Advarsel ang. mc uden afgift !!!!!!
Fra : Jannik Udby

Dato : 01-02-04 23:32

Til alle der overvejer at købe mc uden afgift!!!

I skal være MEGET opmærksomme overfor om der er betalt moms af maskinen,
og i givet fald i hvilket land der er betalt moms. Hvis der er betalt moms
i et ikke-EU land skal du påregne at betale moms i danmark også. Du skal
være opmærksom på at få et fortoldningsdokument, hvorpå der står at der er
betalt moms til et EU land, for selv om der er betalt moms til Danmark,
men du ikke har det rigtige fortoldningsdokument til at bevise det, skal
du betale igen. Surt... Jeg var ved at handle en SV1000S ved en
autoforhandler i Esbjerg ved www.flotte-biler.dk under påskud af at der
var betalt moms af maskinen. Jeg spurgte gentagende gange om der var
betalt moms, og fik at vide at der kun skulle betales afgift. Jeg
kontrolerede ved told og skat hvordan det fungere med momsen, og fik at
vide at de ikke havde noget arkiv over hvilke maskiner der var betalt moms
af. Jeg fik af vide at registreringsatesten under ingen omstændigheder må
være rød!!! Så er der ikke betalt moms af den. Det vil sige at i min
situation, ville maskinen koste det samme som en helt ny. Den nuværende
ejer svarer bare "Det er prisen" da jeg spørger til at den er så dyr som
en ny. LAD DETTE VÆRE EN ADVARSEL TIL ALLE DER LEDER EFTER MASKINER UDEN
AFGIFT, OG PAS PÅ DEN MASKINE JEG HAR BESKREVET HEROVER. DU KAN BRÆNDE
SNOTTET GEVALDIGT HVIS DU IKKE PASSER PÅ...

Fra : Tommy Fer

Dato : 01-02-04 23:43

Lidt sjovt at de ikke har et register

Fik indregistreret min VFR400R med japansk reg attest. Den havde været et
smut forbi england og få betalt told.. men jeg havde haft papiret, men
aafleverede dem tilbage og fik dem ikke igen.. eller jeg har selv smidt den
væk.. værrer rod.. når men regnede med der skulle betales told igen.. men,
jeg indregistrede den bare.. og det var det... hørte ikke et kvæk om told.

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-02-04 09:36

Tommy Fer wrote:
> [...]
> har selv smidt den væk.. værrer rod.. når men regnede med der skulle
> betales told igen.. men, jeg indregistrede den bare.. og det var

Underligt. Jeg kunne ikke få lov til at betale min afgift på cyklen førend
jeg havde
vist dem papiret hvorpå der stod at der var fortoldet en hel container
tilbage i 98.
Hver enkelt cykel er ikke nævnt på tolddokumentet, men det var fint nok!

Jeg var nemlig heller ikke klar over man skulle bruge papiret. Så 8 måneder
efter jeg havde købt min
GSXR 250 fra japan startede den vilde søgen efter sælger, som var flyttet
til USA i mellemtiden :(

Heldigvis lykkedes det.

> mvh Tommy Fer
Thomas

Fra : Hekto

Dato : 02-02-04 00:02

Jannik Udby wrote in news:bvjupj$v59$1@abbeden.bunk.cc:

<snip ... det hele!>

Nå, ja - moms er da også afgift??
Det samme gælder faktisk inden for EU, hvis modellen har kørt under
6.000 km. Så regnes den ikke for at være brugt, af T&S. Så er det en
demo-model.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Anders

Dato : 02-02-04 14:27

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> Det samme gælder faktisk inden for EU, hvis modellen har kørt under
> 6.000 km. Så regnes den ikke for at være brugt, af T&S. Så er det en
WHAT?? Er det rigtigt? Så hvis man sidder og søger på Mobile.de efter en
cykel der ikke har gået ret langt, så skal man altså sikre sig at den har
gået over 6000 km inden man tager den hjem, er det rigtigt forstået?
De er gale de toldere.

