pointe! Jeg er 198 cm...!
>
> >Aprilia CapoNord: Dur den der Rotax motor til noget? Sikkert, men er
cyklen
> >ikke lidt klodset at se på?
> Jeg synes i hvert fald at den er rigtig sej i Rally Raid-versionen. Og
> så sidder man (læs: jeg) rigtig godt på den.
Hm, ja, den må nok prøves, så.
>
> >R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
> >fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
> >desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
> Jeg ville nu ikke anse 1100/1150 GS for at være gammelmands-cykler. Og
> der skulle nu også være et rimelig godt ryk i motoren...
Der er sikkert glimrende ryk, stort moment. Det er mere det "lave røde
felt", en motor der får 10.000 rpm lyder nu så rart
>
> >Hvad bør jeg ellers overveje?
> En masse prøvekørsler Hvis du 'tør' gå lidt ned i kubik, så har
> jeg da en SuperTenere, du sikkert godt kunne låne en tur på.
Sese, et smukt tilbud. Det vil jeg seriøst overveje (om et par måneder)
>
> >KTM? Nok for dyr, og for meget off-roader, eller?
> Jeg synes ikke to personer og langtur på (asfalt)vej lyder helt af
> KTM. Én mand på skovstier, gennem ørken og den slags, det passer bedre
>
Hehe, enig.
Asger
ZX-10
| |
Richard (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-02-04 18:19 |
|
Asger Steffensen wrote:
> R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
> fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
> desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
Efter mottoet 1.000 fluer kan ikke tage fejl: R1150GS har solgt
formidabelt i D de senere år; men hvor mange af dem, der kører langfart er
et godt spørgsmål. Til gengæld ville den næppe sælge så godt, hvis
udelukkende voksne købte den dernede
I mine øjne er kardanen et afgjort plus til dit behov, men motoren er
måske lidt bred til de snævreste veje og smøger
> Hvad bør jeg ellers overveje?
Tja, en Africa Twins forgænger, XLV750R, havde både kardantræk og
hydrauliske ventiler, så et evt. hensyn til driftsikkerhed og lave
vedligeholdelsesudgifter burde være opfyldt. Men om du kan finde en i pæn
stand er spørgsmålet - de udbydes dog indimellem i stand som næsten nye i
D på Mobile og de andre...
God tur iøvrigt, herligt at unge i jeres alder bevæger sig så langt uden
for turiststrømmen - og da specielt i østlig retning
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade
| |
Asger Steffensen (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 04-02-04 20:46 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bvr9i8$jk1$1@abbeden.bunk.cc...
> Asger Steffensen wrote:
>
>
> Tja, en Africa Twins forgænger, XLV750R, havde både kardantræk og
> hydrauliske ventiler, så et evt. hensyn til driftsikkerhed og lave
> vedligeholdelsesudgifter burde være opfyldt. Men om du kan finde en i pæn
> stand er spørgsmålet - de udbydes dog indimellem i stand som næsten nye i
> D på Mobile og de andre...
Njae, jeg ville helst ha' noget rimeligt nyt (< 5 år) - nu har jeg kørt
gamle motorcykler så længe...
>
> God tur iøvrigt, herligt at unge i jeres alder bevæger sig så langt uden
> for turiststrømmen - og da specielt i østlig retning
"unge i jeres alder" Tak tak, jeg er 32
Østeuropa er fænomenalt rejseområde!!
Asger
ZX-10
| |
Richard (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-02-04 21:00 |
|
Asger Steffensen wrote:
> > God tur iøvrigt, herligt at unge i jeres alder bevæger sig så langt uden
> > for turiststrømmen - og da specielt i østlig retning
> "unge i jeres alder" Tak tak, jeg er 32
Tak selv, jeg er en del flere
> Østeuropa er fænomenalt rejseområde!!
