Erfaringer med en CR250 crosser
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-02-04 10:22

Hej

Jeg har mailet lidt med Claus Rittig, for lige at få lidt gode råd om køb af
crosser. Mange tak for det, det har absolut været brugbart.

Jeg har kig på en CR250 '95.

Hvad bruger man af driftsomkostninger på sådan en. Jeg er blevet frygteligt
i tvivl om jeg skal købe en nyere, som måske er billigere i drift. Jeg skal
kun bruge den til sjov. Jeg skal ikke køre køb mv. hver weekend og træne
mange gange om ugen.

Kender du evt. en som har en crosser til salg hører jeg gerne om det. Skal
være minimum 250ccm og max omkring 400ccm

Skriv alt hvad du ved, så bliver det måske lettere for mig at tage en
beslutning

--
Mvh.
Henrik (som er i vildrede)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : André T.

Dato : 01-02-04 10:32

> [...]
>kun bruge den til sjov. Jeg skal ikke køre køb mv. hver weekend og træne

Ring el. kig forbi:

http://www.jo-service.dk

Han ved alt om de forskellige Honda'er, og han har også en del brugte
CR250'ere tilsalg.

Mit råd, er at finde en velholdt CR250 årg. 2000.. (har selv kørt på
en fra 2000) Men hvis du ikke er vandt til effekten, for du et chock.

VH

André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
-------------------©--------------------

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-02-04 11:50

Ja, jeg har set deres hjemmeside. Men jeg kommer jo ikke lige forbi på
Sjælland. Men er butikken med det bedste udvalg jeg har kunnet finde.

Jeg er nok ikke ligefrem vant til effekten, men jeg har da prøvet en
KTM380'er....

--
Mvh.
Henrik

Fra : André T.

Dato : 01-02-04 13:01

> [...]
>Sjælland. Men er butikken med det bedste udvalg jeg har kunnet finde.
>
>Jeg er nok ikke ligefrem vant til effekten, men jeg har da prøvet en

Evt. ring og snak med Jens (fra JØ) så... Han kan nok gøre dig lidt
klogere

Men prisen, på dele osv. er nok det samme om det er en 95' el. en
00'.. Det det kommer an på er hvilke stand cyklen er i, når du for
den.. Men personligt ville jeg nok ikke vælge en, der er over 3-4 år.

P.t. i dansk motocross, er der en del der skifter deres 2 taktere ud,
til fordel for 4 takterne, da de er en del nemmere at køre stærk på.

250cc 2 takt til 450cc 4 takt (ala 450CRF og YZF450)
125cc 2 takt til 250cc 4 takt

Så det burde være nemt at finde en brugt 250cc...

Du kan evt. også kigge her:
http://www.dmusport.dk/motcross/dmu-kram/kram-salg.htm

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-02-04 21:56

Tja, så har jeg endelig købt mig en crosser. Så slipper jeg for at kigge i
DBA og være i vildrede

Så nu glæder jeg mig til at komme ud og få lidt "jord i hovedet"

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:44

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DBA og være i vildrede
>
> Så nu glæder jeg mig til at komme ud og få lidt "jord i hovedet"

Hvad har du købt?

Tobias Larsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-02-04 09:05

Honda CR250

Fra : Rittig

Dato : 02-02-04 12:45

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Honda CR250

Tjek lige link-lejerne, jeg tror nemlig jeg har et sæt liggende du kan
overtage billigt. Jeg har vist også et gebsæt.

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 02-02-04 13:07

Rittig <Rittig@jubiipost.dk> wrote in article
<bvld8f$444$1@abbeden.bunk.cc>...

> Tjek lige link-lejerne, jeg tror nemlig jeg har et sæt liggende du kan
> overtage billigt. Jeg har vist også et gebsæt.

Gebisset? Fik du ikke det skiftet?

Soren

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-02-04 17:35

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Gebisset? Fik du ikke det skiftet?

