Progressive gaffel fjedre
Fra : Anders

Dato : 03-02-04 16:28

Hejsa NG
Jeg vil have mig et sæt progressive gaffel fjedre. Valget står mellem Wirth
og White Power. Wirth er lidt billigere end WP, men er kvalliteten den
samme?
Nogle erfaringer?
Det er PT til en xt600e årg 00.

Mvh AZ

Fra : Moller

Dato : 04-02-04 09:53

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Wirth
> og White Power. Wirth er lidt billigere end WP, men er kvalliteten den

Kun med Wirth fjederne i min MZ ... indtil nu, da jeg ikke har monteret
dem på banditten endnu(skal først ud 1.marts.)

Prøv at vudere hva du bruger din MC til ??? laver du lidt sjov osv...
men ikke presser den for vildt er det hip som hap, hva fjedre du har i.

Det er meget få der virkelig kan udnytte de ekstra dyre fjedre fordi de
tækser rundt på bane osv... hele tiden, og derved presser sig selv mere og
mere. Men dem som bar køre alm. vej og lidt fælles ture osv... for dem
betyder det at der er öhlins, WP osv... på ren og skær blær/samtale faktor,
da de vil få lige så meget ud af nogen billigere nogen.

På den anden side de er fornuftigt billige, og de kan købes fra
fabrikken eller på e-bay :) altså wirth fjedrene... men du kan også på e-bay
lave røverkøb som er næsten nede i samme lejde :) men i stedet er WP, öhlins
osv.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 05-02-04 16:30

> [...]
Wirth
> og White Power. Wirth er lidt billigere end WP, men er kvalliteten den

Jeg satte Wirth fjedre på min suzuki bandit600 sidste år, og jeg synes det
har forbedret køreegenskaberne meget, men måske også fordi de originale
fjedre var blevet enormt slaskede, var ret urolig ved de højere hastigheder,
(vist generelt problem ved den model)
Ved ikke mht til din XTer, den har jo ret lang fjedrevandring, og skal vel
være
lidt blød i det!

Mvh Kim..