Forkert ventilspillerum
Fra : Albert

Dato : 22-04-01 19:00

Ja, så blev jeg endnu engang mindet om at en forhandlers ord er lige så
meget værd som den største fusker

Min CBR1000 har kørt præcis 1000km siden jeg købte den. På dette tidspunkt
var der lavet fuld service.
MEN 7 ud af 16 ventiler stod forkert. En spændeskrue til ventiljusteringen
var helt løs med det resultat at
spillerummet på denne ventil var nærmere cm end mm (havde arbejdet sig helt
løst).

Nu er spørgsmålet : Kan ovenstående have indflydelse på følgende to fejl :
1 - vanvittigt højt benzinforbrug (10-14km/l)
2 - snurren ved 5400 omdrejnigner og op ved acceleration

Maskinen kører ellers perfekt, og en rullefeltgut har sagt at den bare skal
trimmes ind, meeeeeeen pengene sidder
ikke løst her

Og så lige et suk : For fanden hvor er der dog ingen plads på sådan en
maskine - jeg måtte skille halvdelen ad for
at få plads til klør fem.... jeg vil IKKE vide hvad en ventiljustering
koster ved en autoriseret.......

mvh Albert

Fra : Armand

Dato : 23-04-01 01:38

> Og så lige et suk : For fanden hvor er der dog ingen plads på sådan en
> maskine - jeg måtte skille halvdelen ad for
> at få plads til klør fem....

Tjaeh :-/

Men den næste du køber bliver helt sikkert ikke en Virago, hvorpå man
ellers
kan komme til det hele blot ved at bukke sig ned :-/

--
Armand.

Fra : Albert

Dato : 23-04-01 09:59

> Tjaeh :-/
>
> Men den næste du køber bliver helt sikkert ikke en Virago, hvorpå man
> ellers
> kan komme til det hele blot ved at bukke sig ned :-/

NOPE !!! Good point

mvh Albert