Joe, noget af det. Man skal lade være med at bide i sin crosser.

Jeg mente naturligvis grebssæt, mit gebis skal jeg selv bruge.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-02-04 15:35

"link-lejerne, jeg tror nemlig jeg har et sæt liggende du kan overtage
billigt. Jeg har vist også et grebsæt"

Jeg sender lige en mail lidt senere. Jeg tror helt sikkert jeg er
interesseret i. Men lejer virkede tilsyneladende ok, men jeg skal nok få dem
"flået"
Og greb ødelægger man jo hurtigt... Man kan jo nok ikke undgå at stå på
hovedet en gang imellem :-/

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-02-04 18:01

> [...]
>
> Jeg sender lige en mail lidt senere. Jeg tror helt sikkert jeg er
> interesseret i. Men lejer virkede tilsyneladende ok, men jeg skal nok få

Jah, cyklen er jo ikke helt ny, så mon ikke det er rart nok at have lejer på
lager...?
Der er 6 stk, så det er nok til link og baggaffel.

> Og greb ødelægger man jo hurtigt... Man kan jo nok ikke undgå at stå på
> hovedet en gang imellem :-/

Helt sikkert!
Så mangler vi bare at lave en god gammeldags nordjysk handel...
Du kommer ikke lige forbi Aalborg Off-Road MC Klub, så forhandlingerne kan
foregå over to øl, vel?

Rittig

Fra : anders majland

Dato : 03-02-04 19:40

> Så mangler vi bare at lave en god gammeldags nordjysk handel...
> Du kommer ikke lige forbi Aalborg Off-Road MC Klub, så forhandlingerne
kan
> foregå over to øl, vel?

Så får du jo hjemmebanefordel

/A - ikke helt så højt mod nord ...

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-04 00:04

meddelelse news:bvor9e$st3$1@sunsite.dk...
> kan
>
> Så får du jo hjemmebanefordel

Njah, det er da rigtigt.

Okay, lad os forhandle på neutral grund: Her!

6 nålelejer til link+baggaffel og et sæt Wirth superstærke alu-greb med
gummibelægning på forsiden.
Det skal være billigt, men ikke foræres væk - hører jeg et bud?

Mvh.
Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-02-04 21:14

"Du kommer ikke lige forbi Aalborg Off-Road MC Klub, så forhandlingerne kan
foregå over to øl, vel"

Har ikke lige nogen planer, men der kan der jo komme

Men så bliver det nok først omkring marts, mine weekender er booket op, skal
bl.a til Thailand for at arbejde
Eller er I der ikke i weekenderne??

Men det kunne da være hyggeligt lige at hilse på.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-04 00:05

> [...]
> bl.a til Thailand for at arbejde
> Eller er I der ikke i weekenderne??
>
> Men det kunne da være hyggeligt lige at hilse på.

Vi kan da også bare afgøre det her?

(Men ellers er det nu om torsdagen vi er i klubben, weekenderne bruges jo
til at køre)

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-02-04 11:57

Ok ok. Jeg var nok lige hurtig nok, jeg tænkte at i både mødes og kørte i
weekenden

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-04 17:13

> Ok ok. Jeg var nok lige hurtig nok, jeg tænkte at i både mødes og kørte i
> weekenden

Nixen, mødes og drikke øl: Torsdag.
Mødes og ikke drikke øl: Weekend.

Men hvad var det vi kom fra...Nåh jo - kom med et bud. 6 pæne nye nålelejer
og et pænt nyt grebsæt - ? kr.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-02-04 15:48

Njjaar. Det er jo aldrig let at komme med et bud. Og jeg er endnu ikke
særlig prisbevist i crossverdenen. Men jeg har kigge lidt hos HG. Kan det
passe at greb koster omkring 50-60,- og linklejer er lidt dyrere 70-100,-??
Jeg skulle jo nødigt komme med et bud som er helt ud i hampen... Hverken til
den ene eller anden side...

