"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:401bb1b3$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Du må kunne se hvor olien løber ud?
>
> olien kommer fra pakdåserne!
I mine øjne sært at det skulle trænge ud under stilstand - men det er måske
snarere nu at ser olien efter at de sidste ture har været i så koldt vejr at
pakdåsen ikke kunne følge med (isslag på det kromede inder-rør har jeg også
set smadre pakdåsen!) :-/
> Er disse sværre at skifte!
Egentlig ikke - Det er en enkel konstruktion at skille/samle!
Det største problem ligger som oftest i at få skruet boltene i bunden (som
holder inder og yder -rørene samlede) ud, derved at de sager som gevindet
inde i dæmperen er placeret i gerne vil dreje med rundt!
> Er det noget med at man skal skifte nogle bøs eller noget samtidigt?
Ikke decideret skifte, men nærmere inspicere for gennemslidning, og i den
forbindelse vil det vil være en klar fordel hvis du ikke skal bruge modellen
lige med det samme, og således levner dig tid til at bestille de
glidebøsninger der måtte vise sig at være slidt!
Hav forøvrigt også et par friske pakskiver til bundskruen - Det er 100%
arbejdet om igen for at skifte dem alene, hvis det viser sig at de gamle
ikke
holder tæt!
> Hvor finder man en haynes til min model?
Lige netop til dét job kan man bruge manualen til enhver motorcykel der har
samme "normale" (= ikke Up Side Down) forgaffeltype!
--
Armand.