Yep, når først man lige har vænnet sig til atmosfæren i byerne og lært, at
de kører efter nogle andre regler (?) end os vestpå, hvad fx overhaling
før og i sving angår
Men der er som regel god plads på vejene, billig overnatning og
forplejning og ikke mindst masser af natur
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade
| |
Claus Rittig (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 04-02-04 23:48 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bvr9i8$jk1$1@abbeden.bunk.cc...
> > Hvad bør jeg ellers overveje?
>
> Tja, en Africa Twins forgænger, XLV750R, havde både kardantræk og
> hydrauliske ventiler, så et evt. hensyn til driftsikkerhed og lave
> vedligeholdelsesudgifter burde være opfyldt. Men om du kan finde en i pæn
> stand er spørgsmålet - de udbydes dog indimellem i stand som næsten nye i
> D på Mobile og de andre...
Hvorfor er Varadero ikke foreslået? Den er da også som bygget til opgaven.
Rittig
(Som MEGET GERNE ville eje en Honda Varadero)
| |
anders majland (05-02-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 05-02-04 10:28 |
|
> Hvorfor er Varadero ikke foreslået? Den er da også som bygget til
> opgaven.
>
> Rittig
> (Som MEGET GERNE ville eje en Honda Varadero)
Det er den da også - endda af spørgeren selv og et par gange andre
steder i tråden...
Jeg kunne også sagtens få plads til sådan en i garagen . Så kunne
Tenereen "degraderes" til vinterkørsel...
Hmm måske det igen er på tide at kigge på priserne for som dansker at
have en mc registereret i udlandet (til kørsel i samme) - Men hvis det
kun er for nogle ugers ferie er det nok billigere bare at leje en ...
Jeg syntes ikke det var dyrt dengang jeg havde lejet en varadero en
weekend i Bünde.
http://www.honda-westerfeld.de/ og dagens pris er 449,00 euro for en uge
incl 1500km og 0,40 euro/km derudover. Så en hyggetur på 3 uger med
f.eks 7000km løber op i 17500kr plus benzin - Mange penge men egenligt
kun 2,50kr/km. Det kan man nok alligevel ikke gøre billigere på en
afgiftsplaget danske model med forsikring og dæk service osv..... Men
skal bare lige huske at selvrisikoen er 1000 euro
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Claus Rittig (05-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 05-02-04 17:54 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:bvt2da$kqd$1@sunsite.dk...
> > Hvorfor er Varadero ikke foreslået? Den er da også som bygget til
> > opgaven.
> Det er den da også - endda af spørgeren selv og et par gange andre
> steder i tråden...
Jeg læser med røven nogen gange...
Rittig
| |
Asger Steffensen (05-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 05-02-04 23:03 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:bvtrt1$hu6$1@news.dansketelecom.com...
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:bvt2da$kqd$1@sunsite.dk...
> > > Hvorfor er Varadero ikke foreslået? Den er da også som bygget til
> > > opgaven.
>
> > Det er den da også - endda af spørgeren selv og et par gange andre
> > steder i tråden...
>
> Jeg læser med røven nogen gange...
>
Så sandt
Men hvorfor ville du så gerne have en Varadero? Er der noget særligt ved den
(ud over at den ser lidt klodset ud
Asger
| |
Claus Rittig (06-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 06-02-04 20:11 |
|
"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4022bda0$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Men hvorfor ville du så gerne have en Varadero? Er der noget særligt ved
den
> (ud over at den ser lidt klodset ud
Tjah, der er så mange cykler jeg gerne ville have
Men Vara'en er en lidt større og lidt mere touring/gade udgave af Africa
Twin, og den tror jeg ville passe min touring stil fint! Jeg fulgtes engang
lidt med en tysker på en Varadero, men jeg fik aldrig prøvet den.
Rittig
| |
Richard (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-02-04 18:24 |
|
Asger Steffensen wrote:
> Der skal også
> være et fornuftigt kraftoverskud, det har jeg li'som vænnet mig til, så vi
> skal ikke for langt under ét-liters klassen.