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-02-04 20:19

> [...]
> særlig prisbevist i crossverdenen. Men jeg har kigge lidt hos HG. Kan det
> passe at greb koster omkring 50-60,- og linklejer er lidt dyrere

De greb her er så bare noget dyrere, for de er i en langt bedre kvalitet end
"metervare greb". Jeg var helt vild med dem, og ville ikke køre med andet,
men min lokale pusher holdt op med at føre dem, for der var vist ikke andre
end mig der købte dem Lejeprisen skal nok passe - det er stk.pris ikke?

> Jeg skulle jo nødigt komme med et bud som er helt ud i hampen... Hverken
til
> den ene eller anden side...

Det er sgu da ligemeget, så kan vi vel bare more os lidt over det?

Man giver selvfølgelig ikke nypris for dimserne, for så er der jo ikke meget
"tilbud" ved det. Grebsættet kostede ca. 200 og lejerne ca. 500 så vidt jeg
husker, såeh... 350, er det for meget? Dimserne er selvfølgelig nye (pånær
et ekstra bremsegreb, men det ser ikke ret brugt ud).

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-02-04 09:17

Øhhh, jeg svarede på dette indlæg i sidste uge, men kan ikke se mit eget
svar.... Er det kun mig der ikke kan det????

Fra : Armand

Dato : 09-02-04 16:55

> Øhhh, jeg svarede på dette indlæg i sidste uge, men kan ikke se mit eget
> svar.... Er det kun mig der ikke kan det????

Jég kan se denneher:

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 18:27

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> Jég kan se denneher:

Det er også hvad jeg kan se.
Nå, et andet sted i tråden foreslog jeg:

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-02-04 20:14

Hmm og du er sikker på lejerne passer til min model??

Skal vi sige 300,- og så giver jeg en øl eller 3

Kender du et sted jeg kan købe en rep. bog (moment opgivelser)??

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-04 23:27

> Hmm og du er sikker på lejerne passer til min model??

Njarh, nogenlunde. Det tror jeg.

> Skal vi sige 300,- og så giver jeg en øl eller 3

Så lad os sige 250,- så deler vi risikoen lidt, og så har du vist gjort en
god handel.
Hvordan organiserer vi overdragelsen?

> Kender du et sted jeg kan købe en rep. bog (moment opgivelser)??

Nej, desværre.
Havde du nu købt en KTM, så følger den slags jo med
Jeg har aldrig haft andet end instruktionsbog til mine racere, men det har
nu også været tilstrækkeligt.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-02-04 12:14

"Hvordan organiserer vi overdragelsen?"

Hmmm. Jeg er væk fra DK fra på lørdag og en uge frem. Men efter det finder
vi nok ud af noget. Jeg kan evt. komme forbi Ålborg og besøge klubben. Eller
kommer du nogensinde på "Århus-kanterne"??

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-04 17:15

> [...]
Eller
> kommer du nogensinde på "Århus-kanterne"??

Ikke ret tit - du ved: For mange børn.

Men hvis du kigger op i klubben (og notificerer mig i tide), så klarer vi
det der. Så kan du også møde 5-6 andre "late starters" motocross-bumser.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-02-04 19:28

Ok, men jeg skal lige et smut til Thailand først

Så må vi lige finde en dag når jeg kommer hjem. Jeg skriver lige til dig.
Til den tid er denne tråd jo nok meget gammel (og måske lang..)

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-04 22:46

> Ok, men jeg skal lige et smut til Thailand først

God tur!

Snakkes,
Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-02-04 17:17

Jo tak, jeg skriver når jeg kommer hjem. Jeg vil dog forsøger at få adgang
hertil

Fra : spiti

Dato : 22-03-04 20:12

hej.
vis du kun skal bruge den til sjov så spørg om du må få en tur og såå
efter gå ud til en anden der har en nyer model og spørger om du må prøve
den.

prøv at gå under www.bccdk.dk

mv. kasper
:[