AZ

Fra : Hekto

Dato : 02-02-04 14:37

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in

Nnnnjaaah ... den skal ihvertfald have kørt mere, når den fremstilles, for
at kunne kaldes et brugt køretøj.

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-02-04 16:09

Hekto wrote:
> "Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in
>
> Nnnnjaaah ... den skal ihvertfald have kørt mere, når den
> fremstilles, for at kunne kaldes et brugt køretøj.

Ahem,,, antyder du fusk??

Mon ikke der er mange maskiner, der til vurdering har gået nogle ekstra km??
Ved ikke hvor besværligt det er at fuske med km-tallet, men man kunne jo
tænkes sig at der var penge at spare når afgiften skal betales, hvis der
ligepludselig er løbet f.eks 30.000km ekstra på

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Hekto

Dato : 02-02-04 16:21

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> wrote in

> Ahem,,, antyder du fusk??

Neeeej da! Det ville jo være det samme som at stjæle fra vores allesammens
stor fælles statskasse!!!!! =

> [...]
> men man kunne jo tænkes sig at der var penge at spare når afgiften
> skal betales, hvis der ligepludselig er løbet f.eks 30.000km ekstra på

Det kan man jo selv vurdere, ved at se på T&S' vurderingsside.

Fra : Armand

Dato : 02-02-04 21:21

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cykel der ikke har gået ret langt, så skal man altså sikre sig at den har
> gået over 6000 km inden man tager den hjem, er det rigtigt forstået?

Anyhow, så er der sjældent nogen gevinst ved at importere modeller der er
mindre end 3 år gamle, og derved minimeres udvalget af 6.000km's modeller
jo grundigt!

Noget andet er: Hvad kan et andet speedo koste på Ebay, i forhold til
mer-beskatningen herhjemme :-/

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 03-02-04 12:43

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in

> [...]
> modeller jo grundigt!
>
> Noget andet er: Hvad kan et andet speedo koste på Ebay, i forhold til

Man kan være heldig at finde køretøjer, der ikke har kørt ret meget og som
har et passende antal år på bagen. Generelt er det nemmere at finde
køretøjer i en bedre stand, også.

At købe et andet speedometer på eBay er absolut en mulighed.
Det vil jo bare være svindel at montere det, selv om alderen på køretøjet
sandsynliggør det kørte antal KM.
(på den anden side, vil det retfærdiggøres af at T&S' vurderingsgrundlag er
de annoncerede salgspriser i f.eks. DBA, og ikke de reelt opnåede
salgspriser)

Fra : Armand

Dato : 02-02-04 21:21

"Jannik Udby" <udby@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være rød!!! Så er der ikke betalt moms af den. Det vil sige at i min
> situation, ville maskinen koste det samme som en helt ny. Den nuværende

Et velbegrundet og velmenende råd; men i min opfattelse er det spild af
penge at købe afgiftsfri på denne side af grænsen - Besparelsen skal ske ved
at man selv henter og ikke lægger (som dette eksempel viser) så mange penge
i lommen på en "hjemtager" at regnskabet næsten går lige o p :-|

--
Armand.

Fra : Martin Faulkner

Dato : 03-02-04 12:20

> [...]

> AFGIFT, OG PAS PÅ DEN MASKINE JEG HAR BESKREVET HEROVER. DU KAN BRÆNDE
> SNOTTET GEVALDIGT HVIS DU IKKE PASSER PÅ...

Jeg har en Yam xt 600 (uden afgift)!
Derfor nytte det sådan et oplysning, der fremer diskusioner om Danske
afgift!
Efter hånd, mener jeg, at det er meget svært at have det det sjøvt som ung
eller voksen her i Danmark!
Skal vi, alle mc folk få adresse i udlandet, eller hvad?
mvh Martin Faulkner