Åh ja, det overså jeg i farten, da jeg foreslog XLV750R. Men hvis kæden
ikke betyder noget, har du ihvertfald overset Triumph Tiger, hvis
trecylindre motors karakteristik formentlig giver den endnu bedre træk af
den type, I har brug for. Men om reservedelene er tilgængelige her - og i
Østeuropa?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade
| |
Asger Steffensen (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 04-02-04 20:47 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bvr9r1$k5h$1@abbeden.bunk.cc...
> Asger Steffensen wrote:
>
> > Der skal også
> > være et fornuftigt kraftoverskud, det har jeg li'som vænnet mig til, så
vi
> > skal ikke for langt under ét-liters klassen.
>
> Åh ja, det overså jeg i farten, da jeg foreslog XLV750R. Men hvis kæden
> ikke betyder noget, har du ihvertfald overset Triumph Tiger, hvis
> trecylindre motors karakteristik formentlig giver den endnu bedre træk af
> den type, I har brug for. Men om reservedelene er tilgængelige her - og i
> Østeuropa?
>
Kæde kan jeg sagtens leve med, og reservedele burde ikke være nødvendigt,
hvis cyklen er i orden når man kører hjemmefra.
Asger
ZX-10
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (05-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 05-02-04 08:10 |
|
> Kæde kan jeg sagtens leve med, og reservedele burde ikke være
> nødvendigt, hvis cyklen er i orden når man kører hjemmefra.
Hej Asger
4 tændrør er dog fornuftigt at tage med hvis din MC tidligere har brændt
tændrør af.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Brian Lænø (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Lænø |
Dato : 04-02-04 19:05 |
|
"Asger Steffensen" skrev
> Hej Gruppe,
>
> Nu går jeg lidt og pønser på at skifte min ellers dejlige Kawasaki ud med
> noget lidt mere "terrængående". Årsag: sidste sommers vellykkede ferietur
> ned gennem Østeuropa til Sortehavet, gjorde det soleklart at en ZX-10 er
et
> glimrende redskab til højfartstouring på gode store veje, men temmelig
ringe
> på ujævne, hullede veje, for slet ikke at tale om grusveje. Specielt i
> Rumænien var det slemt. Og da planerne for de kommende år er noget med
> Albanien, Kroatien, mere Rumænien og Bulgarien, tager jeg konsekvensen:
jeg
> må ha' noget der er mere egnet til den slags. Det er træls at skulle
opgive
> at nå frem til et ønsket mål fordi de sidste 50 km er grusvej, hvilket
skete
> i Rumænien sidste år.
>
> Jeg skal altså bruge en kværn der kan transportere 2 personer med bagage
> komfortabelt i tre uger gennem lande der har lidt under planøkonomi i
40-50
> år. Men den skal også kunne bruges til daglig i Dannevang. Der skal også
> være et fornuftigt kraftoverskud, det har jeg li'som vænnet mig til, så vi
> skal ikke for langt under ét-liters klassen.
>
> Hvad vil I foreslå, og ikke mindst: hvorfor?
>
> Mulige kandidater er:
>
> V-Strom 1000: Den er flot, den har kræfter og formodentlig solid.
> Cagiva Navigator 1000: Italiensk "køreværk", japansk maskineri, fornuftig
> blanding, eller?
> Aprilia CapoNord: Dur den der Rotax motor til noget? Sikkert, men er
cyklen
> ikke lidt klodset at se på?
> Honda Varadero: Hmm, jeg synes ikke den er særlig pæn. Det er dog
utvilsomt
> kvalitet.
> TDM 900: Sikkert fremragende, ellers var den nok ikke på markedet i over
10
> år.
> R1100 GS: Pæn cykel, glimrende køreegenskaber, uden tvivl bundsolid. Med
> fare for at træde nogen over tæerne - jeg føler mig lidt for ung til BMW,
> desuden kan jeg godt li' noget der kan ta' lidt omdrejninger.
>
> Hvad bør jeg ellers overveje?
> KTM? Nok for dyr, og for meget off-roader, eller?
> MultiStrada? Næppe, det er ikke en motard jeg skal ha'.
>
> Gode råd og erfaringer ønskes. Jeg regner med at hente den i Dyskerland.
>
> Asger
> ZX-10
Til 2 personer samt bagage, så vil jeg foreslå valdero eller Bmw.
Men hvad med at tage en hver?
Tag for eksempel en Africa Twin som pak æsel, og en mindre offroader ved
siden af.
Så har du også lidt at vælge imellem til daglig kørsel.
--
Brian
Cagiva Elefant 750
| |
Asger Steffensen (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 04-02-04 20:48 |
|
"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:4021344d$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Til 2 personer samt bagage, så vil jeg foreslå valdero eller Bmw.
> Men hvad med at tage en hver?
> Tag for eksempel en Africa Twin som pak æsel, og en mindre offroader ved
> siden af.
> Så har du også lidt at vælge imellem til daglig kørsel.
Glimrende forslag, bortset fra at der er en årsag til at bagsæde passageren
er netop det - hun har ikke kortet
Asger
| |
Brian Lænø (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Lænø |
Dato : 04-02-04 22:00 |
|
"Asger Steffensen" skrev
> > Til 2 personer samt bagage, så vil jeg foreslå valdero eller Bmw.
> > Men hvad med at tage en hver?
> > Tag for eksempel en Africa Twin som pak æsel, og en mindre offroader ved
> > siden af.
> > Så har du også lidt at vælge imellem til daglig kørsel.
>
> Glimrende forslag, bortset fra at der er en årsag til at bagsæde
passageren
> er netop det - hun har ikke kortet
>
> Asger
>
Jamen så må hun jo bare i gang med at tage det
--
Brian
Cagiva Elefant 750
| |
Brian Østergaard (06-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Østergaard |
Dato : 06-02-04 18:56 |
|
Hej Asger
Jeg har selv været ude og køre i Østeuropa og mellemøsten på en
KTM-adventurer 640 fra 1999.
Det gode ved den er:
-Let(154 kg) så når du læser den så vejer den stadig ikke så "meget".
- Solidt bygget. Derved kan den tage de mange ekstrakilo der kommer på.
- 28 liter tank og altid 20 km. pr. Liter undtagen på motorvej.
- Du sider i læ bag kåben.
- Virkelig lækker affjedring, der også gør at du kan køre offroad fuldlæsset
med to personer på.
- Nok kræfter(50 hp.)
- Kan tåle at vælte.
Ulemper:
- Kan ikke startes igen når man har fundet ud af at man har kørt til der kun
er reservetank tilbage.
- Dyr i indkøb.
- Du skal ikke være den mindste køre for så kan du ikke nå jorden.
--
Mvh. Brian Østergaard
Der har overnævnte Ktm. til salg for at købe en ny adventure på grænseplader
til en tur til Vestafrika.
| |
S.P. (06-02-2004)
| Kommentar Fra : S.P. |
Dato : 06-02-04 15:49 |
|
"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> wrote in
news:40200330$0$30061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Hej Gruppe,
>
> Nu går jeg lidt og pønser på at skifte min ellers dejlige Kawasaki ud
> med noget lidt mere "terrængående". Årsag: sidste sommers vellykkede
> snip
> Hvad vil I foreslå, og ikke mindst: hvorfor?
>
> Mulige kandidater er:
>
> V-Strom 1000: Den er flot, den har kræfter og formodentlig solid.
> snip
> Hvad bør jeg ellers overveje?
> snip
>
> Asger
> ZX-10
Her kan læses lidt forskellig info og rejsebeskrivelser omkring V-Strom
1000:
http://11109.rapidforum.com/topic=102483398550
http://vstrom.info/cgi-bin/yawps/index.cgi
Steven P.
| |
|
|